Scudo Sports

Fakir Adam'ın yeni projesi (bizi bilen bilir) :)

Orhan57

Aktif Üye
Kayıt
29 Aralık 2014
Mesaj
164
Tepki
190
Yaş
32
Şehir
Konya ve istanbul
İsim
Orhan Yıldırım
Bisiklet
Sedona
Fakir adam yeniden sizlerle, bildiğiniz üzre üniversite için istanbuldan konyaya geldim, burda bisikletsiz duramayınca 27,5 jantlı bir sedona borla 820 almıştım, sonra bir tur esnasında mobilet yarışlarına rastladım, meğer pek meşhurmuş konyanın mobiletçileri, adanadan urfadan buraya yarış seyretmeye gelenler var müthiş bir bahis ortamı dönüyor, motorlar standartta 49 cc. ancak modifiye imkanları ve yedek parçaların bolluğu sebebyile bunlar 70 80 100 cc. ve daha üzerlerine çıkaranlar var, sonuç olarak daha fazla sürat tabiki...
derken derken bende takip etmeye seyretmeye başladım, hayatımda hiç motor kullanmamıştım ödünç verdiler bir mobilet kullandım. AMAN YARABBİM!!!! beni benden aldı, bambaşka bir zevk :) delirdim arkadaş. Kafam attı bende yapıcam dedim. Sedonayı sattım yarı parasıyla bir mobilet aldım, ancak bu motor 120 kg ve standart bir bloga sahip, yani sadece 50 cc. ve vitessiz olduğu için çok aheste hareket ediyor, konyadan olan arkadaşlar bilir sille barajının etrafında bir mtb parkuru var, sedonayla oraya bikaç kez gitmiştim ve full süspansiyonlu bir bisikletin daha iyi olacağı kanaatindeydim. şimdi internetten farklı projelere bakıyordum ki kafada ampul yandı aga :) istanbulda bıraktığım 18 kg civarı amatör bir full sp mtb bisikeltim var, ağırlıgından dolayı kullanmıyordum, onu 28 nisanda konyaya kargoluyorum ve elimdeki bu 50 cc lik vitessiz mobilet motorunu aynakol miline yapacağım aparatla ona takacağım sonuç olarak;
120 kg yerine 45 kg. ağırlıgında bir motosiklet ;) hemde 24 vitesli...
şuan en çok saate 75 km sürat yapıyor, proje tamamlanınca ne olacağını hep beraber göreceğiz.
PEDAL ÇEVİRMENİN EN AKILLICA DAVRANIŞ OLDUĞUNU BİLİYORUM.
Ama vesikalı yarim filminde söylenen bir replikte olduğu gibi; Delikanlılıkta insan her bir şeyi görmeli, her bir delikten geçmeli...
 
Scudo
Bunun yarışlaını izledim kimse kask takmıyor.Lütfen bu kurala uyun o aletle ciddi süratlaere ulaşılabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Orhan57
aynen kask ceket pantolon filan hiçbir güvenlik önlemi yok, yarış esnasında alınan pozisyon da çok doğru bir pozisyon değil, kasklı bir kafanın her ne olursa olsun çıplak bir kafadan daha aerodinamik olduğunu öğretcez burda hepsine :) hem maksadım yarışlara katılmak değil, sille barajının ordaki arazi parkuru var mtb için oraya girmek istiyorum.
 
Kadroya motoru nasil baglayacaksiniz? Sarsinti ve motorun gucu ile saglikli bir baglanti olacak mi? Kaldi ki bisiklet kadrosu uzerinde motorun cikintilari - korumasi nasil olacak. Isınacak motor ve egsoz pedal cevirebileceginiz, olasi bir yatma veya kaza esnasinda sizi yaralamayacak yapida kalacak mi?
Bence riskli ve tehliklei bir spor. Mobilet yarislari benim gencligimde de yapilirdi yasadigim yerde ve mobilet zaten kendi bunyesinde dengesiz hiz icin tasarlanmamis bir aractir. Amaci basit ulasim ve yuk tasima olarak belirlenmistir. Cok dayanikli olmayan, dengeli ve aerodinamik olmayan bir tasarimdir.
Elbette keyif ve risk sizin bol sans ;)
 
Peki depo, akü gibi yan aparatları nereye koyacaksınız? o 50cc'lik motoru bisiklete taktığınızda zincir motorun ürettiği gücü taşıyabilecek mi? Hadi monte ettiniz ve çalıştırdınız bisiklet frenleri ile bu elde ettiğiniz yeni moto-bisikleti durdurabileceğinizi düşünüyor musunuz? Normalde o mopedler 40-65km arası hız yapar. Sizin düşündüğünüz ağırlığı düşürüp hızı arttırmak. yani 65 km üzeri hızlar söz konusu bisiklet lastiği bu hızları karşılayabilecek mi? Ola ki bir viraja girdiniz. Bisiklet dönüşü mü? Motosiklet dönüşü mü olacak? :)

