Scudo Sports

FM-066SL (6.9kg)

Scudo
Bugün her türlü hava şartında frenleri deneme şansım oldu.
Yağmurda uzun zig zag şeklinde bir iniş, bolca çamur, kuru zemin ve daha fazlası.

Frenler oldukça tatmin edici. Kuru zeminde, bol çamurda oldukça iyi tutuş sağladı. Yağmurda ise işler çok az daha farklı.
Alüminyum yüzeyli jantlardan daha güçsüz değil açık konuşmak gerekirse. Fakat ilk 2 saniye, tam anlamıyla, freniniz yok. Bisiklet fren yapıyormuş gibi yapıyor, ta ki yüzey kuruyup ısınana kadar. Ondan sonra neredeyse %90 gücünde frenleriniz oluyor.
Bu da, inişlerde, asıl gerekenden çok az daha erken frene basmanız gerektiği anlamına geliyor. Onun dışında hiç bir sıkıntısı yok.

http://s24.postimg.org/54ay07cud/2014_11_16_11_26_43.jpg
 
@Gökhan Toros

Fren konusu o zaman sehir ici kullanimda ve yagmurda bisiklet tam bir bomba .Bazen sehir icinde refleks olarak 1-2 sn bile onemi cok olabiliyor. Tabi yagmurda ve trafikde kimse kullanmak istemez ama bende dahil zorunlulukdan durum olusursa oldukcaa dikkatli olunmali o zaman:thumbup:
 
Bisikletle 30 km hız yapıldığı sırada fren ihtiyacı duyulduğunda:
dakikada 500 metre saniyede 8 metreden fazla yol alıyorsunuz anlamına geliyor. 2 saniye 16.6 metre sonra fren tutacağı anlamına geliyor sanırım. Bu bisikleti bomba değil size özel katil yapar.
 
Beğenmeyen, güvenli bulmayan kullanmaz, olur biter bence :)
 
karbon fren yüzeyi hiç denemedim ama ciddi yağmur altında alüminyum fren yüzeyi de ilk tam tur boyunca hemen hemen hiç fren gücü üretmiyor. karbon belki bu açıdan daha zayıf olabilir ama bu alüminyum fren yüzeyinin çok daha iyi olduğu anlamına gelmez. yeteri kadar erken fren yapılabiliyorsa pek tehlike teşkil etmeyecektir. zaten çok tehlikeli bişey olsa yağmurlu günlerde pro pelotonda kullanılmazdı en azından.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
@Efe Yamac Yarbasi

Kesinlikle öyle. Disk frenlerde sadece çok daha az bir kayıp oluyor yağmurda. Onun dışında alüminyum fren yüzeyinde de oldukça yüksek bir kayıp var.
Onda da ilk 2 tur kadar, daha doğrusu fren yüzeyi hafif kuruyana kadar frenler tutmuyor.
Aradaki en büyük fark, alüminyum jantlarda fren gücü o iki turdan sonra da tam performansta değil. Fakat ben bu jantlar ve DA9000 fren pedleri ile (belirtiyorum çünkü karbon jantlarda fren pedleri çok etkiliyor fren performansını) %90a yakın fren gücü aldığımı söyleyebilirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Arda_7
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/v/t1.0-9/10806236_10152591955208772_9144844538450486739_n.jpg?oh=d0477512bdd2331215f1f9fd530e66ce&oe=551759DA&__gda__=1427705710_1453466780bcde90ec5d412e59e6de74
 
  • Beğen
Tepkiler: bkagan ve Yavuz S.
@meseduzu

2. bir yol bisikletim olsaydı şayet, dediğiniz gibi full çamurluklu bir kış bisikleti yapacaktım. Fakat bu şartlarda, sadece ass-saver ile idare ediyorum :)
 
http://www.jackandadams.com/images/library/Zoom/campy_ch_guarn_09_z.jpg
Bu daha güzel değil mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: Max Torque
@Murat B.

Eski model daha klasik duruyor, doğru. Ama 2015 modeller varken de 2014 grupset almak olmazdı :)

https://lh3.googleusercontent.com/-IRYbxawiiBs/U_K_p98b0nI/AAAAAAAAOcA/l13CpWwS764/s2000/Pink-Colnago-C60-Italia-2015-Campagnolo-Super-Record-Complete-Bike-01.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-PI4ixoj7XTQ/U_fotpN5c_I/AAAAAAAAOno/G0mi-e5DWEE/s2000/Divo-ST-2015-Campagnolo-Super-Record-Complete-Bike-01.jpg

Bisiklet üstünde o kadar da kötü görünmüyor :D
 
Gökhan merhaba, yeni grup setin hayırlı olsun. Ağırlık bilgisi nedir, bir de Shimano tarafında bu sete denk gelen grup set hangisi acaba, bilgi verebilir misin?

Yazmayı unutmuşum o yüzden ilave ediyorum. Campagnolo'ya seni yönlendiren ne oldu, yani hangi sebeplerden ötürü değişim yapmak istediğini merak ediyorum.

Teşekkürler :)
 
@Erdal YILMAZ

Abi merhaba. Teşekkürler.
Set olarak, 2100 ile 2150gr arasında bir ağırlıkta gelecek. Benim bundan önce kullandığım karma set 2200 gramdı mesela. Düz Ultegra 2300.
Seviye olarak, Ultegra'nın üstünde. Fakat Dura-Ace'in aldında kalıyor. Ağırlık olarak da, fiyat olarak da aynı şekilde.

Amacım değişiklik yapmaktı biraz. Klasik kış geldi, bisiklete binemiyorum, bişeyler değiştirmeliyim sendromu. Campagnolo'yu da içten içe severdim hep. Böyle bi an esti bakalım :D
Gökhan Kutluer'in Campagnolo fanatikliğinin de etkisi var biraz :D
 
Ağırlık farkı az gibi görünse de iyiymiş. O sendroma ben de zaman zaman kapılıyorum. Her şeye rağmen sendrom güzel sonuçlanıyorsa tadını çıkartmak lazım. :D Senin adına sevindim, güle güle kullan.:in:
 
@Erdal YILMAZ

Şu an 6960 gram bisikletim. 120 gram kadar setten ağırlık kazanacağım diye umuyorum. Ek olarak, lastiklerim bitmek üzere. Pro4 Comp alırsam, 40'ar gram da lastiklerin tanesinden gelecek. 6800 gram barajının altına inebileceğim.
Ha bu kadar kasmayıp, Sram RED ruble alıp yine benzer ağırlıklara inebiliyordum ama; o zaman campagnolo deneme fırsatım olmayacaktı :)

Elimde 3 kuruş param vardı, onu da harcamış oldum işte :D
Pek de iyi bitmedi yani :D
 
Sayın Toros, hiç Hongfu kadro değişen plastiklerini değiştirmek zorunda kaldınız mı, kırıldılar mı, özellikle içten geçen kablo giriş çıkış yerleri. yedek parçalar aldınız mı bulunabiliyorlar mı
 
Geri