Scudo Sports

Fongers 1955-Dedemin bisikletini restore edeceğim

Cihan Ali

Aktif Üye
Kayıt
29 Temmuz 2019
Mesaj
199
Tepki
400
Şehir
Ankara
İsim
Cihan Ali
Başlangıç
2019—20
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Herkese merhaba,

Çocukken zor bela binebildiğimiz, senelerdir garajda bekleyen bisikleti restore edip binmeye karar verdim. Ama ne çıkabilecek masrafı kestirebiliyorum, ne de buna değip değmeyeceğini. Fikir verecek kimse var mı?

Lokasyon Ankara. Bisiklet göbekten 3 vitesli, göbekten frenli. Kadro boyu 60 cm ölçtüm kabaca, boyuma(195) ufak sayılmaz. Ön ve arkada dinamo var.IMG-8774.JPG
 

Dosyalar

  • IMG-8775.JPG
    IMG-8775.JPG
    1,1 MB · Okunma: 109
  • IMG-8776.JPG
    IMG-8776.JPG
    1,1 MB · Okunma: 126
  • IMG-8779.JPG
    IMG-8779.JPG
    1,9 MB · Okunma: 128
  • IMG-8777.JPG
    IMG-8777.JPG
    901,4 KB · Okunma: 114
  • IMG-8778.JPG
    IMG-8778.JPG
    1,2 MB · Okunma: 104
  • IMG-8772.JPG
    IMG-8772.JPG
    1,6 MB · Okunma: 113
  • IMG-8773.JPG
    IMG-8773.JPG
    817,7 KB · Okunma: 109
Scudo
İyi bir temizlik yapın dış lastikler iyi değilse 1 çift dış lastik alın başka sorunu yok gibi sonra da göbekden vitesin keyfini sürün.
 
İç dış lastik kesin değişecek. Zırhlı lastik takacağım. Göbekten vites işini kestiremiyorum, yokuş çıkılır mı acaba?
 
Çok dik yokuşlar eziyet olur ama aynakol ufaltılırsa bir nebze rahat olur bu seferde hızdan feragat edersiniz ben benimkini öyle yapmışdım.
 
@Kemal Akbayrak
Hiç bilmiyorum ki. Az değil ama. Benim cube’ün yüklü hali gibi. Tahminim 17 vardır.

@Darth_cyclist

Bakımları tamamlayıp denemek gerekecek.

Bisiklet 15 senedir garajda atıl duruyor. Göbekler falan hala çalışır mı değiştirmek gerekir mi?
 
@çelikyürekli göbekleri açıp gresleyip tekrar dizin elinizden gelirse ama vites kısmı sadece bilen ve anlayan bir kişiye yaptırın derim bisiklet burda olsa seve seve yardımcı olurdum size.
 
Selam, bu tip bir bisiklet ile uzun soluklu sürüşler yapılması oldukça güç olacağı için dönemini yansıtmayacak bir zırhlı lastik ile modernize bir restorasyon yersiz olacaktır. Çok tarihsel bir marka/model olmadığını da göz önünde bulundurursak derinlemesine bir restorasyondan öte revize de olabilir. Ancak bu revize oldukça masraflı ve uzun bir süreci de beraberinde getirecektir. O yüzden beklentinize göre restore ya da revize işlemi için önce bir yol haritası belirlemeli ve ona göre hareket edilmelidir. Özetle ikonik bir bisiklet markası olmadığını ele alarak başlamak gerekirse pastel renklerde sütlü kahve, bej, loft yeşili ya da koyu lacivert ki bu söz ettiğim boyaların tamamı opak renk kartelasından olmak üzere dönemine göre yeniden uygulanabilir ve mekanik parçaların yeniden nikelajlarının yenilenmesi ve ardından da kadro setin yeni rengine uygun bir takım günümüz teknolojisi ile üretilmiş retro, classic..etc. gibi adlandırılan klasik sırt desenli ve uygun yanak renklerine sahip spesifik lastikler ile desteklenebilir. Ya da kısa yoldan sadece genel bir temizlik ve özellikle standartlar dışında ve modern sırt desenine sahip olmayan bir lastik seti ile desteklenerek restorasyon basitçe tamamlanabilir. Son olarak orjinal halinden eksik olarak sadece arka yan perdeleri ve 42/43cm aralığındaki silca tarzı kadro pompası dışında pek bir noksanlığı da yok gibi...
 
@Darth_cyclist
Çok teşekkür ederim teklifiniz için. Burdan biriyle yapmayı ben de çok isterdim ama Ankara’dayım.
 
Bu arada ufak bir not, mevcut bisikletin üzerindeki vites seti erken 1970'li yıllara aittir. 1955 yılında bir bisiklette kullanılmış olma ihtimali malesef yoktur. Yine daha detaylı ayrıntılar ile bir çok bileşen için net tarihler belirlenip belgelenebilir.
 
