Scudo Sports

Ev Yapımı Cyclocross Dönüşümü Detaylı İçerik...

Gökhan Kuş

Daimi Üye
Kayıt
22 Eylül 2014
Mesaj
246
Tepki
528
Şehir
İstanbul/Avcılar
İsim
Gökhan
Başlangıç
1990—91
Bisiklet
Corratec
Bisiklet türü
Cyclocross
Bu bisiklet benim 2 yıl önce işe gidip gelmek için aldığım bir hobi bisikletiydi. çok ahım şahım bir bisiklet diyemem fakat size şunu söyleyebilirim salcanonun ürettiği en sağlam kadro ve aksama sahip diyebilirim. Bu bisikleti ilk aldığımda city bike tarzı tasarlanmış bir bisikletti. Benim aklımda bu bisiklet bu kadar sağlam olduğuna göre şehirlerarası da gider konusu bir lamba yaktı ve bunu tur bisikleti olarak tekrar yapılandırmaya karar verdim. Çamurluklardan göbeklerin rulmanlı olarak değiştirilmesi, kelebek gidon, zırhlı lastikler ve daha fazlası. Bu şekilde düzenleyerek bir sürü yer gezdim ve bisiklet 2 yıl içerisinde 2 kere teker patlaması dışında tık demedi. Zincir koruma plastiği ise gözüme sağlam gelmediği için onu kalıp kullanarak aynısının metalini atölyede kendim yaptım. Sıfır sıkıntı :) Her neyse bu bisikletin 1 yıl içerisindeki değişimi bu kadar.

Gelelim Cyclocross projeme. Cyclocrosslar yol yarış ölçüleri ile yakınlık gösteren fakat çeşitli farklılıkları olan bir bisiklet. En belirgin özellikleri ise kadronun yol-yarış bisikletlerinden daha sağlam olması, oturuş pozisyonu farklılığı, dropbar darlığı, fren ve vites tellerinin kadronun üst bölümünden geçmesi, çoğunluğunun mekanik disk frenden oluşması veya Canti lever (eski stil) fren sistemi kullanılması, çoğunluğunu mtb aksamının oluşturması. Yani kısaca Cyclocross için araziye girebilen yol-yarış bisikleti diyebiliriz :) Dipnot: Cyclocross yol-yarış bisikletleri kadar seri değildir. Bunun sebebi ise aradaki 1-2 kg. lık farktır. Fakat kondisyonlu bir sporcu o ağırlığı mükemmel bir şekilde avantaja çevirebilir. Çoğunluğun mekanik disk olmasının sebebi ise arazide hidrolik diske nazaran daha sağlam olmasıdır. Benim kullandığım bisiklet Salcano İstanbul M modelinin 2014 versiyonu.

Değişimler;

Gidon ve gidon boğazı 1.1/8 ölçü( Burada ciddi bir problem yaşadım, çünkü bu kadronun bağlantı bölümü biraz yüksekti ve vidalı furç takımı vardı, çevirmek zorunda kaldım. Neco furç takımı yaptık. Öneririm ses yapmaz ;) Amortisörlü maşa iptal edilerek yerine 800gr ağırlığında düz maşa takıldı. eskisi 3 kg kadar vardı :)

Vites takımı komple Microshift 3x8 ile değiştirildi. Bu vites takımını kullanma sebebim Sram sistemine en yakın vites takımı olması, aynakol 50-39-30 olması, arka rublenin 11-28 olması ve shimano'nun şu andaki üretimleri gibi çin malı olmaması :)

Zincir değiştirilerek 8 li zincir uyumu sağlandı ve kısa olan zincir yerini daha uzun olanına bıraktı.

Eskiden jantlar örümcek sarım denilen bazı markaların da kullandığı saçma sapan bir tel örümüne sahipti. Bu tel örümünde aralarda geniş boşluklar olduğu için devamlı akort kaçırmakta ve jant sağlamlığı düşmektedir. ön, arka ve orta göbekler rulmanlı ile değiştirilerek sürtünme katsayısı azaltıldı.

