Scudo Sports

Gidon boru çapları standart mıdır?

Gezegen

Üye
Kayıt
20 Haziran 2021
Mesaj
81
Tepki
71
Yaş
46
Şehir
İzmir
Başlangıç
2020—21
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Merhabalar,
Fuji Touring bisikletim için şu dikiz aynayı sipariş etmek üzereyim: (link)

Gidona monte yeri için çapı 22.2 mm. Bisikletimin gidonu, gidon boğazının takıldığı bölgede 31.8 mm. Gidon, drop bar gidon. Aynayı takacağım yer, zaten mecburen gidon boğazanın takıldığı bölgenin dışında bir yer [yani gidonun tam orta noktasından sağa ve sola doğru 3-5 cm'lik, toplamda 6-10 cm'lik bölümün dışında bir yer demek istiyorum]. İşte geri kalan tüm kısmın (boru kısmının) çapı standart ve 22.2 mm'dir? Sanki forumda, başka bir vesileyle, öyle bir şey okuduğumu hatırlıyorum aylar önce. Şu an yanımda metre vs. yok, ayrıca gidona deri sargı takılı, ölçme şansım yok.

İkinci kuşuyu da vurayım: Bağlantısını verdiğim ayna, geometri, şekil vb. bakımından içime sinen bir ayna değil. Drop bar gidona (hem çap hem de drop şekil/model bakımından) uyumlu olabilecek, takma yerine, konumuna, yönüne göre omuz hizamın (ayrıca arka heybe hizasının dışına) kabaca dışına düşecek [ki arkayı göstersin] kadar bir çıkıntı yapacak, uygun fiyatlı bir model önerebilirseniz sevinirim.

Teşekkürüm peşin.

Not: Gidon içi/gidon borusu içine monte edilenler [çünkü oraya vites zımbırtıları takılı] ile omuz/heybe çanta hizasının dışına bir şekilde düşmeyecek olanlar seçenek değil.
 
Scudo
Elciklerin takıldığı yer standart 22.2 dir. Aynanın montaj parçası değişken çaplı.
 
Linkteki ayna çoğu yerde daha uygun fiyata satılıyor (örneğin (link) ) ve genelde hizmet bisikletlerinde kullanıldığı için küçük bisiklet/motor tamircilerinde de kolaylıkla bulunuyor.
Bence en önemli dezavantajı düz camlı olması, bu nedenle görüntü oldukça büyük olduğundan aynada pek bir şey görünmemesi.

Bağlantı ölçüsü konusunda da ünlü sayılabilecek ayna üreticilerinden Meachow'un benzer bir modeli aynı şekilde 22.2 mm bağlantıya sahip ve üzerinde "yol bisikletleri için uygun değildir" ibaresi var, şu şekilde:
unknown.png

Tabii bu ifade diğer modele kıyasla daha sabit parçalı/toleranssız bir kelepçeye sahip olmasından kaynaklı olabilir. Gerekirse linkteki aynanın kelepçesi de değiştirilebilir.

Aşağıdakiler "Gidon içi/gidon borusu içine monte edilenler [çünkü oraya vites zımbırtıları takılı] ile omuz/heybe çanta hizasının dışına bir şekilde düşmeyecek olanlar seçenek değil. " kapsamında olduğundan spoiler içinde, belki başkalarının işine yarar:
Ben trekking bisikletinde şu tür aynalardan oldukça memnunum (resimdeki XLC, bendeki başka marka), dışbükey olduğu için görülmesi gereken her yer kapsam içinde, bağlantı yeri seçeneği çok fazla, bende barendlerin ucunda ama yol bisikletinde bu aynayı takacak verimli bir yer bulamadım:
unknown.png


Şehir bisikletinde şunlardan var, yine dışbükey, daha büyük, daha hareketli ama fazla titriyor:
unknown.png


Yol bisikletinde yine dışbükey gidon ucu ayna var ama görüntüsü oldukça küçük olsa da şimdilik bulduğum en iyi çözüm bu:
unknown.png

Daha uygun maliyetli olsa yol bisikletinde/dropbar'lı bir bisiklette kullanmak isteyeceğim ayna ise şu:
unknown.png

Selle Italia Eyelink
 
Yol bisikletindeyken aynaya en çok ihtiyaç duyduğum anlar droplardayken oluyor, diğer durumlarda zaten başımı çevirip rahatça kontrol edebiliyorum. Ama dropbara inmişken kafayı oynatmak zor oluyor. Bu açıda da en kolay kullanım aşağı dropbarın ucuna bakmak olduğundan dropbar ucuna takılan aynaları tercih ediyorum. Yüzeyi küçük olsa da geniş açılı bir ayna epey işe yarıyor. Ancak genel olarak ayna kullanımı insanın dikkatini dağıttığından çok kısa süreli kontroller dışında kimseye tavsiye etmem. Hele akan trafikte park eden arabaların yanından geçerken hiç etmem. Belki birinin işine yarar diye paylaşayım istedim.
 
