Scudo Sports

Eski yeni bisikletim bakım istiyor :D

alibo

Aktif Üye
Kayıt
11 Mart 2007
Mesaj
145
Tepki
27
Şehir
İzmir Bornova
Bir süredir bisiklet bakıyorum ve tabi artık vazgeçilmez adres olduğu kesin olan bisikletforumdan pek çok faydalı bilgi edindim. İlk önce bisiklete gönül vermiş ve bilgilerini hiç esirgemeden paylaşan tüm arkadaşlara sonsuz teşekkürler...
veee o kadar bilgi edinmenin sonucu nihayet seçimimi yaptım..
(yazıklar olsun paylaştığımız onca bilgilere dememenizi dileyerek... :) )
bianchi aspid :eek: :D
beni kutladığınızı, anlattıklarımızın tümünü anlamışsın dediğinizi duyar gibiyim :freak_ani
nasıl yani? sene 2007 ve aspid? işten dönerken arkadaşımla yaptığım geyik her nedense elimde bir bianchi aspid le noktalandı.. ben de anlamadım.. desem yalan olur :) sonradan anladım.. her sey bundan 14 sene önce başladı.. benim altımda, her nedense, hatta daha fazla para vererek aldığım, leopard marka bisiklet varken ve durmadan zincirim atıp vites ayarım bozuluyorken, arkadaşların altındaki aspid lere (hatırlayanlar bilir, yeşili pek şıktı, örümcek ağı falan :)) kedi gibi bakardım.. full shimano donanımları ile :) vızır vızır geçerlerdi yanımdan.. gerçi bisan everestler beldesan coloradolarda (shimano altus vardı sanırım onlarda) az güzel değillerdi hani..
yani nihayet hepsi benimkinden güzeldi..
ama işte o fakir, gururlu, ama leopardlı gencin de bir aspid'i oldu.. yaş 27 oldu, biraz geç oldu kabul, ama oldu işte.. :D hatta pembe siyah da olsa oldu :rolleyes:
e tabi bisikletin yaşı tahminen 13-14, pek binilmese de izmirin neminde balkonda geçmiş onca yıl.. zamane özelliklerini de düşünürsek.. mesela çelik jantlar..
sonuçta nur topu gibi dertlerim de oldu :sigaraici
hala bana bilgi vermeye gönlü olan kaldıysa eğer...
bisikletin tekerlekleri dönüyor allah için, ama üstüne biner de gidersem bu haliyle daha ne kadar dönebilirler bilemiyorum.. bakım yapıp da onu tekrar eski günlerine döndürmek niyetim.. Bu arada orjinal italyan kendileri.. vites aksamı full shimano (SIS) :) aynakol thun.. o ne ben de bilmiyorum ama.. frenler E brake (Eski brake manasında :) hani o ilk frenlerden.. NoName, yıkıldım :D ), sele ıscaselle?? vs.vs. eskiler tahmin eder zaten hepsini... etmeseler de bişey olmaz zaten :D
Aspid'ime minimum sorunla binebilmem için verebileceğiniz temel bakım bilgileri olabilir mi acaba? forumda, nette bihayli dolandım ama derli toplu bir bilgi bulamadım malesef..
elimizdeki malzeme şu:
bianchi aspid; paslı jantlar (fren pabucu değen yerler sadece, jant telleri ve göbek hala temiz??); tohum ekilebilecek bir zincir; küçük dişlileri sıkıntılı dönen bir arka arttırıcı; pabuçları hala sağlam frenler??; ön tekerlekte yalpa (jant ayarı???); paslı olmasa da pis bir ön aktarıcı, dişliler ve ruble; paslı ayar somunları; ve en kötüsü o pembe siyah boyanın üstündeki pas tutmuş çizikler :( şimdilik gördüklerim bunlar... ha bir de bu bisikletin arkası özellikle çok ağır, bana mı öyle geldi anlamadım :(
bir bisikletçiye götürebilirim ama öğrenmeye büyük bir hevesim var.. hem bunda elimi korkak alıştırmadan öğrendiklerimi, ileride size izmirden katılabilmek için edinmeyi planladığım bisikletimin üzerinde onu üzmeden uygulayabilirim değil mi.. (eh biraz ağzımdaki bakla da çıktı, iki bisiklet almayı planlıyordum eşim ve kendim için, ve malesef kısıtlı bir bütçeyle, bu ilki ikincisinin bütçesini biraz daha rahatlattı.. gerçi eşimin ikinciyi bana bırakacağından şüpheliyim ama.. özellikle aspidimi gördükten sonra :( henüz görmedi de.. hemen elini yüzünü düzeltmem lazım aspidimin :D )
Herşey için çok teşekkürler.. Kazasız sürüşler... :eek:
 