Bisikletin üzerinden arka bagaj,çamurluklar,zincir koruma, ayarlı gidon boğazı,tüm vites takımı,park ayaklığı ve değişimle uyum sağlamayan her türlü komponent sökülerek iptal edildi. Başlangıçta 16.5 kg olan bisiklet 10.5 kg'a indirilerek serilik kazandırıldı. Şimdilik anlatacaklarım bu kadar.

Aklınıza takılan sorular olursa sormaktan çekinmeyin.
 

Dosyalar

  • 1.jpg
    1.jpg
    173,9 KB · Okunma: 791
  • 3.jpg
    3.jpg
    180,5 KB · Okunma: 740
  • 12832515_1585783135073625_6332717452245102703_n.jpg
    12832515_1585783135073625_6332717452245102703_n.jpg
    118,3 KB · Okunma: 728
  • IMG_20160322_185953.jpg
    IMG_20160322_185953.jpg
    75,5 KB · Okunma: 706
  • IMG_20160324_115137.jpg
    IMG_20160324_115137.jpg
    107,3 KB · Okunma: 703
  • IMG_20160325_215540.jpg
    IMG_20160325_215540.jpg
    60 KB · Okunma: 699
  • IMG_20160325_220307.jpg
    IMG_20160325_220307.jpg
    62,6 KB · Okunma: 698
  • IMG_20160325_223144.jpg
    IMG_20160325_223144.jpg
    49,6 KB · Okunma: 694
  • IMG_20160325_224525.jpg
    IMG_20160325_224525.jpg
    89,8 KB · Okunma: 686
  • IMG_20160326_102158.jpg
    IMG_20160326_102158.jpg
    82 KB · Okunma: 690
  • IMG_20160331_003343.jpg
    IMG_20160331_003343.jpg
    73,4 KB · Okunma: 696
  • IMG_20160331_003605.jpg
    IMG_20160331_003605.jpg
    62,9 KB · Okunma: 685
  • IMG_20160401_221505.jpg
    IMG_20160401_221505.jpg
    66,7 KB · Okunma: 701
  • IMG_20160401_221520.jpg
    IMG_20160401_221520.jpg
    114,7 KB · Okunma: 698
  • IMG_20160401_221525.jpg
    IMG_20160401_221525.jpg
    121,2 KB · Okunma: 700
  • IMG-20160322-WA0016.jpeg
    IMG-20160322-WA0016.jpeg
    54,7 KB · Okunma: 696
  • IMG-20160322-WA0024.jpg
    IMG-20160322-WA0024.jpg
    57,7 KB · Okunma: 686
  • IMG-20160322-WA0025.jpg
    IMG-20160322-WA0025.jpg
    42,5 KB · Okunma: 677
  • IMG-20160323-WA0037.jpg
    IMG-20160323-WA0037.jpg
    25,2 KB · Okunma: 676
  • IMG-20160323-WA0038.jpg
    IMG-20160323-WA0038.jpg
    18,9 KB · Okunma: 671
  • IMG-20160323-WA0039.jpg
    IMG-20160323-WA0039.jpg
    19 KB · Okunma: 669
  • IMG-20160323-WA0040.jpg
    IMG-20160323-WA0040.jpg
    30,8 KB · Okunma: 669
  • IMG-20160325-WA0010.jpeg
    IMG-20160325-WA0010.jpeg
    51,9 KB · Okunma: 668
  • IMG-20160325-WA0012.jpeg
    IMG-20160325-WA0012.jpeg
    32,2 KB · Okunma: 668
  • IMG-20160325-WA0014.jpeg
    IMG-20160325-WA0014.jpeg
    44,8 KB · Okunma: 671
  • IMG-20160325-WA0041.jpeg
    IMG-20160325-WA0041.jpeg
    49,1 KB · Okunma: 664
  • IMG-20160325-WA0043.jpeg
    IMG-20160325-WA0043.jpeg
    59,1 KB · Okunma: 675
  • IMG-20160325-WA0048.jpeg