Linkteki ayna çoğu yerde daha uygun fiyata satılıyor (örneğin (link) ) ve genelde hizmet bisikletlerinde kullanıldığı için küçük bisiklet/motor tamircilerinde de kolaylıkla bulunuyor.
Bence en önemli dezavantajı düz camlı olması, bu nedenle görüntü oldukça büyük olduğundan aynada pek bir şey görünmemesi.

Bağlantı ölçüsü konusunda da ünlü sayılabilecek ayna üreticilerinden Meachow'un benzer bir modeli aynı şekilde 22.2 mm bağlantıya sahip ve üzerinde "yol bisikletleri için uygun değildir" ibaresi var, şu şekilde:
unknown.png

Tabii bu ifade diğer modele kıyasla daha sabit parçalı/toleranssız bir kelepçeye sahip olmasından kaynaklı olabilir. Gerekirse linkteki aynanın kelepçesi de değiştirilebilir.

Aşağıdakiler "Gidon içi/gidon borusu içine monte edilenler [çünkü oraya vites zımbırtıları takılı] ile omuz/heybe çanta hizasının dışına bir şekilde düşmeyecek olanlar seçenek değil. " kapsamında olduğundan spoiler içinde, belki başkalarının işine yarar:
Ben trekking bisikletinde şu tür aynalardan oldukça memnunum (resimdeki XLC, bendeki başka marka), dışbükey olduğu için görülmesi gereken her yer kapsam içinde, bağlantı yeri seçeneği çok fazla, bende barendlerin ucunda ama yol bisikletinde bu aynayı takacak verimli bir yer bulamadım:
unknown.png


Şehir bisikletinde şunlardan var, yine dışbükey, daha büyük, daha hareketli ama fazla titriyor:
unknown.png


Yol bisikletinde yine dışbükey gidon ucu ayna var ama görüntüsü oldukça küçük olsa da şimdilik bulduğum en iyi çözüm bu:
unknown.png

Daha uygun maliyetli olsa yol bisikletinde/dropbar'lı bir bisiklette kullanmak isteyeceğim ayna ise şu:
unknown.png

Selle Italia Eyelink

Aslında kastettiğim "bar end shifter" idi ancak sele italia'nın bu modelinin fren kollarını engelleyip engellemeyeceği bir yana, fiyatı itibarıyla seçenek değil ne yazık ki. Hatırlatma, dahası ne demek istediğimi açıklığa kavuşturmak için, Fuji Touring'in gidonu fotodaki gibi. Vites değiştirici "bar end shifter"ların yerine dikkat!

zlbx1s204j411.jpg



Dolayısıyla şu tür aynaların, marka-model-fiyat-kalite- bakılmaksızın tamamı seçenek dışı:

format:webp


Her ne kadar pratik, sevimli görünseler de şu tür aynalar da konu dışı, arka heybe hizasının dışına çıkıp arkayı gösterecek kadar yanlara çıkıntı yapmadıklarından, bu örnekte 3 cm!!

format:webp




O yüzden, yanlara doğru 10-15 cm kadar çıkıntı yapan ya da yukarıdan, kolların üzerinden bir şekilde bir miktar aşırtma yapan aynalar uygun. Geriye kalan fiyat/performans, bulunabilirlik, uyumluluk/ölçü gibi kriterler aynen kalır.

Fuji Touring'i tur amacıyla, turlarda -yüklü, çantalı, heybeli- kullanan arkadaşların gidona monte [kaska değil, kask benim için seçenek değil] ayna olarak ne kullandıklarını, çözümlerini de duymak isterim. Ses verseler ne iyi olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: felixyakuza
Gidona monteli aynası bulunan bir bisikleti deneme maksatlı kullanma imkanım oldu. Bozuk zeminden gelen titreşimler nedeniyle arkadan gelen aracı görmeye çalışırken az kalsın yoldaki derin çukura girecektim. Eğer sürüş yaptığınız zemin "kaymak asfalt" değilse bu tür aynaların verimsiz olacağını düşünüyorum.

