Scudo Sports

FM-066SL (6.9kg)

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
4.498
Tepki
6.843
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
Bisikletin güncel hali;
FM-066SL (6.9kg) | Sayfa 15 - BisikletForum

Herkese merhaba.

Bu konuda yeni maceram, HF-FM066SL kadroyu ve kadro üzerine oluşturacağım bisikleti anlatacağım.

Forumda beni tanıyanlar, çakma ekipmanlara ne kadar sert biçimde karşı çıktığımı biliyorlardır. Bu durumda neden böyle bir kadro aldığmı da merak ediyorlardır.
İlk olarak o konuya değineceğim;

Kadro, öncelikle belirtmek gerekirse, çakma değil. Herhangi ünlü bir bisiklet firmasının mevcut kadrosuna benzeme, aynı açıları taşıma vs. özelliklerini taşımıyor.
HongFu firmasının, FM066 kodlu kalıpta, Toray T1000 karbon kullanarak oluşturduğu bir kadro.
Bu ne demek oluyor;
Satılan çakma kadrolarda olduğu gibi, ticaretini yapan kişinin dediği "yeaw bunlar orjinalin aynısı, bak adam bunla yarış kazanıyor" cümlelerinden daha çok, karşınızda güvenlik testlerini yapan, garantiyi veren bir firma oluyor. Firmanın bir kalite kontrol prosedürü olduğunu, karşınızda merdiven altı üretim yapan bir firma olmadığını biliyorsunuz.

HongFu firması bu konuda oldukça iyi seviyede bir firma. Büyük firmaların karbon kadrolarını vs. üreten bir fabrika.
Bu firmaların kendi işlerini yapması için güvendiği firmaya, kullanıcı yorumlarının da etkisiyle ben de güveniyorum açıkçası.

Neyse bu konuyu daha uzatmak istemiyorum. Sorunuz olursa eğer konuda devam edebiliriz.
Bisiklete ve özelliklerine geçelim.

Parça Listesi:
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1.0-9/1549330_10152121255688772_1802105458_n.jpg

Henüz bütün parçalar gelmediği için bisikleti toplamaya başlayamadım. Şu an dağıtımda olan sele borusu kelepçem ve gidon boğazım var. Karbon sele China Post ile yolda.
Kadro, maşa, furç takımı, sele borusu ve suluk kafesleri ise EMS ile geliyor. Kargo öncesi fotoğrafları paylaşacağım burada.

Şimdilik gelen veya elimde olan parçalar ise şu şekilde;

KMC X11SL Gold Missinglink

3T Ergonova Pro gidon (yazıları silinecek)
Dura-Ace 9000 fren-vites kolları
S-works mantar gidon bandı
Sram garmin mount (Sram yazısı zımparalandı)

Token C28A Jant seti (freehub 11liye uyumlu hale getirildi)
Token sharktail mandallar (kısa süre sonra değişecek)
Continental GrandPrix 24C lastikler (220 gram)
Schwalbe SV20 iç lastik (65gr)
Ultegra 6800 ruble (25-11)

KMC X11SL Gold zincir
Token furç kapağı

Ultegra 6800 aynakol (172.5mm, 52-36)
Ultegra 6800 ön ve arka aktarıcı.
Ultegra 6800 frenler

Bu ise kadronun ve diğer aksesuarların kargo öncesi fotoğrafı.

Dağıtımda olan gidon boğazım ve sele kelepçemi bi sonraki mesajda paylaşırım artık :)

Kadronun toplu halinin nasıl olacağını göstermek için ise bir fotoğraf;

http://i58.tinypic.com/2uonqpv.jpg
 
Scudo
@Ekrem Yılmaztürk

Boya için adamlara kendi istediğim tasarımı anlattım. Çizdiler benim için.
Şu şekilde bir şey çıktı ortaya;
http://i57.tinypic.com/2dvu5ao.jpg

Fakat 70 dolar istendi boya için, ayrıca 2 hafta kadar da bekleme süresi.
Süre sorun değil pek fakat, 70 dolara değmeyeceğini düşündüm. O nedenle boyasız olarak, sadece vernikli alıyorum kadroyu.
Ek olarak, kırmızı detaylar gelince zincirimi kullanamayacaktım. Tekrar gümüş zincir almam gerekecekti. O da 60 dolar gibi bir masraf demek.
 
