Scudo Sports

Fsa Vision Team Başına Gelenler

mrtoztrk

Üye
Kayıt
19 Nisan 2016
Mesaj
47
Tepki
36
Şehir
istanbul
İsim
Murat ÖZTÜRK
Bisiklet
Sedona
Merhaba Arkadaşlar,

Bisikletle ufak bir kaza geçirdim :hihi: :acpsnr: Jantın girebileceği kadar oluşan ince bir beton plakanın arasına düştük. Ön jant akort bozuldu doğal olarak onu yaptırırız fakat jant üzerinde oluşan bu derin çizikleri nasıl düzeltebilirim.

Çiziklerin durumu baya derin, bir de fren pabuçlarının geldiği yer olunca da da kritik bir hal aldı.

Çözüm yolu yada önerisi olan arkadaşım var mı acaba?

İyi forumlar.

efb5c45c-c501-4370-a7b7-dec6f476aa02.jpg 1ed346cf-5fd6-4b2f-9796-345ed4b306b6.jpg
 
Scudo
Geçmiş olsun, tırnak girecek kadar derinse çözümü olmaz sanırım fren papuçlarını peynir gibi rendeler. Ama çizik çok derin değilse zımpara ile üzerinden geçebilirsiniz.
 
Geçmiş olsun, tırnak girecek kadar derinse çözümü olmaz sanırım fren papuçlarını peynir gibi rendeler. Ama çizik çok derin değilse zımpara ile üzerinden geçebilirsiniz.

Frenleri kaşar gibi rendeler şuan :agla:

Tırnak takılıyor ama yarık yada kırık gibi değil.

1dc01ac3-b43a-4295-a967-8e68909891da.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
Şu bakır lehim aletleri ile oralara dolgu yapsanız ve üzerindeki pürüzlü kısımlarıda zımpara ile atıp daha sonrada jantın üzerinde ki boya ne tür bir boyaysa boyayıp kapatsanız. Olabilir mi? Acaba🤔 Aklıma böyle bir fikir geldi.
 
  • Beğen
Tepkiler: mrtoztrk
@mrtoztrk Çapak oluşmuş büyük ihtimalle en ince zımpara ile deneyin ama jantların siyah yüzeyleri ile vedalaşın. Tornacı bir tanıdığınız varsa çok ince toz paso ile halledilebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: mrtoztrk ve MakRo
@mrtoztrk Geçmiş olsun. Bu soruyu Reddit r/bikewrench'e postlarsanız güzel çözüm çıkabilir. Profesyonel bisiklet mekanikleri var orada. Bizim gibi kullanıcıları aşan konularda ben oraya danışıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: mrtoztrk ve MakRo
İşlem yapılıpta başarıya ulaşılması en zor bölge burası. Mükemmel bir şekilde işlem yapılıp göze kusursuz gibi görünse bile siz bu jantla fren yaptığınızda jantın bu bölgesinde fren pabucuyla arasındaki sürtünme daha farklı tepki verecek ve jantın her turunda bisiklet sarsılacak diye düşünüyorum. Test etmek isteyenler jant fren yüzeyinin küçük bir kısmına farklı bir madde sürebilir veya zımparalamayı deneyebilir, ister yağla, ister balla deneyin, jantın geride kalan kısmıyla daha farklı bir sürtünmeye sahip olacağı için jantın her bir turunda bu bölgeyi hissedeceksiniz. Tırtıklı, özel bir yapısı var 10'a yakın kanal var jant fren yüzeyinde. Bu kanallları siz tamamen yok edeceksiniz. Üstelik jantın genişiğini milimetre cinsinden de olsa incelteceksiniz.
Fantezi amaçlı bir proje olarak denenebilir, fakat uğraştığınıza değmeyecek, ne kadar uğraşırsanız uğraşın bu jant size 80 km/h ile indiğiniz bir yokuşta güven verecek hale asla gelemeyecek, hele ki virajlı bir inişte :ssrtcbya::tskler: Üstelik ön jant, her anormal tepki direk olarak gidonda hissedilecek...


Yapılabilecek en akıllıca şey (eğer avrupada olsaydık) Vision ile irtibata geçip kaza desteği istemeniz olacaktı. Fakat Türkiye'de oluşumuz büyük dezavantaj, çünkü jantı fabrikaya yollamanızı isteyecekler, sadece çemberi fabrikada uygun ve size özel bir fiyattan değiştirip size geri yollayacaklar. Fakat hem gidiş hem geliş kargo parasını siz ödeceyeksiniz ve tutar 100 doları kesinlikle geçecektir. Vision Türkiye'de bulunmadığı için bu seçeneği de çizmek zorundayız :snzdglsn:

Çoğu büyük firmanın sadece çemberini bulabiliyorsunuz fakat Vision bu firmalardan biri ne yazık ki değil.
 
Zımpara ile çentikleri düzeltmeye çalış,boyayı kafana takma o jantların fren değen yüzeyleri zamanla beyazlıyor zaten
 
  • Beğen
Tepkiler: mrtoztrk ve DeaKeN
Fren yüzeyindeki incecik kir katmanı bile frenlemeyi etkilerken zımpara seçeneği pek uygulanır gelmedi bana. O çizikleri giderecek kadar zımpara yapınca jantın kalanı ile kalınlık farkı oluşacak. Hepsini eşitlemek lazım. Bu durumda da tüm yüzey yapısını kaybedeceksiniz. Sonucun güvenle sürülecek hale geleceğini düşünmüyorum açıkçası.
 
