Scudo Sports

Garmin Edge Kullanıcıları Kulübü

Scudo
Teşekkürler arkadaşlar Garmini sıfırladım. Strava hesabımı sıfırladım. Düzeldi. Problem neydi bulamadım.
 
Garmin 130 kullanan var mı aramızda
 
merhabalar.
garmin 1030 kullanıyorum. bugün antrenman sırasında soğuk asvaltta hızla ilerlerken, çattt diye gelen bir ses ile garmin tutucundan çıktı. durdum ve fark ettim ki cihazın arkasındaki tutucuya giren tırnaklardan birtanesi ve tutucunun tırnak yuvası kırılmış. Böyle bir durum ile karşılaşan oldumu?
 
@NG450 Eğer Türkiye'den aldıysanız Baytekin ile irtibata geçmelisiniz, komple arka kasa değişimi olacak. Derseniz ki ben yurtdışından aldım Aliexpress'teb arka kapak (genellikle pil ve ses mekanizması ile beraber oluyorlar) siparişi verip kendiniz değiştireceksiniz..
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet TOPAL
merhabalar.
garmin 1030 kullanıyorum. bugün antrenman sırasında soğuk asvaltta hızla ilerlerken, çattt diye gelen bir ses ile garmin tutucundan çıktı. durdum ve fark ettim ki cihazın arkasındaki tutucuya giren tırnaklardan birtanesi ve tutucunun tırnak yuvası kırılmış. Böyle bir durum ile karşılaşan oldumu?
Çok geçmiş olsun .Baytekin ile görüşün hemen.
 
Herkese merhabalar, garmin 810 kullanıyorum. Daha önce 2 defa başıma bir olay geldi, sürüş sırasında garmin tamamen dondu ve kapatıp açıp yeniden sürüş başlattım düzeltmek için, acaba bu anlık bir sıkıntı mıdır?
 
Arkadaşlar mrb. Fotograftaki garmin tutucunun yuvası kırıldı. Elinde fazladan olan varmı? Veya başka biryeri arızali olan tutucusu olan varsa, bu yuva çıkarilabiliyor. Yardimci olurmusunuz. Tesekkurler.
 

Dosyalar

  • IMG-20200407-WA0025.jpeg
    IMG-20200407-WA0025.jpeg
    1,4 MB · Okunma: 65
  • IMG-20200407-WA0023.jpeg
    IMG-20200407-WA0023.jpeg
    1,3 MB · Okunma: 62
Selamlar,

520 kullanmaya basladım 1 ay olcak ama bi konu dikkatini çekti dün, ekrana eğim göstergesinide ekledim, eve giderken cıktıgım iki tane dik ama kısa yokuş var, iki yokuştada eğimi göstermedi desem yeridir.

yokuşun sonlarına doğru cihazın üstündeki eğim yavaş yavaş artmaya başladı yokuş bittiğinde de sıfıra döndü, cihazın normal çalışma aralığı mı bu bir yanlışlık mı var
 
Selamlar,

520 kullanmaya basladım 1 ay olcak ama bi konu dikkatini çekti dün, ekrana eğim göstergesinide ekledim, eve giderken cıktıgım iki tane dik ama kısa yokuş var, iki yokuştada eğimi göstermedi desem yeridir.

yokuşun sonlarına doğru cihazın üstündeki eğim yavaş yavaş artmaya başladı yokuş bittiğinde de sıfıra döndü, cihazın normal çalışma aralığı mı bu bir yanlışlık mı var

Eğim yüzdesini genelde biraz gecikmeli veriyor. Yani siz gerçekte %18 çıkarken o biraz daha gerideki daha hafif bir yeri ölçüyor ve gösteriyor; ya da bazen tam tersi şekilde siz daha hafif bir yeri çıkarken hemen az önce daha dik çıktığınız bir yerin yüzdesini veriyor bir süre. Gecikmeli gösteriyor yani...

Hızınız çok çok yavaş olursa %20 de çıksanız %0 gösterebiliyor; özellikle de eğimin ortasında durmak zorunda kalırsanız... Ben bu gibi durumlarda sinirlenip yüzdeyi vermeye başlasın diye kendimi motive edip bacaklarımı parçalıyorum genelde :)

Keşke hız sensörü gibi anlık ya da çok hızlı veri verebilen bir mekanizma olsa...
 
