Scudo Sports

Fazla kiloluyum bisiklete binebilir miyim?

Ben de Bir kaç şey söyleyeyim. Öncelikle 178 boyunda 127 kiloyum (baya şişmanım yani) geçen sene 2015 model salcano city sport 40 aldım. Aldığımda bir akort yaptırmıştım sonrada sıkıntı olmadı yaklaşık 500 km kullandım Bi sıkıntı çıkmadı. Bisiklete binerken kilonun sıkıntı çıkaracağını sanmıyorum. Önemli olan lastikleriniz. Benimkinin üstünde contiental country plus 700x28 lastikler var. Konforsuz ama virajlarda hızlı girince kesinlikle bırakmıyor. Kiloluysanız en büyük sıkıntınız lastik olucaktır. Kaliteli bir lastikle çoğu bisiklete binersiniz fazla kafaya takmayın. İyi günler..
 
Scudo
@dost acı söyler
Bence bir uzman doktora görünüp kan tahlili ile troid bezlerine baktırın. Bende size göre tam tersi vardı. Aşırı derecede tabiiri caizse öküz gibi yememe rağmen zayıfliyordum. İlk başlarda bu durumdan şikayetim yoktu ama zamanla vücut aldığım herşeyi çabuk yaktığı için yorgunluk hissi verneye nabız atışlarım artmaya başlamıştı. Yapılan tetkitket sonucu troid bezlerinin çok çalıştığı ortaya çıktı. 1 sene ilaç tedavisi gördüm çok şükür şuan herşey normale döndü.
 
benimde merak ettiğim bir konu var fazla kilo yani daha doğrusu biisklette üst sınır kabul edilen bir kilo varmı acaba bence 120 üzeri fazla kabul edilebilir... diğer hususta bisiklette kilodan en fazla zararı hangi aksam görür sizce cantmı kadromu ?
 
lastiklerin maksimum taşıyabildiği ağırlıklar var. mesela benim son aldığım lastiklerin tanesi 70 kg taşıyor maksimum. yani 140 kg. kardo ve ıvır zıvırı düşünce en fazla 120 kg birini taşır. o da bir lastiğe 70 ten fazla yük binmemesi şartıyla.

konuyla ilgili olarak da bisiklete binmek iyi ve keyifli bir kilo verme yöntemidir.
 
@dryakup23
Geçen sene 106 kiloyken ortagöbek bozuldu. Bu sene 93 kiloykan aynakol pedal girişi yalama oldu.
 
@dryakup23 yaklaşık 4 yıl önce merida crossway 100 bisiklet aldım. 130 küsür kiloydum . suan 110 kiloyum (yarin diyete başlıcam kafasi:)) ne gobeklerde ne jantta herhangi bir sorun yaşamadim. biraz da titiz kullaniyorum bakimlarini vs kendim yapıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: dryakup23
son 5 senede 20 kilo almış biri olarak tekrar bisiklete başladım. 174 boy - 85-87 kilo.
alalı 1 hafta oldu, ilk alıştırma turlarında kalp krizi geçireceğim sandım. şu an bir haftada 2.5 kilo verdim, kondisyonum yükseldi, bindiğimde yaklaşık 5-6 km yol yapabiliyorum.
psikolojik olarak mükemmel hissediyorum, nefesim açıldı sigara içmeme rağmen. ilk bisikletim 5 sene evvel çalınmıştı, sedona 920 türevi bir şey vardı onu bile unuttum, aşırı üzmüştü bu durum, kazandığım ilk parayla satın almıştım ve severek kullanıyordum. uzun süre bisiklet sürmeye küstüm, kilo aldım, psikolojik sorunlar yaşadım ( yaşadığım bazı tecrübeler yüzünden )

vallahi bisikletin böyle mükemmel hissettirdiğini unutmuşum, şu an turdan yeni geldim, akşam serinliğinde tur atmak için sabırsızlanıyorum. kilo sorunu olanlar çekinmeyin, başlayın kullanmaya!
 
110 kilo ile başladım, genelde bisikletler 120 kiloya kadar taşıyabiliyor
 
125 kg başladım. Alet hiç bana mısın demedi. Dediyse de bana caktirmadi 116 ya indim devam ediyorum. Bu ağırlıkla yapılabilecek pek fazla spor yok zaten.
 
