Scudo Sports

Fox Maşa Problemi

ozantuna

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Mayıs 2007
Mesaj
763
Tepki
266
Şehir
izmir
Arkadaşlar araştırmalarımdan sonra Türkiyeye gelince almayı planladığım 2009 gidondan kilitlemeli fox 100mm lik maşayla ilgili bir şeyler duydum doğrumu değilmi bilen varmı acaba?
Fox maşalara sadece ithalatcısı olan bisiklet firması bakım hizmeti veriyormuş.Burada adını söylemek istemiyorum.Yani ben maşayı izmirden alsamda izmirdeki bir bisikletçide bakımını yaptıramıyorum,içindeki değişecek bir kaç keçe vb parçayı değiştiremiyorum.Eğer yaptırırsam garanti dışı kalıyormuş. Vede yapılan iş için bakım ücreti normalde alınana göre biraz abartılıymış ;50 dolar gibi bir rakkam söylediler.Dediğim gibi doğru yada yalnış firmayı lekelemek istemiyorum bu söylediklerimi duyan yada bilen varmı acaba.Çünkü tekel yaratıp bunun üzerinden kazanmak bence çok yalnış.Eğer böyleyse SID veya vb başka markalara yöneleceğim bakımımıda kendi yaşadığım şehirde çok daha ucuza yaptıracağım.Başta Söylediğim gibi Kimseyi suçlamak istemiyorum ama biliyorsunuz Türkiyede satıcı malı satıncaya kadar müşterinin arkasında daha sonra arada bulasın.Hep hata müşteride.Boyadaki renk solmasına Meyva suyu dökmüşsünüz diyen adamlar var.
 
  • Beğen
Tepkiler: ErhanYılmaz
Scudo
@ozantuna

Evet aynı o şekilde oluyor benim başıma geldi bu olay ...
 
Peki ücret gerçekten 50 dolarmı?
 
Evet 50 dolar gerçekten... Tek yetkili servis kendileri olduğu için sadece onlar garanti kapsamında açabiliyorlarmış...
 
20 ytl diğer maşalara bakım yapan bisikletçi arkadaşlarım var.Fox maşa alırken artık düşünecek başka bir şey daha var demek birde kargo ücreti.En azından tüm arkadaşlar bilsin bu maşayı Türkiyeye getiren firma Maşaya bakım ücretinide kazanmayı ve piyasaya göre fahiş bir fiyatla kazanma peşinde.
 
@ozantuna

Normal servis ücreti nedir bilmiyorum ama başka yerde açılmış ve garanti dışı kalmış ise 50$
 
Bu firmayı özel mesajla paylaşma imkanınız var mı?Yani özelden bilgi alabilirmiyim?

Teşekkürler...
 
Öncelikle fox maşalar tam anlamı ile tank gibi. Cok cok az bakım gerektiriyor. Bakım zamanı geldiği zaman da zaten başka servislere göndermenin bir anlamı yok. Cunku yedek parca gerekiyor (keçeler gibi, acılınca yağ da değişiyor) ve başka serviste bunları bulmanın olanagı yok. Yoksa başka maşalar gibi toz toprak temizlemek için bir foxu açmıyorsun. Ayrıca 50$ böyle bir maşa için bence faiş bir fiyat değil. Acıkcası bir sorun cıkarsa 200 liradan asağıya mal olmaz diye dusunuyordum. Eger fabrikasyon bir sorunun yoksa fox maşa servise 3-4 seneden önce gitmez. (ne kadar daha erken göndermek önerilse de) Burada servisi olmayan bir suru tip ust model masayı kullananlar yok mu? cok. Hiç değilse fox'un tam donanımlı tam profesyonel bir servisi var. Bence servis olayına hiç takımla. Fox diger maşalardan performans olarak gercekten ileride.
 
Bu tür konuları empati kurarak düşünmek ve yorumlamak gerekiyor. Sadece alıcı gözüyle bakmayı objektif bir yaklaşım olarak görmüyorum.