    IMG-20160325-WA0048.jpeg
    55,3 KB · Okunma: 666
  • IMG-20160326-WA0001.jpeg
    IMG-20160326-WA0001.jpeg
    29,4 KB · Okunma: 673
  • IMG-20160326-WA0003.jpeg
    IMG-20160326-WA0003.jpeg
    49,3 KB · Okunma: 669
  • IMG-20160326-WA0005.jpeg
    IMG-20160326-WA0005.jpeg
    48 KB · Okunma: 680
  • IMG-20160326-WA0007.jpeg
    IMG-20160326-WA0007.jpeg
    42,1 KB · Okunma: 668
  • IMG-20160326-WA0014.jpeg
    IMG-20160326-WA0014.jpeg
    39,2 KB · Okunma: 667
  • IMG-20160326-WA0018.jpeg
    IMG-20160326-WA0018.jpeg
    50,5 KB · Okunma: 674
  • IMG-20160329-WA0038.jpg
    IMG-20160329-WA0038.jpg
    78,8 KB · Okunma: 677
  • IMG-20160329-WA0040.jpg
    IMG-20160329-WA0040.jpg
    51 KB · Okunma: 687
  • IMG-20160329-WA0041.jpg
    IMG-20160329-WA0041.jpg
    50 KB · Okunma: 690
  • IMG-20160331-WA0001.jpg
    IMG-20160331-WA0001.jpg
    86,9 KB · Okunma: 687
  • IMG-20160401-WA0028.jpg
    IMG-20160401-WA0028.jpg
    72,4 KB · Okunma: 687
  • IMG-20160401-WA0029.jpg
    IMG-20160401-WA0029.jpg
    69,3 KB · Okunma: 685
  • IMG-20160401-WA0030.jpg
    IMG-20160401-WA0030.jpg
    105,9 KB · Okunma: 683
  • IMG-20160401-WA0038.jpeg
    IMG-20160401-WA0038.jpeg
    98,3 KB · Okunma: 712
  • IMG-20160401-WA0040.jpeg
    IMG-20160401-WA0040.jpeg
    71,1 KB · Okunma: 705
  • IMG-20160401-WA0042.jpeg
    IMG-20160401-WA0042.jpeg
    141,1 KB · Okunma: 839
Scudo
detaylı anlatım için teşekkürler, parça alış-verişlerini nerelerden yaptınız?
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Kuş
Çoğunlukla 2.el'den aradım. Aklımda vites takımını zaten sabitlemiştim.
Sti kollar,arka ruble, arka ve ön attırıcı, aynakol takım olarak bir arkadaş set değiştirmiş ondan aldım. Bakımsız ve çok kötü durumlardaydılar. Hepsini gördüğünüz üzere teker teker işledim. Furç takımı neco piyasadan, zincir sram 8 li piyasadan, gidon boğazı gosen 1.1/8 için muhtemelen germany. Bizim osman abi var eminönünde enteresan ürünler olabiliyor elinde. lastikler yol için cst 700x35, jantlar da piyasa ama sağlam. düz maşa kron aluminyum disk uyumlu maşa. frenler baradine, pedallar welgo SPD + normal kullanım. Göbekler shimano rulmanlı sistem.
Yapmak isteyince hepsi karşınıza diziliyor ;)
 
Emeginize saglik birseyler yapmaya calismissinizda ben tam olarak ne yaptiginizi anlayamadim.
Baslik cyclocross ama ben cyclocross bisikleti göremedim, yol bisikleti gidonu takilmis bir bisiklet var ama yol bisikleti de degil.
Yapmak isteyince karsimiza diziliyor demissiniz ama karsimiza dizilen bir sey de yok.
Sizden ricam amacina uygun olmasada bisikleti neye benzetmek istediniz? Biraz aciklarsaniz memnun oluruz.
 
