Scudo Sports

Fox Maşa Problemi

@BoZCaN
Ayrıca yukardaki arkadaşımın yazdığı gibi üç dört sene diye bir bakım periyodu yada fox 3 sene bakıma ihtiyaç duymaz diye birşey yok.Bu profesyonellikten uzak satıcıların söyledikleri.Normalde maşaların kullanım saatlerine göre bakım gereksinimleri vardır.Bunlar ileri teknoloji ürünleridir.Örneğin siz focus bir arabanıza bir amortisörü 125 ytl den alabilirsiniz ama orta kalite bir bisiklet maşası 1000 ytl den aşağı değil.Bakım periyoduna gelince ortalama 3-4 saat arazide kullanılan maşanın 3 ayda bir bakım yapılması gerekiyor.Yada günde 1.5 saat xc şartlarında kullanılan maşanın 6 ayda bir bakıma ihtiyacı var.
Ben 35 yaşındayım sporcu değilim bahar ve yaz aylarında çoğu ay günde 1.5 saat bisiklete biniyorum.Birçok antreman yapan ve bisiklet sporcusu arkadaşımın günde bu limitlerde bisiklete bindikleri bir gerçek.Demekki ya bu bakımı yaptırmayıp 1500 ytl lik maşalarının ömrünü yarıya indirecek performansını azaltacaklar yada üç beş ayda bir 50 dolar ödeyecekler.Hemde bu iş 25 ytl ye yapılabilecekken.Burada zaten konu Fox maşanın kalitesi bakım ihtiyacı değil yukarıdaki arkadaşımın dediklerine kaliteli bir ürün olduğuna katılıyorum.Ben zaten bu ürünün Terralogic olanını kullanıyorum.Bu aldığım bisikletin üzerindeydi.Fakat ben beyaz renk olanını almayı düşünüyordum ama aldığım taktirde ben bu servis ücretini garanti bozulmasın diye ödemek zorunda kalacağımı öğrenince şaşırdım.Benim kendi maşam bisikletin garantisi altında 15,20 Ytl verip bakımını yaptırabilirim.Ama yeni bir tane alırsam bakım için 50 usd ödemek zorunda kalmak.İthalatçıyı saklamama da gerek yok Marintek in getirdiği bisikletin üzerindeki fox
 
Scudo
Arkadaşlar "mış" lı ifadelerle çok komik rakamlar yazmışsınız; tabi bu sizin kabahatiniz değil, size bunu söyleyen "otoritelerin" doldurması.

50 USD bakım için yüksek midir; evet eğer sadece bakım yapılıp yağ konuyorsa fazla. Ama o-ringler, üst keçeler ve yağ değişimi dediğiniz zaman iş değişiyor.

Çünkü 5YTL fiyatla eğer üst keçeleri bulan olursa aynı kaynaktan bana da Marzocchi için olanını bulsun. Benimkiler 28-35USD aralığında. Buna kartuş o-ringlerini de koyarsak 12-16USD arası da onlar tutuyor. Bu arada servislerin hiçbirinde açık yağ bulunmayacağını düşünerek en az 1lt. lik satılan bir yağın da 12-18USD aralığında olduğunu düşünürsek; Minimum 52USD basit bir hesap çıkıyor. Ha derseniz ki 1lt. yağın hepsi kullanılmıyor ki, onu da işçilik sayın bu basit hesabın içinde.

Ben de en çok bakım masrafı harcadığım motorumdan örnek vereyim; garantide de olsa, arızası olmayan yıpranan parçaları sarf malzemesi olarak ücretiyle değiştiriyorlar. Ama garanti dahilinde bir sorun olursa komple makineyi bile yenileyebiliyorlar. Yani conta-keçe-yağ gibi malzemeler bizim bisiklet amortisörlerinde sarf malzemesi sayılıyor.
 
@ozantunaBu edindiğiniz bilgi yanlış.
 
Resmi olmasa da yetkili bir ağız olarak bir kaç cümle yazmak istiyorum.

Çağrı kendi Fox'u ile ilgili açıklamayı yapmış o konuyu uzatmaya gerek görmüyorum.