Scudo
Bu bisiklete özel bi' merakın ya da sevgin varsa,forumdaki benden çok daha tecrübeli ve bilgili arkadaşların,bakım tavsiyelerini uygulayabilirsin.Ama bu bisiklet senin için o kadar da özel bir bisiklet değilse,onun için harcayacağın parayla yeni bir bisiklet alabileceğini sanıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: alibo
@alibo

Merhaba Alibo
Eğer cant göbeği, pedal göbeğini söküp temizleyip, gresleyip bilyaları dizmeyi bilmiyorsanız, zinciri özel anahtarı ile söküp, gazın içinde temizlemeyi bilmiyorsanız, arka dişliyi özel anahtarıyla yerinden çıkartıp, temizlemesini, bakımını yapıp takmayı bilmiyorsanız, fren tellerini kadrodan ve fren pabuç ve elciklerinden sökmeyi bilmiyorsanız, maşayı gidondan ayırıp bilyalarını ve yataklarını temizleyip, bilyalarını gresleyip dizmeyi bilmiyorsanız, pedallar ve pedal göbeğini özel anahtarı ile söküp temizleyip bilyalarını gresleyip dizmeyi bilmiyorsanız, tüm bunları yaparken, bilya yataklarının ve bilyaların deforme olup olmadıklarını bilmiyorsanız, fern ve vites tellerini söküp temizleyip yağlamayı bilmiyorsanız, vites ayarlarını yapmayı bilmiyorsanız, (cant akordu yapmayı genellikle bisikletçiye bırakın derim), ama diğerlerini yapmayı bilmiyorsanız, bence bu işe hiç kalkışmayın.

Eğer bu dediklerimi biliyorsanız, zaten size anlatacak birşey kalmıyor. En fazla çok ince bir zımpara ile, su ve zımpara yardımı ile kadronuzu ve cantınızı zımparalamayı ve sonrada sprey boya ile boyamayı tavsiye edebilirim.

Bu işleri bilmiyorum diyorsanız da, tüm bu işleri bir bilene yani bisiklet ustasına yaptırın derim. Ama bu işleri bilen samimi bir yardım sever arkadaşınız varsada onu bu işi beraber yapmak için yönlendirin derim. Hem beraber yaparken bu işe dikkat ederseniz öğrenmiş olursunuz. Yoksa bu işler buradan yazarak anlatılabilecek olsaydı, inanın ben hemen size anlatmaya başlardım.

Sevgi ve selamlarımla.
Kolay gelsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: alibo
ender abi bravo (tek) kelimeyle mükemmel anlatmışsın olayı
 
@KÂMİL
tavsiyen için teşekkürler. anlıyorum dediğini, pek bir masrafa değmeyeceğini. ama niyetim sadece kullanılabilir duruma getirmek. kullanılamaz parçalar dışında pek parça değiştirmeye niyetim yok. hem illa binmem lazım bi aspide :D gerçi etrafta da leopard yok ya caka satayım.. geç kaldım geç.. :)
 
@Ender Alıcıoğlu

Ender abi harikasınız... herşeyi çok iyi anlatmışsınız, emeğinize sağlık.. ve ben ne anladım...?
teori tamam şimdi, ama benim tarafımdan tatbik edilen bir pratik bana dağılmış bir bisikletten başkasını kazandırır mı şüpheliyim :freak_ani :)
Evet itiraf ediyorum ben bu işlerin %90ını yapmayı bilmem. ama cesaretim yerinde ah şu özel anahtarlar olmasa... en güzeli bu işlerden anlayan sabırlı bir dostum olması olurdu ama malesef izmir'e yeni gelmiş olduğumdan bu işlerin pratiğini gösterecek bir dost da yok :( bisiklet ustası?? ankaradaki tecrübelerim bana kendi işini kendin yapmalısın'ı öğretti.. ama işini düzgün, doğru yapan ustaları da tenzih ederim.. nasıl çileden çıkarmışlardı beni allahım :mad:
şimdi bir alyan takımı almakla başlıyorum işe.. aynı şekilde bir şişe gaz (bu yağ çözücü idi değil mi??), puch marka zincir yağı, gres yağı.. diş fırçası ve gazla yağlı aksamı sökmeden silmek de işe biraz yarar sanıyorum.. yapabildiğim kadarı ile başlayacağım işte. şu göbekler, bilyeler biraz korkuttu ama. şimdilik biraz bisikleti dinleyip gerekip gerekmediğini anlamakla yetineceğim. gerekirse bakıcam artık.. ama jant akordunda bir ustaya mecburum sanırım dediğiniz gibi... :unsure:

Paslı yerlerin temizliği ve korunması lie ilgili özel bir tavsiyeniz var mı? janttakiler ve kadrodakiler özellikle canımı sıkıyor.. olmazsa çelik jantları değiştireyim diyorum, hem biraz da hafifler bisikletim. taşımak bihayli güç.
Bir de bakım ve tamirle ilgili beni yönlendirebileceğiniz bir kaynak, bir web sitesi vb. olursa çok sevinirim.

şu ehil usta konusunu forumdaki izmir'li arkadaşlara açayım bakalım..

Paylaştığınız bilgiler için tekrar teşekkürler.. görüşmek üzere..
Sevgi ve saygılar.. :rolleyes:
 
@alibo

Alibo merhaba

İnan ben emekli bir kişiyim. Eğer sen Antalya da olsa idin hemen beraber yapalım, hem sende bu işi kaparsın derdim. Ben çok severim bu tip işleri yapıp yardımlaşmayı. Ama aramızda mesafe çok.
Ben İzmir e geldiğimdede yapayım desem daha yeni döndüm İzmir den. Birde İzmir de , Antalya daki gibi depom yok. Orda bu işi yapmak için takım ve özel anahtarlarda olması gerekir.
Ama sen anladığım kadarıyla tuttuğunu kopartacak gibisin. Moralini bozma ve İzmirli forumdan arkadaşlardan sana yardım edebilecekler varmı diye bir küçük araştırma işine gir derim.

Paslı yerler içinde , zımpara ve boya işine beni sokma abi diyorsan , bisikletini temizleyip sildikten sonra gazlı bezle , hafifte yağlı olabilir bisikletini sil. Her silme işinde paslı yerlerin azalıp parladığını göreceksin.
Yanlız fren pabuçlarının canta deydiği yüzeye, gaz ve yağlı bezi deydirme sonra frenlerin hem acayip öter,:eek: hemde tutması sıfır olur. Eğer paslı yerler cantların fren pabuçlarının deydiği yer ise bir , iki gün kullanımdan sonra frenler zaten ordaki pası alır ve parlatırlar. :rolleyes:


Benden şimdilik bu kadar . Burdan uzaktan ancak bu kadar yardım oluyor.
Sevgi ve selamlarımla.
 
@Ender Alıcıoğlu

Merhaba Ender Abi,
dün nihayet bisikletimi iyice bir silip parlatıp eşime göstermeyi başardım. Tavsiyeleriniz işe yaradı emin olun. o da mutlu oldu, eh tabii ki ben de :) tekrar teşekkürler. mesafe olsa da inanın yetişiyorsunuz yardıma :)
Aspidimizi hemen aşağı indirip ege üniversitesinde deneme sürüşünü yaptık. hani vites sayısı biraz azalmış(18-6 (6=2x3)), lastikler (kullanıldığından değil de sadece güneşte beklediğinden) küçük yarıklarla dolmuş, frenler her an kırılacak gibi sert ve müthiş gürültülü, ve jantlarda gözle anlaşılması zor fakat fren sıkıldığında farkedilen küçük bombeler olsa bile uzun zamandır bisiklete binmediğimizden olsa gerek, pek bir memnunduk ikimiz de...
şimdilik sadece bisikleti sabunlu su ve gazla sildim, zinciri önce bezle sonra diş fırçası ile bir güzel temizledim, pek parlamasa da fena olmadı hani.. üstüne bir de yağladım. o şekilde şimdilik kendine fazla zarar vermeden bizi taşır hale geldi sanıyorum. Ama yılların bisikleti, durmaktan yorgun, kesinlikle bakım istiyor.. Yardım ya da usta konusunda forumdaki arkadaşlara bir danıştım, bakalım...
Boya işine hiç girmeyeyim diyorum Ender Abi. ne de olsa yıllar sonra bir aspid sahibi olduk, gezelim biraz göstere göstere değil mi :D bir de bazı boyalı bisikletler gördüm, orjinali gibi olmuyor sanki.. şimdilik dediğiniz gibi paslardan bir kurtulayım. fren pabuçları çalışmaya başladı nasılsa ;) kadrodakileri de iyice bir daha sildim mi, tamamdır.
Frenleri yumuşatma, vitesleri ayarlama, dişlileri temizleme işlerine de forumdaki başlıkları takip ederek vakıf olabileceğimi umuyorum..
Size herşey için tekrar teşekkürler. inanın çok yardımcı oluyorsunuz :)
Sevgi ve selamlar.. :rolleyes:
 
@alibo

Merhaba
Sana yardımcı olabiliyorsam ne mutlu.
frenlerini yumuşatmak istiyorsan, tabiki viteslerinide. Fren ve vites tellerini güzelce yağlaman gerekiyor. Bunun içinde bir şırınga ile bu işi daha kolay yapabilirsin.
Şırıngaya ince makina yağını çek ve iğne yardımı ile fren ve vites tellerine, bu iğne yardımı ile iç tel ve dış tel kablosu içine yağ sıkmaya çalış. Ama telleri dış telden çekip çıkarmanı heleki vites tellerini, tel ucundan salmanı tavsiye etmem. Çünkü vites ayarların tamamen bozulur.
Fren telleri içinde aynı şey söz konusu, fren tellerini, fren pabuçları tarafından söküp teli çıkarırsan , o tellerin ucu çapaklandığı için dış tel kablosu içine bir daha çok zor girer. Ama fren telleri çok ucuz olduğu için yenisini alıp dışarda teli ve boşken dış tel kablosunu yağlayıp yeniden teli geçirirsen fren sıkışın çok yumuşar. Tabi birde bisikletin çok uzun süre yattığı için fren pabuçlarınıda yenisi ile değiştirmen,( sertleşen fren lastiklerininde iş görmez durumdan kurtulmasını sağlar) fren sıkışını çok yumuşatacaktır.

Viteslerininde açık gördüğün dış tel ve iç tel boşluklarından, şırıngayla yağ sıkarak gevşemesini, yumuşamasını sağlayabilirsin.

Sevgi ve selamlarımla.
 
@Ender Alıcıoğlu

Merhaba Ender Abi, teşekkürüm gecikti size. Kusura bakmayın. Aklımda olan şey tavsiyelerinizi uygulayayım ve ondan sonra sonuçları paylaşayım idi sizinle ve arkadaşlarla, fakat iş, arkadaş ziyaretleri derken öyle bir tempoya girdim ki, aspidimin de boynu bükük kaldı öyle, ilgilenemedim :( şimdi balkonu bir güzel temizledim, bisikletimi çıkardım, bakima hazirim. hem sizin tavsiyeleriniz hem forumdaki bazı arkadaşların yazılarını kendime kılavuz edinip fren/vites ayarlarımı yapacağım. Sonuçları bildiririm. Ne olursa olsun başarı olmasa da keyif garanti ;)
Tekrar teşekkürler.
Sevgi ve selamlar :rolleyes:
 
Geri