@Doğukan Aksu dedemin beyanı 55, bildiğimden değil :) 26x1 3/8 lastik var. Erdoğanlar bisiklete geldim, hiçbir parçasını bulamazsın diyorlar.
 
@çelikyürekli insan müşteriyi kaçırmak istemez araştırır bakarız bulmaya çalışırız der ama nerde.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Onlar genelde ilgilidirler, benim gördüğüm kadarıyla. Ama bu zor geldi muhtemelen. Çok vakit az nakit bi r iş bu.
 
@çelikyürekli kolayı herkes yapar.en azından genel bir bakım yapılır şu parça ,bu parça sorunlu denir bilgi sunulur olaya genel de sökeriz elimiz de kalır mantığı var çekindiler belki de.
 
Şahsi fikrim ben olsam para harcayıp emek verip bincem diye uğraşmam. Temizlenir parlatılır, dede yadigarıdır diye evde veya işyeriniz kendinize aitse bi köşede güzelce dekoratif bi aksesuar olarak sergilenir.
 
  • Beğen
Tepkiler: edo
(link)
Komple orijinal haline getirmek masraflı olabilir, ayrıca çürüme veya pas benzeri bir durumda işler ters de gidebilir. Kullanılmayacak ise detaylı bir temizlik ve bir kaç yağlama ile güzel bir aksesuar olarak kullanılabilir. Yada sadece kadrosunu kullanıp fixed, single tarzı bir proje olarak değerlendirebilirsiniz. Bir bisiklet değil ama bizde de 55 model bir dikiş makinesi var, çalışmasına çalışıyor ama orijinal haliyle kenarda duruyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Akşam eve gelince bisikleti benimkiyle yan yana koydum, yavrusu gibi kaldı. Kadro boyunu 60 ölçünce uyar diye düşünmüştüm ama mümkün değil. Bisiklet bana çok küçük. Bu projeyi sanıyorum ki askıya almak daha mantıklı.

Bu tarz bisiklet önerisi olan var mı? Bayılıyorum bu tarza ama aklıma yatan hiçbir model yok.
 
@çelikyürekli
(link)

Ozceylan'da ve internette bolca aradığınız çapda lastik mevcut. :)
 
@çelikyürekli

Bence dedenizin hafıza yenilemesinde yarar var. ;) Her parçası bulunur, bulunmayacak nitelikte değil. Hollanda, İngiliz tipi 26b ve hatta 700c tip lastikli bu bisikletinize yatkın yapıda ki mekanik parçaların neredeyse tamamı uyum sağlar şekildedir. Sadece kısaca bulamazsın demelerinin mağazan mağazaya farklılığı, ya çalışan genç personelin bu konudaki yetersizliği ve blgi sahibi olmayışı ya da kısa yoldan klasik bisikletten oluşacak sorunların meydana getireceği olumsuzluklar ve daha uzun süre üzerinde uğraşılması gerekmesidir. Netice de öte yandan geneli sıfır kutudan montaj olacak parçalardan oluşan bir tamir mi yoksa iyi halden şanslıysa en yenisi 20 seneden başlayan bir parçayı yeniden uyarlamak mı?


@Darth_cyclist

Bu sorunun yanıtı da yukarıda son paragrafta bahsettiğim gibi...



@MakRo

Bu tarz bir bisiklette çamurlukları söktüğünüz takdirde görsel anlamda ortalama bir fixed gear bisiklet oluşturmak olanaksız. 26x1 1 3/8 normlarında mevcut lastik ortalama bir lastiğin 35-38'ine denk gelmektedir ki fg bir dönüşüm için ortalama alt dilimi 28-25 aralığında tutulsa dahi bu pay daha da açılacak ve görsel olarak şuan ki görüntüsünü dahi aratır olacaktır. Görsel yönden durum bu şekildeyken mekanik ve işleyiş kısmını ise hiç katmıyoruz. Maşanın rake açısı, kadronun açıları gereği seat-tube kısmına karşın top-tube kısmının daha ileri ve yatay ya da diğer bir değişle yayvan bir yapıda oluşu zaten belirleyici olumsuzlukların başında gelecektir. O yüzden mevcut olan bu bisiklet için en mantıklısı ilk satırda bahsettiğiniz şekilde bir yaklaşım olacaktır.
 
@Doğukan Aksu

Dedem gelmiş 90 yaşına, bu kadarını hatırlamasına da şükrediyorum açıkçası.

@Doğukan Aksu

(link)

Şöyle bir şey buldum. 1960'lar yazıyor, ve fotoğraftaki vites tasaraımının bendekinden yeni olduğunu düşünüyorum. Değiştirici kolu daha ergonomik mesela.

Viki'de de 1956'ya bu markanın kullandığı bir göbekten 3'lü sistemden bahsediliyor. Ben hala dedemin hafızasına güvenmekten yanayım.

@mariokaldato abi mesaj kutun dolu, bir şey sormak istiyorum bir bakabilir misin?
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Geri