Scudo Sports

Göbek bakımı

@potato3d Üçü de koyu kıvamlı gres. Özellikle 1 ve 3. Şöyle bişey işini görür, hem de 1 kilo.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: potato3d
Scudo
Transval Hawk bisikletimin pedalları dönmüyor orta göbek olarak 9 lu amerikan mı yoksa 5 parçalı normal mi almalıyım.
 
Arkadaşlar bisiklet rulmanlı göbekleri, rulmanları sökmemek için tek taraflı rulman kapağını açarak yeşil renkli shimano gres yağıyla yağladım. Gresin direk rulman yatağına sürülüp kapağının kapatılması doğru bir uygulama mıdır? Yoksa daha ince, daha az yağ ile yağlamak mı gerekir? Daha doğrusu teker göbeğinde ki rulmanlar hangi yağla ve nasıl yağlanmalıdır?
 
Yağın viskozitesi arttıkça, ısınmadan etkilenme azalıyor, buna bağlı olarak kapaklardan daha az yağ sızıyor, bakım (eski kirlenmiş yağdan arındırıp tekrar yağlamak) sıklığı azalıyor, fakat rulmanın dönme direnci artıyor. Bisiklet tekerleri büyük yük ve hızda çalışmadıklarından, gres kullanmak yanlış bir tercih olur.

Bu arada, çıkartılabilen kapaklar metal ise (lastik olanları da var), zamanla tak çıkar yapa yapa düzlemsellikleri bozuluyor ve kafese (kafes = bilyaları eşit mesafede tutan parça) temas ediyor, bu da rulmanın dönme direncini arttırıyor. Ayrıca, rulmanın yağ sızıntısı da artıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Helvetica
Yağın viskozitesi arttıkça, ısınmadan etkilenme azalıyor, buna bağlı olarak kapaklardan daha az yağ sızıyor, bakım (eski kirlenmiş yağdan arındırıp tekrar yağlamak) sıklığı azalıyor, fakat rulmanın dönme direnci artıyor. Bisiklet tekerleri büyük yük ve hızda çalışmadıklarından, gres kullanmak yanlış bir tercih olur.

Bu arada, çıkartılabilen kapaklar metal ise (lastik olanları da var), zamanla tak çıkar yapa yapa düzlemsellikleri bozuluyor ve kafese (kafes = bilyaları eşit mesafede tutan parça) temas ediyor, bu da rulmanın dönme direncini arttırıyor. Ayrıca, rulmanın yağ sızıntısı da artıyor.
Cevap için teşekkürler. Benim kapaklar plastik. Peki önerdiğiniz bir yağ var mı?
 
Yağın viskozitesi arttıkça, ısınmadan etkilenme azalıyor, buna bağlı olarak kapaklardan daha az yağ sızıyor, bakım (eski kirlenmiş yağdan arındırıp tekrar yağlamak) sıklığı azalıyor, fakat rulmanın dönme direnci artıyor. Bisiklet tekerleri büyük yük ve hızda çalışmadıklarından, gres kullanmak yanlış bir tercih olur.

Bu arada, çıkartılabilen kapaklar metal ise (lastik olanları da var), zamanla tak çıkar yapa yapa düzlemsellikleri bozuluyor ve kafese (kafes = bilyaları eşit mesafede tutan parça) temas ediyor, bu da rulmanın dönme direncini arttırıyor. Ayrıca, rulmanın yağ sızıntısı da artıyor.
Usta Ne koyalım başka? shimano yeşil gres o kadar reklamı yapılıyor bu iş icin diye.
 
Orta kıvam bir yağ iyidir. Boza kıvamında bir yağ makul bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: Helvetica
Orta göbekle ilgili bir şey sormak istiyorum. Dağ bisikletimde SM-BB51 modelli hollowtech göbek var. Pek iyi durumda değil de, eskidi göbeği sökerken rulman önündeki plastiği bile kırıldı kısmen. Yeni göbek alsam diye bakıyordum şöyle bir şey buldum. (link)
Bendekinde mountain yazıyor bu road tipi. Aralarında ne fark var anlayamadım, alsam bu yol tipini takıp kullanabilir miyim? Yardımcı olursanız çok sevinirim
 
Orta göbekle ilgili bir şey sormak istiyorum. Dağ bisikletimde SM-BB51 modelli hollowtech göbek var. Pek iyi durumda değil de, eskidi göbeği sökerken rulman önündeki plastiği bile kırıldı kısmen. Yeni göbek alsam diye bakıyordum şöyle bir şey buldum. (link)
Bendekinde mountain yazıyor bu road tipi. Aralarında ne fark var anlayamadım, alsam bu yol tipini takıp kullanabilir miyim? Yardımcı olursanız çok sevinirim
Aralarindaki fark söyle....
MTB'nin göbegi Road göbekten 1mm daha dar ve Disli kismi ise spacerler kullanildigi icin daha uzun.

MTB göbegi genelde 68/73 olarak satilir.
MTB de iki cesit göbek yuvasi var bunlar ise 73mm v3 68mm oluyor. 68mm göbeklerde sag tarafa 2 tane 2,5mm Spacer ve sol tarafa 1 tane 2,5mm Spacer kullaniliyor. 73mm yuvalarda ise sadece sag tarafa 1 tane 2,5mm kullaniliyor.

