Scudo Sports

Göbek değişimi ve devamındaki sorunlar lütfen yardım !!

can demir

Üye
Kayıt
17 Mayıs 2010
Mesaj
54
Tepki
12
Şehir
ISTANBUL
Herkese iyi geceler arkadaşlar ;

3 gün önce Erdoğanlar'dan Novatec 6 Bold göbek takımı aldım . Bu arada bisikletim Bianchi Sauk V Fren . Şimdi jantlar örüldü ip gibi oldu yerine taktım. Fakat göbekler disk uyumlu olduğu için Rotor'un bağlantı kısmından dolayı birkaç milimetre sağa yanaştı jantlar . Ön maşaya bakacak olursak jant maşayı ortalamıyor . Mantık olarak bu doğru . Ama Fren bacakları sıkıntı çıkartıyor tabi . Sorum şu jantların sağa yanaşması normal mi ? V frenleri bu göbeklerle kullanabilir miyim ?
( Mantık olarak kullanmak saçma ve zaten uyum sağlamıyorlar göbeğe ) Ve disk seti mi takmalıyım sizce ?

Belki soruların bazıları saçma ya da boş gelebilir ama sabahtan beri şu işi çözmeye çalışıyorum . Kafam biraz bulanık yardımcı olursanız çok çok iyi olucak . Şimdiden yardım eden bütün arkadaşlara teşekkür ederim :)
 
Scudo
Göbeklerin v-frenle alakasi yok, jantiniz v-frene uymulu ise kullana bilirsiniz. Jantlarin ortali durmamasi normal degil.
Diskli göbekler de, jantlar akord ayari yapilirken ortalanmasi gerekiyor, disli göbekler de jant daha fazla göbek tarafina dogu arkord yapilir ve bunun icin de dogru uzunlukdaki telleri kullanmak gerekir.
 
Murat Hocam şimdi benim jantlar sağ tarafa yaklaşmış durumda . Sizin dediğinize göre bu sorunu çözmek için disk tarafındaki flanştan gelen telleri kısa tutmak gerekir . Bu şekilde örüm yapıldığında disk tarafındaki tellerin açısı diğer taraftakilere göre daha dik olacaktır . Doğru mu düşünüyorum sizce ? Bir de bu tel uzunluklarının standartlarını nereden öğrenebilirim ?
 
Disk de olsa, v-fren de olsa; kisacasi ne olursa olsun jantin kadroya ve masaya tam ortali olmasi gerekir.
Amator jant orenlerin yaptigi en buyuk hata da budur zaten. Ozellikle arka jantta ve disk gobeklerde bolca yaparlar bunu cunku gobek simetrik degildir.

Bunun cozumu ise; sol tarafin tel gerginligi daha yuksek olacak, janti o tarafa dogru cekecek sekilde ormektir
Son mesajda soyledigin gibi, disk tarafinin acisi daha dik olacak kisacasi.

Telleri kisa tutmaya gerek olmayabilir. Mevcut tellerle de yapilabilir belki. Janti oren kisinin ilgilenmesi gereken konu bu, sizin degil.
Belki disk tarafini bir cross fazla orerek dengeleyebilir bu durumu.
 
Gökhan hocam yorumun için teşekkür ederim . Lüleburgazlıyım burada 5 tane bisikletci gezdim aldığım göbeklerde flanş çapları farklı olduğu için kimsenin gözü yemedi . Babam teknik öğretmen getir ben yaparım dedi gerçekten de aldı ip gibi yaptı ne yatay ne dikey salgı var . Fakat ikimizinde aklına göbeğin simetrik olmadığı gelmedi :) Teller 260 mm kabaca bi hesapla 255 mm tel aldığımız zaman disk tarafındaki flanşa bağladığımızda işimiz görülür diye düşünüyoruz . Tekrar yorumuna teşekkürler :)
 
@Murat Cömez

Öncelikle bir hatami düzeltmek istiyorum. diskli göbekler de jant daha fazla göbek tarafina dogu arkord yapilir demisim, tabiki göbek tarafina dogru yanlis disk tarafina dogru olacakti.

