Scudo Sports

Fixie toplamak

Kayıt
5 Ağustos 2011
Mesaj
38
Tepki
18
Şehir
İstanbul
Herkese merhabalar. Foruma bir mtb alırken fikir edinmek için katılmıştım. Sonra fikrimi değiştirip şehir bisikleti almaya karar verdim fakat fixieleri görünce aşık oldum :D

Uzun bir süredir bir fixie arayışı içerisindeyim. Specialized, Scott ve Raliegh markalarının fixed gear bisikletlerine baktım.

En zor kısım Türkiye' de satılan fixed gear bulmaktı. Aktif Pedal' la konuştum Specialized Langster'ı getirebileceklerini söylediler fakat bisikletin kadrosu pek alışıldık bir kadro değil. Yani bir fixie alırsam daha çelik birşey almak isterim. Scott' u sadece görmekle kaldım henüz getirebilecek biri var mı bilmiyorum. En son Raleigh alamaya karar vermiştim ama onuda Türkiye' ye getirirken bir sorunla karşılarştım. (En altta resimlerini görebilirsiniz)


Kısacası kendim bir fixie toplamak istiyorum ama nereden kadro ve diğer parçaları bulabilirim bilemiyorum.

-İlk olarak bir fixed gear bisiklet toplarken gerekli parçaların listesini çıkarmam lazım. Bunun için yardımcı olursanız sevinirim...

-İkinci olarak ta parçaları almak için daha önceden alışveriş yaptığınız veya fixie kadro ve parçaları satan siteleri önerirseniz sevinirim...

Hiç olmadı ya Aktif Pedal' la ya da Bike n Outdoor' la falan konuşup diğer iki bisikletten birini almayı düşünüyorum.

Specialized:
http://b1112.hizliresim.com/s/4/x9f7.jpg
http://b1112.hizliresim.com/s/4/x9fk.jpg

Scott:
http://b1112.hizliresim.com/s/4/x9f0.jpg
http://b1112.hizliresim.com/s/4/x9cj.jpg

Raleigh:
http://b1112.hizliresim.com/s/4/x9d3.jpg
 
Scudo
Henüz Türkiye'de yok, Amerika fiyatı 720 $ olarak görünüyor. Burada da en az 720 euro olur tahminimce, Aktif Pedalda 2010 modeli var 2.000 TL'nin üzerinde. Ben konuşmuştum 2012 istenildiği taktirde getirebileceklerini söylemişlerdi.
 
Fixie min arka disli + gobegini parca sorunumuz oldugu icin kaynak ve metal yapistiricilariyla sabitleyerek yapmistik. Geçen gün arka sistemde bir sorun olustu. Tam kontrol etmedim ama muhtemelen yapistirici ozelligini kaybetti ve arka sistem bozuldu. Aynı sorun tekrar çıkmasın istediğimden klasik sistemlere geçiş yapmayı düşünüyorum. Bununla birlikte klasik tipteki fixed gobek + fixed disli + lockring sistemide bana cok cekici gelmiyor: Bunun sebebi forumda o sistemlerle ilgili sorunlari konu okumuş oluşum. Alternatif olarak disk-fren destekleyen göbeğe adapte edilen fixie dişli bana daha kalıcı görünüyor. Henüz diske vidalanan dişlilerden bulamadım internette. Maksadım evanscycles ta bulmaktı, orada da bulamadım. Maliyeti de göz önünde bulundurduğumdan fiyatarda bir karşılaştırma yapmak istiyorum. Bu açıdan:

- Bahsi geçen ürünlerin bulunduğu siteleri bilen,
- Klasik sistem iyidir kullan bşey olmaz diyen,
- ELinde parça olup bana satmayı düşünen,
- Şu an aklıma gelmeyen benzeri konularda fikir verebilecek kişilerin cevaplarını bekliyorum.