Fiyatları ulaşılabilir olmanın dışında olsa da, trafikte gerçekten güvende hissettirecek olan çözüm Garmin VR gibi bir radar sistemi olabilir. Mevcut durumda ise kafayı çevirmek eldeki çözümlerin en iyisi gibi görünüyor.
 
Aslında kastettiğim "bar end shifter" idi ancak sele italia'nın bu modelinin fren kollarını engelleyip engellemeyeceği bir yana, fiyatı itibarıyla seçenek değil ne yazık ki. Hatırlatma, dahası ne demek istediğimi açıklığa kavuşturmak için, Fuji Touring'in gidonu fotodaki gibi. Vites değiştirici "bar end shifter"ların yerine dikkat!

zlbx1s204j411.jpg



Dolayısıyla şu tür aynaların, marka-model-fiyat-kalite- bakılmaksızın tamamı seçenek dışı:

format:webp


Her ne kadar pratik, sevimli görünseler de şu tür aynalar da konu dışı, arka heybe hizasının dışına çıkıp arkayı gösterecek kadar yanlara çıkıntı yapmadıklarından, bu örnekte 3 cm!!

format:webp




O yüzden, yanlara doğru 10-15 cm kadar çıkıntı yapan ya da yukarıdan, kolların üzerinden bir şekilde bir miktar aşırtma yapan aynalar uygun. Geriye kalan fiyat/performans, bulunabilirlik, uyumluluk/ölçü gibi kriterler aynen kalır.

Fuji Touring'i tur amacıyla, turlarda -yüklü, çantalı, heybeli- kullanan arkadaşların gidona monte [kaska değil, kask benim için seçenek değil] ayna olarak ne kullandıklarını, çözümlerini de duymak isterim. Ses verseler ne iyi olur.

Çok uzun zamandır kullanmamış olsam da "çünkü oraya vites zımbırtıları takılı" ifadesinden bar-end shifter takılı olduğunu anladım, o yüzden gidon ucu aynaları ve diğer kısa aynaları size öneri olarak paylaşmadığımı "Gidon içi/gidon borusu içine monte edilenler [çünkü oraya vites zımbırtıları takılı] ile omuz/heybe çanta hizasının dışına bir şekilde düşmeyecek olanlar seçenek değil." kısmını da belirterek "başkalarının işine yarar" diye spoiler içinde verdim.

Bu kollu aynaları hangi kısma takmayı planlıyorsunuz? Gidonun üstü her yerde farklı bir tutuş şeklini etkiliyor. En uygun yer droplarda frenin dibinine en yakın kısımdan kelepçeleyip dışarı doğru uzatmak gibi görünüyor.

Alternatif olarak gidonun önüne doğru aşağıdaki gibi bir ek bar takıp onun uçlarını (uçlarında sökülebilen plastik kapak var, çapı gidon çapıyla aynı) ya da üstünü farklı ayna türleriyle kullanmak ve gidonu tamamen kullanılabilir hale bırakmak mümkün ama önde çanta varsa olmayabilir/yeterince yukarı kaldırıp uydurulabilir. Tabii bu bara takılıp dışarı kadar uzanacak ayna bulmak çok kolay olmayacaktır ama iki tane alıp gidonun iki tarafında tek ya da çift ayakla kullanılabilir. Son durumda nasıl görünür ya da kullanımı engelleyecek bir durum oluşur mu bilmiyorum, sadece çözüm için fikir yürütmeye çalışıyorum.
unknown.png


Drop barlı bisiklette ayna kullanımındaki en büyük sorunlardan biri de özellikle geniş açılı değilse kullanım pozisyonuna göre ayna açısı değiştirme gerekliliği ama tur bisikletinde daha uzun süre kullanılan açıda durması yeterli olur sanırım.
Gidona monteli aynası bulunan bir bisikleti deneme maksatlı kullanma imkanım oldu. Bozuk zeminden gelen titreşimler nedeniyle arkadan gelen aracı görmeye çalışırken az kalsın yoldaki derin çukura girecektim. Eğer sürüş yaptığınız zemin "kaymak asfalt" değilse bu tür aynaların verimsiz olacağını düşünüyorum.

