Scudo Sports

Fazla kiloluyum bisiklete binebilir miyim?

@Bigpatron ZIPP değiller zaten, yani çok anlamamakla birlikte o yazılar vinil sticker. ayrıca zipp olamazlar zira zipp 808 orjinalleri 10.000 tl/adet gibi bir rakam. ben bisikleti 5.500 e aldım. aliexpreste araştırdım bu stickerlar mevcut 130-150tl. 90mm karbon jantlarda 700-800 tl. sağlam olsalar beni taşısalardı iyi olacaktı, kısmet değilmiş, bisiklet karbon jantla 8.15 kiloydu. orjinal pr 2 jantları takınca sanırım 0.5 kg gibi bir artış oldu.
 
Scudo
Daha önceki mesajda göbekler novatec yazmışsınız. Bildiğim kadarı ile firma olarak Zipp novatec göbek kullanmıyor jant/setlerde. Buda orjinal olmadığının işareti olabilir.
(link)
Beyaz telli Zipp de yok zaten. Jantlar bağırıyor "sahteyim" diye...
 
@Murat B. zipp olup olmaması çok mühim değil aslında, enazından benim için öyleydi. iş görse (güvenli) tamamdı zira hafifti. ama bence karbon yüksek profil jantların profil kısımlarındaki rijitlik daha az derin karbonlara ya da aluminyumlara göre daha az. 90 mm lik kısımda jantı stabil yapan tekşey karbonun yapısal gerilimi, oralarda tel yok çemberi geren. 60 kiloda bu sorun teşkil etmesede 100 lerde karbon esniyor. oysa tamamı tel gerilmiş bir jant çok daha az esniyor. ikisinide elimle zorladım, hissettiğim bu oldu.
 
@Hakan1969
Geri kalan şeyler aynı ise: yüksek profilli jant daha rijittir, tel sayısı fazla olan jant daha rijittir. Alüminyumdan da, karbondan da çok rijit veya çok esneyen jant yapılabilir. Tek bir setteki deneyiminizden genelleme yapıyorsunuz, bu doğru bir yaklaşım değil.
Zipp 808'in ağırlığı 1900 küsur gram bu arada, sizin kullandığınız set hafif olduğuna göre bir yerlerinden epey malzeme çalmışlar...
 
@Murat B. Anladım...dedimya kör cahilim bisiklet konusunda. Ama en azından yaşadığımı anlatmış oldum. Doğru kaynak sizin gibi bu işi onlarca yıl yapan üstadlar. Teşekkürler..
 
Hakan beyin jantlarının orjinal olmaması ayrı bir olay tabii ama bu profilde ki jantlarla 50mm ve üzeri gibi profil kalınlığına sahip jantlarla o inişleri yapamazsınız her türlü savurur sizi. Ama peleton sürüşlerinde de iyi bir jant cayır cayır yol alır. Sadece jant olarak değil bisikletin bütün olarak orjinal kullanılmasından yanayım. Her parçası ayrı öneme sahip. Aliexp. gidonları, jantları hatta Spec. kadroları bile piyasada dolanıyor. Uzak durun lütfen.
@Hakan1969 bey bir çok jantta yanal esneme olur. Yorumunuzdan çok fazla esneme olduğunu anladım o normal sayılmaz. Hatta tırmanışlarda ayakta pedallarken fren papuçlarına jant sürtmesin diye bir miktar açık bırakırım.
 
