Scudo Sports

Evde tamir bakım için gerekli aletler

@Ferhat Köse Birkac haftadir sizin paylasimlarinizi cikti alip dosyalar haline getirdim bile. Konu anlatacak hale gelmem biraz zaman alacak ama umarim bu zaman kisa olur. Iyi dilekler icin tesekkurler. Aldığım ürünler ve jant telleri bugün elime ulaştı. Büyük bir heyecanla işe başladım. Önce lastiği, arkasından tamir takımı ve forumdaki anlatımlar sayesinde arka dişlileri söktüm. Bu kadar kolay olabileceğini tahmin etmiyordum. Sonra eksik olan jant telini taktım. Teli takmak çok zamanımı aldı ama sonunda hallettim. Ardından jantı jant akort sehpasına taktım. Sonra bismillah deyip işe koyuldum. Akort anahtarı uydurmak bile zaman aldı ama zevkli bir uğraş. Sonra deneme yanılma ile (Burada hangi teli sağa veya sola kıvırınca hangi yöne gideceği hususu tam bir deneme yanılma ile bulunuyor. Belki başka bir yolu vardır ama ben öyle yapabildim.) Tamam şimdi oldu diyorum tekrar bir nokta değiveriyor ve tekrar sık gevşet sık gevşet derken milimetrik farkla da olsa akordu tamamladım. Hala inanamıyorum ama oldu. İşin en zor kısmı dişlileri takmak oldu. Jant kucağımda elimde sona takılan 3 parça öyle mi böyle mi derken sinirden ağlayacak hale gelmişken onu da hallettim ve zafer. (3.5 saatin ardından)
Forumda anlatımları ile bana göre içinden çıkılmaz bir hal alan jant teli takma ve akort (arka teker tam anlamıyla sekiz çiziyordu) konusunda ışık tutan tüm arkadaşlara sonsuz teşekkürler.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
  • Beğen
Tepkiler: Ferhat Köse
Scudo
@alp değer tanrıverdi

Size şöyle bir örnek vereyim bundan bir kaç sene önce mtb bisiklet kullanıyorken bisiklete bir xtr ön aktarıcı takıp tek tek bisiklet ile Eskişehirdeki tüm mahalle bisikletçilerine gidip ön vites ayarı yaptırdım :) bir kısmı para aldı bir kısmı almadı amaç zaten vites ayarı değildi hangi ustanın takım tutuşu nasıl yada kim ne kadar anlıyor öğrenebildiğim kadarıyla öğrenmek maksatlı idi.O gün yaklaşık 10-20 dükkan gezdim konuşulanları başıma gelenleri anlatmaya kalksam roman olur :)

Çıkan sonuç gariptir hiç ummadıgınız mahalle arası dükkanda bile çok kaliteli ustalar çıkabiliyor umudunuzu kaybetmeyin derim .Benim bu usta arayışındaki amacım olurda içinden çıkamayacağım birşey olursa (o zamanlar akort ayarımı kendim yapamıyordum) başvuracağım ustayı tesbit edebilmekti.Kimsenin ummadığı bir yerde yaşı gayet genç ama eli çok yetenekli birisiyle tanıştım ve yaklaşık 2 sene tüm boş vakitlerimi yanında geçirdim.O benden çok şey öğrendi bende ondan. ikimizde birbirimize çalıştık diyebiliriz benim de araştırarak öğrendiklerimi uygulamalı çalışma mekanım olmuş oldu çünkü herşey yazıldıgı veya izlendiği gibi olmayabiliyor.Hala bu forumda sürekli soru sorup fikir tartışmasında bulunduğum abilerim, kardeşlerim var ne kadar çok deneyim o kadar çok bilgi. bir insanın herşeyi deneyerek öğrenmesi çok zor bazı durumları mecbur güvendiğiniz insanlar ile paslaşmanız gerekiyor.

Son örneğimi de ilk ön vites ayarı için vereyim 3 lü aynakolda hiçbir şekilde sürtme olmasın diye kendi başıma yaptığım ilk ön vites ayarım yaklaşık 5 saat sürmüştü :) (şimdi 1 dakikayı geçmiyor sıfır taksam bile) hiç unutmam bisikleti ağaca ip ile asmış altına sandalye çekmiş aktarıcının yerini her türlü denemiş tel gerginliğini her konumda değiştirmiş o kadar çok şey karıştırmıştım ki ama 5 saat bir daha hiç olmadı o gün çok şey öğrenildi sök tak sök tak yaparken.o gün uğraşırken aklımda kalanlar bugün herhangi bir arkadaşımın abi kaç kişiye gösterdim olmadı altı üstü bir vites ayarı dedikleri olaylarda başıma geliyor ve kısa sürede çözüm üretiyoruz çok şükür.