Fox ile ilgili ülkemizde uygulananlar Aslı Bisiklet ile Fox tarafında birlikte belirleniyor. Bu bir çok marka için geçerlidir. Pazar içi stratejiler genellikle markanın Dünya çizgisinden çıkmadan belirlenir. Dolayısı ile 50 dolarlık ücret Fox'un belirlediği bir ücret. Avrupada bunun 60 euro (125YTL) olarak tavsiye edildiğini bunun Fox ile görüşmemiz sonucu 50 dolar (75YTL) gibi bir fiyata indirildiğini unutmayalım. Bu KDV dahil fiyattır. Kullanılan yedek parça ve ne yazıkki özel yağ Amerikadan ithal ediliyor. Bu parçanın fiyatı 5-10 lira değil, 50 doların büyük kısmını oluşturuyor. Ayrıca tek yönlü dönüş kargosu da bu fiyata dahil. Bu şartlar altında 50 doların pahalı olmadığını söyleyebilirim.

Diğer bahsi geçen, yaygın servis ağı, inşallah ülkemizi saracaktır. Sanıldığı yada iddia edildiği gibi tek servis olma düşüncesi yok. Aksine niyetli olan her Fox bayisi bu servisi açabilir. Ancak bunda da Fox'un getirdiği bazı sınırlar içinde olunması gerekiyor. Zamanla servislerin sayısı artacaktır. Servis kurulumu ve yedek parça stoğu oldukça masraflı. Servisten Aslı Bisikletin uzun süre kâr etmeyeceğini ve Fox'un ülkemizde tam olarak hizmetinin verilebilmesi için bunu yaptığını anlatabilmiş olmayı umuyorum.

Unutmadan, piyasada gerek fiyat olarak gerek bakım masrafları olarak daha ucuza maşalar da bulunmaktalar.
 
@ozantunaYanlış anlamayacağınızı umarak bu bakıma nelerin dahil olduğunu sorabilir miyim?
 
Daha ayrıntılı sorup öğreneyim neler değişiyor bu fiyata ne dahil.İlk anda iki tane ufak conta keçe demişlerdi ama tam ayrıntılı öğrenirim.Sizin yazdığınız parçalar her bakımda değiştiriliyormu?Birde bunların bayileri var senelerin bisikletçileri neden bakımı bunların yapmasına izin vermiyorlar.

Umarım bu servis ağı yaygınlaşır hepimiz oturduğumuz şehirde bu bakımı yaptırabiliriz.Birde neden Rock Shox bir maşanın bakımı 25 ytl yapılıyor Fox 50 usd.Ya biri fahiş yada diğeri bakım değil.
 
@ozantuna

Valla Bildiğim kadarıyla FOX maşalar açılınca içine zaten iki farklı çeşit yağ konuyor... ve birden fazla conta değişiyor...

Bu arada 25ytl ye yapılan bakımda hangi malzemeler değişiyor Rock Shox bakımında... Mesela olması gereken bakımda benim ilanımdaki yollayacağım parçaların 2/3'ü (gri keçeler ve sarı keçeler birde subaplar ile birkaç conta hariç) kullanılması gerekiyormuş...
 
@ozantuna

Ben de bu konuda bir iki görüşümü belirteyim.

Birincisi, ülkemizde ithalatı devam eden yaklaşık 5 tane (kaliteli olarak söyleyebileceğimiz) amortisör markası var. Fakat sadece FOX'un tam ekipmanlı bir servis merkezi var. Bu yüzden bu servis merkezinin kurulmasında emeği geçen herkese teşekkür etmek gerekir.

İkincisi, fiyat son derece normal. Baktığınızda 50 dolar göz korkutuyor olabilir ama bu bakım öyle sadece içini açıp bakmak değil. Tam ekipmanla son derece titiz bir işçilikle yapılan bir bakım. Ayrıca Aybars Abi'nin dediği gibi hesaba vurursak 50 doların çok üstüne çıkarız.

Son olarak maşa bakımı yapmak yılların bisikletçiliğiyle alakalı bir şey değil. Service Center olmak gerçekten yüksek bir yatırım istiyor. Ayrıca izin verilmiyor diye bir şey söz konusu değil. Ülkemizde eğer Service Center olmak isteyen bir bayi varsa eğitim ve yatırımla beraber FOX Service Center olabiliyor.

