Road_Runner
Road Runner
- Kayıt
- 24 Nisan 2010
- Mesaj
- 6.000
- Tepki
- 24.878
- Şehir
- İstanbul
- Bisiklet
- Cervélo
Hızlı cevap: Dikkatli olmazsanız yenir.
Bu başlık altında orjinalliğinden emin olamadığınız karbon jantlar hakkında soru sorabilir veya tecrübe paylaşabilirsiniz arkadaşlar 

Son yıllarda neredeyse her ama her marka jantın çakması üretiliyor... Buna Zipp de dahil...

Zipp'in meşhur noktalı yüzeyine güvenmeyin, çünkü yukarıdaki jant da çakma
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Yemeyip içmeyip kenara para biriktirdiniz ve artık siz de karbon janta terfi etmeye karar verdiniz. Ama sıfırlarına yetecek kadar paranız yok, ayrıca ebay gibi sitelerde hem uygun fiyatlı sıfır, hem uygun fiyatlı ikinci el jantları da gözünüze kestirdiniz...
Peki bir karbon jantın orijinal olup olmadığını nasıl anlarız?
Birkaç madde halinde açıklayacağım ama öncelikle şu 4 husus, jantı belli eder arkadaşlar:
Teller ve tel sayıları
Özellikle mavic, campagnolo gibi jantların kendine has tel örümleri, tel başları ve kullandıkları farklı tipte teller var arkadaşlar. Çin malı replika jantlarda ise standart olarak, yassı ve sıradan siyah tel kullanılır aynı yukarıdaki ve aşağıdaki çakma jant örneklerinde olduğu gibi. Özellikle Mavic çakma jantları tellerinden çoğu zaman yakalayabilirsiniz, çünkü mavic çoğu jantından ekstra geniş tel kullanır.

Bahsettiğim daha geniş tel:

Tabiki sadece tellerden emin olamaz, yakalayamayız. Diğer maddeleri de göz önüne almakta fayda var. Fakat şunu ekleyelim, örneğin orijinalliğine emin olamadığınız bir ilandaki jantın modelini, o markanın websitesine girerek araştırın, özellikle tel sayıları bilgilerini doğrulayın. Çin jantlarının tel sayıları da çoğu zaman 24 standart. Fakat orijinal jantların tel sayıları 16 ile 26 arasında değişiyor
Tel sayısını da mutlaka kontrol edip, doğrulayın!
Göbek
Çin işi jantlar 1-2 yıl öncesine kadar standart novatech'in bu standart göbekleriyle gelirdi ve yakalaması, tespit etmesi çok ama çok kolaydı

Fakat 1-2 yıldır bu göbeklerden büyük oranda vazgeçildi ve üzerlerinde herhangi bir yazı, logo olmayan göbekler tercih edilmeye başlandı... Tabi bu boş göbeklere, daha sonradan arzu edilen marka stickerları yapıştırılıyor..

Sanki biraz yamuk olmuş gibi
Evet, çakma bir jant arkadaşlar. Çok uğraşılmış ama hala çakma. Mavic böyle ince göbekler kullanmıyor, her zaman çok kalın ön jant göbekleri kullanır. Kısacası, göbek konusunda kararsız kaldığınızda, yine markanın websitesinden yaygın kullandığı göbek modellerini kontrol edip anlamaya çalışın. Üzerine marka adı yazan her göbeğe güvenmeyin... Göbeklerin telleri ne şekilde aldığına da dikkat edin, çünkü firmaların çoğu kendilerine has örüm şekilleri benimsemiş durumdalar. Fakat çakma jantların örümü oldukça standart, tellerin göbeğe girdiği bölgeleri dikkat inceleyerek bile bir jantın çakma olup olmadığını çoğu zaman anlayabiliriz 
Çember
Buna verilecek en iyi örnek Zipp, çünkü en yanıltıcı olanı o
Yuvarlak gözenekli yapısına aldanmayın ve gözeneklere yakından bakın, bunun için yine markanın kendi sitesini baz alın. Gözeneklerin farklılık göstediğini fark edeceksiniz
Çinli kardeşlerimizin gözünden kaçmış 


Üstteki orijinal. Fren yüzeyine yakın yerlere dikkatli bakın, farklılık var.
Ayrıca Mavic firmasının da çoğu jantında tel başlarını göremezsiniz, jantın içine gömer. Son zamanlarda bu huyundan vazgeçmiş olsa da, dikkate değer bir ayrıntı:

Ayrıca tellerin biri janta sağdan girerken bir sonraki tel soldan giriyor
Stickerlar

Bazen 1 görüşte kendini belli ediyor, puntoları tutturamıyorlar
Ama bazen de, stickerları gerçekten ustaca yapıyorlar:

Stickerları büyük ustalıkla hazırlanmış, fakat göbeklerinden sobelenen jant örneği
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kısacası dikkatli inceleme ve orjinal markanın görselleriyle kıyaslama yaparak çok büyük oranda jantın orjinal olup olmadığı konusunda emin olabiliriz.

Farklı bir örnek, bu jant sadece siyah tel ile üretildi arkadaşlar
Yani beyaz telli modelini gördüğünüz an belli olur. Göbekleri de NovaTeeeech diye bağırıyor ayrıca 
Aynı jant, arka jantın örümü sobeletiyor
Ayrıca stickerlardaki punto farklı, ilk görüşte bir gariplik olduğunu anlıyorsunuz:

Ayrıca bu jantın orjinalinin çemberinde özel bir desen var, burada olduğu gibi simsiyah değil
Orjinali:

Orijinalinde fren yüzeylerinin aluminyum olduğuna da dikkat edin mesela bu modelde.

