Scudo Sports

Fixie bisikletle tırmanış

Screenshot_2019-09-28-23-11-30-639_com.android.chrome.jpg@Mad Buddha tam da eski bisan dan bahsetmissin. Hizmet bisikleti.. Arkasında da yolcu oturtma yeri var
 
  • Muhteşem
Tepkiler: Adil ÜNALDI
Scudo
Niye kırıcı konuşuyorsunuz birbirinize? Ne gerek var?

Bu şekilde konuşunca tartışma kazanılmış olmuyor, sadece kişisel olarak birbirinize daha kötü duygular besleyerek ayrılıyorsunuz forumdan. Herkes yine aynı şekilde düşünüyor.
Verim nedir . Verim birim miktarda enerjiden alabildiğin performansa denir. Burada enerji sürücü oluyor. Şimdi 5 nm tork üreten bir sürücüye 1 adet fixie bisiklet verirsen a noktasından b noktasına 20 vitesli bir bisikletten daha daha yavaş gider. Sende öyle şimdi sana tiagra set bisiklet versek diğer turlarda yaptığından daha hızlı ve daha az enerji harcayarak gidersin. Bunun için fixie kullanmamıza hatta görmemize bile gerek yok. Ha sen bu işe gönül vermişsin sevmişsin bu başka birşey. Verim farklı şey sevmek farklı. Daha yalın nasıl yazılır bilemedim. Umarım anlarsın.
 
Verim nedir . Verim birim miktarda enerjiden alabildiğin performansa denir. Burada enerji sürücü oluyor. Şimdi 5 nm tork üreten bir sürücüye 1 adet fixie bisiklet verirsen a noktasından b noktasına 20 vitesli bir bisikletten daha daha yavaş gider. Sende öyle şimdi sana tiagra set bisiklet versek diğer turlarda yaptığından daha hızlı ve daha az enerji harcayarak gidersin. Bunun için fixie kullanmamıza hatta görmemize bile gerek yok. Ha sen bu işe gönül vermişsin sevmişsin bu başka birşey. Verim farklı şey sevmek farklı. Daha yalın nasıl yazılır bilemedim. Umarım anlarsın.

Zaten tiagra setli bir bisikletim vardı. Aynı rotaları onunla da aynı zaman diliminde tamamladığım için kendisini satmış bulunmaktayım. Şu vites putuna bu kadar tapmayın. Fixie bir teknik geliştirme işi. Vitesli bisikletin çıkabildiği her yokuşa fixie de çıkıyor. Önemli olan vites fren değil senin bacakların. Bisikletin ne kadar verimli olduğu konusu senin ne kadar verimli olduğun konusundan daha önemli değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tayfun Sezer
Verim nedir . Verim birim miktarda enerjiden alabildiğin performansa denir. Burada enerji sürücü oluyor. Şimdi 5 nm tork üreten bir sürücüye 1 adet fixie bisiklet verirsen a noktasından b noktasına 20 vitesli bir bisikletten daha daha yavaş gider. Sende öyle şimdi sana tiagra set bisiklet versek diğer turlarda yaptığından daha hızlı ve daha az enerji harcayarak gidersin. Bunun için fixie kullanmamıza hatta görmemize bile gerek yok. Ha sen bu işe gönül vermişsin sevmişsin bu başka birşey. Verim farklı şey sevmek farklı. Daha yalın nasıl yazılır bilemedim. Umarım anlarsın.
Ben verim formülümü en başta yazmıştım, sizinkinden farklı. Verim çıktı/girdi oranıdır, hangi girdi ve çıktıları seçeceğiniz size bağlı.

Bisikletten beklentim olabildiğince keyifle ve zevk alarak spor yapmak ve hareketli bir yaşam sürmek, bunu da olabildiğince ucuza sağlamak. Arabaya alternatif çevreci bir ulaşım da sayılabilir, ama o daha ikinci planda çeşitli kısıtlarımdan dolayı.

Beklentiler herkes için farklı olabilir, örneğin kimisi hobileri için para harcamayı sever kimisi ise olabildiğince harcamamayı. Herkes bizim gibi baksaydı her şeye zaten her şey çok sıkıcı olurdu. Birbirimizden bir şeyler öğrenmek de anlamsızlaşırdı.