Dediğim gibi ülkemizde bazı şeylerin ciddiye alınması gerçekten güzel. Umarım diğer firmalar da böyle uygulamalara girişirler.

Selamlar,

Not: Rock Shox Service Center (şu anda ülkemizde böyle bir uygulama yok) tarafından yapılan bakımının 25 lira olacağını hiç ama hiç zannetmiyorum.
 
Ben Şunu anlayamadım ;Ben Fox Bir amortisör aldım Bakımına 50 usd ödeyeceğim eğer ödemezsem garanti dışı kalacak ve maşa bir sorun olduğunda verdiğim para boşa gidecek.Bunun için ben mecbur 50 usd vereceğim.Rock Shox Maşa aldım bunun bakımına 25 ytl ödeyeceğim ve garanti dışında kalmayacak.İthalatcı firma bir sorun yaşadığımda maşamı değiştirecek.Eğer yapılan bakım bakım sayılmaz yaptırdığın yer service Center değilse bu ithalatçı firmanın sorunu.Demek onlar bu işi yapana güveniyor bu garantinin devamını sağlıyorlar.Ve bunlar yapılırkende ben daha az para ödeyeceğim.Ben bunlar doğrumu değilmi onu öğrenmek istiyorum.
 
Ben kullanıcıyım ihtiyacım olan kaliteli hizmeti ürünü mümkün olan en uygun fiyata almak isterim.Bunuda burada arkadaşlarımla sorarak danışarak öğreniyorum.Fox bir maşa almak isteyen ve şu andada kullanan biri olarak neden diğer maşaları kullananlardan daha fazla servis ücreti ödeyeyim bunu öğrenmeye çalıyorum.Demek bu doğru ;şuan fox maşa alanlar kullananlar daha fazla servis ücreti ödüyor.Ve bununla birlikte Rock Shox alıp kullananlarla aynı garanti şartlarına sahip oluyor.
 
Yorum yapan bilgilendiren tüm arkadaşlara teşekkür ederim.
 
@ozantunaHayır, bu haklı bir sav olmaz.

Olay gittikçe Fox mu Rockshox mu sonucuna varmaya çalışıyor. Pek hoşlanmadığım ve etik olarak içinde bulunmak istemediğim bir tartışmadır. Yine de alttaki açıklamayı yazmakla yükümlü hissediyorum kendimi.

Fox maşanın da bakımı ve yağ değişimi -eğer keçeler değişmezse- 25YTL ye rahatlıkla yapılabilir. Ancak Fox bunu önermez, Fox Servisi de bunu uygulamaz. Çünkü eğer bakım periyodunun sonuna gelinmediyse maşaya bakım yapmak gerekmez sadece temizleyip iç bacakları dışardan yağlamak yeterlidir. Eğer bu periyodun sonuna gelindiyse zaten Fox'un şiddetle önerisi bu temel keçelerin değişmesidir. Bu bakımın ise maliyeti 50dolar. Bunun içine keçe seti ve yağlar dahil. Bakım periyonunun sonuna gelmemiş ve eski -sağlam- keçeleri tekrar kullanılarak yapılacak bir bakım Fox için gereksizdir.

Zaten yukardaki yorumlarda geçen "Fox'a bakım gerekmez" gibi açıklamaların temelinde bu var. Bakım intervali daha geniş aralıklı. Basit hesapla aralıklı ödenecek bir 50dolar sık ödenecek paradan daha ucuza gelebilir.

Benim gibi bir kullanıcı için bakım periyodu -özel durumlar dışında- iki yılı bulmakta.

Sizden ricam bu 25YTL lik bakıma nelerin dahil olduğunu öğrenmeniz. Çünkü yukardaki bir kaç mesajda da belirtildiği gibi bu keçelerin fiyatları az değil ve yabancı sitelerde tüm markalar için (Fox, Marzocchi, RockShox, Manitou) bu fiyatları görebilirsiniz. Eğer bu bakıma RockShox Seal Kit dahilse ve bakım periyoduna dikkat ediliyorsa tereddüt edeceğiniz nokta kalmaz.
 
