Pedal, Aynakol ve Orta Göbek üçgeni. Biskletde en yoğun yük altında kalan kısım.
Verilen örnekler bir yere kadar doğru. Ama bir genelleme kesinlikle doğru olmaz.
Cant telinden tutun Fullylerde suspansuyona kadar kadar uzanan sebepler olabilir, sebebi anlaşılamayan tıkırtıların, takların, tukların. İlk olarak Bisikletdeki metal alışımlarının farklılıklarından kaynaklanan tıkırtı kaynakları gözen geçirilmeli.
Aluminyum ile Çelik çok farklı özelliklere sahip olduklarından, özelliklede sıcak iklimlerde belirtilen tık, tak tuk vs gibi seslere sebep olurlar.
Çözüm: Çelik vidalar sökülecek ve greslenip tekrar sıkılacak. Bu Pedal içinde geçerli. Pedalı (yeni veya eski) takmadan dişli kısımına biraz gres sürmek gerekir. Bu hem ileride çok kolay demonte edilmesini sağlar hemde tıkırtı fenomenini ortadan kaldırır.
Tabiiki sıkarken dikkat etmek gerekir. "Sıkıdan sonrası kopar. " Bir dönme anı anahtarı (Torx), üreticinin vermiş olduğu sıkma derecesi (Nm) dikkat edilecek hususlardır.
Saygılar (Merdivenaltı bisikletcisi)
Verilen örnekler bir yere kadar doğru. Ama bir genelleme kesinlikle doğru olmaz.
Cant telinden tutun Fullylerde suspansuyona kadar kadar uzanan sebepler olabilir, sebebi anlaşılamayan tıkırtıların, takların, tukların. İlk olarak Bisikletdeki metal alışımlarının farklılıklarından kaynaklanan tıkırtı kaynakları gözen geçirilmeli.
Aluminyum ile Çelik çok farklı özelliklere sahip olduklarından, özelliklede sıcak iklimlerde belirtilen tık, tak tuk vs gibi seslere sebep olurlar.
Çözüm: Çelik vidalar sökülecek ve greslenip tekrar sıkılacak. Bu Pedal içinde geçerli. Pedalı (yeni veya eski) takmadan dişli kısımına biraz gres sürmek gerekir. Bu hem ileride çok kolay demonte edilmesini sağlar hemde tıkırtı fenomenini ortadan kaldırır.
Tabiiki sıkarken dikkat etmek gerekir. "Sıkıdan sonrası kopar. " Bir dönme anı anahtarı (Torx), üreticinin vermiş olduğu sıkma derecesi (Nm) dikkat edilecek hususlardır.
Saygılar (Merdivenaltı bisikletcisi)