Fiyatları ulaşılabilir olmanın dışında olsa da, trafikte gerçekten güvende hissettirecek olan çözüm Garmin VR gibi bir radar sistemi olabilir. Mevcut durumda ise kafayı çevirmek eldeki çözümlerin en iyisi gibi görünüyor.

Uzun saplı aynalar titreyebilir ama gidon ucu tek eklemli aynalar ve barend ucuna takılan kısa saplı lastik kelepçeli aynalar hiç titremiyor, her iki türü de iki ayrı bisiklette birkaç yıldır rahatlıkla kullanıyorum. Sadece diğer bir bisikletimdeki 3 eklemli gidon ucu aynalar gerçekten çok titriyor ama o sadece şehir içinde kısa işler için kullandığımdan sorun olmuyor.
 
Dolambaçlı da olsa extender elbette bir çözüm olabilir fakat bir ayna uydurmak daha kolay, daha kestirme olmalı. Masraf artışı bir yana, bakım vesaire yükü de artıyoru, karmaşıklığa katkı yapıyor. (Kırıldı kırılmadı, uydu uymadı, eskidi eskimedi, bir kaleme daha dikkat et dur). Eski toplama bisikletimde kelebek gidon vardı, basit bir mahalle bisikletçesinde bakım yaptırırken basit bir ayna da satın almıştım, kelebek gidona, iç lastiği sararak tutturdum, epey kullandım, geçen bir arkadaşla aynayı boynundan bar end shifter hemen üst tarafına, sargının başladığı yere tutturduk sıkıca (umarım sıkıca) ancak o gün bugündür bisiklete binme, deneme fırsatım olmadı (iki elimde birer parmakta ameliyat nedeniyle), yani belki işi görecek bir halde ve konumdadır. Yarın fotosunu çekerim.

Bu arada, dün izlediğim bir videodan ekran görüntüsü paylaşayım. Busch Müller dikiz aynasıymış, kelebek gidona takılı gerçi ama boyutlardan ve şekillerden drop bar'da iş görür gibi duruyor. Bir diğer nokta, gidona takma kelepçesini kendileri uydurmuşa benziyor. Ne kadar basit, hiç bir girintisi-çıkıntısı yok, dümdüz, basit bi şey ama böyle basit bir şey dahi imal edilmiyor memlekette. Son olarak, yuvarlak olması tercihim, şık, sade, estetik... Köşeli geometrideki aynaları çirkin buluyorum.

busch_muller3.PNGbusch_muller3.PNGbusch_muller1.PNGbusch_muller2.PNG
 
Alternatif olarak gidonun önüne doğru aşağıdaki gibi bir ek bar takıp onun uçlarını (uçlarında sökülebilen plastik kapak var, çapı gidon çapıyla aynı) ya da üstünü farklı ayna türleriyle kullanmak ve gidonu tamamen kullanılabilir hale bırakmak mümkün ama önde çanta varsa olmayabilir/yeterince yukarı kaldırıp uydurulabilir. Tabii bu bara takılıp dışarı kadar uzanacak ayna bulmak çok kolay olmayacaktır ama iki tane alıp gidonun iki tarafında tek ya da çift ayakla kullanılabilir. Son durumda nasıl görünür ya da kullanımı engelleyecek bir durum oluşur mu bilmiyorum, sadece çözüm için fikir yürütmeye çalışıyorum.
unknown.png
ben yazlıktaki bisikletimde dropbar için göbekten vites attırıcı olmadığından bu ek bardan aldım, flatbar için olan çevirmeli klasik vites attırıcı takıp kullanıyorum. Hatta ek bar plastik olduğundan onu çıkarıp yerine eski bir gidonu kestim daha sağlam oldu. :)
 
ben dropbar için göbekten vites attırıcı olmadığından bu ek bardan aldım, vites attırıcı takıp kullanıyorum. Hatta ek bar plastik olduğundan onu çıkarıp yerine eski bir gidonu kestim daha sağlam oldu. :)

O plastik boruya Çinliler "karbon" diyor :)
(link)
 
Bilmiyorum aklıma gelmişken not olarak düşeyim; kafaya, kask üzerine, gözlüğe, el bileğine vb. vücudun çeşitli yerlerine takılabilen/giyilebilir aynaları da hatırlatmak istedim :)
 