Bugün bir BMW aldınız, yarın göstergelerde bir uyarı ışığı gördünüz ve hemen evinizin yakınındaki "mehmet usta"ya gösterivereyim dediniz. İyi niyetli ustamız elektronik devrelerle oynarken bütün sisteme hasar verdi. Siz sonra Borusan'a gittiniz, bu hasarı garanti kapsamına alır mı? Almaz... Dolayısıyla Hakkari'de BMW sahibi bir vatandaş servis için (tamamen varsaym) Diyarbakır'a gitmek durumundadır.

"Yetkili servis" kavramı bunun için var zaten. Eh yılda Türkiye'de 5,000 adet fox maşa satılmadığına göre her şehirde böyle bir yapılanmaya gitmek imkansız. Bu da Türkiye şartlarından kaynaklanıyor...

Sonuç olarak bahsettiğiniz olay yasal ve tüm dünyada kabul gören sistemdir. İthalatçı firma veya yetkili servis dışında bakımı yapılan ürün garanti kapsamından çıkar.

Eğer Fox marka ürünün teknolojik olarak üstün olduğunu düşünüyorsanız, kargo masrafını veya 2 yılda bir istanbul'a gönderip bakımını yaptırmayı gözünüzde büyütmemelisiniz. Ya da tanıdığınız ve güvendiğiniz bir ustaya yaptırıp garanti kavramını aklınızdan çıkaracaksınız.
 
@nightdriver

Yetkili servisin açabilir dediği bir servise götürdüm... Orada sorun çözülmedi ve yetkili servis başkasına açtırmışsın diyerek bunu benden talep etti... Yani onlar götür demese ben zaten götürüp açtırmazdım...
 
@Hasan Çağrı

Bu başka bir problem...
İthalatçı sizi yanıltmış... Ben olması gereken prosedür üzerinde yorum yaptım.

Eğer değecek bir durumsa direk üretici firmayla bağlantı kurun. Fotoğraf vs. gibi belgeler çok yardımcı olur. Ben otomobille ilgili birçok problemi böyle çözdüm.
 
@nightdriver

Burada şöyle bir düzeltmede yapmam gerekiyor;

Maşam yetkili servis tarafından garanti kapsamında değişmesi gerek parçalar değiştirilerek orjinal haline getirildi... Yani parçalar ücretsiz olarak değişti burada bir yanlış anlaşılma olmasın yedek parçaya ücret vermedim...

Sadece maşa ilk olarak başka bir serviste açıldığı için değişen parçalar haricinde bu ücreti talep ettiler benden...
 
@Hasan Çağrı

Yani amortisörü daha önce başka yerde bakım yaptırdıysak ve garanti kapsamı dışında ise mi 50 $ alıyorlar ? Onun dışında daha makul bir fiyat mı?
 
@ondert

Hayır 50 doları keçeler, yağ, contalar gibi değişmesi gereken yedek parçalar ve işçilik olarak alıyorlarmış...

Fakat eğer bir arıza durumunda götürürseniz o zaman garanti kapsamında ise ücretsiz yapılıyor...

Fakat maşanızı daha önce başka bir serviste açtırır ve bakım yaptırırsanız garanti dışında kalıyor... Daha sonrada teknik bir arıza sebebi ile garantiye sokmak isterseniz o zaman gene 50 dolar alıyorlarmış...

Genel bakım ücreti için ise fiyat uygunmudur bilemeyecğim... Bazı servisler sadece içini açıp silip yağ değiştirmeye servis deyip 40-50 lira alabiliyor... Yani contalar vs değişmedikçe o bakım sayılmaz açıkçası...
 
@nightdriver

Sevgili nightdriver bence otomobil sektörüyle bisiklet sektörünü bir tutmamalı.Neden peki, bilmem ne marka otomobilin yetkili servisi ile bilmem ne isimli ustadan daha iyi işçilik sergiliyor demek doğru olmaz.Öyle yetkili servisler biliyorum ki sorunu olan araca sadece başından savmak için sorunu yok diyebiliyor.Bunları başımıza geldiği için babamın taksici esnafı olarak yaşadığı tecrübelerden biliyorum

Burda şunu da demiyorum FOX üstün teknoloji ürünü bir maşa ama servisi kötü demek istemiyorum.
Madem FOX ileri teknoloji ürünler geliştirip ticaretini yapıyor servis ağınıda genişletebilir
Umarım doğru anlaşılırım
 
@Şahin BULUT

Servis ağı tabiyki genişletilebilir. Fakat servis almak için ciddi yatırılmar gerekiyor. Yurtdısında eğitime gitmek gerekiyor. Normal bir dukkanın yapması cok olası seyler değil. Eger ülkemizde cok daha fazla bisiklet kullanıcısı olsaydı belki servis ağı cok daha geniş olabilirdi.