Selamlar öncelikle emeğe karşı göstermiş olduğunuz anlayışsızlık için teşekkürler. Detaylı açıklamaları yazımda okuyabilirsiniz. Tüm detaylar orada mevcuttur. Bisiklet ölçü ve geometri olarak bire bir cyclocross olmuştur. Test etmek isterseniz hergün 17:00 dan sonra İstanbul avrupa yakasında bisikleti görebilirsiniz. Karşınıza dizilen detaylarında listesi ektedir. Bisikletin son halide şu şekildedir. Şu anda üzerinde 700x35 yol lastikleri mevcuttur. Arazi için cyclocross lastikleri de mevcuttur onlarda continental cyclocross'tur.
 

Dosyalar

  • 12832515_1585783135073625_6332717452245102703_n.jpg
    12832515_1585783135073625_6332717452245102703_n.jpg
    118,3 KB · Okunma: 231
elinize saglik cok emek etmissiniz . bisiklet cok guzel olmus eminim eski haline gore surus tarzida cok degismistir . bisiklet geometrisinin kitabini yazmamis olsamda , bisikletin cyclocross acilarina sahip olmadigini gorebiliyorum . tabiki onemli olan sizin keyif almaniz . bende iki vitesli retro bisikletimi yol bisikleti gibi kullaniyorum :)
 
Kendi kullandığınız kadro,vites seti vs. dışında geri kalan tüm parçaları adeta "gömmüşsünüz."

Ha bu arada Çin'de üretim yapmayan kaç marka kaldı acaba ? Shimano'ya laf etmişsiniz de.

Birde gerçekten kadronun cyclocross geometrisinde mi olduğunu düşünüyorsunuz ? Dağ bisikleti kadrosu gibi..
 
Yani bu bir tasarım bisiklet illaki net bir geometriye sahip olmasada inanın en yakını budur. Diğer markalara gömmedim, yanlış anlamayın sadece kalite testi yaptım. Çoğu marka çinde üretilse de ben daha kaliteli olan eski parçalar kullanmayı tercih ettim. Ayrıca kadro mtb değil, bir tur bisikletine aittir. Ünlü markalar saçma sapan tasarımlar yapıp 7000 tl'den satınca geometrik oluyor, biz ölçüp biçince mi geometrik olmuyor, tam anlayamadım açıkçası. Diğer açıklamamda da yazdığım üzere bisikleti bu işten daha iyi anlayan arkadaşlar İstanbul avrupa yakasında 17:00 dan sonra test edebilirler. Kusurları yokmu illaki var, ama burada ciddi bir emek var arkadaşlar, bunu yabana atmayın lütfen. Yurtdışında adam garajında saçma salak tasarımlar yapıp1 milyon like alırken bizdeki bu karalama neden ? Neden önce destek yok, hep köstek olunuyor.:kötü:
 
@Gökhan Kuş

Yargılarınız çok "kesin( size göre ) ve dediğim dedik " biçimdeydi o yüzden böyle bir yazı yazma gereği duydum. Denemeye gerek yok,siz kendiniz rahatsanız. Sadece yazılarınızda yukarda bahsettiklerim ve " peşin hüküm " sezdiğim için rahatsız oldum ve bunları yazdım.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Anlıyorum fakat ben daha çok konu üzerinde belirttiğim parçaları araştırmanızı ve teknik üzerine sorular yöneltmenizi beklerdim. Direk bombardıman olunca garip bir durum oldu :) Sonuç olarak ben bu tasarımı tek tekerlekli de yapabilir ve rahat bir geometri olduğunu iddaa edebilirdim. Herşeyine zaman ayırarak bir uğraşı ile yapılıp ortaya çıkan bir bisiklet olunca üzülüyor insan. Bi ara sizde buna benzer bir durumla karşılaşırsanız söylemek istediklerimi daha net anlayabilirsiniz. Bu arada herkes bu tasarımı beğensin, çok övülsün ve hayretler içerisinde kalınsın gibi bir derdim yok yanlış anlamayın sakın. Türkiye'de hiç bir emeğin hak ettiği yerde olmaması insanı biraz üzüyor o kadar ;) İyi veya kötü yorumlarla herkese teşekkürler. İlgilenmeniz bile önemli benim için...
 
