Scudo Sports

Eski, paslı bir jant...

S26

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2007
Mesaj
2.740
Tepki
1.426
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Amoeba
Uzun süre evin bodrumunun köşesinde kalmış bir bisiklet vardı ve bunu alıp adam ettim.
Ancak jantlar paslanmış ve fren yaparak da pek normale dönmüyor.
Zaten frenleri hem çok yiyor hem de iyi tutmuyor.

Mantıklı olan yeni bir jant almak sanırım ama almadan düzeltmeye kalksam...
Jant boyanabilir mi?
Boyanırsa nasıl bir işlem gerekir ve nasıl bir boyayla boyanır?

(Önceden siyaha boyalıydı bu jant. Fren pabuçlarının değdiği yerler de dahil...)
 
Scudo
Paslanmış jant çemberine de teline de ben canımı emanet etmem. En iyisi uygun fiyata yeni bir jant ya da bisikletin üzerindeki komponentlerin seviyesine göre piyasa malı bir tam tekerlek edinmektir bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: S26
Jantı önce kontrol ettim, yüzeyde bir paslanma söz konusu.
Ve et kalınlığı gerçekten fazla. Bu nedenle değiştirmeyi düşünmüyorum, çünkü teller yenilendi zaten.

Yüzeydeki bu sorun için boya-kaplama-zımpara-vs gibi önerileri merak ediyorum sadece, güvenlik açısından çok da önemli değil çünkü kullanım amacı, yapacağı yol ve hız gibi konular nedeniyle çok da önemli bir risk oluşturmuyor.

Eskilerle uğraşmayı seviyorum, biraz da "nasıl düzeltirim" diye sorma nedenim buydu.
 
Eskiden demir üzerine boya şeklinde jantlar vardı,
boya atınca paslanıyordu, fren pabucu bırakmıyordu,
fren yaptıkça boya atıcağından ve jant tekrar paslanacağından
uğraşmaya değmez, günlük kısa mesafelere yetecek bir
ucuz alüminyum jant alın derim.

Eski bisikletime böyle yapmıştım, bir süre sonra tüm parçalar
tek tek ömrünü tamamlamaya başlıyıp, kadronun da paslanmaya
başladığını görünce uğraşmadım daha fazla :(.
 
Bu ilanı ilk gördüğümde jantlarınıza talip olmayı bile düşündüm :) sonra anladım ki niyetiniz zaten mevcut jantlarınızı kullanmak. Ben almayı düşünürken jantları kontra göbekte kullanmak için düşünmüştüm açıkçası.

Boya konusunda pek tavsiye etmem görmedim ayrıca boyanın da fren sürtünmesi ile aşınacağını düşünüyorum. Çok kısa sürede boya gidecektir diye tahmin ediyorum.

Eski bir bisikletimde çelik jant vardı bu bisikletim ile yaşadığım bir olumsuzluğu belirteyim. Ağır yağmur altında da bisiklete binerdim ve jantım ıslandığında frenlerim tutmazdı. Tabi bu söylediğim çok kotu bir mtb nin parçalarıydı sonuçta belki yeni fren papuçları yağmura da dayanıklıdır. Keza benim o bisikletimdeki frenler, bisiklet bir mtb olmasına rağmen belki tek kelepçe tabir edilen çok eski model bir fren sistemi ve o sistemde yullanılan lastik papuçlardı.

Bu yazdıklarımı daha iyi bilen bir ile paylaşırsanız o belki daha iyi bilgi verebilir. Gormeden iddia etmek istemem.

Şahsen ben bir kontra pedal tutkunuyumdur ve eski bisikletlere bayılırım. Neden bisikletnizi kontra pedal yapmayı düşünmüyorsunuz. Hem frenleriniz yağmurdan çamurdan etkilenmez ayar istemez. Nostaljik gozukur ve taş gibi fren yaparsınız herzaman.

Fren keleçte yada sistemi kullanmayacagınızdan hem sistemden hemde fren kollarından kurtulursunuz. Sade hafif ve güçlü frenli bir bisikletiniz olur.

İyi sürüşler ...

Yeni bisikletiniz uğurlu olsun :)
 
  • Beğen
Tepkiler: S26
Emin değilim, yeni bir fren sistemi yada kontra göbek konusunda da. Sanırım bu külüstüre en fazla yeni fren pabucu alabilirim.

Ama bu paslanma işini mevcut fren sistemiyle çözebilirsem daha işime gelirdi.
 
selam oncelikle benimde evde eski bisikletimin çamurlukları vardı ben onları önce tinerle sildim sonra suyla zımparaladım.ve tekrar tinerli bezle sildimm.biraz çizikler oluştu aama güzel olmustu..
 
  • Beğen
Tepkiler: S26
Ben de bunun gibi bişey düşünüyorum ama zımparadan sonra başka bir şey de gerekir mi diye aklıma takılıyor çünkü demir çıplak kalacak tekrar küflenene kadar.

İlk zamanlarda boyalıydı, uzun süre de aşınmamıştı. Şimdi temizledikten sonra boyasam... Değişik bir boya olmalı ki fren yaptıkça kolay çıkmasın. Ama nasıl bir boya? Astarı yüzünden pahalıya gelir mi ayrıca?
 
Geri