Saygılar.
 
Sevgili Şahin,
Kolay idrak edilmesi açısından bir örnek verdim. Ancak etik yaklaşımlar değişkenlik gösterebilir. Bu sistemin sorunu değil o toplumun sorunudur. Sonuçta yetkili servisin yaptığı hatayı tüketici mahkemesinde rahatlıkla telafi edersiniz. Bizim toplumumuzda maalesef sistemler güven değil şüphe üzerine kurulur. Kendine göre satıcılar da tüketiciler de haklıdır.

Bakın size bir istatistik vereyim. Trafik kazalarında anlaşmalı tutanak hazırlama opsiyonu poliçelilere tanındıktan sonra, park halinde çarpma olaylarında hızlı bir artış gözlendi. Bunun sebebi de otomobil sahiplerinin daha önceki hasarlarını polisle uğraşmadan başka bir araçla anlaşarak o an olmuş gibi göstermeleri. Toplumun aklı böyle şeylere çalıştığı sürece, tüketiciye verilen garanti için satıcıların her türlü önlemi almaları gerekir. Yoksa ticari gelirin sağlanması bu ortamda çok zordur.

Düzgün hizmet yüksek ticari hacime ve toplumun etik yapısıyla doğru orantılı. Bakın bayramda Londra'ya gitmeden önce chainreactioncycle'dan sipariş verdim. Gittiğimde maalesef 100 SID Team maşa pakette eksikti. Tam 3 gün sonra mail atıp ürünün eksik olduğunu söyledim. Özür dileyip paramı kartıma iade ettiler. Düşünebiliyor musunuz 3 gün gecikmeme rağmen sadece sözüme güvendiler.

Konuya belki geniş bir perspektiften baktım ancak ülkemizde şikayet ettiğimiz birçok konu toplumumuzun yapısıyla çok yakından ilgili. Ben böyle düşünüyorum...
 
Bizim ülkemize geçriğimiz aylara kadar adam akıllı bir zincir yağı bile bulamazken :) FOX'un servisinin daha kaliteli ve yaygın olmasını beklemek pek adil değil bence. Olay tamamıyla arz talep meselesi. Kaliteli ürünlere ve hizmetlere ancak bu sporla uğraşan bizlerin sayısının ve özellikle alışveriş bilicinin artmasıyla ulaşabiliriz. Biz eldekilerle yetindiğimiz müddetçe bisiklet ithalatçıları, çok ucuza temin edebildikleri ve doğal olarak kar marjları çok yüksek olan ürünlerin ithalatının dışına çıkmıyorlar. Neden bir FOX, RockShox kadar popüler değil, yada niçin Magura veya DT nin maşaları burada bulun muyor ? Nedeni kalitesiz oldukları için değil bu markalardan en az %100 kar yapılamıyor olmasından başka bişey değildir. Bisikletçilere sorsanız hayır efendim bunlar çok pahalı ürünler, alacak olan insan çok az derler ama aynı adam rafları aslında çok daha pahalı olan SID worldcup larla doldurur.

Uzun lafın kısası biraz seçiçi olmamız, işimi bu da görür diye hemen herşeye atlamamamız lazım. Böyle olursak bir süre sonra 20 dolara FOX ların bakımlarını yaptırırız belli mi olur :)
 
Değişen parçalar 5-10 ytl civarı tutuyormuş.5 Ytl bisikletçide varsa yoksa sadece o ürünü sipariş ettiği için kargo ücreti ekleniyor.Normalde diğer ürünlerin yanında geldiği için elinde bulunduruyor kargo ücretini yansıtılmıyormuş.Buna karşılık 50 dolar bence biraz fazla.
 
Geri