Merhabalar,

bence sorun öncelikle kullandığınız "jargonla" ilgili, ilk bakışta "profesyonel" bir dönüşümmüş gibi algılanan konu içerikte başka bir şeye dönüşüyor, yani anlayacağınız konu başlığından itibaren son mesajınıza kadar bir dolu sorunlu cümle kurup duruyorsunuz. Niyetinizle ilgili bir sıkıntı yok, belli ki bisikletinize çok emek vermiş ve onu çok sevmişsiniz, ister ona cyclocross dersiniz, ister fat bike, bu sizin tercihiniz ama bu sadece "sizce" böyle. Bizler başka bir şeyler düşünmekte özgürüz müsaadenizle.

@Gökhan Kuş

Diye not düştükten sonra soru soranlara ya da eleştiri yapanlara tepkiniz sakil duruyor, saygılarımla.

Not 1: Çok uğraşmışsınız emeğinize sağlık.

Not 2: Kısıtlı olanaklarınızla "kalite testi" yapamazsınız, yaptığınız şey olsa olsa fiyat/performans kıyaslaması olabilir.

Not 3: Özellikle bu son mesajınızdan sonra bu notu eklemeye karar verdim, konu başlığı yaptığınız işin övgü alması gerektiği kanısıyla açılmış gibi oldu şimdi!

Not 4: Müsaadenizle kendi fikrimi de belirteyim; bu kadro için bu kadar emek harcanmalı mıydı bunu sorgulamak lazım kanımca.
 
@ÖmerMurat sizi çok iyi anlıyorum :) Olumsuz bile olsa konu ile ilgilenmeniz zaten bu işte bir uğraşı olduğunu gösteriyor. Ben bunu yapabildim. Varsa yaptığınız bir şeyler bizde görüp taktir etmek isteriz ;)

Kısıtlı olanak derken bu malzemeleri test ederken her kaliteden malzemeyi yan yana getirme imkanım oldu :) yani kısıtlı bir durumum yoktu, bi yanlış anlaşılma olmasın allaha şükür sebil durumumuz var ve sevenimiz çok ;). Kişilere verdiğim sakil gördüğünüz cevaplara gelince cevaba göre cevap sunma gereği duydum. Yoksa konuyu karalamadan yorum yazan arkadaşlara da detaylı olarak ve net kalem kalem açıklamalar yaptım. Burada dünyanın parasını dökmeden cyclocross nasıl yapılır insanlara yardımcı olmak adına birşeyler paylaştım. Bu kadro üzerine çalışmam da belirttiğim gibi çok sağlam olması, ölçülerin bire bir olmasa da uyum sağlaması ve benim için bu bisikletin güzel olması.
 
@Gökhan Kuş
Öncelikle beni yanlis anlamissiniz, ben sizin emeginize saygisizlik etmedim aksine emeginize saglik demistim ve yine diyorum emeginize saglik.
Ölcü ve geometri olarak bire bir demissiniz, size sunu söyleye bilirimki bu bisikletin geometrisi ve ölcüsü kesinlikle bire bir degil hatta yakini bile degil.
Teste gelince, siz rahat ediyorsaniz teste gerek yok.

@Gökhan Kuş
Yurtdisinda kim garajinda sacma salak tasarimlar yapiyor diye de meraketmedim degil, bizlere baskalarini karalarke bir de link versenizde görsek.
Ben bu forumda cok arkadas gördüm, türkiyede güzel ve iyi tarasarim yaparak cok begeniler ve güzel yorumlar alan ama yapdiklari tasarimin hakkinida vermislerdi.