Göbekler novatech
Ayrıca tel başlarını bu şekilde parlak kullanmıyor campagnolo.
Fail

Beyaz jant teli, stickerdaki punto ÇOK BÜYÜK
Göbek zaten kıpkırmızı novatech
Tel başları da kırmızı 
1 km öteden belli çakma olduğu

Hmmm
İlk bakışta başarılı görünüyor. Özellikle arka jantın örümü etkileyici, birebir aynı. TEller sırıtmıyor fazla. Amaa şu stickerdaki C gerçekten de oradan kesik mi?
Cevap:

Hayır, "C" harfi tek parça olmalı
Fakat yine de, hemen üstteki jantın göbekler, telleri tel örümleri oldukça başarılıydı! Dikkat

Bazen gerçekten çoook kötü stickerlar olabiliyor
Orijinali:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Evet! Aklıma geldikçe eklemeler yapabilirim
Şimdilik bu kadar yeter 

Son yıllarda neredeyse her ama her marka jantın çakması üretiliyor... Buna Zipp de dahil...

Zipp'in meşhur noktalı yüzeyine güvenmeyin, çünkü yukarıdaki jant da çakma
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Yemeyip içmeyip kenara para biriktirdiniz ve artık siz de karbon janta terfi etmeye karar verdiniz. Ama sıfırlarına yetecek kadar paranız yok, ayrıca ebay gibi sitelerde hem uygun fiyatlı sıfır, hem uygun fiyatlı ikinci el jantları da gözünüze kestirdiniz...
Peki bir karbon jantın orijinal olup olmadığını nasıl anlarız?
Birkaç madde halinde açıklayacağım ama öncelikle şu 4 husus, jantı belli eder arkadaşlar:
- Tellerin tipi veya tel sayıları
- Göbek
- Çember
- Marka adının yazdığı Stickerlar
Teller ve tel sayıları
Özellikle mavic, campagnolo gibi jantların kendine has tel örümleri, tel başları ve kullandıkları farklı tipte teller var arkadaşlar. Çin malı replika jantlarda ise standart olarak, yassı ve sıradan siyah tel kullanılır aynı yukarıdaki ve aşağıdaki çakma jant örneklerinde olduğu gibi. Özellikle Mavic çakma jantları tellerinden çoğu zaman yakalayabilirsiniz, çünkü mavic çoğu jantından ekstra geniş tel kullanır.

Bahsettiğim daha geniş tel:

Tabiki sadece tellerden emin olamaz, yakalayamayız. Diğer maddeleri de göz önüne almakta fayda var. Fakat şunu ekleyelim, örneğin orijinalliğine emin olamadığınız bir ilandaki jantın modelini, o markanın websitesine girerek araştırın, özellikle tel sayıları bilgilerini doğrulayın. Çin jantlarının tel sayıları da çoğu zaman 24 standart. Fakat orijinal jantların tel sayıları 16 ile 26 arasında değişiyor
Göbek
Çin işi jantlar 1-2 yıl öncesine kadar standart novatech'in bu standart göbekleriyle gelirdi ve yakalaması, tespit etmesi çok ama çok kolaydı

Fakat 1-2 yıldır bu göbeklerden büyük oranda vazgeçildi ve üzerlerinde herhangi bir yazı, logo olmayan göbekler tercih edilmeye başlandı... Tabi bu boş göbeklere, daha sonradan arzu edilen marka stickerları yapıştırılıyor..

Sanki biraz yamuk olmuş gibi
Çember
Buna verilecek en iyi örnek Zipp, çünkü en yanıltıcı olanı o


Üstteki orijinal. Fren yüzeyine yakın yerlere dikkatli bakın, farklılık var.
Ayrıca Mavic firmasının da çoğu jantında tel başlarını göremezsiniz, jantın içine gömer. Son zamanlarda bu huyundan vazgeçmiş olsa da, dikkate değer bir ayrıntı:

Ayrıca tellerin biri janta sağdan girerken bir sonraki tel soldan giriyor
Stickerlar

Bazen 1 görüşte kendini belli ediyor, puntoları tutturamıyorlar
Ama bazen de, stickerları gerçekten ustaca yapıyorlar:

Stickerları büyük ustalıkla hazırlanmış, fakat göbeklerinden sobelenen jant örneği
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kısacası dikkatli inceleme ve orjinal markanın görselleriyle kıyaslama yaparak çok büyük oranda jantın orjinal olup olmadığı konusunda emin olabiliriz.

Farklı bir örnek, bu jant sadece siyah tel ile üretildi arkadaşlar
Aynı jant, arka jantın örümü sobeletiyor

Ayrıca bu jantın orjinalinin çemberinde özel bir desen var, burada olduğu gibi simsiyah değil
Orjinali:


Göbekler novatech

Beyaz jant teli, stickerdaki punto ÇOK BÜYÜK
1 km öteden belli çakma olduğu

Hmmm
Cevap:

Hayır, "C" harfi tek parça olmalı
Fakat yine de, hemen üstteki jantın göbekler, telleri tel örümleri oldukça başarılıydı! Dikkat

Bazen gerçekten çoook kötü stickerlar olabiliyor
Orijinali:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Evet! Aklıma geldikçe eklemeler yapabilirim