@Cycoholic hocam uyarınıza katılıyorum, karbon deyip atlamamak lazım. Bu işte malzeme kadar -ki onunda kalite farklılıkları var- mühendislikte önemli, köprüyü ayakta tutan beton demir değil, zeka. Şimdi düşünüyorumda olaydadüşüp ölebilir ya da sakatlanabilirdim. Oysa 40 yıla yakın motorcuyum tek kazam var (ilginç şekilde oda wobbling-kafa sallamadan). o kadar tırstımki yok novatecmiş (orjinalmi yoksa şekilmi oda belli değil) yok karbonmuş gözüm görmedi. Direk orjinaline dönüş yaptık ve 0 problem. Şunu anladım bisiklette güvenlik (kadro dan sonra) tekerlerde, hayatımızı birkaç incecik tel birkaç bilya ve 2 çembere emanet ediyoruz. Bunlar çok kaliteli olmalı.
Satıcı arkadaş (bisikletçi) çok şaşırdı ve daha önceki sahibinin çok memnun olduğunu 80 km hıza çıktığından bahsettiğini söyledi. Kendiside düz yolda turladı anormal bir durum yok dedi ama yokuşta denemek lazım diyede ekledi.
Tahminimce kilom etkili oldu yani 100 değil 130 olsam kesinlikle düşmüştüm. Sele ayarına istinaden önceki sahibi benden 5 cm filan kısa ve muhtemelen daha hafifti. 70 kg olsaydım hiç yalpa yapmayacaktı belkide.
Şartlar tamamen eşitti gidişle dönüş arasında, rüzgar,kilo, eğim kadans vs herşey aynı değişen şey jant. Kalitesini bilmeden kimse sırf karbon diye jant almasın derim helede kilonuz 90+ise. Birde tonla para işin ilginci..😊
 
fatman_1591.jpg


Evet :snzdglsn:
 
Aliexpress carbon jantlarla çankaya yokuşundan aşağı sallamalı bu yığını.😊
 
Selamun Aleyküm arkadaşlar, forumun yeni üyesiyim. Sporcu bir geçmişim olduğu için şuan ki fazla kilolarımdan memnun değilim. Bisiklet sürmek istiyorum. 120 kilo 185 cm boyum var. Bütçem kısıtlı olduğu için 2. El bisiklete yöneldim. Temiz bir Salcano NG 650 29 jant model bisiklet buldum. Sizce benim kilo ve boy ölçülerime uygun bir alet mi? Beni taşır mı? Siz hangi bisikletleri önerirsiniz? Teşekkür ederim
 
@dadas0625 Aleyküm selam. O bisiklet seni taşır mı bilmem ( bilen arkadaşlar yazsın ) ama sana şunu söyleyebilirim. Bisiklet sürmenin yanında egzersiz ve diyet yapmayacaksan kilo vermeyi unut. Sadece bisiklet , hele ki düzensiz ise kilo verdirmiyor. Şahsen ben veremedim. Sana bi abi tavsiysi bisikleti düzenli ve bilinçli sür. Yaptığın KM , kadans , süre , ortalama hız vs bilgileri kaydet. yanında da basit bir diyet ile çözersin işi. Sonrasında seni taşımayacak bisikleti kalmaz :)))
 
Bisiklete binerek kg verirmiyim? 130 140 nabız ile 2 saat civarı binerek elbette verirsin. Ama bisiklet yanlız binme, çok fazla bölgesel gruplar var. Bunlarla takıl, uzun turlara git vs. Beslenmenede dikkat etti mı ilk önce 100 civarına düşersin. Sonra keyifini alınca bisikleti yenilersin😁 yola yada tutubisikletine. Önemli olan keyif alman. Kg verme fazlası ile sana gelecektir
 
  • Beğen
Tepkiler: dadas0625
@Equilibrium teşekkür ederim sağolun. 2-3 kez 20 kilo alıp vermiştim, şimdi diyet ve sporla inşallah bu kilolardan kurtulacağım.
@selim82 teşekkür ederim, hedefim bu yönde, biraz kilo verip (100 altına inmek) sağlam bir yol bisikleti almak
 