Zaten bir avuç bisiklete binen adamız. Durup dururken birbirimize kötü davranıp, anlayışına zekasına laf söyleyip rencide ederek aramıza duvarlar örmenin mantığı yok.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Kadansı ve gücü düzgün aktarmanın tek yolu birbirine yakın oranlı 11 dişli sistemdir. Arkadaş kendi performasını bisiklete bağlamış. Aslında kendini geliştirmiş. Zaten düz yollar için yapılan bir alet. Anlattığı kadar iyi işe bence 53 39 11 28 sistem ile yaptığının 2 katını yapabilir.
 
Hayatımda hiç fixie bisiklet kullanmadım.Sıradan bir yol bisikleti kullanıyorum ancak bir fixienin sıradan bir yol bisikletine göre verimli mi verimsiz olduğunu kontrollü deney vari birşeyden haberi olan her birey gibi ben de hesaplayabilirim .Kontrollü deneylerde bildiğiniz üzere değişkenlerden sadece bir tanesi hariç -burada yol ve fixie bağımsız değişken olacak- diğer değişkenleri sabit tutularak verim hesaplanabilir.Kimsenin kimseye karşı bisikletlerine atlayıp Allah'ın dağına karşı zamana karşı yapmasına gerek yoktur. Hangi bisikletin daha keyifli olduğu subjektif bir kavram olduğundan bir şey diyememem ama verimlilik işin içine girince buna bilim ve sayısal veriler karar verir.Burada otorite GCN videoları,hisler değil,sayısal veriler ve bilimdir.
Evet, verim; çıktı/girdi oranıdır.Seçeceğiniz girdi ne ise çıktı da o olmak zorunda çünkü verimin birimi yoktur.Watt veriyorum ama mutluluk alıyorum diyerek verim hesaplayamazsınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
@Anonim evet ben de buna benzer bir sistemden bahsetmiştim bir fixiede 2 farklı çevrim oranı elde etmek için. ön hub un (aynakolun) hangi tarafının çalışacağını bir kol ile seçtiğini söylemiş bu nasıl yapılabilir onu anlayamadım yalnız.
 
endüstrisinin kodamanları beş para etmez karbon kadroları sizin gibi enayilere world tour koşmuş kadro diye nasıl satacaklardı?
Anlayışla karşılamanız böyleyse vay halimize! Şayet gözümden kaçmadıysa bu cümlenize kadar tartışma belirli bir çizgide gitmiş aslında, ancak sizin "anlayışla" yaklaştığınız bu yorumdan sonra tartışmanın şirazesi kaymış. Lütfen kullandığınız üsluba dikkat ediniz ve rahatsız olduğunuz mesaj olduğunda şikayet butonunu kullanınız, iyi forumlar.
 
@Anonim evet ben de buna benzer bir sistemden bahsetmiştim bir fixiede 2 farklı çevrim oranı elde etmek için. ön hub un (aynakolun) hangi tarafının çalışacağını bir kol ile seçtiğini söylemiş bu nasıl yapılabilir onu anlayamadım yalnız.
Ben de anlayamadım, sanırım göbekten vites olayını bayağı iyi çözmek gerekiyor anlamak için. Zaten Sheldon da amatörlerin denemesi için uygun değil demiş. Tehlikeli de olabilir belki.

Hayatımda hiç fixie bisiklet kullanmadım.Sıradan bir yol bisikleti kullanıyorum ancak bir fixienin sıradan bir yol bisikletine göre verimli mi verimsiz olduğunu kontrollü deney vari birşeyden haberi olan her birey gibi ben de hesaplayabilirim .Kontrollü deneylerde bildiğiniz üzere değişkenlerden sadece bir tanesi hariç -burada yol ve fixie bağımsız değişken olacak- diğer değişkenleri sabit tutularak verim hesaplanabilir.Kimsenin kimseye karşı bisikletlerine atlayıp Allah'ın dağına karşı zamana karşı yapmasına gerek yoktur. Hangi bisikletin daha keyifli olduğu subjektif bir kavram olduğundan bir şey diyememem ama verimlilik işin içine girince buna bilim ve sayısal veriler karar verir.Burada otorite GCN videoları,hisler değil,sayısal veriler ve bilimdir.
Evet, verim; çıktı/girdi oranıdır.Seçeceğiniz girdi ne ise çıktı da o olmak zorunda çünkü verimin birimi yoktur.Watt veriyorum ama mutluluk alıyorum diyerek verim hesaplayamazsınız.
Kullanın, biraz alışın, farka inanamayacaksınız. inanın ben de ne biçim bir saplantı bu böyle diyordum. Şimdi gerçekten vitesli bir bisiklete birmek koşu bandına çıkmak gibi geliyor.

