Scudo Sports

Gece 11-12'den sonra şehirler arası bisiklet sürmek

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
0
Tepki
1
Arkadaşlar merhaba, kafamda bir rota var ortalama 200-210 kilometrelik toplamda gidiş-dönüş şeklinde bir rota.

Tabi daha önce tek seferde 200-210 kilometre gitmediğim için sabah 6-akşam 6 şeklinde bu mesafenin beni zorlayacağını biliyorum ve araya 6 saat dinlenme koyup akşam 6'da dönüş yoluna çıksam bu seferde yorgunluğum çok olacağı için gece 12'ye kadar dikkat dağınıklığı yaşarım diye düşünüyorum.

Hedefim şu şekilde;

Gece 11:00 evden çıkış ve 12:00 gibi bisikletin resmi olarak gidebileceği şehirlerarası yola çıkarım diye tahmin ediyorum.

Gece 12:00 sabah 6:00 105-110 kilometre giderim, sabah 6:00 öğlen 12:00 dinlenme, daha sonrasında ise öğlen 12:00 akşam 18:00 geri dönüş diye düşünüyorum.

Sizce gece 23:00-24:00'dan sonra 'gerekli ekipmanlarla' bisiklet sürmek tehlikeli olur mu? Bu arada yanımda yük falan olmayacak, en fazla ufak bir çantada yiyecek olur.

Bu arada haftanın 5-6-7 günü 40 küsür kilometrelerde 'bazen dayanıklılık', bazen yokuş bazen de yağ yakma antrenmanları yapıyorum.

Özellikle yol beni çok zorlar mı acaba? Eğer kondisyon sıkıntısı yaşarsam dönüş işini bisikletle yapmayabilirim. Arkadaşlar özellikle gece sürüş kısmında endişe etmem gerekir mi?
 
Scudo
Hiç gece bisiklet sürmedim diyebilirim ama gelecek tavsiyeler büyük ihtimalle gece sürmemenizden yana olacaktır.
 
Işıkların kuvvetli olmalı özellikle cezadan korktuğumuz için çakar arka far önerimdir daha temkinli olur sürücüler. Sende nasıl olsa gece gelen olursa fardan anlarım diyerek eğer takmayı düşünüyorsan kulaklık takmamanı öneririm. En kötü ya telefondan dışarı ses ver ya da sağ kulağına tek kulaklık olarak ucu silikon olmayan (şu iyice zara kadar giden tipler olmasın) bir tane takıp kısık sesle takılabilirsin. Uykunu ve yorgunluğunu atabilir bir nebze. Sol kulağın hep arkadan gelen seste olsun. Araba,motor veya kamyon ona göre pozisyon almanı sağlar.

Bende şehirler arası değil ama şehir içinde genelde gece takıldığım için ona göre tavsiye verdim
 
Üç kez başıma geldiğinden tırsıtıcı bir deneyim olduğunu söyleyebilirim. İyi bir aydınlatma ekipmanı, oda yetmez reflektörlü giysi gerektirir. Şehirlerarası yollar beklediğinden daha karanlıktır. Yol ve zamanı hesap edemeyip yanına birde aydınlatmada almamışsan her an bir kazaya davetiye çıkarırsın. Bu nedenle yaz kış o 100 gramlık ön ve arka far yanındaki çantada dolu şarj ile bulunsun. Arka aydınlatman flaş modunda olursa daha dikkat çekecektir. Bir diğer unsur kaliteli bir aydınlatman yok ise en fazla bir kaç metre önünü görebilirsin buda inişlerde erken reaksiyon vermene engel olur. Kırsalda akşam saatlerinde koruma amaçlı çoban köpeklerini serbest bırakırlar. Her an önüne birinin çıkma veya yan tarafından üzerine doğru gelme ihtimali mümkündür. Özellikle sabah gün ağarmadan önceki saatlerde sürmemeni tavsiye ederim. Şoförlerin uykuya en yakın oldukları zamandır ve dikkat dağınıklığı had safhadadır.
 
Gece çok tehlikeli. Araçlar gündüz bizi görmüyor gece nasıl görsün :confused: Bir diğer husus gece vücut uyku moduna ( dinlenme ) geçtiği için bisiklet sürmeniz sizin için iyi olmayacaktır.
 
Bence kondüsyonunuzu biraz daha geliştirin ve bu turu gün içinde tamamlayın. Böyle bir maceraya girmeyin.
Örneğin sabah 6'da hareket eder, en fazla 4-5 saatte hedefinize ulaşır, iki saat dinlenip dönüş yoluna çıkar, hava kararmadan dönmüş olursunuz.
Hazır hale gelene kadar şehir içinde gücünüzü yükseltmeye çalışın derim.
 