Eğim yüzdesini genelde biraz gecikmeli veriyor. Yani siz gerçekte %18 çıkarken o biraz daha gerideki daha hafif bir yeri ölçüyor ve gösteriyor; ya da bazen tam tersi şekilde siz daha hafif bir yeri çıkarken hemen az önce daha dik çıktığınız bir yerin yüzdesini veriyor bir süre. Gecikmeli gösteriyor yani...

Hızınız çok çok yavaş olursa %20 de çıksanız %0 gösterebiliyor; özellikle de eğimin ortasında durmak zorunda kalırsanız... Ben bu gibi durumlarda sinirlenip yüzdeyi vermeye başlasın diye kendimi motive edip bacaklarımı parçalıyorum genelde :)

Keşke hız sensörü gibi anlık ya da çok hızlı veri verebilen bir mekanizma olsa...

Problem yok ozaman meraktan kullandıgım bir özellikti :)
 
Bu cihazlar en az 4 uyduyu görmeli ki yada sinyalini almalı ki sizin yüksekliğinizi ölçsün.Hava durumu bu etkileşimin belirlenmesinde öncü faktördür.
Yani hava yağmurlu ise farklı değerler , güneşli ise farklı değerler alırsınız.Ayrıca uyduların o anki durumlarına göre de değişir bu.Bir çok faktör cihazlarımızdaki atomik saatlerin etkilenmesinde belirleyici rol oynar.Aynı noktada farklı güneler ve hava şartlarında ölçümlediğim cihazım da gördüğüm değerler beni çok şaşırtmıştı.Genelde denizden olan yüksekliğim 198 m iken (%70) oranında diyelim buna 168 m , 170 m ,178 m 202 m gördüğüm zamanlarda oldu.Tabi cihazdaki eğim ölçer de yükseklik ile bağlantılı hesap yaptığından farklılıklar göstermektedir.

Alıntı :

