Scudo Sports

Garip kalipeR

Burak Özen

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Ocak 2008
Mesaj
1.315
Tepki
583
Şehir
İstanbul, Üsküdar
Bisiklet
Corratec
Arkadaşlar ilk defa dün forumda gördüm, bu aşağı resimde görünen p1 modelindeki arka kaliper biçimini ve çok da hoşuma gitti.

hem görünüm açısından hemde çarpmalara karşı bi önlem gibi, kadronun iç tarafında durması bence cok mantıklı.

acaba diyorum neden en azından scott diğer üst model bisikletlerinde de böyle bir şey uygulamıyor?bir dezavantajı ya da sakıncası olabilir mi? ya da uyguluyor da ben mi bilmiyorum.

cok merak ettim doğrusu, hani daha büyük çaplı bi rotorla kullanılmak istediğinde sıkışır o aralık yetmez desek de yine adaptörlerde ona göre açıyla yapılır mesela.

scale 70 var bende ama böyle bişey yok :D :eek:
bilgisi olan arkadaşlardan yorum bekliyorum.

 
  • Beğen
Tepkiler: ZekiAlper
Scudo
Ben de merak ediyorum aslında:eek:!. Konunun uzmanı kişilerce bu tarz bir kadro yapısının eksi ve artı yönlerini tartışmak ve yorumlanmasını isterim..
 
Bunun tek artısı estetik görüntüsü...

Onun dışında Klasik sistemlerde kadroya iletilen tepki kuvveti alt ve üst çeki borularına yayılıyor ama bu sistemde sadece alt bacağa etki ediyor...

MTB gibi daha sert frenlemelerin ve sürük dinamiklerinin olduğu bir ortamda sağlamlık ön planda olduğu için bu sistem kullanılmıyor...

Şehir bisikletlerinde ise görsellik ön planda...
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak Özen
@Hasan Çağrı

tam beklediğim ağızdan gelmiş cevap:) sanırım güzel bi soru sormuşm bende :04: tşk abi.

gerçi yapmak istedikten sonra kadro yapısı ona göre ayarlanıp, yine aynı sağlamlıkta tekrar iç kısma kaliper yuvası yapılabilr ama demek ki gerek duymuyolar, riske atmıyorlar ya da işin jenerasyonunu değiştirmek istemiyolar.
 
Geri