Bence su son cümlenizden sonra düsüncem sadece like istiyorsunuz gibi geldi bana.
Birde bu linki görünce neden iki konu actiginizi cok merak ettim dogrusu.
Cyclocross yapımı :)

Saygilarimla
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Gökhan Kuş

Merhabalar,

@ÖmerMurat


birincisi; ilk mesajıma bir daha bakarsanız, ne kadar uğraştığınız ve verdiğiniz emekle ilgili görüşümü net olarak görebilirsiniz, hatta birkaç defa, bir kere daha not düşeyim buraya da emeğinize sağlık, çok emek vermişsiniz. (Yani sadece konu ile ilgileniyor olmam göstermiyor burada bir uğraş olduğunu, direkt birebir benim ağzımdan duyuyorsunuz, boş bir argüman.)

İkincisi; burada tartıştığımız konu sizin "yaptığınızı iddia ettiğiniz" şey, benim yaptıklarım veya yapmadıklarım değil. Tabii ki öyle bir "iddia"yla ortaya çıkarsam onu da tartışırız ve yapacağınız eleştiri başım gözüm üstüne, takdir edersiniz veya etmezsiniz bu tamamen kendi özgür iradenizle ilgili bir durum.

Üçüncüsü; çok açık belirttim niyetinizle ilgili bir sıkıntım yok; başlık mesela "Ev Yapımı Cyclocross" veya söylediğiniz gibi "Dünyanın Parasını Dökmeden Cyclocross Nasıl Yapılır" gibi bir şeyler olsaydı konuya bakışım farklı olabilirdi, hatta sempatik bile olabilirdi, hafif nükteli, ironik bir başlıkla. Ancak başlıktan sonra konuya baktığımda asıl rahatsız eden şey sizin tavrınız ve inatla hala devam ediyorsunuz buna bence.

Müsaadenizle belirteyim; konuyu karalama gibi bir derdim yok, sadece eleştiriye kapalı olduğunuzu ve "ben yaptım oldu" havasında olduğunuzu anlatmak istemiştim ancak sizin şu an bunu pekiştirdiğinizi söylemek istiyorum.

İlk mesajımda da belirtmiştim bisikletinizi çok sevmişsiniz buna hiç kuşku yok, ve ona ne isimle sesleneceğiniz tamamen size kalmış ama bırakın da müsaadenizle biz de kendi fikrimizi beyan edelim, saygılar.

İroni yaptığınızı değil de gerçekten anladığınızı ummuştum oysa! Kısmet!
 
Konu başlığını tekrar düzenledim arkadaşlar, derdim beğeni almak değil, yoruma açığım elbette fakat beni üzen bazı yazılar var örneğin " Murat Çömez arkadaşımızın şu yazısı Emeginize saglik birseyler yapmaya calismissinizda ben tam olarak ne yaptiginizi anlayamadim.
Baslik cyclocross ama ben cyclocross bisikleti göremedim, yol bisikleti gidonu takilmis bir bisiklet var ama yol bisikleti de degil.
Yapmak isteyince karsimiza diziliyor demissiniz ama karsimiza dizilen bir sey de yok.
Sizden ricam amacina uygun olmasada bisikleti neye benzetmek istediniz? " ve sizin eleştiri yapanlara tepkiniz sakil duruyor, saygılarımla.Kısıtlı olanaklarınızla "kalite testi" yapamazsınız, yaptığınız şey olsa olsa fiyat/performans kıyaslaması olabilir.Özellikle bu son mesajınızdan sonra bu notu eklemeye karar verdim, konu başlığı yaptığınız işin övgü alması gerektiği kanısıyla açılmış gibi oldu şimdi! Neyse arkadaşlar, olayımız insanlara yardımcı olmak bence sizde öyle yapın. Mutlu olursunuz. Dünyayı olumsuz tepkilemek kurtarmaz ;)
 