Girdi ve çıktı konusunda katılmıyorum size, watt verip aldığınız şey yine watt değil, mesafe ve hız, watt olarak çekiş sistemindeki kayıp fixie de muhtemelen daha düşük. ama buradaki konuyu dağıtmayalım, başka bir zaman tartışırız uzun uzun.

Fixie hakkında Sheldon Brown üstad sitesinde uzun anlatmış farkları. Zaten ben de orada okuduktan sonra merak edip bir denemek için almıştım ucuz bir fixie.

(link)
What is a fixed gear bike and why would you want one?
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Anlayışla karşılamanız böyleyse vay halimize! Şayet gözümden kaçmadıysa bu cümlenize kadar tartışma belirli bir çizgide gitmiş aslında, ancak sizin "anlayışla" yaklaştığınız bu yorumdan sonra tartışmanın şirazesi kaymış. Lütfen kullandığınız üsluba dikkat ediniz ve rahatsız olduğunuz mesaj olduğunda şikayet butonunu kullanınız, iyi forumlar.

Karbon kadrolar hakkındaki yazımın kaynak toplama aşaması devam ediyor.
Yukarıdaki fikirlerimi kanıtlayacak kadar veri elde ettim. Siz hiç merak etmeyin. Zamanı gelince yazıyı buradan paylaşacağım. Taiwanlı bir fixieci dostumdan üretim bandından fotolar bekliyorum. Çok şaşıracaksınız çok. Karbon kadro üretiminde tekelleşen kapitalist firmalar sizi nasıl kandırıyorlar o zaman göreceksiniz. Öyle bir yazı hazırlıyorum ki bir Allah'ın kulu da çıkıp tek satır eleştiri yazamayacak.
Yaklaşıyordu yaklaşmakta olan...

Girdi ve çıktı konusunda katılmıyorum size, watt verip aldığınız şey yine watt değil, mesafe ve hız, watt olarak çekiş sistemindeki kayıp fixie de muhtemelen daha düşük. ama buradaki konuyu dağıtmayalım, başka bir zaman tartışırız uzun uzun.

Yine fixie kullanmayan kimselerin anlayamayacağı şeyler bunlar. Zincir gergisi doğru ayarda olduğunda çekiş sisteminde kayıp sıfıra yakın bir değer oluyor. Dairesel çevirme işte tam olarak burada anlamlı hâle geliyor. Normal bir yol bisikletinde dairesel çevirmeden %5 daha fazla verim alabilirken fixiede bu rakam tekniğinizi geliştirdiğiniz oranda artıyor. Bu konuda ayrı bir konu başlığı açılması önerisini destekliyorum.
 
@Ali Kılıç 35.5 Bey sizin neyi kanıtlayacağınız benim zerre kadar umrumda değil, siz forum kurallarına uyacağınıza dair beyanda bulunuyorsunuz foruma üye olurken, ben de size buna dayanarak diyorum ki bu forumda hangi sebeple olursa olsun insanlara hakaret edemezsiniz!
 
Karbon kadrolar hakkındaki yazımın kaynak toplama aşaması devam ediyor.
Yukarıdaki fikirlerimi kanıtlayacak kadar veri elde ettim. Siz hiç merak etmeyin. Zamanı gelince yazıyı buradan paylaşacağım. Taiwanlı bir fixieci dostumdan üretim bandından fotolar bekliyorum. Çok şaşıracaksınız çok. Karbon kadro üretiminde tekelleşen kapitalist firmalar sizi nasıl kandırıyorlar o zaman göreceksiniz. Öyle bir yazı hazırlıyorum ki bir Allah'ın kulu da çıkıp tek satır eleştiri yazamayacak.
Yaklaşıyordu yaklaşmakta olan...



Yine fixie kullanmayan kimselerin anlayamayacağı şeyler bunlar. Zincir gergisi doğru ayarda olduğunda çekiş sisteminde kayıp sıfıra yakın bir değer oluyor. Dairesel çevirme işte tam olarak burada anlamlı hâle geliyor. Normal bir yol bisikletinde dairesel çevirmeden %5 daha fazla verim alabilirken fixiede bu rakam tekniğinizi geliştirdiğiniz oranda artıyor. Bu konuda ayrı bir konu başlığı açılması önerisini destekliyorum.
Tamam sabit bisiklet çok eğlenceli bir şey gibi görünüyor, muhakkak ki öyledir de ama lütfen "herşey bu bisiklettir, gerisi boştur" gibi ithamlarda bulunmayınız. İki tekeri, pedalı olanların hepsi yerine göre güzeldir. Tek teker kullananlar var birde. Onlarda iyidir yav ?.
 
