Scudo Sports

Gidon yüksekliği

Dethagorf

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Mart 2011
Mesaj
699
Tepki
341
Şehir
Çorlu
Forumda bir çok arkadaşta görüyorum sele borusunun yüksekliğini boya göre kaldırmış olmalarına rağmen gidonun boyu en düşük seviyede. Bunun nedeni öne doğru eğilerek rüzgârı arkamıza almamız ve en rahat şekilde gitmemiz mi ? Yoksa başka bir şey mi ? Başka bir şeyse nedir bu ?
Ve arkadaşlar her zaman görüyorum yanınızda pompa bulundurun diyor ne gibi bir pompa bu? Adını söylerseniz ve fotoğrafını koyar mısınız bu pompanın ? ( sanırım ufak bir pompa )
 
Scudo
gidon açıcı proflarda daha çok antrenörün yad uzman kişiler tarafından belirlenen boy ölçülerine göre yapılır ama yardım alacak kimse yoksa amatörde en rahat eddiğinle sürmelisin bence...
pompa demekteki amaçları küçük el pompaları tüm bisiklet satıcılarında olan cinsten ve ufak türlerinden sadece patlak lastiği değiştirip şişirmek amacıyla yolda kalmaman için!!!
 
Sele boyu tabıkıde kullanıcının boyu ıle alakalı bır durumdur ama gıdonun seleye gore asagıda tutulmasının en buyuk avantajlarından bırı dag bısıkletlerınde ozellıkle tırmanıslarda fayda saglamasıdır.Ama ben cogu zaman goruyorumkı yenı bısıklete heveslenen arkadaslar boyu umursamadan sadece gorsel olarak daha sportıf oldugu ıcın seleyı uzatıyorlar.Duz yolda ayak ucları bıle pedala zor degerken, ınısler neredeyse ımkansızlasıyor(popoyu seleden gerıye alamadıgı ıcın)Ama konfor amaclı bınılecek ıse gıdonun yuksek olması daha uygundur,sele boyuda kullanıcının boyuna baglı.Bu konuda sanırım daha once baslıklar acılmıstı bakabılırsınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sinan Ceylan
Gidonun sele boyunun aşagıda olmasını rüzgardan korunmak için ve özellikle tırmanışlarda çok faydası var daha verimli güç almanızı sağlar rampa çıkma açısını daha iyi yakalarsınız esneme daha az olur genelikle profesyoneller spacer bile kullanmazlar kullandıkları gidonlar bile kişiye göre özel yapılırlar...
 
Uygun sele yüksekliğinde bisiklete oturduğunuzda kollarınızın 45derece açıyla durması lazım.Örneğin dik ve kısa bir boğaz takıp çok konforlu bir sürüş yapabilirsiniz..Ama bu şekilde ağırlık arkaya kayar rampa çıkarken mtbde ön kalkması gibi bir durum arz eder...Ağırlık arkaya endeskli olduğu zaman seleyede daha çok yük biner ve sele ağrıları yaşanır..Özellikle yol yarışlarında sprinterlar gidonun yüksekliğini olabilceği en düşük seviyede tutar , bu sekilde en aerodinamik duruş pozisyonunu yakalarlar..
 
@sonEr´´

Kısa ve dik gidon boğazı derken ne kadar dik olabilir. Benim böyle bir gidona ihtiyacım var ama seçerken nelere dikkat etmeliyim bu konuda bir yazıya rastlamadım hiç.
 
Sele boya göre milimetrik ayar bile yapılabiliyor. Fakat gidon boyu sabit. Ekleme olayı var tabi. Fakat teoride gidon uzaltma durumu olmuyor. Kadro boyu, sele yüksekliği ve selenin gidona yakınlığı bisiklet alınırken yapılan hesaplar. Gidon yüksekliği seleye, gidona giden yükü değitirmiyor mu? Sabit yükselik herkese nasıl uygun oluyor?
 
Merhaba. Gidonun mümkün olduğunca aşağı indirilmesinin nedeni genellikle rüzgara karşı gidişlerde daha çok eğilmeyi sağlamaktır.
Pompa olarak hem ucu hem kaliteli bir pompa önereyim: (link)
Bu pompa hem ucuz, hem sağlam, hem de şişirmesi en pratik pompalardan birisi. Şişirme esnasında dursanız, bekleseniz hava kaçırmıyor. Kesinlikle tavsiye ederim. Yanında bir sabitleme aparatı da var, suluk yanına sabitlenebiliyor. Tek eksiği basınç göstergesi mevcut değil.
 
Geri