Gökhan bey dostum eğer fiyatıda makul ise nereden ve kaça aldığınızı öğrenebilirmiyiz. Birde T1000 karbon un özelliği nedir bu konuda bizi aydınlatırmısınız.
 
Sadece bir öneri, eğer kadroyu uzuun süreler için alıyorsanız o fiyatlar olur mu bilmiyorum ama İstanbul'da airbrush çalışması yapan yerler var.Bu renk üzerine de güzel şeyler olabilir:in: Bir de merak ettiğim eski kadrodan üst çıtada bir kadro mu kıyaslama nasıl oldu neden bunu tercih ettiniz yani?
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Toros
@mehmetsunu

Hocam karbonfiber tabalakları üreten 3-4 tane büyük firma var dünyada. Toray (Torayca) bunlardan birisi.
Onların sattıkları karbonlar ise kalite kalite değişiyor. Kalite arttıkça fiyat ve sağlamlık artıyor. Ağırlık ise azalıyor.
Bu da daha az karbon ile, daha ince fakat buna rağmen daha sağlam parçalar yapılmasını sağlıyor.

Toray T1000 ise en üst seviye karbonlardan birisi.

ekleme:
Fiyat olarak ise şu şekilde.
Site üzerinden satış temsilcisi ile doğrudan fiyat alıyorsunuz.
FM066SL kadro için verilen fiyat 630 dolar civarı, bütün herkese. 90-110 dolar arası da kargo ücreti istiyorlar EMS için.
Onun üstüne %4.5 paypal komisyonu ekleniyor son olarak, paypal ile ödemek isterseniz.
Gümrükte de %20 gümrük vergisi ödüyorsunuz.

@Ekrem Yılmaztürk

Bakalım, şimdilik boş şekilde kullanmak istiyorum.
Belki stickerla 1-2 detay ekleyebilirim.
Onun dışında böyle kalacak ama.

Seviye olarak ise, açıkçası bir şey diyemiyorum. Tamamen kumar benim için.
Ağırlık olarak eski Tarmac kadromdan daha hafif, fakat sürüş kalitesi olarak ne durumda olacak, onu geldiği zaman göreceğiz.




https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/t1.0-9/q77/s720x720/10151365_10152126699688772_2268197767369007001_n.jpg
Kalloy Uno 6 gidon boğazı.
Üzerinde gelen titanyum vidalar ile 116 gram. Fiyat/performans modeli. Mesh Fit II isminde güzel bir kelepçe yapısına sahip (önce tek tarafı sonuna kadar sıkıp sonra diğer tarafı sıkıyorsunuz. Pro Vibe Carbon Sprint Cavendish boğaz ile aynı sistem)

https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/v/t1.0-9/q83/s720x720/10155854_10152126699593772_2598749620236603401_n.jpg?oh=7255bb87063a05d4a2fd81736172e61f&oe=539DF06C
Bu da Krex CNC sele kelepçemiz. 11 gram.
 
Beklemedeyiz Gökhan hocam bakalım ne çıkacak ortaya :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Toros
şimdiden hayırlı olsun.

çok sade ve güzel bir kadro, toplu halde göze daha hoş gelecektir. :)

tarmacdan sonra inşallah sizi hayal kırıklığına uğratmaz.
 
Bisikletin yapım aşamasını zevkle takip edeceğiz. Maliyeti bisikleteverlerin ulaşabileceği sınırlar içerisinde kalacak kaliteli bir bisiklet ortaya çıkarsa benim gibi marka bağımlısı olmayanlar için güzel bir alternatif olacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Toros
kadro hakkındaki düşüncelerinize katlıyorum. ortaya harika bir bisiklet çıkacak sanırım. şimdiden hayırlı olsun.
bu kadro boyasız sipariş edilebiliyor mu acaba?
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Toros
@MEHMETALİ

Teşekkürler.