Sevgiler
 
hangi parça eksik lockring mi?

lockring bulun, sonrasında onu gidin bir bisikletçide sıktırın, ama iyice sıktırın..
skid yaparken lockring in açılması pek mümkün değil gibi geliyor bana, size hangi kısmı güven veremedi?

bir de kullandığınız göbeğin markası nedir?
 
@Onur Onursal

Klasik iyidir Onur, miche özellikle bu konuda çok ün yapmış bir firmadır fakat şöyle de bir şey vardır ki en iyisi, en güveniliri ve sağlamı da tartışmasız budur. İki senedir de her türlü zorlamama rağmen en ufak bir sorun çıkartmamıştır. Az sıkıldı, çok sıkıldı ya da yapıştırıcı iyi tutmadı diye bir sorun yok 6 adet krom-çelik metrik vidadan ibaret çok akıllıca bir sistem.

https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=85136
 
Konuyu eksik anlattım biraz açayım: Ben fixie yi normal göbek ve normal (freewheel) single arka dişli kullanarak yaptım Burak. Kaynak ve iddialı bir metal yapıştırıcısı kullanarak yaptık fixie nin arka göbek + dişlisini. Dolayısıyla locring eksik doğru ama lockringle birlikte ona uyumlu göbek ve fixed dişli de eksik :)
 
Velosolo dan sadece arka dişli alsam Türkiye'den alacağım herhangi bir disk fren uyumlu göbekle uyumlu olacak, bolt delikleri denk gelecek mi? Disk fren göbeklerinin de farklı standartları var mı bilmiyorum ? Onu da hemen bisikletçiyi arayarak sorayım.

Bir de lockringli sistemden alırsam en ucuz seçenekleri değerlendireceğim. Sadece lockring Dura Ace olsun istedim fakat dikkatimi çeken bişey var. Başka lockringlerin çevresinde 4 çentik varken Dura Ace de 2 çentik var. Diğer lockringlerde de aslında sadece 2 çentiği kullanılıyor da yıpranınca diğerine çiftine mi geçiliyor?

Bu arada lockring dediğimiz şeyin göbekle dişli arasına konan ve bu iki parçayı birbirine kitleyen bişey olduğunu sanarak konuşuyorum.
 
Shimano'nun kaset göbeğini bulabildim. Kasetle oluyor mu velosolo onu da merak etmekteyim. Hal boyle olunca quick release le geleceğini tahmin ettiğim mil somunluyla değiştirilir mi, değiştirilirse sağlıklı olur mu larda geliyor aklıma? :)
 
Ne kaseti yahu :) İlgili konuda ön disk yazmışsınız o kadar es geçmişim :)
 
Ne kaseti yahu :) İlgili konuda ön disk yazmışsınız o kadar es geçmişim :)
 
Bunların dışında birde şöyle bir ürün var. Ekstra göbek gerektirmeksizin kaset göbeğe özel dişli kullanarak ta mı yapılıyor fixie nedir? Bir araştırayım dedim neler buldum.

(link)
 
@Onur Onursal

Onur bu linkteki lockring arka yaprakların tamamını birden sıkmak için kullanılan bir sistem. Yani fixed için değil. VeloSolo'ya gelince centerlock olmayan her disk göbeğe (6 Vida) uyum sağlayacaktır. QR mili de herhangi bir mil ile elbette değiştirilibilir ve kullanılabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Onur Onursal
Teşekkürler Doğukan. Bu arada sen yaparken nasıl ne marka bir göbek kullandın? PUCH a bakıyorum ama anlamıyorum tam olarak. "Velosolo disk fren dişlisi"ne özel spacerlar gerekti mi? Somunları hangi uzunlukta aldın? Shimano kaset disk göbek için ordan spacer getirticem gibi duruyor.