Hic sorma ya. Bendede öyle
 
2 haftadır haftada 6 gün bisiklete biniyorum. 25km‘yi geçemiyorum, 2 haftadan 5kmden 25kmye kadar çıkmış olsam da bir türlü bir sonraki basamağa geçemiyorum. Bir yandan da kilo vermem bir yana sabah tartıldığımda biraz kilo artışı gördüm, çok üzüldüm. 😔 önerileriniz var mıdır acaba bu konuyla ilgili?
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
2 haftadır haftada 6 gün bisiklete biniyorum. 25km‘yi geçemiyorum, 2 haftadan 5kmden 25kmye kadar çıkmış olsam da bir türlü bir sonraki basamağa geçemiyorum. Bir yandan da kilo vermem bir yana sabah tartıldığımda biraz kilo artışı gördüm, çok üzüldüm. 😔 önerileriniz var mıdır acaba bu konuyla ilgili?
Km bazında değilde sabah erken saatlerde 1 saatten az olmamak kaydıyla ve akşam yada gece saatlerinde yine 1 saatten az olmamak kaydıyla ,nabız tansiyona fazla yüklenmeden program yapmalısın. İlk önce vücut disiplini olmalı. Kiloyu nasıl olsa verirsin. Kilo alıp vermen su eksilmesi ile orantılı olabilir çok dert etme. Sürüşlerini program eşliğinde yap. Forumdaki sağlık konularına göz at derim. :harika:
 
2 haftadır haftada 6 gün bisiklete biniyorum. 25km‘yi geçemiyorum, 2 haftadan 5kmden 25kmye kadar çıkmış olsam da bir türlü bir sonraki basamağa geçemiyorum. Bir yandan da kilo vermem bir yana sabah tartıldığımda biraz kilo artışı gördüm, çok üzüldüm. 😔 önerileriniz var mıdır acaba bu konuyla ilgili?
Benim sevdiğim "çatalından hızlı koşamazsın" sözü var. Diyet yaparken spordan çok, yediğinizden kıstığınızdan kilo kaybediyorsunuz. Ben MyFitnessPal ile kalori sayıyordum. Tavsiye ederim.
 
Son düzenleme:
Kilometre değil de ortalama hız ve toplam süre kısmına takılmak gerekiyor sanırım. Parkta oğlanla 10 kms ortalama ile 20 km bisiklet sürüyorum yaktigim tahmini kalori 300 çıkıyor saatte. Ama tek başıma 21-22 ortalama ile 20 km sürdüğüm zaman 800 kalori diyor. Ben de fazla kiloluyum. İlk aldığım zaman 126 kiloydum yaklaşık 10 ay önce. 17-18 ortalama tutturdugum zaman nabız ortalaması 145 oluyordu. Ama çok yanlış dediler abanma dediler ölürsün dediler. Yavaş yavaş zamanla oturuyor. Vücut alışıyor. Yemeyi azaltmasan bile en azından spor yapıyorum diye eskisinden fazla yememek lazım. Şu an 107 kiloya kadar indim. 130 nabız ortalaması ile 21-22 ortalama tutturarak sürebilir hale geldim. Vücuda zaman tanı. Vücut bir anda spor görünce şaşırıyor. Zamanla oturuyor sistem.
 
2 haftadır haftada 6 gün bisiklete biniyorum. 25km‘yi geçemiyorum, 2 haftadan 5kmden 25kmye kadar çıkmış olsam da bir türlü bir sonraki basamağa geçemiyorum. Bir yandan da kilo vermem bir yana sabah tartıldığımda biraz kilo artışı gördüm, çok üzüldüm. 😔 önerileriniz var mıdır acaba bu konuyla ilgili?
Bisikleti çok seviyorsanız ve 6 gün sürüş yapmak istiyorsanız mesafeyi sürekli arttırmaya çalışmayın. Belirli günlerde tempolu sürüş yapın ve mesafeyi arttırmaya çalışın. Geriye kalan günlerde kendinizi çok hırpalamadan kat ettiğiniz mesafeye odaklanın. Bir gün dinlenip doğrudan 30 kilometre de kat edebilirsiniz fakat sizi çok zorluyorsa bacaklarınızda birikecektir akabindeki gün ise bisiklete yaklaşmak dahi istemeyebilirsiniz.

kendinize şu km/s hızla şu kadar km kat edeceğim veya şu km/s hızla şu kadar süre tempolu sürüş yapmak istiyorum vs gibi hedefler koyarsanız bu da yardımcı olur. 15km/s hızla 30 km atmak ile 25 km/s hızla 30 km atmak arasında da ciddi performans farkı mevcut. İşin sırrı düzenli sürüş yapmak ve zamana bırakmak şeklindedir.
 
Geri