Epey bir arkadaşım kardeşim pek çok bakımını bana getiriyor o yüzden çok fazla bisiklet inceleme fırsatım oluyor.Bu bakımlarda veya incelediğim bisikletlerin bazılarında ülke genelinde ün yapmış firmalarda ayarı yada bakımı yapılmış bazı bisikletlerde öyle büyük hatalar görüyorum ki yazmaya kalksam olay olur.Aynı ustanın çok iyi yaptığı başka bir şeyi de görebiliyorum yani ustanın da günü gününe tutmayabiliyor artık kafası mı karışık o gün kötü gününe mi denk gelmiş yada sizin bisikletinize önem mi vermemiş çelişkili bir durum.

Sizinde dediğiniz gibi en güzeli insanın kendisinin yapmasıdır.Bizlerde zaten bu düşünceler ile binlerce lira takım avadanlığa verdik.Evimizin bir odasını bisiklete ayırdık.Her arızayı takip ediyoruz başıma hiç gelmeyecek arızaların bile sonuçlarını takip ediyorum.Biraz ilgi biraz merak biraz el yatkınlığı ile yapılamayacak iş yok sadece ince nüansları kaçırmamak ve hayati önem taşıyan noktaları en azından ilk seferde bir bilen ile beraber yapmak çok faydalı olacaktır.Forumların bu konuda faydası olduğu kadar zararları da çoktur çünkü her isteyen veya her bilgi düzeyinde insan yorum yazabiliyor ve konu hakkında bilginiz çok değil ise her yazılanı doğru kabul edebiliyorsunuz. buda bazen insanları yanlışlara yönlendiriyor.ben elimden geldiğince bu tip durumlara müdehale etmeye çalışıyorum ama görebildiklerim var kaçırdıklarım var herşeye yetişmek mümkün değil.
Bu bahsettiğiniz bisikletçi kim nerde paylasabilir msiiniz, ben de Eskişehirde ikamet ediyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: ibrahimguler
Bu bahsettiğiniz bisikletçi kim nerde paylasabilir msiiniz, ben de Eskişehirde ikamet ediyorum
Bir son yorumun yazildigi tarihe bakin (yaklasik 7 1/2 sene), bir de Ferhatin son forumda aktiv oldugu tarihe bakin (yaklasik 3 1/2 sene). Sizce cevap alma ihtimaliniz nekadar? :)
 
Son düzenleme:
Aldım cevabı eyvallah:))
 
@Manga Eskişehir'de her yer işlerini iyi yapan bisiklet tamircileri ile dolu. Çünkü Eskişehir'de bisiklet çok ve özellikle yazın tamir/bakım yapmaktan usanmış olabilirler. Size en yakın bisikletciye gidip bakımını yaptırın bana kalırsa çok gezmenize gerek yok. İçlerinde işini diğerlerinden daha iyi yapanlar mutlaka vardır ama bisikletiniz çok değerli değilse, özenilmesi gerekmiyorsa gezmenize değmez.

Bu arada madem başlık hortlamış ben de kendimce bakım için gerekli gördüğüm malzemeleri ve güncel ve yaklaşık fiyatlarını yazayım.

İş eldiveni 5-10tl
Orta göbek anahtarı 100tl (kare mil için)
Arka ruble anahtarı 50tl
Aynakol çektirme 30-50 tl
Gres yağı ekonomik versiyon 10 tl.
Kurbağacık anahtar 12 ve 6 numara 50tl x2 ya da anahtar takımı
Akort anahtarı 20-30tl
Alyan takımı 20-30tl
Yıldız ve düz tornavida
Lasik pompasını da unutmamak lazım.

Bunlar pek çok bisikletin bakımını yapabilecek temel alet edevat. Bazı aletler ise olmasa da olur ama varlığı işinizi çok kolaylaştırır mesela bisiklet sehpası, pas sökücü. Eğer aynakol da sıkışma varsa keski ve büyükçe bir çekice de ihtiyacınız olabilir. Orta göbek eski tip ise boru anahtarı gerekebilir. Bi kere niyetlendiniz mi zaten bütün bu aletler çantanızda yavaş yavaş birikiyor.
 