Sonunda azar azar yokuş denemelerinden sonra Belgrad ormanındaki 2,5 kmlik uzun yokuşu fixie ile tek seferde çıkmayı başardım. Yol bisikletimle olan en iyi derecemle aynı sürdü. Kadansı düşürmemek için epey hızlı tırmandım sanırım. Ancak nabız çok yükselince eğimin azaldığı kısımlarda oturarak ve yavaşlayarak nabzı düşürmeye çalıştım ve epey de işe yaradı. Daha çok zorlanmayı bekliyordum açıkçası. İnişi ise gözüm yemediği için arka göbeği single tarafa alarak yaptım (benim göbekte fixed-freewheel değişimi tekeri çıkarıp çevirmeden yapılabiliyor)
Spdyi ilk defa bu kadar etkili kullandığımı hissettim. Yol bisikletinde de faydası olacağını düşünüyorum.

Ara sıra deneyeceğim tekrar sağlığım izin verirse. Sürekli yapılacak bir antrenman gibi görünmüyor diz sağlığı açısından tabi, ama artık yolumdaki yokuşlardan daha az korkacağım kesin. Yine de tek taraflı kas gelişimi sonucu kronik diz sakatlığı yaşamamak için olabildiğince düz yolda sürmekte fayda var.
 
Gençler nasıl gidiyor tırmanma işleri?
Tırmanma iyidir iyi... Tırmanın gari...
700 metreden 1700 metreye uzanan 30 km.lik bir rota çizdim.
En geç mart sonunda yeni fixiecim ile yaparım bu turu ve Strava kaydını da buraya atarım. Silinmezse...
Geçenlerde aynı rotayı yol bisikleti ile vites değiştirmeden tırmandım.
O turun kaydı ile fixie performansını birlikte atacağım.
Çalışmalar devam ediyor.
Yaklaşıyor yaklaşmakta olan...
 
  • Beğen
Tepkiler: Upper Architect
Fixie ile Tırmanılmaz Vol 1

Check out my activity on Strava: (link)
 
Fixie ile Tırmanılmaz Vol 2

Bu seferlik bu kadar. 1700 metreye çıkmadım. Zira yol yapım aşamasında... döndüğüm yerden sonra %10 eğim. Yol şartları ile bildiğin toprak. Yazın asfalt atılır. Ben de kökler giderim zirvelere doğru.

Yaklaşıyordu yaklaşmakta olan...

Check out my activity on Strava: (link)
 

Dosyalar

  • Screenshot_2020-02-25-17-58-07.png
    Screenshot_2020-02-25-17-58-07.png
    27,5 KB · Okunma: 9
Fixie ile tırmanılıyor, ara ara yapıyorum. Ancak dikkat ettiğim şeyler var:
- iyi ısınmaya çalışıyorum. Tırmanmaya başlamadan önce 15-20 dk düz arazide ısınıyorum.
- kilitli pedal kullanıp pedalı kendime doğru çekiyorum. Sadece bacağın ön tarafını değil arka tarafını da kullanmaya çalışıyorum. Dengeli bir zorlama olsun diye.
- kadansı olabildiğince yüksek tutup nabzı da ara ara ayağa kalkıp yükseltip alçaltmaya çalışıyorum.
- vites oranlarını yaşıma göre makul tutmaya çalışyorum. 48-16 ile başlamıştım. 42-17ye kadar düştüm. 44-17 42-17 en fazla 46-17. GI oranını 70 üzerine çıkarmamaya çalışıyorum.

Bakalım ne olacak, bir sorun yaşarsam paylaşırım.
 
Özellikle İngiltere'de tırmanış yarışları çok yaygın. Hatta sadece bu müsabakalara katılan "tırmanış bisikletçisi" diye bir sınıf oluştu. Bu yarışlarda vites ve fren komponenti olmayan fixie'ler gözükmeye başlıyor. Tırmanış için ortalama bir dişli oranıyla, kaya gibi rijit kadroları minimum ağırlıkla kullanmak mümkün oluyor. Videodaki bisiklette ön fren koymuşlar, yarışlarda tabi ki ön fren de yok.

(link)
 
Geri