Güvenli bir sürüş ve frenleme performansınız için değiştirmeniz en doğru davranış şekli olur. Sizi çok iyi anlıyorum, hiç akılda hesapta olmayan bir maliyet çıkacak ama sizin hayatınızdan daha kıymetli olamaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: mrtoztrk
Yorumlar için çok teşekkür ederim.

Redit üzerinde de konuyu paylaştım. Bir iki arkadaş zımpara önermiş. Aklıma gelen tek şey zımpara oluyor benim de. Kalından inceye zımpara ile yüzeyi düzleştireceğim sanırım. O kadar zımpara ile jant çemberinin duvarlarında fark tehlikeye düşürecek şekilde inceleneceğini sanmıyorum. Sadece aklıma takılan şek o yüzeyin dümdüz olacağı, fakat orjinalinde su kanalları gibi bir yüzeye sahip onu kaybedeceğim. Bir de siyah rengi :agla:
 
@mrtoztrk bu jantin dış yüzeyi boya değil mi? zaten ona uygun bir boyayla lokal boya olmaz mi bunuda bir araştır bence
 
  • Beğen
Tepkiler: mrtoztrk
@mrtoztrk bu jantin dış yüzeyi boya değil mi? zaten ona uygun bir boyayla lokal boya olmaz mi bunuda bir araştır bence
Tabi ki boyalı, hatta arka jantta fren yerleri de ufak ufak beyazlıyor yani kalkma yapıyor. Jant boyanır bu sorun değil fakat orjinalini nasıl boyuyorlar bilmiyorum. Tahminim statik boyama yaptıkları. Ben oraları boyasam o boya çok kısa sürede atar. Üstüne vernik atsam kalkmasın diye bu sefer de fren performansı nasıl olur bilmiyorum ve tabi o vernikte kalkacak. Kafamda deli sorular. :krktm: En son ihtimal boyamadan kullanmak.
 
  • Beğen
Tepkiler: ErzincanLee
@mrtoztrk Hocam (link) bir izle istersen yaptığı iş çok başarılı oldu. gerçi onun fren sistemi disk fren yanları nasıl beyazlamış anlamadım sonuç olarak boyama işi başarılı bir bakın
 
  • Beğen
Tepkiler: mrtoztrk
@ErzincanLee İzledim hocam onu da, hatta youtube ta baya fazla içerik izledim. Garip olan yabancı abilerde de öyle çok fazla jant boyayan görmedim. Olanlarda çok amatörce çalışmalar. Fren yüzeylerini fosforlu mu yapsam diye düşünüyorum :komik: Hem fark edilebilirlik artar
 
  • Hahaha
Tepkiler: ErzincanLee
Amerika'da olsan karayollarini veya belediyeyi mahkemeye verir paranı alırdın. Burda üstüne su içip yeni jant alıp bunu çöpe atıcan ne yazık ki... Artık bu janta güven olmaz...
 
  • Beğen
Tepkiler: mrtoztrk
Amerika'da olsan karayollarini veya belediyeyi mahkemeye verir paranı alırdın. Burda üstüne su içip yeni jant alıp bunu çöpe atıcan ne yazık ki... Artık bu janta güven olmaz...
Yol kusuru ile kaza yapıp sorunu cimere yazan ve jantının parasını alan arkadaşımız oldu. Amerika'da olmaya gerek yok gibi 👍
 
Yol kusuru ile kaza yapıp sorunu cimere yazan ve jantının parasını alan arkadaşımız oldu. Amerika'da olmaya gerek yok gibi 👍
O zaman o arkadaş bu yazışmaları ve cevabı burada paylaşırsa hem jant problemi yaşayan arkadaşımıza hem de bizlere yardımcı olur...
 
@mrtoztrk Ağa bizim milletimiz bir ürünü hiçbir zaman kullanılması gerektiği gibi kullanmaz illaki bir modifiye elden geçirme yapar😂😉
 
  • Beğen
Tepkiler: mrtoztrk
Amerika'da olsan karayollarini veya belediyeyi mahkemeye verir paranı alırdın. Burda üstüne su içip yeni jant alıp bunu çöpe atıcan ne yazık ki... Artık bu janta güven olmaz...
Yol kusuru ile kaza yapıp sorunu cimere yazan ve jantının parasını alan arkadaşımız oldu. Amerika'da olmaya gerek yok gibi 👍

Belediyelik bir durum yoktu.(Hoş neden böyle bir beton dökmüşler o ayrı bir günün tartışma konusu) Tamamen benim yaptığım bir hataydı. Yeni kapı miting alanını gördüyseniz anlarsınız. Aşağıdaki görsellerden anlayabilirsiniz. Teker bir anlık dikkatsizlikle araya girdi ve at beni üstünden attı :koptum: Bunu anlatmak zor olduğu için kaldırımdan düşme diye anlattım.

ykma2.jpg

ykma.jpg


@mrtoztrk Ağa bizim milletimiz bir ürünü hiçbir zaman kullanılması gerektiği gibi kullanmaz illaki bir modifiye elden geçirme yapar😂😉

Malesef koruyamıyoruz ki. Yurt dışında olsak iletişime geçeriz ve daha uygun fiyata bize bir takım jant gönderirler ama gel gör ki adamlar bedavaya bile gönderseler ben dünya vergi ödemek zorunda kalırım. Birim fiyat üzerinden fiyatı tartışmıyorum bile.
 
Geri