Son düzenleme:
@denizt teşekkür ederim cevabınız için. Ufak tefek rutin bakımlarını kendim hallediyorum, zamanla alet ekipman toplayıp diğer bakımlarını da yapma lk gibi bir niyetim var bakalım.
 
Bisikletimin tekerlek akort ayarını arkadaşımın akort sehpasında kendim yapabildikten sonra kendi akort sehpamı almaya karar verdim. Bunun için akort sehpalarına bakıp araştırıyorum, hem maliyet olarak hem de kullanım açısından önemli bir yatırım olacağı için. Bu konuda bir kaç sorum var. Aletin esas sağladığı şeyin tekerleğin takılacağı dönme aksına tam dik ve hassas ayarlanabilir bir çizgi sağlamak olduğunu sanıyorum. Oysa Parktool’un TS-2.2P modeli ((link)) ile ilgili yorumlara bakarken, akort sehpası ilk alındığında merkezleme (centering) yapılması gerektiği bunun için de bir merkezleme aleti (centering gauge) gerekeceği yazıyordu. Bu tüm akort sehpaları için geçerli bir durum heralde? Akort sehpası alanlar ilk önce bu hassasiyeti mi kontrol ediyorlar? Bir de akort sehpasının uzun süre hassas kalabilmesi açısından akort sehpasının tekerleğe değecek iğnenin kolunun sağlam olması (ince olmaması) gerek diye düşündüm. Yoksa eğildiğinde bahsettiğim aks ile çizgi birbirine dik olmayacak. Bu durum da örneğim M Wave’in akort sehpası
((link)) kolayca hassasiyetini kaybedebilir diye düşündüm çünkü tekerleğe değecek iğneyi tutan kol ince ve açısı bozulabilir göründü bana, yanılıyor muyum?

Bunlar dışında da akort sehpası seçerken tavsiyeniz var ise duymaktan çok memnun olurum.
 
Bisikletimin tekerlek akort ayarını arkadaşımın akort sehpasında kendim yapabildikten sonra kendi akort sehpamı almaya karar verdim. Bunun için akort sehpalarına bakıp araştırıyorum, hem maliyet olarak hem de kullanım açısından önemli bir yatırım olacağı için. Bu konuda bir kaç sorum var. Aletin esas sağladığı şeyin tekerleğin takılacağı dönme aksına tam dik ve hassas ayarlanabilir bir çizgi sağlamak olduğunu sanıyorum. Oysa Parktool’un TS-2.2P modeli ((link)) ile ilgili yorumlara bakarken, akort sehpası ilk alındığında merkezleme (centering) yapılması gerektiği bunun için de bir merkezleme aleti (centering gauge) gerekeceği yazıyordu. Bu tüm akort sehpaları için geçerli bir durum heralde? Akort sehpası alanlar ilk önce bu hassasiyeti mi kontrol ediyorlar? Bir de akort sehpasının uzun süre hassas kalabilmesi açısından akort sehpasının tekerleğe değecek iğnenin kolunun sağlam olması (ince olmaması) gerek diye düşündüm. Yoksa eğildiğinde bahsettiğim aks ile çizgi birbirine dik olmayacak. Bu durum da örneğim M Wave’in akort sehpası
((link)) kolayca hassasiyetini kaybedebilir diye düşündüm çünkü tekerleğe değecek iğneyi tutan kol ince ve açısı bozulabilir göründü bana, yanılıyor muyum?

Bunlar dışında da akort sehpası seçerken tavsiyeniz var ise duymaktan çok memnun olurum.
Hocam geçenlerde
video izledim. abinin standı öyle pek şatafatlı bişey değil anlatımı da çok güzeldi. Pek profesyonel bişeye gerek yok diye düşünüyorum bende böyle bişey yaptırmayı düşünüyorum ilerleyen zamanda.
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
Bence direk bisikletden çıkarmadan da akort ayarı yapılır ki ben yapmıştım, lastikleri çıkarıp boş jantı takıp maşaya bir çiviyi sabitleyip jantı akort ettim ama tabi kendi işimi gördü. Eski bir maşadan ki videodaki benziyor yapılır bir sehpa birde tabi çivi yerine kompratör takıldı mı tamamdır :)
 
Geri