Okuduysanız devam edelim… Şimdi konuya çok temel bir soru zinciri ile başlayalım. Bulunduğumuz noktanın yüksekliğinden konuşurken tam olarak neyden bahsediyoruz? Yani neye göre yükseklikten söz ediyoruz? Tabii ki deniz seviyesinden. Demek ki referansımız deniz seviyesi. Güzel, ama deniz seviyesi ne demek? Yani neredeki denizin seviyesinden söz ediyoruz? Dünya tam ve kusursuz bir küre mi? Dünyada her yerde deniz aynı seviyede mi? Birleşik kaplar kanununa göre ve küçük kaplardaki sular için evet belki, ama konu bir gezegen büyüklüğündeki kaplar ve devasa okyanuslar olduğunda konu karmaşıklaşıyor. Sorunun cevabı; ne yazık ki hayır, denizin seviyesi her yerde aynı değil. Hatta aynı olsa bile ne fark eder, bu seviyeyi GPS bilemez. GPS elektronik aletlerden ve algılayıcılardan ibaret bir sistem, denizin seviyesini nereden bilsin? GPS alıcısı (yani saatiniz) belirli bir zamanda uyduların nerede olduklarını bilir. 3 (aslında 4) uydu ile iletişime geçtikten sonra triliterasyon yaklaşımı ile kendinin nerede olduğunu anlar. Ama bu anladığı yer uydulara göre olan posizyonudur. Sizin ihtiyacınız ise dünyanın tam olarak neresinde olduğunuzdur. Size, sizin nerede olduğunuzu söyleyebilmesi için dünya yüzeyinin bir modeline ihtiyacı vardır. Ona yükseklik hesaplayabileceği bir referans noktası vermek zorundasınız. Bilim insanları bu konuya standart bir referans sistemi belirleyerek çözüm bulmuşlar. Ortaokul yıllarından anımsayacağınız gibi dünya, üstünden ve altından bastırılmış bir topa çok benzer, yani elipsoid (hafifçe ezilmiş küre) şekline çok yakındır. Matematiksel olarak böyle hayali bir elipsoid belirlenmiş ve dünyada deniz seviyesi budur denmiş. Bu sistemin adı The World Geodetic System 1984 (WGS84). GPS alıcıları için yükseklik demek bu hayali elipsoide göre yükseklik demektir. Çünkü bu ezilmiş küre dünya ve ortalama deniz seviyesi anlamında oldukça yakın bir genellemedir. Oysa dünya üzerindeki suların yüzeyi pürüzsüz bir elipsoid şeklinde değildir. Çünkü deniz ve okyanuslar dünyanın yerçekimsel etkilerine maruzdur ve aynen yer şekilleri gibi büyük sularda da tepeler hatta dağlar şeklinde yükseklik farklılıkları vardır. (Burada gelgitlerden, hava olaylarından ve benzeri etkilerden hiç söz etmiyoruz, çünkü onlar zamana bağımlı olan değişkenler.) Dünyanın sularının seviyelerinin oluşturduğu bu eğri büğrü yapıya geoid denir. Geoid, dünyanın yerçekimsel etkisinin çok hassas şekilde hesaplanması ile oluşturulmuştur. 1996 yılında ortaya konulan bu geoid modeli Earth Gravitational Model, EGM96 olarak bilinir. WGS84’ün ortaya koyduğu elipsoid ile EGM96’nın ortaya koyduğu geoid arasında eksi 100 metreden artı 80 metreye kadar uzanan farklılıklar vardır. Modern GPS alıcılarının bazılarında EGM96’nın da verisi bulunur. Ama eğer kullandığınız alıcı halen sadece WGS84’ü temel alıyorsa yaklaşık 180 metreye varan hatalar görmeniz olasıdır.
Hatalar demişken, bahsi geçen (link) GPS’in donanımsal olarak ve matematiksel olarak birçok olası hataya açık olduğundan ve bunların üst üste binmesiyle dişe dokunur hata miktarları ortaya çıkabileceğinden bahsetmiştim. Orada hep mesafeden söz etmiştim ve yatayda, yani mesafede 15 metreye varan hatalar yapabileceğinden söz etmiştim. Yükseklik söz konusu olduğunda (yani Z ekseninde) uyduların dünyanın üstünde/yukarıda bulunmalarından dolayı bu hata payı yaklaşık 3 kat artar ve 45 metreye kadar ulaşır. Yani yatayda, mesafede GPS’ten şikayetiniz varsa yükselik konusunda şikayetleriniz katlanarak artacaktır. Bunu da akılda tutmakta fayda var. Hem referanstan hem de ölçüm ve hesaplamalardan kaynaklanan hatalar bir araya geldiğinde tamamen yanlış bir yükseklik verisine ulaşılabilir.
