Scudo Sports

Eski kadrolara STI

hakano

Bilim, Birlik, Barış
Kayıt
4 Ekim 2007
Mesaj
644
Tepki
549
Yaş
61
Şehir
ankara
İsim
Hakan
Başlangıç
1972—73
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Selam,

Eski tip mandalli sistem kullanilan kadrolara STI uygulanabilir mi? Bildiginiz ornekler var mi?
 
Scudo
Tesekkurler. Eger kadro kulakcigi konusunda da bir sorun cikmazsa benim 25 senelik emektari da belki Tiagra'ya terfi ettirebilirim.
 
Bende yakalşık 20 yaşındaki Columbus'umu yukarıda bahsetiden stopperlar ile sti sisteme çevirdim.. Şu an tiagra set ile kullanıyorum ve gayet memnunum..
Dediğiniz parçadan Sds bisiklette mevcuttu hatırladığım kadayırla.. Şimdiden kolay gelsin..
 
  • Beğen
Tepkiler: hakano
@burcak

Hala diri sayilabilecek bir Peugeot.
 
@d.berkay

Selam,

Kazasiz surusler dilerim. Birkac soru geliyor aklima: STI'ye donusturme islemi sirasinda sorun cikti mi? Soz gelimi orta mil uzunlugu, alt baglanti borusunun altindan giden vites tellerinin gobek altinda donusunu saglayan kanalli parca, vs gibi konularda veya aklima gelmeyen baska yerlerde kes-kucult-yapistir turu tadilata gerek kaldi mi yok hersey yerli yerine oturuyor mu?
 
@hakano

Vallahi benim bisikletimde en ufak bir sorun çıkmadı.. O bahsettiğiniz kanallı parça sanıyorumki Stopperlarla beraber satılıyor veya ayrıca da bulunabiliyor.. Orta göbekte de herhangi bir sorun yaşamadım yeni nesil içi boş tipteki ortagöbek gayet güzel yerleşti kadroma :)
 
  • Beğen
Tepkiler: hakano
Aslinda niyetim Peugeot'yu evde antreman bisikleti olarak Tacx'e baglamak ve bu arada STI aliskanligini kaybetmemek icin vites donusumunu de yapmakti. Hala boyle bir fikir var. Ama orijinalligi bozmamak icin baska bir celik kadro da bakiyorum. Yakinlarda okudugum iki makale Peugeot'yla yillar once yaptigim surusler isiginda celik kadrolara bakisimi tamamen degistirdi. Karbondan daha "canli" oldugunu kendi tecrubelerimle teyit edebiliyorum. Aranizda "celik" kelimesini bisiklet terminolojisinde asagilayici anlamda kullananlar varsa bunda piyasanin karbonu ittirmesinin buyuk rol oynadigini dusunuyorum. Tabii bu mesele baska basliklarin konusu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Burçak Erbil
@hakano

Bana kalırsa bisikletin orjinalliğini bozmayın derim; ben de trainer üzerinde kadrodan vites kullanıyorum, hatta index'li bile değil :D Ama hissederek vites değiştirmenin zevki başka.. STI'ın en büyük artısı ayaktayken vites değiştirebilmek, ama o da trainer'da çok gerekli olan birşey değil.
Zaten trainer için en güzel seçim iyi bir çelik kadro olur; sağlamlığı sebebiyle.. Çelik deyince genelde bizim ülkede çocukken marketten alınan bisikletler hatırlandığından burun kıvırılıyor, columbus'un ne olduğunu çok az kişi biliyor.. Ama yurtdışında en prestijli, kişiye özel üretim, elyapımı bisikletlerin çoğu hala çelikten yapılıyor.
 
Yeterince bozuk yollarda karbon kadrolu bisikletlerin surusu cekilmez hale getirebildiklerine iliskin bir makale okudum yakinlarda. Datca-Marmaris arasinda yaptigim kisa yolculuklarda edindigim izlenim bu makaleyi dogruluyordu. Karbon iyi yollari daha iyi, kotu yollari daha kotu hale getiriyor. 25 sene once celik kadrolu Peugeot'yla yaptigim yolculuklarda bu tur bir rahatsizlik hissetmedigimi hatirliyorum. Onun icin su aralar eski veya yeni celik yol kadrosu ariyorum, hem yolda hem de trainer uzerinde kullanmak icin. Bakalim bir Steelman bulabilecek miyim?
 
Geri