@gurol

Abi olay oraya giderse Marzocchi derim herkes susar :D Kişisel durumum; 1998 model bir Marzocchi Z2'yi 6 sene hiç parça değiştirmeden kullandım. 2004'te aldığım 2002 model Marzocchi XCR-ECC ile bugüne kadar parça değiştirmeden, sadece sağ bacağın içini Z2 ile değiştirerek kullanıyorum. Yani maşanın 7. yılı...

Ozan öyle bir karşılaştırma yapmışsın ki; Fox ile RockShox arasındaki tek fark servis ücreti ve servis veren yerler olmuş. Maşandan memnun musun? Cevabın büyük ihtimalle "evet"

Birşeyleri satın alırken nedense bunları sorgulamıyoruz; Fox kalitesi tartışmasız ortada, üstünlüğü kıyaslanan markalara göre olduğunu kabul ettiğimiz, ama fiyatı da ona göre olan bir marka. Yani bir Mercedes ile Dacia'nın bakım ücreti nasıl bir değilse burada da o durum var diyebiliriz.
 
burdaki yağ keçeler oringler eminimki 50 doların yarısını belki oluşturuyordur. bende marzocchi dj2 maşası var. ilk aldığımda yedek parça fiyatlarına baktım bakım periyotlarını inceledim. yedek parçada amerikada satış fiyatı keçelerin 20 dolar gibi bişeydi. yağ ise 0,5litre, 1 litre ve ya4 yada 5 litrelik bidonlarda satılıyorlardı. 0,5 litrelik 4-5 litreliğe göre çok pahalıydı ancak ben herhangi bir servisin 0,5 litrelik yağ alıcağını düşünmüyorum. en büyüğünden alır mutlaka. bu parçalar amerikadan fox gönderiyor. yani 1.kişi fox 2. kişi türkiyedeki servis. internet sitelerinden aldığınız zaman 3. yada 4. kişi oluyorsunuz ve fiyatıda haliyle yükseliyor. ve servis olduğu için çok düşük fiyatlara alınıyordur. marzocchide her 100 saatlik kullanımdan sonra bakım yapmak gerektiği yazıyordu. günde 1,5 saatlik sürüşle hesaplarsak 2 ay yapar. fox un diyelimki 200 saat yani 4 ay. bir fox kullanıcısı bir fox maşaya yılda150 dolar servis beledi vermek zorunda değildir. ama fox a göre bakım yaptırması zorunludur yoksa garanti dışı kalıcaktır. yılda 3 kere bakımıda kimse yaptırmaz. aybars sürücünün dediği maşada 100 saat te bir bakım yapılması gerekiyor ama 7 yılda içini 1 kere açmış ve hala çalışıyor.
internet üzerinden hesaplarsak 20dolar keçeler 15dolar 4-5 litrelik yağ(yaklaşık15-20 maşaya konulucak kadar yağ) toplamı 35 dolar yapar. italyan bir firmanın hem servisi hemde bayisiyim. bazen %47 lerle mal aldığımız oluyor. ben bayiyim distrubutöründe %10 kazandığını düşünürsek liste fiyatının %50-60 lık indirimli bir fiyatına ellerine geçiyor. onuda 35 dolardan hesaplarsak en fazla 20-25 doları malzemeye gider. geri kalanıda işçilik için bence çok fazla. ben burda ne fox a nede aslı bisiklete karşı kötü bişey söylemek istemedim. sadece düşüncelerimi yazmak istedim. hasan çağrı 2 çeşit yağ konuyor dedi belki ordan belki keçeleri marzocchininkiler kadar ucuz değildir ondanda fiyat yüksek oluyordur orasını bilemem ama benim yaptığım hesaplamadaki gibiyse eğer 50 dolar gerçektende fazla.
 
@ujurBakın bu tip yorumlar sonrasında çıkan söylentiler şehir efsanesine dönüşür. Fox'un böyle bir dayatması yok. Fox sadece önerir. Garantide ise gelen maşa incelenir ona göre karar verilir. Bakımı düzenli yaptırılmış maşa garantiye girmeyebilir, yada hiç bakım yapılmamış bir maşa garantiye girebilir. Bu tamamen serviste yapılacak inceleme ile belirlenir. Bu konuda da Fox'un iyi niyetli ve tüketicinin yanında olduğunun altının çizilmesi lazım.

