Giant Kullanıcıları Kulübü

Serhan E.

Üye
Kayıt
10 Ağustos 2014
Mesaj
93
Tepki
65
Şehir
Tekirdağ-Balıkesir
Bisiklet
Giant
Neredeyse her markanın konusu vardı. Forumda da oldukça fazla Giant kullananlar. Bende bisikletlerimiz hakkında fikir alışverişinde bulunmak ve birbirimize yardımcı olmak için bu konuyu açma gereksinimi duydum.
 
Scudo

Saim Deveci

Aktif Üye
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
180
Tepki
113
Şehir
Tekirdağ
Bisiklet
Giant
Merhaba Giant Kullanıcıları Kulübü,

Böyle bir konu açıldığından haberim yoktu. Giant Escape 2 (2012) kullanıcısıyım. Bisikletimi 2012'nin Eylül ayından beri kullanıyorum ve bisikletimden son derece memnunum.

20160529_182737.jpg

20160529_182756.jpg

Jantlar 5-6 ay önce, lastikler bir ay önce değişti. Jantlar Shimano WH-R500. Jantlar değiştikten sonra bisiklet daha akıcı ve daha rijit hale geldi. Bisikletin üzerinde gelen stok lastikler Kenda markaydı fakat üzerinde Giant yazısı da vardı, ince dişli, 700*32 ebatındaydı. Stok lastiklerin ölçüleri WH-R500'e takılabilecek maksimum genişlikteydi, bir süre daha bu yeni jantlarla kullandım. 5000 km kadar kullandıktan sonra son zamanlarda patlaklar artınca lastiklerin değişim vakti geldiğine kanaat ederek Rubena Phoenix'e geçtim. Lastikler de 700*23 olunca bisikletin akıcılığı daha da arttı. Şimdiki haliyle safkan yol bisikletini pek de aratmıyor. Yakın bir zamanda riser gidonu bullhorn gidon ile değiştirme projem var.

Bu konu altında başka Giant'ları da görmek umuduyla hoşçakalın :)
 
Kayıt
10 Mayıs 2016
Mesaj
12
Tepki
11
Yaş
43
Şehir
Istanbul
Saim Deveci merhaba :)

Ben de Giant Escape 1'i yaklasik 3 hafta oncd aldim ve 450 km oldu bile.

Mevcut komponentleri henuz degistirmedim. Yalnizcs Giant bir barend taktim.

Ancak su anki akiciligini arttirmak ilk isteklerimden.

Mevcut jantlarin ustune 700 28c bir lastik direkt olarak takilabilir mi?

Bu arada kafamda drop bar revizyonu yok diyemeyecegim :)Image1464584802.234253.jpgImage1464584813.045814.jpg


 

Saim Deveci

Aktif Üye
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
180
Tepki
113
Şehir
Tekirdağ
Bisiklet
Giant
@nurettincerek merhaba,

Öncelikle yeni bisikletiniz hayırlı olsun. Allah kazasız, belasız kullanmak nasip etsin.

Bisikletinize 700*28 ebatında lastik takabilmeniz için jantlarınızın en az 622*17 ebatında olması gerekiyor. Örneğin 622*18 ebatındaki jantlara uymaz, jantlar geniş kalır. Jantlarınızın üzerine dikkatlice bakacak olursanız jant ölçülerinin küçük rakamlarla yazılı olduğunu göreceksiniz.

Dropbar gidona gayet tabii geçebilirsiniz ancak masraflı olur çünkü mecburen fren/vites kollarını da dropbara uygun olarak değiştirmeniz gerekecek. Eğer bunu göze alıyorsanız sorun olmaz. Fakat bisikletiniz bir fitness/şehir bisikleti olduğu için yol bisikleti performansı alamazsınız. Dropbar size farklı tutuş imkanı sunacaktır.
 
Kayıt
10 Mayıs 2016
Mesaj
12
Tepki
11
Yaş
43
Şehir
Istanbul
Saim Bey tesekkurler.

Peki akiciligi artirmak ve dolayisiyla ortalama hizi artirmak icin lastik degisiminin yani sira ne onerirsiniz?

Su an 30-35 kmlik sahil parkurunda 23-25 km/s araliginda.


 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/12920244_1150554014977171_2745733745959061507_n.jpg?oh=e8b04a42c3b05f8b95b8296573954ed3&oe=57C63925

11 aylık gıant tcr ile aranızdayım.
 