Bisikletçi mili değiştirme olayına kendi mili gibi sağlıklı olmaz dedi ama sizler değiştirerek yaptınız ve sorun yaşamadıysanız riske edilebilir gibi görünüyor.
Taşlar yerine biraz daha otursun sipariş vericem, tam vermek istiyorum :)
 
Eğer arka disk göbek kullanılacaksa velosolo nun kendi ürettiği spacerlardan da alınacak (takımı 20$) ya da boru vb den keserek kendim uyduracağım.
Ön göbeği arkada kullanmayı, mil boyu uzun olacak diye (ön göbek arkaya göre dar kalacağı için) bisikletçi önermedi. Bende üstelemek istemedim.
Mili QR den değiştirmek konusunda bi çekimserliğim var. Biriniz çıkın deyin değiştirdim canavar gibi oldu deyin istiyorum :)
SAnırım yine arka göbek alarak mili değiştirip somunlu yapıp, çapı uygun sağlam borudan parça keserek yapacağım.
Ya da evanscycles tan 125 TL ye denk gelen eski setup ı alacağım.
Fixiem güzel olsun sağlıklı olsun aşkı değişik birşeymiş. Sürüncemelerde bırakıyormuş insanı.
 
@Onur Onursal

Arka milin uzunluğu aşırı kilolu değilsen, hoplama zıplama yapmayacaksan sorun çıkartmaz, ki zaten kim narin bir bisiklet toplayıp hırpalasın ki? Ön göbeğin darlığı da arkada sıkıntı çıkartmaz sonuç olarak pist göbekleri ve yüksek flanş campagnolo, maillard tarzı göbekler de olabildiğince dar. Kullandığım göbeği de bir üst mesajda sormuşsun onuda deore xt kullandım, gönül phillwood kullanmak ister fakat ciddi bir rakam ve olabildiğince fiyat performans olarak gereksiz. Alacaksan da modern ve rijit olsun dersen "circus monkey"e bak ama yok biraz daha klasik olsun bisiklet üzerinde kaybolsun beni rahatsız etmesin dersen de sram x9 göbekler son zamanda tip olarak klasik yüksek flanşlara benzemesinden dolayı tercih sebebim. Hatta boyasını söküp, polisaj yapıp kullandığım takdirde harika bir uyum söz konusu olacaktır diye de düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Onur Onursal
ben yaptım cavanar gibi oldu ancak ince mil gerekiyor onun için ve uzun olması da şart tabi velosolodan verdim siparişi rulmanlı göbeğe uyguladım çok temiz oldu daha bu akşam yaptım birde jant tellerim kısa gelmeseydi çok mutlu olacaktım ama onunda bir çaresine bakacağız artık...birde arka disk göbekler standart 135 mm genişliğinde eski kadrolar ise 130 mm olduğundan 5 milim ne kadar az bir fark gibi gelsede aslında değil bunuda göz önünde bulundurmak gerekir. kadroyu esnetmek durumunda kalacaksınız biraz. ayrıca arka disk göbek kullandığınız takdirde flip flop olarak kullanabilirsiniz fixie single speed olarak. velosolonun sistemi gerçekten iyi kötü bir janta basit tellerle topladım denemek için düz yolda giderken önce bacaklarımı kitleyip kaydırdım ve pedalı geri geri çevirdim bana mısın demedi.(90 kiloyum)
 
  • Beğen
Tepkiler: Onur Onursal
Az kaldı siparişe yalnız yanlış hesaplamadıysam klasik sistem (göbek dahil) parçaları şu an çok daha ucuza geliyor. Velosolo yu uzun ömürlü olacağı için tercih edeceğim gibi görünüyor. Bir de göbeğe birşey olursa türkiyedeki parçalarla halledilir diye (krom dişlisine ömür boyu garanti verdiğinden bişey olmayacağını hesaba katıyorum)

Bu arada herkes sistemin sağlıklı oluşunu, skid i baz alarak anlatıyor. Fakat göbek, dişli, lockring vb. skid esnasında değil de daha etkili bir frenleme esnasında daha fazla güce maruz kalıyor diye düşünüyorum (ya da yokuş çıkarken hızımız düştüğünde). Bunu da fikrinize tezat görüş olsun diye söylemiyorum, yanlış anlamayın. Sonuçta herkes şehir trafiği, yokuş gibi benzer şartlarda kullanıyor fixie sini.
 
