Scudo Sports

Giant CFR yol bisikletini yeniden hayata döndürme projesi

Işıklar Gazisi

Forum Demirbaşı
Kayıt
21 Şubat 2017
Mesaj
403
Tepki
651
Şehir
Ankara
Bisiklet
Mosso
Üniversiteye başladığımdan beri yaklaşık iki yıldır aktif bir şekilde bisiklet kullanıyorum. İlk olarak bir şehir bisikleti ile başladım. Sonradan onu kendi çabalarım ile 'gravel' olarak nitelendirebilecek bir şekile getirdim ve epeydir de o şekilde kullanıyorum. Memnundum o halinden. Ama yine de içimde gerçek bir yol bisikletine sahip olma arzusu hiç bitmedi.

8256b259-d709-4248-90a9-b5e02620dd35.jpg

Özellikle forumdaki arkadaşların şahane bisikletlerini gördükçe ( (bkz: Yol Bisikletlerimizin Fotoğrafları Vol.2 ) bu arzu daha da derinleşti. Sonunda kendimi sürekli çeşitli sitelerden 2. el yol bisikletlerine bakar bir halde buldum. AMA nedense milenyum öncesi ince borulu yol bisikletleri hep bir ayrı gözüktü bana. Belki de fiyatlarının daha düşük olmasındandır, kim bilir ?

Ama şu kesin ki ,forumdaki restore konuları herzaman ilgimi çekmiştir. Özellikle de @Murat Cömez hocamın restore ettiği bisikletleri görmek ve onun bu konulardaki engin bilgisini okumak beni bir bisiklet alıp restore etme hususunda cesaretlendirdi.

Neyse gelelim konumuza. Geçen hafta yine malum sitelerde gezinirken şu bisiklet ile karşılaştım:

ab71c0a8-29fe-4e25-ae43-94fefeaaffe9.jpg

İlk bakışta klasik bir bisiklet izlenimi uyandırsa da, şunlar doğrudan gözüme çarptı:
1)STI kollar var
2)O maşa karbon mu ne?

İşte o an bir 'AHA' anı yaşadım. 9 köşeli jetonun düştüğünü hissettim o an.

Sonra biraz araştırınca gördüm ki bu Giant'ın 1990'lı yılların ortasında çıkardığı CFR modeliymiş. Kadro ince aluminyum tüpler üzerine karbon yapıştırarak yapılmış.

Düşündüm taşındım, 20 yıllık bir bisikletin bayağı sorunu çıkar dedim, elleşme dedim ama içimdeki bir his 'al, sen onları tamir edersin' dedi. En son dedim tamam, çıkar bayramdan kalanları.

Bisiklet şöyle:

db78555a-489f-449a-b2c9-2b0dd4a1741f.jpg

f7bb8e03-bb46-47ec-80ef-c83eed8fbf13.jpg

db7fe466-7f4d-4ca5-8096-25447add7275.jpg

67f5aa40-378f-4bc6-af58-d7171d2bb5b6.jpg

Bisiklet tamamen 1055/1056 serisi 105 setli.
Aynakol 52-42
Ruble 25-14
Jantlar Conbrio RS200 ama epey bir ayar istiyorlar. Ne yapacağım tam karar vermedim bu konuda.
Üzerinde Hutchinson Equinox lastikler var fakat sanırım değiştirmem gerekecek.

Tamam aldık getirdik eve de bu kolay kısmıydı. Şimdi başlasın tamirat/tadilat.

Öncelikle gidon bandını, bütün telleri ve sele borusunu çıkardım. Teller ve gidon bandı epey eskiydi o yüzden onlar doğrudan çöpü boyladılar. Sele borusun vidası açılmıyordu, onu da WD40 ile hallettim. Sonra STI kollara bir bakayım dedim.