Road göbekler ise tam tersi. MTB göbeklerinden 1mm daha genis ve disli orani daha kisa.
Road bisikletlerde BSA sadece 68mm oldugu icin Road göbekler de sadece 68mm yuvalara uygun bir sekilde tasarimlanmistir.

MTB de 73 yuvaya Road 68mm takilmasi pek uygun olmuyor, takildigi takdir de zincir hatti bozulabilir ve bu göbeklerde Spacer kullaninca disli orani yetmiyor ve Aynakolun aksi da kisa kalabilir.

MTB 68mm lerde Road 68mm kullanan var ama ne derece verimli onu bilmiyorum. Tabiki 73mm de kullanan da var ama dedigim gibi iki secimde de zincir hatti bozuluyor.

Bence yol bisikletine Road ve MTB ye MTB göbegi almak en dogrusu.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: erhan erhan
Aralarindaki fark söyle....
MTB'nin göbegi Road göbekten 1mm daha dar ve Disli kismi ise spacerler kullanildigi icin daha uzun.

MTB göbegi genelde 68/73 olara satilir.
MTB de iki cesit göbek yuvasi var bunlar ise 73mm v3 68mm oluyor. 68mm göbeklerde sag tarafa 2 tane 2,5mm Spacer ve sol tarafa 1 tane 2,5mm Spacer kullaniliyor. 73mm yuvalarda ise sadece sag tarafa 1 tane 2,5mm kullaniliyor.

Road göbekler ise tam tersi. MTB göbeklerinden 1mm daha genis ve disli orani daha kis.
Road bisikletlerde BSa dadece 69mm oldugu icin bu göbekler de sadece 68mm yuvalara uygun bir sekilde tasarimlanmistir.

MTB de 73 yuvaya Road 68mm takilmasi pek uygun olmuyor, takildigi takdir de zincir hatti boulabilir ve bu göbeklerde Spacer kullaninca disli orabi yetmiyor ve Aynakolun aksi da kisa kalabilir.

MTB 68mm lerde Road 68mm kullanan var ama ne derece verimli onu bilmiyorum. Tabiki 73mm de kullanan da var ama dedigim gibi iki secimde de zincir hatti bouluyor.

Bence yol bisikletine Road ve MTB ye MTB göbegi almak en dogrusu.
Hmm, o aradaki 1 mmyi düzeltemiyoruz o zaman, doğru anladıysam. Benim bisikletimde o yuvayı ölçtüm, 68 mm. Zaten 3 tane de spacer var, dediğiniz gibi sağdan 2, soldan 1 tane çıktı. Bisikleti ikinci el almıştım hani eskiydi herhalde, göbeği sökerken rulman üstündeki plastik kırıldı biraz. Aslında bu haliyle çalışıyor alet, ama dedim indirim denk gelmişken alsam mı diye. Sonuçta takabiliyoruz ama çok sağlıklı çalışmayabilir aynakol-zincir kısmı, değil mi?
 
Hmm, o aradaki 1 mmyi düzeltemiyoruz o zaman, doğru anladıysam. Benim bisikletimde o yuvayı ölçtüm, 68 mm. Zaten 3 tane de spacer var, dediğiniz gibi sağdan 2, soldan 1 tane çıktı. Bisikleti ikinci el almıştım hani eskiydi herhalde, göbeği sökerken rulman üstündeki plastik kırıldı biraz. Aslında bu haliyle çalışıyor alet, ama dedim indirim denk gelmişken alsam mı diye. Sonuçta takabiliyoruz ama çok sağlıklı çalışmayabilir aynakol-zincir kısmı, değil mi?
Evet zinvir hatti bozulur ama spacer takarak düzelme sansi var yalniz hangi spacer, kac mm, nerede ve kac tane kullanilacagini ben tam olarak bilmiyorum. Dedigim gibi takip kullananlar var ama nasil yaptiklarini bilmiyorum.

Ben daima orjinaliden yana oldugum icin böyle islere hic girismiyorum. Dedigim gibi en iyisi bir kac lira fazla verip dogrusunu takmak. Aralarinda pek fiyat faki yok ve ucuzlamis bile olsa yine pek fiyat farki olacagini sanmiyorum.
 
Road ve mtb rulman çanaklarını ölçüp karşılaştırmıştım ben. Tek fark road çanakları 1 mm daha uzun. Elinde spacer varsa aynı zincir hattı sağlanabiliyor, sıkıntı olmuyor. Paylaşımcı bir vatandaş road ve mtb orta göbeklerinin ölçülerini insanlıkla paylaşmış:

2015-04-11-19.48.04-1024x768.jpg

(link)
 
Evet zinvir hatti bozulur ama spacer takarak düzelme sansi var yalniz hangi spacer, kac mm, nerede ve kac tane kullanilacagini ben tam olarak bilmiyorum. Dedigim gibi takip kullananlar var ama nasil yaptiklarini bilmiyorum.

Ben daima orjinaliden yana oldugum icin böyle islere hic girismiyorum. Dedigim gibi en iyisi bir kac lira fazla verip dogrusunu takmak. Aralarinda pek fiyat faki yok ve ucuzlamis bile olsa yine pek fiyat farki olacagini sanmiyorum.
Hmm anladım evet ya risk almayayım hiç. Şu anki haliyle zaten çalışıyor, indirimde mtb göbeği denk düşerse alırım. Çok teşekkür ederim bilgilendirdiğiniz için :)
 
Geri