evet bu gün adeta tüm bu sorularınıza yanıt aradım sanki.
yokuş çıktım, kaydırdım, bisiklet ileri dogru giderken arka tekerleği geriye doğru çevirdim ve hareketsiz kalmaya çalıştım. tüm bu hareketleri yaparken düştüm kalktım.
velosolo bana mısın demedi.. ancak lockring korkuttu biraz, zorlayamadım.
gelelim değerlendirmelere
velosolo yu qr ile kullanmakla klasik somun ile kullanmak arasında pek bir fark yok kayma katiyen olmadı ancak kingkong hub kullandığım için olabilir bu.
klasik sistem 54 e 16 oranıyla kaydırırken gevşedi yokuş çıkarken doğal olarak iyiydi
klasik sistem ağırlık olarak avantajlı(avantaj dediğim 25 gram bir şey bu maddeye takılmayın)
velosolo 54 e 17 yokuş çıkarken geri geri sürerken kaydırırken hiç bir güven sorunu oluşturmadı
zaten özünde şöle bir şey var xt hub ile kullanacaksanız göbeği yada velosolo dişliyi kırana kadar çoktan zinciri parçalamış olursunuz.
zincirden konu açılmışken z410 yada z510 kmc nin vazgeçilmezi bu iş için
klasik fixie göbeğininde dişlisini almak zorundasınız isteğiniz diş oranını yakalamak için çünkü burda pek bulunmuyor malum. ve bir göbek aldığınızda genişliği sabit olduğu için tek bir kadroyla kullanacaksınız ancak velosolo aldığınızda göbeği istediğiniz gibi seçebilirsiniz aynı zamanda arka göbek kullandığınızda flip flop ta yapabilirsiniz tüm seçenekler elinizde olacağından çok daha opsiyonlu.
son bir uyarı gümrük fiyatı 75 euro yani 62 sterlin den fazla olan ürünlere vergi almakta bunada dikkat etmek lazım aklınızda bulunsun.
saygılarımla
 
  • Beğen
Tepkiler: Onur Onursal
Buyuk vites oranlarinizi takdir ettim. Bende 46/18 var ve cok dik oykuslarda durmak inemk zorunda kaliyorum bazen :) Aslinda yukske orana alismak mumkun oluyorsa biraz daha fazla hiza hayir demem fixie de. Bendeki orana ragmen 6 ay dayanmayan gidon sargilari yukske oranda ne kadar dayanir merak ettim onu da simdi.

Zincir modelinden bahsetmeniz de cok iyi oldu. Fixie yi toplayan arkadasim genis zincir kullanmisti dayanikli our diye. Velosolo'da da 2 ayri zincir genisligi icin farkli genislikte disliler var (1/8 ve 3/32). Aksi yonde bir tavsiyede bulunmazsaniz genis olan 1/8 lik disliden alacagim. Gumruk hatirlatmasi icinde ayriyetten tesekkurler: Eskiden 150$ olan sinirin asagi dogru cekildigini duymustum ama ne seviyeye geldigini bilmiyordum.

Su an icin kafami karistiran nokta Velosolo nun kasete uygun spacerlarindan almali miyim? On gobek yapmaktansa saglikli olur dusuncesiyle ve flip flop a uygun olmasi sebebiyle arka gobek ustunde kullanmak isteyecek gibiyim. Spacer olmaksizin kaset uyumlu gobege takilacak gibi gorunmedi velosolo bana. 20$ spacer icin biraz yuksek giib geldi bana. Spacer isini baska sekilde halletmek gibi bi durum olursa onun yerine ikinci bir disli almayi tercih edebilirim. Bu arada vidalari disli ile birlikte gelmiyor sanirim. Vidalarida ayrica almak gerekiyor
 
Geri