Scudo Sports

Fixie bisikletle tırmanış

@Umut Yayla

Teşekkür ederim ilginiz için Üstadım, ins. kafamda şekillendirdikten sonra rahatsız ederim sizi.
Esen kalın.
 
Scudo
@Ahmet Ayaz

Doğrudur. Fixed Gear tam manasıyla diz düşmanı bir makinedir. Fakat haftada en az 3 gün hakiki tırnak paça çorbası ya da kemik kaynatıp içtin mi sorun olmaz. Vücudun yıprattığını yerine koyduğunuz sürece ciddi sağlık problemi yaşamazsınız. %5 ya da %7 ye kadar yokuşları 46×16 oranı ile rahat çıkıyorum ki bisikleti toplam ağırlığı 11 kg falan. Orta halli bir bisiklet sürücüsünün hızıyla tabii. Kom almalık bir performans bekleme bu oranda. Disiplinli antrenman ve bilimsel beslenme ile mümkün olmayan şey yoktur.
 
@Revolutions

Bana kalırsa you tube dan birkaç tane alley cat ya da skid videosu izledikten sonra konuşalım. Mevzu "gerek" mevzusu hiç değil. Çok başka bir şey. Ben daha birazcık araştırma yaptıktan sonra fixed gear toplamaya başlamayan bisikletçi duymadım görmedim. Çok başka bir şey bu çok başka bir şey.
 
Fixed gear ile 158 km.lik turumu şuraya atayım. Sanırım fixie ile yokuş çıkma ile ilgili tüm sorulara yanıt olacak gibi...

Check out my activity on Strava: (link)

150 + turumun uzun hikâyesi de burada. Vaktiniz olursa bir bakabilirsiniz.

(link)
 
Evet ilk sürme deneyimini tırmanış olarak yaparsan elbette sakatlanırsın. Ama vücut buna adapte olabilir. İnsanlar antremanla 500 kilo leg press yapıyor. Evet her bir ayağa 250 kilo yük biniyor ve vücut bunu kaldırıyor. Çünkü yavaş yavaş o kiloya çıkarak vücudu buna adapte ediyor. Hatta Coleman gibi adamlar 1000 kilo ile çalışıyor.

Demem o ki kas sisteminin adapte olamayacağı durum yoktur. 2x27,5 dumbell ile chest press, 70 kilo ile bench press yapıyorum. İlk başladığım bunların çeyreğini zor kalırıyordum. Muhtemelen direkt 70 kilo altına girsem 2 sakat omuzla yaşamaya devam ederdim.

Düz ve hafif eğimle başlayıp protein ve kompleks karbonhidratla beslenirseniz 2 ayda bu duruma adapte olur vücut.
 
Sportif bir altyapınız olmadan çok da şaapmayın derim.Bu arada Coleman dediğiniz Ronnie Coleman ise zamanında vücuduna yaptıklarının acısını çekiyor. Omurgasından bir dünya ameliyat oldu hala dik yürüyemiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
@Fat1h

Dediğiniz gibi adım adım ilerlenir ise olmayacak şey değil. Ama birden bir o yükün altına girmek insanı sakat dahi bırakabilir. Ben şuandabisiklet üzerinde kça km yapabileceğimi biliryor ve adım adım artırıyorum. Örneğin instagramda şu hesabı takip ediyorum adam fixed ile avrupa turunda.
(link)
 
Kondüsyon yetmezse, bisikletten iner yürüyerek çıkarsınız. Asıl sıkıntı inişte...

düşmeden pati yapabiliyorsan bi sıkıntı olmuyor, 70 model retro peugeot mun alt borusuna inişlerde ayaklarımı koymak için (otomobldeki sol ayak koyma yeri gibi düşün) küçük bir sac kaynattırdım ayaklarımı oraya koyup o şekilde iniyorum. frenlemede de ayağımı pedalın en üst noktasında taban arkaya bakacak şekilde tutuyorum, pedal tabanıma çarptığı anda patinaj başlıyor işte o an kontrollü olmak çok önemli. tabi tekerde noktasal düzlükler oluşuyor patilerde. o sebeple ucuz lastik kullanıp sık değiştiriyorum.
 
Bu turların hepsi 15 kiloluk fixed gear ile yapıldı. Bisikletten (su-yemek-tuvalet ihtiyacı dışında) hiç inilmedi ve bisiklet elde taşınmadı. Bu seviyeye 3 yılda geldim. Sizler de kademeli bir biçimde arttırarak bu düzeye gelebilirsiniz. Fixed gear ile yokuş çıkmaktan korkmayın.

Çankırı - Çorum Turu 160 km
(link)

Gümüldür - Karşıyaka 150 km
(link)

Denizli - İzmir 222 km
(link)

Çorum - Çankırı 157 km
(link)

Çorum - Ankara 245 km
(link)

Çorum - Alaca - Çorum 110 km
(link)

Gümüldür-Seferihisar-Narlıdere-Konak- Gaziemir-Menderes-Ahmetbeyli-Özdere-Gümüldür Küçük Çember. 156 km.
(link)

İzmir Gümüldür Turu 100 km
(link)

Not: Makineyi merak edenler için söylüyorum. Cinelli falan değil ? Bir nesli yol bisikletinden soğutan Salcano xrs300'ün sanayide drop out dönüşümü yapılmış şeklidir ve fotosu profil fotomda mevcuttur. Satmaya kalksam 500 lira bile etmez. Öyle binlerce liralık makineler almanıza gerek yok. Bacak ve ciğer yatırımı yapın. Gerisi hikâye...
 
selamlar, aklımda şöyle bişey var. single speed tarafı fixie tarafından daha çok dişliye sahip bir hub. pedal tarafında da 2 tane çark olacak ki, tek zincirle işi bitirelim, büyük çark fixie, küçük çark single için olacak şekilde. böylece hub un bir tarafı düz yol (fixie) modu, bir tarafı yokuş modu (single speed) gibi kullanılabilir. tabi single mod için pratik bir şekilde sökülüp takılabilen bir fren gerekiyor arkaya. hiç bu tip bir hub gördünüz mü?
 