Düşünce iyi ama pratikte oldukça tehlikeli bir araç ortaya çıkar gibi geliyor bana.
 
bisikeltin şasesi demirden olduğu içi (dediğim gib amatör bir fs) ve benim elimde azbuçuk kaynak makinesini kullanabildiği için çeşitli kesme biçme işlerini gayet güzel halledebilirim, bisikletin üst-orta borusu motosikletin kadrosundakiyle aynı kalınlıkta, bu sayede depoyu araya ince bir keçe koyup üste koyabilirm rahat rahat. BU MOTORLARDA AKÜ OLMAZ MOTORA İLK HAREKETİ İTEREK VERİRSİNİZ. Ateşleme ilk aldığında siz bağlantıyı kesene dek çalışmaya devam eder. ısınacak motorun yanında pedal çeviren ayaklar olmayacak çünki aynadan pedalları ayıracağım ve aynanın karşısında kalan tarafa tek yaprak bir dişli koyacağım, motordan gelen kuvvet ayna milinden sağ taraftaki 3 yaprak dişliye geçecek, böylelikle vites kontrolünde olacaktır, bu sayede zincire çok ağırlık binmeyecektir, hepsinden haricen ağırlık merkezi aletin alt kısmına ineceği için stabilize daha yüksek olacaktır. bisikletin üzerindeki lastikler rubena scylla marka ve bence gayet etli lastikler motosikletin lastiğini aratmaycak nitelikte. fren konusunda da ağırlıktan olan avantajımız devam ediyor. yapıcaz görücez :)

Motor motosikletin üzerindeyken de kadroya sadece kalın ve sarsıntıyı önleyen bir yay ile havada asılı konumda duruyor, bisikletin kadrosuna yalnızca bir yay askısı kaynatıcam.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@emre önen vazgeçersem bir sayfa geriden yaşarım hayatı, bugün istediğim yarın olsun diye çalışıyorum. toprak yolda o bisikletin arka lastiğini bir sağa bir sola pati pati yatıracağım, imkanlar kısıtlı ama, istediğim gibi yaşayacağım, 21 yaşındayım, evvelallah çakı gibiyim, elimden hiçbirşey kurtulamaz. :harika:;):krsn::krsn::krsn::krsn::tskler::krnz:
 
Girişimci olmak güzeldir tebrik ederim seni , beynindeki fırtınalar hiç bitmesin.Fakat yapacağın aletin stabil bir şekilde yol alabilmesi için şuankinden çoook daha fazla mühendisliğe ihtiyacı var.
 
Kardeşim git salcano nun 2/3bin liraya olan cross motorlarından al en azından en fazla kolu bacağı kırarsın ama bu projem dediğin en hafif tabirle komedi de ölüm tehliken dahi olur...
O motor bloğu ve orijinal olmayan kaynakla 70 km yi boşver 50 km de dahi kadro kırılıp vücuduna saplansa arazi de kan kaybından kuyruğu titretirsin maazallah illa ki motor merakln varsa hint malı bajaj Var fiyayı sıfır 3000 lira bunu al eşşek niyetine bin birşey olmaz
 
Valla zevk sizin para sizin. Vazgeç, birşey olur, çok tehlikeli vs demeyeceğim. Isterseniz ölün, umrumda degil ama lütfen bu forumda böyle konular paylaşmayın.

Her yaş kesiminden kullanıcı profili mevcut forumda. Kötü örnek olacağınızı da düşünerek, konu acmadan iki kere düşünmek gerekir.
 
bence boşuna uğraşma zaten hazırı var daha güvenli

(link)
 
20 yaşındayım uzay mekiği yapacam isterse patlasın heheyt

kan damarda durmuyor filan diyip övmüşler bi de akıl da mı durmuyor hey allahım.
 
Yapmasan senin için daha iyi olur. Ama illaki yapıcam diyorsan düşüncelerim; 24. vitese geçersen 200ü görebilirsin :) Benim basit tur bisikletimle 50-60'ı %100 eforla pedal çevirerek görebiliyorum, maks 110-120 rpm çeviriyorumdur o kadar olduğuna da düşünmüyorum. Motorla rölantide bunun 4 - 5 katı deviri elde edersin ki bu ölüm demek :) Eğer varsa daha düşük güçte bir motor alabiliyorsan onu al. Bir diğer konuysa vitesler sandığın gibi çalışmıyıcak, arkadaki rubleyi kompile söküp tek bir dişli takmalısın, zinciri de kuvvetlendirmen lazım falan derkeeeen zaten bi mobilet yapmış oluyosun, o yüzden boşver bu işi mobilet sürmek istiyosan mobilet al, zaten ucuz da birşey
 
Geri