Elipsoidden ve geoidden bahsettik. Bir de bizim üzerinde koştuğumuz ya da bisiklete bindiğimiz kabuk var ve onun üzerindeki yer şekillerinin oluşturduğu gerçek yükseklik söz konusu. İlerleyen teknoloji sayesinde bu yükseklikleri çok hassas bir şekilde ölçmek de mümkün hale geldi. NASA 1999 yılında STRM (Shuttle Radar Topography Mission) isimli bir çalışmada interferometrik sentetik aralıklı radar tekniğini kullanarak dünyanın büyük bölümünün yükseklik verisini elde etmiş. 60. kuzey ve 56. güney meridyenleri arasının tamamı 90 metre hassasiyetle ortaya çıkarılmış, sadece Amerika Birleşik Devletleri toprakları 30 metre hassasiyetle belirlenmiş. Bu hassasiyeti fotoğraf çözünürlüğüne benzetebilirsiniz. Yani aslında burada ortaya konulan veri 30 metreye 30 metre bir alanın ortalama yükseklik verisidir. Koca bir gezegenin büyük bir kısmını düşündüğünüzde ne büyük bir veriden söz ettiğimiz daha net anlaşılacaktır. Daha sonra 2009 ve 2011 yıllarında bu çalışma iki defa daha ASTER görevleri sırasında ASTER Global Digital Elevation Model (Küresel Dijital Yükseklik Modeli) adı altında tekrarlanmış ve bu sefer 83. kuzey ve 83. güney meridyenleri arasının tamamı 30 metre hassasiyetle ortaya konmuştur. Yani şu anda isteyen herkes gezegenimizdeki her noktanın (30 metre hassasiyette her noktanın demek daha doğru olur) yüksekliğine ulaşabilir. Ama bu veri o kadar büyüktür ki GPS alıcılarına yüklenemez. Bir yerlede bulunduğunuz noktanın yüksekliğini okuduysanız büyük ihtimalle bu veriye dayandığından o bilgiden emin olabilirsiniz. Elinizdeki GPS alıcısı farklı bir şey gösteriyorsa artık nedenini biliyorsunuz, hesaplamalarda ve ölçümlerde hiç hata yapmamış olsa bile bu farklı sonuç ya elipsoidi ya da geoidi baz alıyor olmasındandır.
Barometrik yükseklik ölçen araçlar ise bulunduğunuz yüksekliği tespit etmek için atmosferik basıncı kullanır. Yükseklik arttıkça basınç azalır. Bu bilgiye dayanarak -ve tabii varsa kalibrasyon yeteneklerinin sonuçlarını da kullanarak- deniz seviyesinden ne kadar yukarıda olduğunuzu belirleyebilir. Kalibrasyondan kasıt yüksekliği net bir biçimde bilinen bir yerdeyken cihaza o yüksekliği girip ölçtüğü basınca göre kendine bir düzeltme etkisi ayarlamasını söylemektir. Bu kalibrasyon yöntemi spor amaçlı kullanılan araçlarda genellikle uygulanmaz. Bunun yerine, artık bazı modeller hem GPS verisini hem de barometrik altimetreyi kullandığından, saati 30 dakika kadar açık havada bekletmek işe yarayabilir. Başka bir yöntem de -Garmin 910XT’deki gibi- yüksekliği bilinen bir noktayı saate kaydedip, o noktanın yüksekliğini elle belirtmektir.
Basınç farkı deyince konu tabii ki yine referans noktasına yani deniz seviyesi meselesine gelip dayanır. Bu tip cihazlar için deniz seviyesi demek 15 C sıcaklıkta 1013,25 hPa basınç demektir. Barometrik altimetreli bir araç kullanırken hava durumundaki ani değişimler bu referans noktasında kaymalara neden olacağından hatalı ölçümler ortaya çıkabilir. Böyle bir model kullanıyorsanız ve hava koşullarından dolayı saçma yükseklik verisi elde ettiyseniz antrenmanınızı yetenekli bir yazılıma yüklediğinizde başka bir çözüme ulaşabilirsiniz. Örneğin, Strava kullanıyorsanız, Strava size “yüksekliği düzelteyim mi?” diye sorar. Elevation yazısı bağlantı şeklinde belirir ve bağlantıya tıklarsanız “Correct Elevation” düğmesi görürsünüz. Siz o düğmeye bastığınızda Strava yukarıda bahsettiğim STRM veya ASTER gibi bir veriden faydalanıp, antrenman boyunca geçtiğiniz noktaların yükseklik değerlerini bularak bir yükseklik kazanımı hesaplar ve saatininizin ölçtüğü barometrik değeri tamamen ezer. Tam olarak söylemek gerekirse, (link) da anlatıldığı gibi ABD için 10 metre hatta bazı bölgelerde 3 metre hassasiyetindeki USGS NED verisini, onun dışındaki yerler için benim yukarıda sözünü ettiğim STRM ve ASTER verisini kullanıyorlar. Aslına bakarsanız saat barometre verisi kullanmadıysa, Strava GPS verisinden yola çıkarak yine bu veritabanlarının yardımıyla bir yükseklik kazanımı hesaplıyor. Eğer saatinizdeki ile Strava’daki veri farklıysa bunun nedeni bu yeniden hesaplamadır.
Bu arada son bir not olarak şunu belirtmek gerek: barometrik altimetreli cihazların yükseklik grafiği normal şartlar altında her zaman daha pürüzsüz ve gerçeğe uygun çıkar. Çünkü GPS devamlı olarak ölçümler ve matematiksel işlemler yapmakta ve bunların her biri çok sayıda hataya açık yapılmaktadır. Biraz sonra az önceki bir noktada ölçtüğü yükseklik versinden bambaşka bir veri üretip testere dişi grafikler üretebilir.