Beyin tümörü sayesinde, hareketsiz ve sağlıksız bir yaşam, 175 boy 112 kg. Başarılı bir ameliyat dizisinden sonra şuan 97kg,daha çok yolum var biliyorum. Ama öleceksem bisiklet üzerinde çabalarken öleceğim..
 
Beyin tümörü sayesinde, hareketsiz ve sağlıksız bir yaşam, 175 boy 112 kg. Başarılı bir ameliyat dizisinden sonra şuan 97kg,daha çok yolum var biliyorum. Ama öleceksem bisiklet üzerinde çabalarken öleceğim..
Allah şifa versin. Hayata tutunmanız pes etmemeniz ilham verici. Tebrikler...
 
  • Beğen
Tepkiler: bearsoldier
@bearsoldier geçmiş olsun hocam bisiklet üstünde sağlıklı uzun ömürler dilerim.
ben 115 kg iken sormuştum taşırmı diye birşey olmaz dediler, cidden hiç sorun yaşamadım.
yakın zamanda yol bisikletine geçtim ( kilom 100 ün altına indi ) 90 mm kalınlıklı karbon jant vardı üzerinde, düz yolda sorun yok gibiydi ancak inişte büyük tehlike atlattım, 40 km gibi hıza çıkınca yalpalamaya başladı. neyse ucuz kurtulduk ve jantları stock olanlarla değiştirdik sorun kalmadı. karbon jantlar helede eskiyseler kesinlikle bilinçli olarak tercih edilmeli sanırım. cidden çok tehlikeli olabiliyorlar.
 
137 kg civarındayım her gece eşimle atlıyoz katlanırlara 2-3 km sürüyoz eve geliyoz lastikler maşallah taşıyo gibi şimdilik ilerde ne olur bilmiyom :)
 
  • Beğen
Tepkiler: makaram
@Hakan1969 Hocam 90 mm lik karbon jantlar tamamıyla rüzgarsız hava için 30-40 mm her hava koşuluna gelir deniyor ama çok rüzgarlı bir yerde yaşıyorsanız düşük profil kullanılmalı. Kilo konusunda ben bir şey diyemem çünkü deneyimsizim ama @Murat B. 90 kg üzeri önermiyor diye hatırlıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
@fisnesuyu jantların görünümü çok güzeldi, aslında takasta aklımı çelen onlardı diyebilirim.
IMG_20200121_221919_3.jpg
IMG_20200123_164313_3.jpg

