Göbek bakımı

M.İhsan

Love Mountains!
Kayıt
3 Şubat 2019
Mesaj
1.087
Tepki
3.204
Yaş
23
Şehir
Konya
İsim
Muhammed İhsan
Başlangıç
2008—09
Bisiklet
Whistle
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Dediğim gibi bahsi geçen tüm gresleri yıllar içerisinde hem bilyalı hemde rulmanlı göbeklerde kullandım seçenekler içerisinde en iyi verimi motorex fett 2000 de elde ettim. Elbette yurt dışında çok daha iyi alternatifler bulunabilir nano seramik içerikli gres yağları mevcut ancak burada bulmak pek mümkün değil.
Bilgi ve tecrübelerinizi aktardığınız için teşekkür ederim. Motorex aklımda yokken sizin tecrübenize bağlı olarak seçeneklerim arasına dahil oldular, teşekkür ederim. Başka tecrübesi olan veya bu yağlar arasında en mantıklı olanı önerecek bir başka görüş elde edebilmek için yazdım son mesajımı. Yani yağı sipariş etmeden önce bir başka pencereden görüş gelir mi diye bekliyorum. Yanlış anlaşılma olmasın. Yardımcı olmak isteyen tecrübe sahibi forumdaşları bekliyorum. En mantıklı olanı hangisidir?
 
  • Beğen
Tepkiler: awakening
Scudo

Can Çelik

🛠 🛠 🛠
Kayıt
20 Eylül 2019
Mesaj
3.319
Tepki
6.817
Yaş
39
Şehir
İstanbul
İsim
Can Çelik
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
Burada olay sadece sık yada seyrek bakım değil, yağ ince olup yüzeye tutunamıyorsa metaller arası yüksek sürtünme sonucunda akıcılık kaçınılmaz olarak yine azalacaktır.
Pire için yorgan yakmışsın diyeceksin ama, karşıdaki bilgi almaya açık biri ise, zaman vermekten çekinmem. Biraz makine zanaatine girmem gerekiyor. Bilyalı yataklarını, rulmanları, makine dişlilerini yağlamamızın sebebi, daha düşük dönme direnci sağlamak değildir. (Tam tersi, yağ, dönmesel direnci arttırır, diğer deyişle akıcılığı azaltır. Bir rulman tamamen yağsız halinde çok daha akıcı çalışır. Seramik rulmanların daha akıcı olmasının en büyük sebebi yağsız olmalarıdır. Aynı sebepten, fidget spinnerların fırıl fırıl dönebilmesi için bilyalar üstlerindeki yağdan arındırılır). Bunlar noktasal yüklerle çalışan elemanlar olduğundan, uzun ömürlü olsun diye çok iyi sertleştirilirler (= yüksek karbonlu çeliktirler), bu sebeple paslanmaya çok heveslidirler. Yağa bulanmazlarsa, yüzeyleri havayla temas ettiğinde yavaş yavaş paslanırlar. Pas da yüzeyden azar azar kayıp demektir. Sürekli yağsız kullanılan bir rulman, ideal bilya boşluğunu çok kısa sürede kaybeder ve rulman çöpe çıkar. Bu elemanlarda sürtünme (iki yüzeyin birbiri üstünde kayması) değil, yuvarlanma vardır. Yağ, birbirine sürten elemanlarda gereklidir, mesela kaymalı yataklar.
 

awakening

Hayatta en hakiki mürşit ilimdir.
Kayıt
15 Temmuz 2022
Mesaj
333
Tepki
391
Yaş
46
Şehir
İstanbul
İsim
Murat
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Peugeot
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Pire için yorgan yakmışsın diyeceksin ama, karşıdaki bilgi almaya açık biri ise, zaman vermekten çekinmem. Biraz makine zanaatine girmem gerekiyor. Bilyalı yataklarını, rulmanları, makine dişlilerini yağlamamızın sebebi, daha düşük dönme direnci sağlamak değildir. (Tam tersi, yağ, dönmesel direnci arttırır, diğer deyişle akıcılığı azaltır. Bir rulman tamamen yağsız halinde çok daha akıcı çalışır. Seramik rulmanların daha akıcı olmasının en büyük sebebi yağsız olmalarıdır. Aynı sebepten, fidget spinnerların fırıl fırıl dönebilmesi için bilyalar üstlerindeki yağdan arındırılır). Bunlar noktasal yüklerle çalışan elemanlar olduğundan, uzun ömürlü olsun diye çok iyi sertleştirilirler (= yüksek karbonlu çeliktirler), bu sebeple paslanmaya çok heveslidirler. Yağa bulanmazlarsa, yüzeyleri havayla temas ettiğinde yavaş yavaş paslanırlar. Pas da yüzeyden azar azar kayıp demektir. Sürekli yağsız kullanılan bir rulman, ideal bilya boşluğunu çok kısa sürede kaybeder ve rulman çöpe çıkar. Bu elemanlarda sürtünme (iki yüzeyin birbiri üstünde kayması) değil, yuvarlanma vardır. Yağ, birbirine sürten elemanlarda gereklidir, mesela kaymalı yataklar.
İşte tamda bu sebeplerle doğru viskozite ve tutunma sağlayan yağlar tercih edilmelidir. Yoksa bilyalarda yüzey aşınması, çanakta çizilme, rulman yataklarında aşınma ve sürtünmeye bağlı olarak akıcılıkta önemli düşüş olacaktır.
Edit: full seramik rulmanların zaten yağlanmaya ihtiyacı yoktur çünkü yüzeyleri tamamen pürüzsüz yapıdadır paslanma söz konusu değil. Ancak hibrit seramik rulmanlar(çelik&seramilk) yine yağlanmak durumundadır.
 
Son düzenleme: