Gökhan Kuş
Daimi Üye
- Kayıt
- 22 Eylül 2014
- Mesaj
- 246
- Tepki
- 528
- Şehir
- İstanbul/Avcılar
- İsim
- Gökhan
- Başlangıç
- 1990—91
- Bisiklet
- Corratec
- Bisiklet türü
- Cyclocross
Bu bisiklet benim 2 yıl önce işe gidip gelmek için aldığım bir hobi bisikletiydi. çok ahım şahım bir bisiklet diyemem fakat size şunu söyleyebilirim salcanonun ürettiği en sağlam kadro ve aksama sahip diyebilirim. Bu bisikleti ilk aldığımda city bike tarzı tasarlanmış bir bisikletti. Benim aklımda bu bisiklet bu kadar sağlam olduğuna göre şehirlerarası da gider konusu bir lamba yaktı ve bunu tur bisikleti olarak tekrar yapılandırmaya karar verdim. Çamurluklardan göbeklerin rulmanlı olarak değiştirilmesi, kelebek gidon, zırhlı lastikler ve daha fazlası. Bu şekilde düzenleyerek bir sürü yer gezdim ve bisiklet 2 yıl içerisinde 2 kere teker patlaması dışında tık demedi. Zincir koruma plastiği ise gözüme sağlam gelmediği için onu kalıp kullanarak aynısının metalini atölyede kendim yaptım. Sıfır sıkıntı
Her neyse bu bisikletin 1 yıl içerisindeki değişimi bu kadar.
Gelelim Cyclocross projeme. Cyclocrosslar yol yarış ölçüleri ile yakınlık gösteren fakat çeşitli farklılıkları olan bir bisiklet. En belirgin özellikleri ise kadronun yol-yarış bisikletlerinden daha sağlam olması, oturuş pozisyonu farklılığı, dropbar darlığı, fren ve vites tellerinin kadronun üst bölümünden geçmesi, çoğunluğunun mekanik disk frenden oluşması veya Canti lever (eski stil) fren sistemi kullanılması, çoğunluğunu mtb aksamının oluşturması. Yani kısaca Cyclocross için araziye girebilen yol-yarış bisikleti diyebiliriz
Dipnot: Cyclocross yol-yarış bisikletleri kadar seri değildir. Bunun sebebi ise aradaki 1-2 kg. lık farktır. Fakat kondisyonlu bir sporcu o ağırlığı mükemmel bir şekilde avantaja çevirebilir. Çoğunluğun mekanik disk olmasının sebebi ise arazide hidrolik diske nazaran daha sağlam olmasıdır. Benim kullandığım bisiklet Salcano İstanbul M modelinin 2014 versiyonu.
Değişimler;
Gidon ve gidon boğazı 1.1/8 ölçü( Burada ciddi bir problem yaşadım, çünkü bu kadronun bağlantı bölümü biraz yüksekti ve vidalı furç takımı vardı, çevirmek zorunda kaldım. Neco furç takımı yaptık. Öneririm ses yapmaz
Amortisörlü maşa iptal edilerek yerine 800gr ağırlığında düz maşa takıldı. eskisi 3 kg kadar vardı 
Vites takımı komple Microshift 3x8 ile değiştirildi. Bu vites takımını kullanma sebebim Sram sistemine en yakın vites takımı olması, aynakol 50-39-30 olması, arka rublenin 11-28 olması ve shimano'nun şu andaki üretimleri gibi çin malı olmaması
Zincir değiştirilerek 8 li zincir uyumu sağlandı ve kısa olan zincir yerini daha uzun olanına bıraktı.
Eskiden jantlar örümcek sarım denilen bazı markaların da kullandığı saçma sapan bir tel örümüne sahipti. Bu tel örümünde aralarda geniş boşluklar olduğu için devamlı akort kaçırmakta ve jant sağlamlığı düşmektedir. ön, arka ve orta göbekler rulmanlı ile değiştirilerek sürtünme katsayısı azaltıldı.
Bisikletin üzerinden arka bagaj,çamurluklar,zincir koruma, ayarlı gidon boğazı,tüm vites takımı,park ayaklığı ve değişimle uyum sağlamayan her türlü komponent sökülerek iptal edildi. Başlangıçta 16.5 kg olan bisiklet 10.5 kg'a indirilerek serilik kazandırıldı. Şimdilik anlatacaklarım bu kadar.
Aklınıza takılan sorular olursa sormaktan çekinmeyin.
Gelelim Cyclocross projeme. Cyclocrosslar yol yarış ölçüleri ile yakınlık gösteren fakat çeşitli farklılıkları olan bir bisiklet. En belirgin özellikleri ise kadronun yol-yarış bisikletlerinden daha sağlam olması, oturuş pozisyonu farklılığı, dropbar darlığı, fren ve vites tellerinin kadronun üst bölümünden geçmesi, çoğunluğunun mekanik disk frenden oluşması veya Canti lever (eski stil) fren sistemi kullanılması, çoğunluğunu mtb aksamının oluşturması. Yani kısaca Cyclocross için araziye girebilen yol-yarış bisikleti diyebiliriz
Değişimler;
Gidon ve gidon boğazı 1.1/8 ölçü( Burada ciddi bir problem yaşadım, çünkü bu kadronun bağlantı bölümü biraz yüksekti ve vidalı furç takımı vardı, çevirmek zorunda kaldım. Neco furç takımı yaptık. Öneririm ses yapmaz
Vites takımı komple Microshift 3x8 ile değiştirildi. Bu vites takımını kullanma sebebim Sram sistemine en yakın vites takımı olması, aynakol 50-39-30 olması, arka rublenin 11-28 olması ve shimano'nun şu andaki üretimleri gibi çin malı olmaması
Zincir değiştirilerek 8 li zincir uyumu sağlandı ve kısa olan zincir yerini daha uzun olanına bıraktı.
Eskiden jantlar örümcek sarım denilen bazı markaların da kullandığı saçma sapan bir tel örümüne sahipti. Bu tel örümünde aralarda geniş boşluklar olduğu için devamlı akort kaçırmakta ve jant sağlamlığı düşmektedir. ön, arka ve orta göbekler rulmanlı ile değiştirilerek sürtünme katsayısı azaltıldı.
Bisikletin üzerinden arka bagaj,çamurluklar,zincir koruma, ayarlı gidon boğazı,tüm vites takımı,park ayaklığı ve değişimle uyum sağlamayan her türlü komponent sökülerek iptal edildi. Başlangıçta 16.5 kg olan bisiklet 10.5 kg'a indirilerek serilik kazandırıldı. Şimdilik anlatacaklarım bu kadar.
Aklınıza takılan sorular olursa sormaktan çekinmeyin.
Dosyalar
-
1.jpg173,9 KB · Okunma: 791 -
3.jpg180,5 KB · Okunma: 740 -
12832515_1585783135073625_6332717452245102703_n.jpg118,3 KB · Okunma: 728 -
IMG_20160322_185953.jpg75,5 KB · Okunma: 706 -
IMG_20160324_115137.jpg107,3 KB · Okunma: 703 -
IMG_20160325_215540.jpg60 KB · Okunma: 699 -
IMG_20160325_220307.jpg62,6 KB · Okunma: 698 -
IMG_20160325_223144.jpg49,6 KB · Okunma: 694 -
IMG_20160325_224525.jpg89,8 KB · Okunma: 686 -
IMG_20160326_102158.jpg82 KB · Okunma: 690 -
IMG_20160331_003343.jpg73,4 KB · Okunma: 696 -
IMG_20160331_003605.jpg62,9 KB · Okunma: 685 -
IMG_20160401_221505.jpg66,7 KB · Okunma: 701 -
IMG_20160401_221520.jpg114,7 KB · Okunma: 698 -
IMG_20160401_221525.jpg121,2 KB · Okunma: 700 -
IMG-20160322-WA0016.jpeg54,7 KB · Okunma: 696 -
IMG-20160322-WA0024.jpg57,7 KB · Okunma: 686 -
IMG-20160322-WA0025.jpg42,5 KB · Okunma: 677 -
IMG-20160323-WA0037.jpg25,2 KB · Okunma: 676 -
IMG-20160323-WA0038.jpg18,9 KB · Okunma: 671 -
IMG-20160323-WA0039.jpg19 KB · Okunma: 669 -
IMG-20160323-WA0040.jpg30,8 KB · Okunma: 669 -
IMG-20160325-WA0010.jpeg51,9 KB · Okunma: 668 -
IMG-20160325-WA0012.jpeg32,2 KB · Okunma: 668 -
IMG-20160325-WA0014.jpeg44,8 KB · Okunma: 671 -
IMG-20160325-WA0041.jpeg49,1 KB · Okunma: 664 -
IMG-20160325-WA0043.jpeg59,1 KB · Okunma: 675 -
IMG-20160325-WA0048.jpeg55,3 KB · Okunma: 666 -
IMG-20160326-WA0001.jpeg29,4 KB · Okunma: 673 -
IMG-20160326-WA0003.jpeg49,3 KB · Okunma: 669 -
IMG-20160326-WA0005.jpeg48 KB · Okunma: 680 -
IMG-20160326-WA0007.jpeg42,1 KB · Okunma: 668 -
IMG-20160326-WA0014.jpeg39,2 KB · Okunma: 667 -
IMG-20160326-WA0018.jpeg50,5 KB · Okunma: 674 -
IMG-20160329-WA0038.jpg78,8 KB · Okunma: 677 -
IMG-20160329-WA0040.jpg51 KB · Okunma: 687 -
IMG-20160329-WA0041.jpg50 KB · Okunma: 690 -
IMG-20160331-WA0001.jpg86,9 KB · Okunma: 687 -
IMG-20160401-WA0028.jpg72,4 KB · Okunma: 687 -
IMG-20160401-WA0029.jpg69,3 KB · Okunma: 685 -
IMG-20160401-WA0030.jpg105,9 KB · Okunma: 683 -
IMG-20160401-WA0038.jpeg98,3 KB · Okunma: 712 -
IMG-20160401-WA0040.jpeg71,1 KB · Okunma: 705 -
IMG-20160401-WA0042.jpeg141,1 KB · Okunma: 839