@ujur

O zaman Fox'un ve servisin durumunu iyi anlarsınız. Şuna eminim ki yukardaki iskontaların hepsini müşteriye yapmazsınız. Elbette bir kârlılık olacaktır.

Ben de çok isterim fabrika çıkış maliyetine ve vergisiz otomobil alabilmeyi. Un maliyetine kapımda teslim edilen ekmek alabilmeyi , ama bu mümkün değil.

Ayrıca hesabınızın içine KDV ve dönüş kargosunu da ekleyin.
 
@ujurKimi insanlar için bu geçerli olabilir. Size benim sıkı bindiğim dönemi anlatayım.

Haftada 15-20 saat binerim. Bunun bazı günleri asfalt üzerinde olur. Araziye çıktığım günlerde ise araziye ulaşana kadar yolu kullanırım. Yani haftada 6-7 saat arazide olurum. Yaklaşık 30 hafta bu şartlar korunur. Sonra kış antrenmanı ve yol antrenmanlarına yada trainera döner idman biçimim. Bu hesapla benim yılda bir bu bakımı yaptırmam gerekiyor.

Geçtiğimiz sene biraz meşguldüm ve yukardaki hesabın yarısını bile binemedim. Yani maşam hiç açılmadı ve keçeleri değişmedi. Gerek de yok. Tahminen bu hayat biçimi ile (2009) sene sonuna kadar da gerekmeyecek. Tek yaptığım maşayı temiz tutup dışardan bacakları yağlamak. O kadar.
 
Bu arada geçen sene yaşadığım bir olaydan hareketle; yağ ve benzeri ürünlerin bireysel de olsa izne bağlı malzmeler olduğunu iletmek isterim.

Sadece 150cc. lik bir yağ yüzünden yarım container malı acil olmasına rağmen çekemedik. Gidip gümrükte yetkililerle konuşunca çözüldü.
 
Benimde bazı ilgisizliklerden dolayı ufakda olsa bu ithalatçıya (distribütör) sitemim yok değil. Fakat bir arkadaşında değindiği gibi zaten rockshox yetkili servisi Türkiyede yok. Yani Seal Kit diye tabir edilen yedek parçalarda muhtemelen (pek bir bilgim yok) resmi olarak Türkiye de yok. 25 liraya bakımı yapan kimselerde servis merkezi olarak bu işi yapmıyorlar muhtemelen. Fox' un sa olayı specialized vari. Yani resmi Service Center. Ki bu olayın haberleri geçmiş, bu insanlar Fox a gidip eğitim alıp bir sürü yedek parçayı da yanlarında getirmişlerdi. Fox dünyada servis merkezleriyle ün salmış bir marka. Türkiyede böyle bir servisin açılmasıysa çok büyük ihtimalle o distribütörün yoğun çabaları ve büyük (çok büyük) yatırımlarıyla gerçekleşmiştir. Benim Fox almamdaki sebep servis merkeziydi. Yani böyle birşeyi eksiye çekmek çok yanlış bence. Ki söz konusu 50$ size nasıl pahalı geliyor ben daha hala anlayabilmiş değilim. Amerikadan getirtilen 1000 lira üstü bir ürünün yağı, yedek parçaları, kargosu, servis maliyeti söz konusu. Yeterki bu servisi hakkıyla yerine getirsinler, değişmesi gereken tüm parçaları orjinalleriyle değiştirsinler, orjinal yağını değiştirsinler, ben başka birşey istemiyorum.

Not etmek istediğim birşey daha var. Cannondale, Fox, Scott, Sram gibi büyük firmaların distribütörleriyle sorun yaşanırsa bir anda muhattabınız firmanın kendisi oluverir. Tüm sorunlarınızı onlara iletebilirsiniz ve kesinlikle olumlu sonuç alırsınız çok uç bir sonuç beklemezseniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bozcan
@gurol

Birde bu aralar oldukça revaçta olan maşa kılıflarıyla geçen bir kullanımda bu sıklıkta bakım gereksiz olacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Genar Batur
Geri