Öncelikle şunu söylemeliyim ki bu kadar eski bir STI kolun büyük ihtimalle çalışmaz durumda olacağını biliyordum alırken. Nitekim öyleydiler de. Ama çözümü çok basit. Mekanizması çalışır hale gelinceye kadar kolların içine WD40 basıyoruz ve bu sayede yıllar içinde biriken kirin ve kalınlaşan yağın akıp gitmesini sağlıyoruz. Sonrada biraz yağ sıkınca çalışır hale geliyorlar hemen :)

fc38453b-cdcb-4592-a18f-763fe060f77a.jpg

Sonra kir içerisindeki ön aktarıcıyı çıkardım, bir güzel temizledim, gümüş rengini tekrar günyüzüne çıkardım. Ardından aynakolun yapraklarını söktüm ve parlattım.

f8f7e161-eb1d-45e2-9363-de42de43c6b8.jpg
12fa4658-d8ca-48ac-80b4-3d7519dea2f2.jpg


Sele malesef epey yıpranmış. Derisini tutan zımbaların çoğu ya düşmüş ya da düşmek üzere, ve irili ufaklı yırtıklar mevcut. Bunu da değiştirmem gerekecek gibi duruyor:

923f00cf-fa29-4216-a268-564085655046.jpg


Yarın yeni teller ve kablolar alıp takacağım. Bunun dışında
  • Yeni sele
  • Gidon bandı
  • Jant akoru / veya duruma göre yeni jant almam gerekiyor.
Bunlar dışında belki duruma göre aynakolun ve rublenin rulmanlarını gözden geçirmem gerekebilir.

Eğer tavsiyeleriniz varsa her zaman açığım, umarım yazım ile sizleri sıkmamışımdır.
 
Scudo
Şahane konu. Yeni bir Giant aşığı ve restorasyon sever olarak konuyu heyecanla takip edeceğim.

Başarılar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Işıklar Gazisi
Şu anki dişli oranları ile Ankara'da kendimi sakatlamak istemiyorum. Malum ya tırmanıyor yada iniş yapıyorsunuz, ortası pek yok maalesef.
52-42 aynakol
25-14 ruble ( 8 vitesli )
Kısa bacaklı 105 arka aktarıcı var.

Aynakola hiç dokunmak istemiyorum. O zaman geriye tek seçenek ruble ve arka aktarıcı değiştirmek kalıyor.

Ama 1055 serisi 105 STI 8li kollar ile günümüz 8li Claris veya Acera aktarıclar uyumlu olur mu?

Çünkü yanlış hatırlamıyorsam Shimano zaman içerisinde kolların vites çekiş oranlarını değiştirmişti.

( @uslsy teşekkürler hocam)
 
dostum ne durumdasın halledebildinmi süreci
 
Güzel soru. merakım depreşti benim de.
 
ya bende bir peugeot folding bike aldım bugün hüsranlardayım. kazıklandım gibi :D biraz heyecana geldim galiba dedim alırım 2 bakarım bakımını yapar sürerim dedim de baştan aşağı yenilenmesi lazım cesaret edemiyorum sıfır bilgi :D süre. baya sancılı olur. ne bilim bakalım
@Doğukan Aksu bu kardeşimizin restorasyon süreci için tavsiyelerini dinleyerek belki girişebilirim.
 
@Snanscam

Kaça aldın
 
450 kargoda bana ait 20 lirada öyle
 
@Snanscam

Kaç model. Foto koysana bir tane
 
soru cevap açtım konuyu :D ordan inceleyebilrsin fotorafları
 
@Snanscam
Bulamadım. Link versene konuna.
 
@Snanscam
Açılmıyor link
 
genel görünüm için denetim bekleniyomuş IMG_5835.JPG
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozicu
efsane olmuşyaa valla maşalah güle güle kullan kazasız belasızz

inceledimdee işte en uyuz olduğum işler böyle mesela kumlama yapan o veled tam yapmamış ayar oluyorum öyle durumlara bizim millet böyle yaa sıkıntıı tanıdık olmadımmı
 
  • Beğen
Tepkiler: uslsy
@Snanscam
Teşekkürler. İşin sanayi kismi tek sıkıntılı taraf
 
(link) biskletin orjinali bu buldum :D inşallahh bi bakıcam
 
  • Beğen
Tepkiler: uslsy
Geri