Net : GPS li cihazlara güven yok 😉
 
Son düzenleme:
Sapmaları azaltmanın önemli bir yolu da düzenli başlangıç noktalarını ve yükseklik bilgilerini cihazlara kayıtlı yerler olarak eklemek. Edge'lerin sanırım tüm güncel modellerinde bu özellik var. Evden başlıyorsanız kapının önünü kayıtlı yerlere ekleyin ve yükseklik bilgisini de elle girin. Doğru yükseklik bilgisi için de ister bunun için ücretsiz olan uygulamaları ister harita uygulamalarının yükseklik bilgilerini kullanın. En azından başlangıç noktasını doğru girdiğiniz de çok daha tutarlı bir yükseklik bilgisini alacaksınız. Ha Strava her şartta bir miktar düzeltme yapacaktır ama çok da kafaya takılacak düzeltmeler olmuyor.
Son sürüşten önerk; 18 metre fark etmiş.
y1.png
y2.png
 
  • Beğen
  • Muhteşem
Tepkiler: Serrchi ve sccetin
Edge 520 kullanıcıyım. Alırken 820 ile arada kalıp 820 kullanan arkadaşlarımın dokunmatik ekrandan dolayı yaşadıkları problemlerden dolayı tercihimi 520 den yana kullanmıştım. Artık çok daha fazla kullanıcı deneyimi edinmem daha fazla özellik ihtiyacı duymama ve powermetre kullanmaya başlamamla ekranda daha fazla veri görme ihtiyacı duyuruyor. Di2 kullansamda stilerimde üst düğmeler yok bu nedenle ekran kontrolu sıkıntı pratik kullanımda tek ekrana muhtacım.

Şu an 1030 ve 830 arasında kararsızım. Araştırdığıma göre yazılımları aynı, ekran büyüklüğü hariç donanımları da neredeyse aynı. Ekranda çok verim olduğu için odaklanmadan verileri görmek için büyük ekranı olan 1030 yakın geliyor. Ama 1030 büyük olduğu kadar ağırda. Sürüşlerimiz genelde titreşimi bol soğuk asfaltta. Gidondan dolayıda sadece gidonun tutucusunu kullanmak durumundayım. Arkadaşımın 1030 unun tırnakları kırılınca araştırdım ki 1030 larda çok karşılaşılan bir sorunmuş. Bu nedenle 830 da benim için öne çıkmaya başladı. Yabancı forumlarda şöyle bir düşüncede dikkatimi çekti, seneye 1030 un yeni modeli çıkar ve Garmin'in desteği azalır ama 830 un yeni modelinin çıkması 3 yılı bulur bu sürede Garmin 830 a 1030'a göre daha aktif destek sunar söylemi.

1030 şu aralar 2.750 + vergi, 830 ise 2.000 + vergi fiyatlarında. Bir türlü tam kararımı veremiyorum. Sizin tavsiyeniz ne olur?
 
Edge 520 kullanıcıyım. Alırken 820 ile arada kalıp 820 kullanan arkadaşlarımın dokunmatik ekrandan dolayı yaşadıkları problemlerden dolayı tercihimi 520 den yana kullanmıştım. Artık çok daha fazla kullanıcı deneyimi edinmem daha fazla özellik ihtiyacı duymama ve powermetre kullanmaya başlamamla ekranda daha fazla veri görme ihtiyacı duyuruyor. Di2 kullansamda stilerimde üst düğmeler yok bu nedenle ekran kontrolu sıkıntı pratik kullanımda tek ekrana muhtacım.

Şu an 1030 ve 830 arasında kararsızım. Araştırdığıma göre yazılımları aynı, ekran büyüklüğü hariç donanımları da neredeyse aynı. Ekranda çok verim olduğu için odaklanmadan verileri görmek için büyük ekranı olan 1030 yakın geliyor. Ama 1030 büyük olduğu kadar ağırda. Sürüşlerimiz genelde titreşimi bol soğuk asfaltta. Gidondan dolayıda sadece gidonun tutucusunu kullanmak durumundayım. Arkadaşımın 1030 unun tırnakları kırılınca araştırdım ki 1030 larda çok karşılaşılan bir sorunmuş. Bu nedenle 830 da benim için öne çıkmaya başladı. Yabancı forumlarda şöyle bir düşüncede dikkatimi çekti, seneye 1030 un yeni modeli çıkar ve Garmin'in desteği azalır ama 830 un yeni modelinin çıkması 3 yılı bulur bu sürede Garmin 830 a 1030'a göre daha aktif destek sunar söylemi.