Gökhan be benim yaptigim aciklamayi detayli bir sekil de yapmis. Beni türkcem yetersiz oldugu icin elimden geldigi kadar yaptim ve yardimci olmak istemistim.
Gökhan beyin dedigi gibi teller dogru uzunluktaysa degismesine gerek yok ama az kisa veya az uzun olacaksa, buda tahmin ölcülerle olmaz.

Bu linkdeki ölcüm tabelasini kullanirsan dogru uzunlugu bulursun.

(link)

Tabela almanca anlamadigin yer olursa sora bilirsin, seve seve yardimci olur tercüme ederim.
 
Murat hocam bu tabloda verilen göbeğe ait flanşların çapları eşit acaba novatec 6 bold göbeğe ait bir hesap tablosu bulunabilir mi ?
 
@Can DEMİR

Bu hasap tablosuna sadece göbegin ölcüleri girmiyor, cemberin ölcüleri de lazim ve bunlari kendin ölcmen gerekiyor.
 
Hocam peki tablodaki tanımları yukarıdan aşağı doğru Türkçeleştirir misin rica etsem ?
 
Felgendurchmesser am Nippelsitz = Jemberdeki telin girdigi deligin tam karsisindaki delige olan mesafe.
(Jant jemberleri tam yuvarlak olmadigi icin 4-5 defa baska deliklerden ölcmen gerekiyor ve tüm ölcülerin ortalama sayisini alman gerekiyor)

Lochkreisdurchmesser der Nabe WD = Göbegin üzerindeki tel deliginin karsisindaki delige olan mesafe. Dlikler delik ortasindan diger delik ortasina kadar ölcülüyor. (Resim de WD'ye bak)

Einbaumass der Nabe Ebm = Göbegin genisligi. Ölcü icin resim'de EBM'e bak)

WR o.WL (Vorderrad WL=WR) = Bu ölcüyü Resime bakarak ölcersen iyi olur ben türkceye ceviremedim. Arka teker de ya Wl yada WR ölcüsünü alabilirsin. Ön teker de WL=WR oluyor.

Anzahl der Speichenlöcher einer Flanschseite = Göbegin delik sayisi. (Sadece tek tarafin delik sayisini alacaksin, yani göbek 36 delik ise tabelaya 18 yazacaksin)

Speichenlochdurchmesser in der Nabe = Göbekdeki dligin capi. (ya2,5mm yada 3mm dir)

Anzahl der Speichenkreuzungen = Bunuda ceviremedim ama Jantlarda %98 3 oluyor ve özel örülmeler de 4'de olabiliyor. Sen 3 yazmalisin.

Umarim anlasilir bir sekil de ceviri yapmisimdir ve yardimci olur.
 
Murat Abi "Speichenlochdurchmesser" bu tek başına cümlevari kelimenin okunuşunu merak ettim. Nasıl okunuyor?:)
 
@Mustafa T.

:) elimden geldigi kadar türkceye ceviri yapmayi deneyecegim.

Speiche = Jantteli
Speichen = Janttelleri
Loch = Delik
Durchmesser = Cap

"Speichendurchmesser" = Okunusu söyle "Şpay-hen-loh-durh-mes-ser". Oldu herhalde, söylenerek tabiki daha iyi olur. :)
 
@Murat Cömez

Abi bu dili öğrenmem gerekiyor, ama bir haylide zor gözüküyor.:) 2 dakikadır söylemeye çalışıyorum.:D
 
@Murat Cömez


Hocam yeterince yardımcı oldu çok teşekkür ediyorum :)
 
Arkadaşlar jantlar toparlandı sorun yok göbekler Novatec 6 bold tellerin bağlandığı flanş boyları farklı kullanılan tel boyu aynı olup 260 mm dir . Bu tarz göbek toplayacak arkadaşlara yardım edebilecek kadar deneyim kazandığıma inanıyorum . Yardım isteyen arkadaşlara her türlü fikir desteği verebilirim . Bu arada aldığım göbekleri gösterdiğim bisikletciler öremem dedi baştan sona uğraşan ve jantları ip gibi yapan Babama çok teşekkür ediyorum :)
 
Geri