Bu forum boyle işte profesyoneller ve amatörler bir arada ve aralarında sürekli bir sürtüşme mevcut . bisiklet hakkinda bilgi sahibi olmak ahlak kuralı değil , sonuç olarak bir çoğumuz bu alan hakkında yeni yetme bile değiliz .
Yaptiginiz is amatorler icin gercekten sahane bir donusum vay be helal olsun denilebilecek cinsten . bisiklet 6 kg hafiflemis bir kere daha ne olsun :) tabi bu ise cok bilenler bakincada tam zitti bir sonuç goruyorlar . neyse kimseyi tanimam etmem , yaşımda küçük denebilir fakat gorusumu belirtmek isterim
Amator tayfa biraz daha mutevazi , pro tayfada biraz daha hoşgörülü olabilir. Burada rekabet etmiyoruz sonuçta , insanlar mutlu olabilmek icin bu isle ugrasiyorlar .
 
Merhaba ;
Calismaniz kendi emeginizi barindirdigiindan kiymetli bence.
Ama buna kendi kanaatinizi ve bilginizi ortaya koyarak kesin ve net tanimlamalar koymaniz ve israr etmeniz bence gereksiz. Profesyonel bir tasatimci bu bisikleti gorup fikrini beyan etse inanin kalbiinizi kiracak cumleler kurardi
Tabi hakaret etmezdi? Bu.is bi muhendislik ve tasarim isi kisaca.
 
@furkan.zaman Aynen öyle kardeşim ağzına sağlık, burada bunları anlatırken beğeni almak veya dikkat çekmek benim cebime para koymuyor. Maksat bu konu hakkında aklına birşeyler takılanlara az da olsa bilgi vermek. Yani bilgileri yarıştırmıyorum burada. Ben gayet mütevazi bir şekilde yaklaşmaya çalıştım fakat cevaplar saldırı şeklinde olunca cephe almak zorunda kalıyorsun :) yoksa harcanan emeğe yazık oluyor. Konuyu başlığını da düzelttim. Bir iddaam yok artık :) Kim ne yazarsa yazabilir rahat rahat :D

@mariokaldato Evet doğrusunuz, profesyonel bir tasarımcı bu tasarımı görseydi belki olumsuz yorum yapabilirdi elbette, fakat dediğiniz üzere karalama veya üstü kapalı hakaret etmezdi ;) Belki oturup destek çıkardı, yardımcı olurdu, eksiklerimi anlatır, bizi ışığıyla aydınlatırdı ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Gökhan Kuş
Evet aynen dostum
Sozlerimi yanlis anlama gercekten bu tasarim isi cok fazla muhendislik ve bilim dali iceren bi konu
Ben onu kast ettim
Bana gore bisiklet kadrosu 4 tane borunun bbirine kaynak edilmesiydi kendi fikrimce ama blgisizligim boyle dusunduruyordu. Arastirinca isin yüzü derinlesip kafa yoracak hale geliyor
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Kuş
Benim aklima bir sey takildi ve bilgi almak istiyorum. Cyclocrossda uzunbacakli v fren nasil bir performans sagliyor.
Yanlis anlamayin, ben cyclocrosslari sadece Canti lever, kisa bacak v frenlerele, mekanik disk frenlerele ve azda olsa hd frenlerle taniyorum.

Birde su cümlenize takildim "Cyclocross yol-yarış bisikletleri kadar seri değildir. Bunun sebebi ise aradaki 1-2 kg"
Benim tanidigim 8kg yol bisikletleri var ve 8kg den asagi cyclocrosslarda var bu durumda da simdi cyclocrossun daha az agirligi oldugu icin yoldan daha serimi mi oluyor?
Bilgi verebilirseniz memnun oluruz.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Geri