Scudo Sports

"Fixed Gear" Özgün Olmaktir - Bir Ahsap, El Yapimi FG Hikayesi

@tanerxc500

Evet söylediğiniz tamamiyle doğru, halihazırda yapıldığı şekliyle kadro daha az esneyecektir ama bu yine de yön seçimini doğru kılmaya yetmiyor..
Bu tasarımda iki seçenek söz konusu; birincisi buradaki şekilde katmanları dik yerleştirip daha "stiff" bir yapı elde etmek. Ama bu durumda tüm yükü aradaki yapıştırıcı malzeme taşıyacak, üstüne üstlük sürekli shear stress'e maruz kalan yapıştırıcı zamanla bırakacak ve yapı dağılacak(zamanı yapıştırıcının özelliğine bağlı olarak kısa veya uzun olabilir ama bence eninde sonunda olacak olan bu) Ayrıca darbe altında kırılma olasılığı da çok daha fazla..

İkincisi ise katmanları yatay yerleştirerek doğru şekilde belirttiğiniz üzere daha esnek bir kadro elde etmek. Ama bu sefer bending stress altında çalışan yapıştırıcı çok daha uzun süre dayanacak ve darbe altında borular "tatar yayı" :) misali esneyip darbeyi emerek kırılmayacak (ama belki sürücüyü üstünden fırlatabilir?? :rolleyes: ) Belki benim dediğim şekilde yapınca da kadro kabul edilemeyecek kadar esnek olacak bilmiyorum?? Sonuçta kadro yapımında tahta kullanılmamasının bir sebebi vardır herhalde :)

Ama katmanları dik yerleştirmek zorunluysa bile, en azından arada hiçbir bağlantı parçası olmaması gerekir bence; her bir yaprağın yekpare olması durumu düzeltebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Taner Yavuz
Scudo
Peki, arka bacaklari yatay, gövdenin ön ücgenini de hali hazir sekilde, yani dikey imal etseydi ideal dengeyi yakalayabilir miydi üretici abimiz?

Arka tarafi darbeyi emen ve daha saglam, ön tarafi da esnemeyen ve yapimi kolay olur muydu?
 
@burcak


İddia etmek gibi olmasın ama;plakaları yatay yerleştirdiğinizde ,ahşap katmanlar arasında ki tutkala binen 'bending stress'çok daha fazla olacaktır.En alttaki ve en üstteki parça esneme sırasında ,uç noktalarından sabit olduğu için tutkallarından ayrılabilir. Dik olarak yapılan uygulamada ise sizin tahmin ettiğininiz gibi yük,kadroların açısı ve ek yerlerinde kullanılan birleştirme tekniği nedeni ile, tek tek yapışan malzemelere ve tutkala binmeyecektir.Tabi sizinde dediğiniz gibi ,yatay yapılsa idi bu bisiklet sürücüsünü üstünden atabilecek kadar esnek olabilirdi.Sonuçta bu tarz el yapımı ürünler 'gösteri' amaçlı yapılırlar.Sürücüsü,diğer bisikletlerde olduğu gibi limitleri zorlamayacaktır diye tahmin ediyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Volkan Bilirli
Kesinlikle laminasyonu bu denli dar bir alanda dikine kullanmak daha doğru diye düşünüyorum...
Yapıştırıcısının özelliğine bağlı kalarak en rijit sürülebilecek hali bu olmalı ki Epoxy gibi birşey kullansaydı bence torununun dahi sürme şansı olurdu, polystren vari geleneksel bir yapıştırıcı kullanmış...

Ne diyelim hayırlısı olsun...Umalım da laminasyon öncesi ilaçlamış olsun...Yoksa Dikine binen yükten değil iki tane kurttan dolayı gidebilir...:)
 
Çok süper bir çalışma olmuş, ağırlığı hakkında fikri olan var mı? Sadece meraktan soruyorum.
 
Belki forumda daha önce yazılmıştır ama bamboo'dan yapılan
bir çok örnek de var.

(link)

(link)

Bu arada ahşap kadronun malzeme yönleri teknik açıdan eldeki teknolojiye göre diyelim doğru. diğer şekilde yatay yapılsaydı köşe birleşimleri zayıflardı ve köşeleri yekpare yapabilmek için yüksek frekanslı tezgahlar gerekirdi. çok zor ulaşılabilen bir şey değil ama anladığım kadarıyla bu örnek ev ortamında yapılmış.
 
@burcak

Katmanların yönünde bir problem yok, plywood levhalar sürekli "kılıcına" takip ediyor. Dolayısıyla dikey yükler için tek opsüyon budur yani levhaların lamine yönü doğru.

Burada yapılan aslında "fiber" tekniğinin en iyi örneği. Bu yüzden seçilen malzeme muazzam doğru.
 
Açılmayı önlemek için futbol topunda olduğu gibi öredebilir. Toplamda tutkalıyla beraber 300grdan daha fazla bir ağırlık olmaz gibi. Tabi yüzey kalitesi düşüyor burada.
 
çok güzel.tam bir ustalık saheseri.çok beğendim.
 
Geri