Tam tersi değil mi? Küçük çark fixie büyük single speed. 16 fixie 18 single speed gibi

Bu arada bazı hublarda lastiği çıkarmadan dier çarka değiştirmek mümkünmüş diye duydum. Var mı böyle bir şey?
 
selamlar, aklımda şöyle bişey var. single speed tarafı fixie tarafından daha çok dişliye sahip bir hub. pedal tarafında da 2 tane çark olacak ki, tek zincirle işi bitirelim, büyük çark fixie, küçük çark single için olacak şekilde. böylece hub un bir tarafı düz yol (fixie) modu, bir tarafı yokuş modu (single speed) gibi kullanılabilir. tabi single mod için pratik bir şekilde sökülüp takılabilen bir fren gerekiyor arkaya. hiç bu tip bir hub gördünüz mü?

Fixed Gear'da yapılacak şeyler sizin hayalleriniz ve şehrinizdeki bisiklet ve torna ustalarının yeteneği ile sınırlıdır. Yapılabilir bir şey bu. Yapın biz de görelim. ☺

Tam tersi değil mi? Küçük çark fixie büyük single speed. 16 fixie 18 single speed gibi

Bu arada bazı hublarda lastiği çıkarmadan dier çarka değiştirmek mümkünmüş diye duydum. Var mı böyle bir şey?

Flip flop göbekte jantı çıkarıp diğer tarafını takarsın. Ama jantı çıkarmadan diğer çark nasıl geçiliyormuş? Anlamadım. Varsa video linki atınız. Bir bakalım.
 
  • Beğen
Tepkiler: SametUYNDRN
@Anonim pedaldaki dişlilerden bahsediyorum, aynakol mu deniyor türkçede bilmiyorum.

jantı çıkarmadan geçiş ancak şöyle olabilir: aynakolun (veya orta göbek mi deniyor bilmiyorum) 2 tarafında da çark olur. quick release i gevşetip jantı çıkaracağına zinciri çıkarıp öbür tarafa takarsın o şekilde olabilir. ama böyle birşey görmedim şimdiye kadar.
 
"Dual cog" denen bir şeymiş. 16 t 18 t
Jantı çıkarmadan vidaları gevşetiyorsun.
Sonra zinciri küçük dişliden büyük dişliye alıyorsun ve zincir gerisini yeniden yapıyorsun.
Bana göre uğraşmaya değmez. Zaman ve kaynak israfı. 18 t ile 16 t arasındaki farktan ne olacak allasen?
 
@Ali Kılıç 35.5 peki dediğim gibi zinciri 2 taraflı kullanma gibi bir şey gördünüz mü? böylece farklı 2 çevrim oranı aynı zincir le sağlanabilir.

''jantı çıkarmadan geçiş ancak şöyle olabilir: aynakolun (veya orta göbek mi deniyor bilmiyorum) 2 tarafında da çark olur. quick release i gevşetip jantı çıkaracağına zinciri çıkarıp öbür tarafa takarsın o şekilde olabilir. ama böyle birşey görmedim şimdiye kadar. ''
 
  • Beğen
Tepkiler: ErzincanLee
@Ali Kılıç 35.5 peki dediğim gibi zinciri 2 taraflı kullanma gibi bir şey gördünüz mü? böylece farklı 2 çevrim oranı aynı zincir le sağlanabilir.

''jantı çıkarmadan geçiş ancak şöyle olabilir: aynakolun (veya orta göbek mi deniyor bilmiyorum) 2 tarafında da çark olur. quick release i gevşetip jantı çıkaracağına zinciri çıkarıp öbür tarafa takarsın o şekilde olabilir. ama böyle birşey görmedim şimdiye kadar. ''

Anlattığınız olayı tam.anlayamadım. Bu yüzden yorum yapamam.

Fakat çift taraflı aynakol kullanan fixieciler mevcut. Bana göre fanteziden öte anlam taşımıyor. Peki neden? Daha hafif değil daha verimli de değil. O halde neden sorusu kafamda beliriyor. Bunu yapmanın amacı ne?

Bence siz de fixie toplarken alacağınız parçalarda bu soruları sorun. Amacı ne? Ne işe yarar? Bunlara kendinizce makul yanıtlar verebiliyorsanız o parçayı alıp makineyi toplayın. Makul yanıt yoksa fazla kafa yormayın.
 
@Ali Kılıç 35.5 , amacı aynı bisiklette 2 farklı çevrim oranı elde etmek olabilir. böylece tekeri sadece gevşetip, zinciri çıkarıyorlar ve zinciri diğer tarafa takıyorlar. tekeri flip yapmaya gerek kalmıyor. ağırlık olarak, çift çarklı fixie ye göre ekstra bir ağırlığı yok.
 
Geri