1030 şu aralar 2.750 + vergi, 830 ise 2.000 + vergi fiyatlarında. Bir türlü tam kararımı veremiyorum. Sizin tavsiyeniz ne olur?
Ağırlık derken ? bende Edge 1000 var.Ağırlık olarak hiç bir şekilde anlaşılmıyor zaten. Dokunmatiği harika çalışıyor.Ayrıca öyle büyük felan da değil yani.Elinize alıp inceleme
fırsatınız oldu mu ? 4 seneye yakındır kullanıyorum bir kere bile tırnak kırılması gibi bir durumla da karşılaşmadım.Belki bu 1030 lar da olabilir.4 senedir Garmin desteğini hiç esirgemedi.
Bunlar biraz satış politikası.Tavsiyem 1030 dan yana.Tırnak kırılmasını bilemem onuda sizin çözmeniz gerek.Ekran olarak ,görünüş olarak harika aletler.Bende yakın zamanda elimdekini satıp 1030 almayı palnlıyorum bu arada.Saygılar.
 
@scottrek 1030'u bir çok kez kullandım. 820ye göre 1030 un ve 830 un dokunmatikleri çok üstün ama bir telefon gibide değil. 1030'un tırnakları ilk kırıldığında Baytekine gönderdik 3d yazıcıdan adi bir malzemeden yapılmış bir parça taktılar. İlk sürüşte kırıldı. Parça yenilendi tekrar ilk sürüşte kırıldı. Parçanın alüminyum olanı var fakat arkadan vidalanması gerekiyor. 1030 da vidalanacak kısımda batarya kontektörleri olduğundan vidalanamıyor. Sonrasında ben değişik parçalar kullanarak çözdüm sorunu. Arkadaşım Madone de kullanıyor. Baytekinin dediğine göre sorun Trek'in tutucusundaymış. Orjinal tutucu kullanılmadığı için garanti kapsamıyormuş. Orjinal tutucu kullanma sansı zaten yok. Bende de Ursus H01 gidon ve kendi tutucusu var ve yabancı kaynaklarda araştırdığıma göre sadece Trek değil bir çok kullanıcıda tırnak kırılma olayı olmuş.

1000 ile karşılaştırırsanız 1030 çok büyük değil ama 520 ile karşılaştırıldığında büyük ve ağır. Büyük olması zaten beni cezbediyor ama tırnaklarının kırılma olasılığı korkutuyor.

Destek olayı, evet benim 520 cihazıma bile hala update geliyor, destek olayını sadece karşıma çıkan artıları eskileri belirtmek için yazdım.
 
Garmin Cihazının tırnağı kırılan arkadaşlar. Benimde başıma geldi. Ekli dosyadaki çizimi 3D printer dan çıktı alıp kendiniz basitçe yapabilirsiniz.
 

Dosyalar

  • Garmin_broken_mount_-_Repair_-_Fix.zip
    232,8 KB · Okunma: 26
@tzeybek Teşekkürler. Biz şu telefon arkasına yapıştırılan aparatı monte ederek çözdük. Baytekin'de paylaştığınız modeli takarak göndermişti. Fakat kullandıkları filament çok adiydi, hemen kırıldı. Eğer tavsiye edeceğiniz bir filament varsa onuda yazarsanız sorun yaşayanların faydasına olacaktır.
 
@Ziya On Road Tam emin olmamakla birlikte sert plastik olduğunu düşünüyorum. Benim kırıldığı zaman Baytekin de yoktu ve bu yola da gitmiyorlardı. Onlara bastırıp bolca ihtiyaç sahiplerine verebileceklerini söylemiştim. Uzunca süre kullandım hiç sıkıntı yaşamadım. Hatta orjinalinden daha sıkı kilitleniyordu.
 
  • Beğen
Tepkiler: PuncherZ
Garmin 1030 aldım. Bilgisayara taktım. Firmware 9.00 dan 9.10 a güncelleme var, yapayım mı bile demeden güncelledi. Harita güncelleme var ister misin, biraz zaman alabilir dedi. Tamam dedim. Bilgisayar Garmin Express sayfasında "This may take a minute..." diyor ama yarım saattir dönüyor. Bu güncelleme ne kadar sürüyor?Annotation 2020-04-18 135214.jpg
 
Son düzenleme:
Geri