Benim Rize turum size örnek olsun ben saat 3:30larda hava karanlığında bisikletle çıkıp tek dinlenme ile saat 6:57 de Rize merkeze varmıştım. Bu konuda sizi uyarayım seleniz iyi değilse poponuz fena ağrır ve acır... Eve dönmek için saat 13:10 gibilerde çıkıp eve ara ara duraklayarak(malum sebepten dolayı) eve 5 saatte vardım.

Trafiğe gelirsek yol boyunca gördüğüm araba sayısı giderken 30 belki olmuştur...
 
  • Beğen
Tepkiler: makifir ve Özcan
Gece değilde en azından sabah 4 gibi çıkarsan en fazla 1 saat kadar karanlıkta sürersin. Muhtemelen o bir saatte şehir içine denk gelir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan
Aydınlatma konusunda bir sıkıntın yoksa gece sürüş o kadar da tehlikeli değil. Tabii bu gittiğin yola, yolun genişliğine, çevredeki yerleşim birimlerine vs. de bağlı. Yazlık bir yerde süreceksen gece alkollü araç kullananlar çok oluyor o noktada dikkatli olmak gerek.

Geçen sene 200 KM civarı Düzce - İstanbul sürüşü yapmıştım gece 02:00'de başlayıp sabah 10 gibi bitmişti. Genel olarak herhangi bir sıkıntı yaşamadım, yolun bazı bölümleri zifiri karanlık olduğu için 400 lümenlik ön ışığım fazlasıyla iş gördü yoksa sıkıntı olabilirdi muhtemelen. Eğer yolda genel ışıklandırma var ise bu kadar güçlü bir ışığa da ihtiyacın olmayabilir. Arka tarafa 3 tane farklı çakar lamba koymuştum, arkadan bakınca çoğu araç sürücüsü "ne olur ne olmaz" diye yavaşlayıp geçiyor yanından böyle durumlarda.

Yaptığım sürüş buydu : (link)

Eğer sürmeye karar verirsen başta tempoyu düşük tut, kendini iyi hissettikçe tempoyu arttırırsın. En az 2 tane yedek iç lastik almayı da unutma.
 
IMG_4636.JPG Ben akşamları bu şekilde yola çıkmama rağmen yine de çok tedirgin oluyorum. Arkaya polis çakarlı birtane lamba daha ekledim. Kendime ayaklı pavyon adını taktım ama siz yine de gece yolda olmayın. Sabah 5.15 gibi hava aydınlanıyor ondan 1 saat önce çıksanız 4.15 yapar. 200 km yolu ortalama 20 km ile gitseniz dinlenmeler dahil olmak üzere 16 saatte bitirseniz bile hava kararmamış olacak.
 
Gece geç saatlerde sürdüğüm zamanlar oldu. Çoğunlukla turlar esnasında mecburiyetten yaptığım sürüşlerdi. Ben de şartlar zorlamıyorsa o saatlerden sonra sürmenizi tavsiye etmiyorum. Dar ve emniyet şeridi olmayan bir yolda, özellikle tek gidiş geliş olan yollarda sürmenizi kesinlikle tavsiye etmem. Şehirler arası yollar çok karanlık oluyor ve eğer karşıdan gelen bir araç varsa aynı anda arkadan gelen aracın sürücüsünün gözleri maruz kaldığı ışıktan dolayı sizi göremeyebilir. Yeterince geniş olmayan bir yolda bu ölüm tehlikesi anlamına gelir. Onun dışında mutlaka iyi arka ışık özellikle. Mümkünse çift kullanmak daha etkili olacaktır. Reflektörlü yelek ve tabi ki iyi bir ön ışık mutlaka gerekli. Klasik ucuz bir ışıkla önünüzü o karanlıkta görmeniz çok zor olur.

Bir de gece belli saatlerden sonra ortalıkta dolanan insanların bir kısmı daha tehlikeli oluyor. Bir keresinde muhtemelen uyuşturucu kullanmış biri yaklaştığımı fark edip üzerime doğru gelmişti. Allahtan düz yolda hızlı seyrediyordum da o kafayla beni yakalaması mümkün olmamıştı. Bu tarz tehlikeleri de hesaba katmak lazım.
 
Gece bisiklet sürmek dünya nin en güzel şeyi tabi iyi bir aydinlatmaniz olmasi lazim ve bazen yol kenarında köpekler domuzlar falan çıkabiliyor dikkatli olmak lazim
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozicu
gece sürüşü özellik ile şehir dışında hem köpek vs diğer hayvanlar ayrıca dikkatsiz sürücüler bakımından oldukça tehlikeli.en değerli şey hayatınızdır unutmayın :harika:
 
Tek sözcük diyeceğim:
"Vazgeç"
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Gündüz gözüyle çarpıyorlar gece pas pas yapabilirler. Bu riski alabiliyorsan problem yok. Ben de o riski alabilirim çünkü yaşamak benim için çok önemli değil.
 
Geri