Scudo Sports

fren sürtmesi

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
0
Tepki
1
arkadaşlar daha bu pazartesi sedona x11 almıştım frenlerini avid juıcy 3ile değiştirdim fakat 2 gündür ön frenim sert frenlemelerde tamamen kilitleniyor ve jantı elimle biraz oynatınca geçiyor.bu sorunun çözümü ne olabilir.kaliplerde disc yokken frene basmadım yada her hangi bir yere rotorumuda çarpmadım.ayrıca bisiklet ilk geldiğinde rotor yokken frenler sürtmesin diye bir parça vardı onuda takamıyorum.

birde padlar kaliplerden nasıl çıkarılır ?
 
Scudo
@gurkankas

gürkan qr mandallarını iyi sık.aynı zamanda ön göbeğin de boşluk olabilir.kontrol et.rotorsuz boşta sıkmışsan kaliperi.iki ped arasına bi düz tornavida sokup pistonların yerine oturmasını sağla;)
 
@Elman TEMEL

teşekkürler Elman abi de ben cevap gelene kadar kurcalarken yanlışlıkla hidrolik yağını boşalttım :D fren normale döndü ama artık hiç tutmuyor :(
 
aha tam cümbüş :eek:
Umarım yakınlarda hidrolik yağını doldurtabileceğin bir yer vardır:)
Biraz meşakatli ve dikkat gerektiren bir işlem..
 
@Elman TEMEL

cevap gelene kadar biraz kurcalayayım dedim yandaki vidalarla biraz oynadım baktım ilk frende sorun kalmadı frene abanınca bastığım kadar yağ boşaldı :( bugün bir motor servisine götürmeye planlıyorum sanırım doldurabilirler :)
 
@Elman TEMEL

dün akşam erdoğanlara mail atmıştım gönder biz yapalım dediler bende işi bilenlere yaptırmak varken neden motorcuda yaptıayım dedim gönderdim gitti bence daha iyi oldu hem daha iyi bakım yapılır hemde motorcuda yaptırsam en az 10-15 lira para istiyeceklerdi ben 7 liraya kargoya verdim :) iyi yapmışımdır heralde.

bu arada birdaha frenleri kurcalamama kararı aldım en azından İstanbul ya da Ankara gibi kolay bakım yaptırabileceğim bir yere taşınana kadar :D
 
Geçmiş olsun. Erdoğanlara göndermekle doğru karar vermişsin. Sistemi tanımayan yerlerde daha ciddi sorunlara yol açabilirlerdi.
 
@erhan438

Kısa cevap: Alma.
Uzun cevap: Sürüş tarzın gerektirmiyorsa alma.
:)
 
@erhan438

sürüş amacın şehir içi veya hafif arazi koşullarıysa hiç gerek yok.ama gerçek frenlemenin zevkini tatmak istiyorsan kesinlikle bir hidroli discli bir bisiklete bin v-frene göre çook farklı . biraz bakımı zor olsada hidrolik disc bambaşka bişey :)ayrıca sürüş tarzın street,dj gibi performans gerektiriyorsa kesinle hidrolik disci tavsiye ederim :)
 
Avid Bleed kit alırsanız yağ değişimi hava alma gibi işlemleri kolayca kendiniz yapabilirsiniz. Aslında basit iki şırıngadan oluşuyor, fakat bazı ufak tefek kolaylıkları olduğu için tercih edilebilir. Ben ebayden getirtmiştim sanırım Türkiye de de bir kaç yerde satılıyor fakat fiyatı yüksekti. Videolu anlatımı da internette mevcut.
 
@gurkan

Zaten bu çift hazneli metod benim anladığım kadarı ile en iyisi. LX'lerimin yağını doldurup havasını alma işini önce Shimano'nun önerdiği metodla yaptım. Belki ilk kez yaptığımdan, hem çok zaman harcadım hem de kısmen başarısız oldum. İkinci girişimimde kaliper tarafına enjektör takınca işlem daha basitleşti ve incecik kabarcıklar bile tahliye oldu. Üst tarafa da enjektör takabilseydim daha da basitleşecekti ama yağ haznesinin üstünü sızdırmaz bir şekilde kapatacak bir aparat hazırlamam gerekecekti, o kadar da uğraşmayıverdim.
 
ewet göbekte bir sorun olabilir bence bu soruna öncelik werebilirsin
 
Geri