Kadro normal olarak karbon üzeri vernikle satılıyor. Standart satış bu. Verniksiz istenirse o şekilde çıplak karbon da satılır diye düşünüyorum, sormak lazım.
Onun dışında, yukarıda yazdığım gibi istediğiniz şekilde boyatabiliyorsunuz da.
 
Estetik olarak oldukça güzel görünüyor, kaliteli parçalarla da topluyorsunuz, belli ki performanslı birşey çıkacak ortaya. Sadeliği ayrı bir çekici. İnce makyaj yapılmış bir Mustang gibi geldi bana, kazasız belasız sağlıklı günlerde kullanmanızı dilerim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Toros
Tarmac' tan daha iyi olacagini sanmiyorum ama, zevkini tartismak ta istemiyorum. Güle güle kullan, bol bol kilometre yap demekten baska bir sey kalmiyor bize. Umarim gönlüne göre olur ve memnuniyetini bildiren haberlerini aliriz! :) :)
 
Çok güzel görünüyor. Umarım işlev olarak da tatmin edici olur.
"Büyük firmaların karbon kadrolarını vs. üreten bir fabrika." demiştiniz. Canyon'un bir kaç modeline benziyor. Sizinki değil ama bazı modeller canyon'un aynısı. Acaba hongfu canyon a mı üretiyor?
 
@ihtiyar

Abi bilmiyorum valla. Daha iyi de olabilir, daha kötü de olabilir.
SL4 Tarmac olsaydı dediğin gibi olabilirdi, ama 2009 model Tarmac'dan geçiyorum.
Bakalım, umarım memnun kalırım ben de.

@Engin Sarı

Kalıbın başka bir firmadan alınıp alınmadığını bilmiyorum.
O nedenle pek bir bilgim yok.

Roadbikereview sitesinde fabrikaya yapılan ziyaretlerden fotoğraflar ve bilgiler var.
Fakat şu an ya sitede, ya benim internetimde bir sorun var, giremiyorum sayfaya.

Eğer ulaşabiliyorsanız oradan bakabilirsiniz. Ben bilgilere ve fotoğraflara ulaşabildiğim zaman buraya ekleyeceğim.
 
@Engin Sarı

Bu konuda şöyle bir bilgi buldum.
Bazı kalıplar tek bir bisiklet firmasına ait değil, başka firmaların lisansı altındaymış.

Mesela FM001 kodlu kalıp, Kuota Kredo'nun da kalıbı aynı zamanda, Tayvan'lı Martec firmasınınmış.
Daha sonra bu firmalar kalıp haklarını satın alıp o kalıp üzerinden üretim yapmaya başlamışlar.

FM066 ile ilgili bir bilgi bulamadım onunla ilgili. Fakat arka çatal Cervelo R5 ile aynı tamamen. Genel görüntü de oldukça benziyor. Fakat geometrileri karşılaştırdığımız zaman aynı bisikeltler olmadığını görüyoruz.

FM066 kadroyu ayrıca Stradalli firmasında gördüm.
Stradalli R7 olarak satıyorlar kadroyu, buyrun;
http://stradalli.ipower.com/i_pics/stradalli_r7_carbon_bike_shimano_dura-ace_meilenstein_1.jpg

Son olarak ise şöyle bir bilgi.
Bir fotoğraf FM069, diğer fotoğraf Salcano.
http://img.akakce.com/salcano/xrs-001-dura--ace-z.jpg
http://www.hongfu-bikes.com/pic/big/292_1.jpg

alın boruları aynı olmasa da arka üçgen çok benzer. Salcano fotoğrafında daha küçük kadro kullandığı için böyle görünüyor da olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tesup Taru
Yeni kadronuz şimdiden hayırlı olsun. roadbikereviews.com'dan ben de takip ediyordum Uzakdoğu'dan alınan karbon kadrolar konusunu. Sizin gibi bilgisine güvenebileceğimiz birinin tecrübelerini okumak çok iyi olacak çünkü ben de kadro arayışındayım.
 
Geri