Saim Deveci

Aktif Üye
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
180
Tepki
113
Şehir
Tekirdağ
Bisiklet
Giant
Ortalama hızınız fena değil aslında. Bisikletin akıcılığını daha da artırmak istiyorsanız daha ince lastiklerle kullanabileceğiniz, daha dar ölçülerde olan ve daha akıcı göbeklere sahip bir jant setine geçiş yapabilirsiniz.

Ben şahsen kendi stok jantlarımda ortaya çıkan bir sorundan dolayı jant değişikliğine gittim. Akıcılığı artırmak adına yaptığım bir şey değildi fakat değiştirmek en mantıklı çözüm olarak ortaya çıkınca, fiyat/performans açısından en uygun jantların WH-R500 olduğuna kanaat ederek böyle bir değişime gittim.
 

reed

Üye
Kayıt
11 Mayıs 2016
Mesaj
36
Tepki
22
Yaş
45
Şehir
Ankara
Merhaba

2014 Escape 2 kullaniyorum. Akiciligi arttirmak icin birkac degisim yapmayi dusunuyordum ama onun yerine yol bisikletine gecmek daha mantikli geldi.

R500 jantlar yol bisikleti icin dayaniklilikta sorun olmaz mi? Tel sayisi da orjinal giant jantlarindan daha az.
 
  • Beğen
Tepkiler: Saim Deveci
Kayıt
10 Mayıs 2016
Mesaj
12
Tepki
11
Yaş
43
Şehir
Istanbul
Bugun sele yuksekligini biraz daha artirip gidon spacerlarindan 2sini (toplamda 3 adet) cikardim.

Gezinti yapayim dedigim 15 kmlik bir rotada ortalama 20 km/s yakaladim. Yorgunluk da daha az oldu.

Gelecek haftaki adim 700 28c bir lastik setine gecmek. Asfalt disinda gitmiyorum (erenkoy, caddebostan, pendik, tuzla vs).

Hangi lastik setini onerirsiniz?


 
  • Beğen
Tepkiler: Saim Deveci

berhandh

Üye
Kayıt
7 Şubat 2015
Mesaj
76
Tepki
121
Yaş
28
Şehir
ANKARA
İsim
Berhan
Bisiklet
Giant
Giant Glory 2015 var bendede.Giantın dh de 27.5 serisine giriş yaptığı kadro şuanlık memnunum maestro dedikleri mevzu ciddi ciddi iyi çalışıyor
rakip firmalardan 2 kg hafif olmasıda cabası scott gamblerlar 18-19 kglerde gezerken glorynin 16.5 olması cezbedici. dhde agırlık önemsiz diyen arkadaşları
tepeye tırmanırken izleyersek önemini anlarız sevgiler saygılar :D
20160522_145856_HDR.jpg
 

Saim Deveci

Aktif Üye
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
180
Tepki
113
Şehir
Tekirdağ
Bisiklet
Giant
@reed merhaba,

Belki de her şehir/tur/hibrit bisiklet kullanıcısının hatta çoğu bisiklet kullanıcısının merak ettiği yol bisikleti deneyimini yaşama isteği bende de hasıl oldu. Bunun sonucunda, geçen sene bir 2015 Scott Speedster 20 aldım. Yol bisikletinin konforsuzluğu hakkında söylenenler tamamen doğruymuş, bunu gördüm. Yol bisikletini, bozuk olmayan, düz asfalt yollarda kullanmaya gayret ediyorum. Onun haricinde ve işe gidiş-gelişlerde Escape 2'yi kullanıyorum. Escape 2'yi yol bisikletinden daha fazla kullandığımı söyleyebilirim. Bunun nedeni Escape 2'nin, konfor amaçlı tasarlanmış olduğundan, düz pedalları ve düz gidonu olduğundan kullanımı daha rahat. Zira yol bisikletinde spd pedal kullanıyorum.

Shimano WH-R500 jantların tel sayısı az, dayanıklılıkta sorun olmaz mı diye sormuşsunuz. R500, Shimano'nun giriş seviyesi yol bisikleti jantıdır. Tel sayısı, tellerin diziliş şekli ve hatta kullanılan teller yol kullanımı aerodinamisi için tasarlanmış. Dayanıklılık konusunda ben tam not verebilirim bu jantlar için. Yol bisikletinin kullanım karakteristiğine uygun olarak kullandığınız sürece R500'lerle sorun yaşamazsınız.