bu sebeple bende ilk bir iki kullanımda düz yolda hızlı seyrederken hep telkinde bulundum rüzgardır, bana öyle geliyordur diye. ama ilk iniş denememde daha 45 km hızdayken anladım ciddi sıkıntı olduğunu hız artınca bisikletin özellikle arkası ufaktan yalpaya başlıyor. ilki tehlikeli olmadı. ikincisinde ciddi anlamda test için çıktım ve hem sürüşe başlamadan hem yolda rüzgar yoktu - yıllardır motorcuyum sağa sola bakarak (bitkiler ağaçlar bayrak vs) rüzgar şiddetini anlama alışkanlığım var- ve benim yaklaşık 40 km lik standart rotalarımdan carraro ile yaptığım. yine başlamadan göbekleri tekrar kontrol ettim boşluk varmı diye, novatec göbek vardı gayet hatasızdı. ikinci denemede ( hatam buydu ) 45 i geçerek sonrasındaki duruma bakayım kararındaydım.nitekim 52 ye filan ulaştı bisiklet ama yalpa o kadar anormalleştiki pişman oldum yaptığıma. soldan tırlar vs geçiyor ve 1 m lik şeritte küçük S ler çizerek gidiyorsunuz. hatta biryerden sonra düşeceğime emin oldum. allahtan arka fren tekerin stabilitesine yanlardan destek oldu kısmen ve birazda şansla yavaşlatabildim. yokuş sonrası düzlükte herzaman rüzgar olur, doğal bir koridor. tedirginliği atıp bisikletin tavrına baktım sağımdan gelen yoğun rüzgara karşı, bildik rüzgar tepkileri yalpa şeklinde değil itme gibi (hızım hala 35 civarı).sonra emin oldum. zaten rota carraro ile 5 aydır yaptığım yeri geldiğinde 67 km hız gördüğüm rota.
başka bir gianttan (şansın böylesi) orjinalleriyle değiştirdik dönüş yolunda çok keyif aldım 56 ya kadar çıktım lastikler yeni olmasada tam alıştığım gibi stabildi, önceki korkudan, birazda soğuktan frenledim hızlanmadım.
karbon jantların sram red olduğunu söyledi usta (takas yaptığım arkadaş bisikletçi) , ve bir önceki sahibinde sorun olmamış. üzerlerinde kırık onarım delik vs hiçbirşey yok. aklıma birazda bu devasa ZIPP etiketlerinin balansı bozuyor olabileceğide geldi ama sonuçta sibop bozmuyorsa bu vinil etiketler hiç bozmaz.
tekere baskı yapınca çok esniyor yanal olarak. ayrıca karbon kısımda parmak bastırınca ufaktan göçüyor. jant telleri yassı olanlardan (aero deniyor sanırım) ve eğik vs yok, akort tam.göbekler novatec ve boşluk yok. tekerleri boşta çevirince dümdüz, mm sapma yok.tahminen 10 kilo civarı verdim ve 95-100 arasında olmalıyım (tartılmıyorum). bisiklet 2017 model ama jantlar kaç yıllıktı bilmiyorum.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
@Hakan1969 Hocam 90 mm lik karbon jantlar tamamıyla rüzgarsız hava için 30-40 mm her hava koşuluna gelir deniyor ama çok rüzgarlı bir yerde yaşıyorsanız düşük profil kullanılmalı. Kilo konusunda ben bir şey diyemem çünkü deneyimsizim ama @Murat B. 90 kg üzeri önermiyor diye hatırlıyorum.

Yüksek profilli jantı asıl kilosu az olana önermem. Aynı rüzgar, aynı jantlarını kullanan 55 kiloluk sürüyücü 100 kiloluk sürücüden çok daha fazla savurur... Onun dışında, jant üreticilerinin belirlediği maksimum sürücü (veya sürücü + bisiklet toplam) ağırlık limiti oluyor. Onu aşmayı da kimseye önermem.

@fisnesuyu
karbon jantların sram red olduğunu söyledi usta (takas yaptığım arkadaş bisikletçi) , ve bir önceki sahibinde sorun olmamış. üzerlerinde kırık onarım delik vs hiçbirşey yok. aklıma birazda bu devasa ZIPP etiketlerinin balansı bozuyor olabileceğide geldi ama sonuçta sibop bozmuyorsa bu vinil etiketler hiç bozmaz.
tekere baskı yapınca çok esniyor yanal olarak. ayrıca karbon kısımda parmak bastırınca ufaktan göçüyor. jant telleri yassı olanlardan (aero deniyor sanırım) ve eğik vs yok, akort tam.göbekler novatec ve boşluk yok. tekerleri boşta çevirince dümdüz, mm sapma yok.tahminen 10 kilo civarı verdim ve 95-100 arasında olmalıyım (tartılmıyorum). bisiklet 2017 model ama jantlar kaç yıllıktı bilmiyorum.
Bu kesinlikle normal değil. Jant ya hasar görmüş, ya da çok çok kötü tasarlanmış/üretilmiş.
 
@Murat B. Ben kilo konusunda profilden bağımsız olarak 90 kg üzerinde jantların çukurda vb. hasar alma olasılığının daha yüksek olmasından dolayı öyle demiştiniz diye hatırlıyorum ama profil arttıkça sürücünün ağırlığının artması bana da mantıklı geldi.
 
@Murat B. muhtemelen merdivenaltı aliexpress malı. nitekim araştırdım ve var; hem jant hem sticker..
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
@Murat B. muhtemelen merdivenaltı aliexpress malı. nitekim araştırdım ve var; hem jant hem sticker..
Daha önceki mesajda göbekler novatec yazmışsınız. Bildiğim kadarı ile firma olarak Zipp novatec göbek kullanmıyor jant/setlerde. Buda orjinal olmadığının işareti olabilir.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Geri