@Gezegen merhaba konu ile yakın olacak bir husus sormak istiyorum. Fuji touring ;(namı değer Şükran) bisikletime gidon çantası almak istiyorum ancak gidon ölçüsü kaç 31.8 mi daha mı dar daha mı geniş vaude veya ortlieb olabilir çanta. Bilgin var mı acaba
 
@Gezegen merhaba konu ile yakın olacak bir husus sormak istiyorum. Fuji touring ;(namı değer Şükran) bisikletime gidon çantası almak istiyorum ancak gidon ölçüsü kaç 31.8 mi daha mı dar daha mı geniş vaude veya ortlieb olabilir çanta. Bilgin var mı acaba

Ortlieb ve Vaude gidon çantalarının uyduğunu -deneyimden değil ezberden- biliyorum. Ben Ortlieb gidon çantası aldım (heybelerle beraber) ancak iki elimde birer parmağımdan ameliyat olmam ("tetik parmak") nedeniyle henüz monte etme fırsatı bulamadım, önümüzdeki birkaç gün içinde halledicem. Gidonun merkezinin çapı 31.8 mm, yine de netleştirmek için Fuji Touring'in arşivinden kendi model yılınınkine bir bak istersen. Örnek olsun diye, bendeki 2016 için: "Oval Concepts 310, butted 6061 alloy, 31.8mm" denmiş. (link)

Bu arada, Zefal Spy ayna sipariş ettim. İç piyasada gönlüme, keseme ve beklentilerime uygun başka bir ayna bulamadım. Turcu bir kadının favori aynası olduğunu belirtmesi bu aynayı almamda ilk ve önemli etken/teyit oldu. Türlü çeşitli bisiklet kullanıcıların çoğu da memnun, bir zar attım, 10 üzerinden 6-7 memnuniyet seviyesi gelirse memnun olurum. House of Bike sitesinden kargo dahil 173 TL'ye mal oldu meret.

Şöyle görünüyor kendisi:

zefal_spy.PNG

Şu da "kurtarır gibi" dediğim takma örneği. Gidon sanırım dropbar değil ama püf noktası sol dışa doğru normalde umacağımdan fazla döndürmüş olması, ki heybe/omuz hizasının dışına taşmayıp gene omzumu/heybemi bana gösterecek kaygısı (ki Amazon'da başkarları tarafından da paylaşılmış ve teyit edilmiş bir kaygı), kaygımı biraz yersizleştirmeye aday (cümleyi toparlayamadım galiba :D).

Zefal_Spay_kullanım_örneği.PNG
 
  • Beğen
Tepkiler: felixyakuza
Ortlieb ve Vaude gidon çantalarının uyduğunu -deneyimden değil ezberden- biliyorum. Ben Ortlieb gidon çantası aldım (heybelerle beraber) ancak iki elimde birer parmağımdan ameliyat olmam ("tetik parmak") nedeniyle henüz monte etme fırsatı bulamadım, önümüzdeki birkaç gün içinde halledicem. Gidonun merkezinin çapı 31.8 mm, yine de netleştirmek için Fuji Touring'in arşivinden kendi model yılınınkine bir bak istersen. Örnek olsun diye, bendeki 2016 için: "Oval Concepts 310, butted 6061 alloy, 31.8mm" denmiş. (link)

Bu arada, Zefal Spy ayna sipariş ettim. İç piyasada gönlüme, keseme ve beklentilerime uygun başka bir ayna bulamadım. Turcu bir kadının favori aynası olduğunu belirtmesi bu aynayı almamda ilk ve önemli etken/teyit oldu. Türlü çeşitli bisiklet kullanıcıların çoğu da memnun, bir zar attım, 10 üzerinden 6-7 memnuniyet seviyesi gelirse memnun olurum. House of Bike sitesinden kargo dahil 173 TL'ye mal oldu meret.

Şöyle görünüyor kendisi:

282881 dosyayı görüntüle

Şu da "kurtarır gibi" dediğim takma örneği. Gidon sanırım dropbar değil ama püf noktası sol dışa doğru normalde umacağımdan fazla döndürmüş olması, ki heybe/omuz hizasının dışına taşmayıp gene omzumu/heybemi bana gösterecek kaygısı (ki Amazon'da başkarları tarafından da paylaşılmış ve teyit edilmiş bir kaygı), kaygımı biraz yersizleştirmeye aday (cümleyi toparlayamadım galiba :D).

282882 dosyayı görüntüle

teşekkür ederim, uygun bir şey bulabilirsem alacağım gidon çantası.
 
Geri