Orkun KnighTR34
Kara atlı prens
- Kayıt
- 14 Ocak 2017
- Mesaj
- 1.012
- Tepki
- 2.038
- Yaş
- 25
- Şehir
- İstanbul
- İsim
- Orkun
- Başlangıç
- 2006—07
- Bisiklet
- Peugeot
Allah rahmet eylesin. Benim babam benim küçüklüğünden beri her fırsatta arabadan inerken arkayı kontrol ederek öyle inmemi tembihlerdi. Maalesef ülkemizde kimse bu bilince sahip değil veya çocuğuna da küçük yaştan itibaren bu bilinci aktarmıyor. Güvenli kapı açmak çok küçük bir ayrıntı gibi görünse de sonuçları yukarıdaki gibi olabiliyor. Yolda ilerlerken en az yarım kapı mesafe bırakmak lazım ama trafik sıkışıksa, insanca olmayan trafikten de etkilenmemek için aralardan kaçarken maalesef mecburen otomobillerle dip dibe gidiliyor. Bu gibi durumlarda muhakkak arada bir de olsa yolun sağında park halindeki araçların içine bakılmalı, aracın içinde inmeye hazırlanan birisi veya çocuk varsa o aracın yanından yavaşlanarak geçilmeli. Ayrıca kendi tecrübelerime dayanarak kapı açma kazalarına karşı fazladan dikkat gösterilmesi gereken durumları sıralıyorum:
1) Arka kapılar dikiz aynalarının olmaması nedeniyle ön kapılardan daha tehlikelidir.
2) Sıkışık trafikte "benzinlik uyanıklığı" yapıyorsanız veya lastik şişirmek amaçlı benzinliğe girmişseniz her an kapı açılmasına hazırlıklı olun. Sonuçta bisiklet benzin yakmıyor. Kimse benzinlikteyken "bisiklet geçebilir" diye düşünerek araçtan ona göre inmez.
3) Ticari t*ksilere diğer araçlara nazaran daha fazla dikkat edin. Hem vurdumduymaz t*ksi şoförlerimiz hem de sarı folyo kaplı teneke lineaya binince "t*ksiye binmeyi" havalı bir şey zannedip afralara tafralara bürünen, triplere giren t*ksi yolcularının araçlardan vurdumduymaz bir şekilde inmesi t*ksileri diğer araçlardan daha tehlikeli kılmakta. Gerçi son zamanlarda uber'in peydahlanmasıyla t*ksi yolcularının sayısı gitgide azalıyor. Uber'in bir güzelliği de yolcu indirirken muhakkak sağa yanaşması ve sol tarafında yolcu kapısının olmaması
4) Şahin, Linea, symbol gibi ucuz araçlara da özellikle dikkat edin. Bu tür araçlar filo aracı olduğundan veya kapısı yamulsa bile sanayide ucuz rakamlara yaptırabileceğinden araçlarından sağına soluna bakmadan inerler.
5) BMW, Mercedes-Benz, Audi, Porsche vb. lüks marka araçlara da dikkat edin. Bunların kullanıcılarının arasında arabasına baba parasıyla sahip olmuş yandaş müteahhit oğulları veya parayı sokaktan bulmuş gibi kolay kazanan, parayı temiz olmayan yollardan kazanan iş adamları da mevcut ve bu kullanıcılar araçlarının kapısı azıcık çizildiğinde bile yaptırmak yerine sıfır kapı alabilecek hatta arabayı satıp sıfırını alabilecek kadar ensesi kalın kişiler olduğundan bunlar da sağına soluna bakmadan araçlarından inerler. Ayrıca bir aşağıdaki maddede belirteceğim nedenden dolayı yine bu araçlara dikkat etmekte fayda var.
6) Eğer Bağdat Caddesi, Fenerbahçe Marina yakınları, Bebek, Nispetiye vb. ultra lüks restoran, bar, gece kulüplerinin yoğunlukta olduğu yerlerde haftasonu ve akşam saatlerinde bisiklet sürüyorsanız yine lüks araçlara dikkat edin. Güzide İstanbul'umuzun kirli sakallı, pespaye görünümlü meşhur psikopat valeleri maalesef bu araçları kendi malı gibi kullanmamakta. Bu araçların sahipleri (yukarıdaki maddede belirttiğim tipteki kullanıcılar hariç) valelerin altındayken araçlarının neler yaptığını görseler kalpten giderlerdi herhalde.
1) Arka kapılar dikiz aynalarının olmaması nedeniyle ön kapılardan daha tehlikelidir.
2) Sıkışık trafikte "benzinlik uyanıklığı" yapıyorsanız veya lastik şişirmek amaçlı benzinliğe girmişseniz her an kapı açılmasına hazırlıklı olun. Sonuçta bisiklet benzin yakmıyor. Kimse benzinlikteyken "bisiklet geçebilir" diye düşünerek araçtan ona göre inmez.
3) Ticari t*ksilere diğer araçlara nazaran daha fazla dikkat edin. Hem vurdumduymaz t*ksi şoförlerimiz hem de sarı folyo kaplı teneke lineaya binince "t*ksiye binmeyi" havalı bir şey zannedip afralara tafralara bürünen, triplere giren t*ksi yolcularının araçlardan vurdumduymaz bir şekilde inmesi t*ksileri diğer araçlardan daha tehlikeli kılmakta. Gerçi son zamanlarda uber'in peydahlanmasıyla t*ksi yolcularının sayısı gitgide azalıyor. Uber'in bir güzelliği de yolcu indirirken muhakkak sağa yanaşması ve sol tarafında yolcu kapısının olmaması
4) Şahin, Linea, symbol gibi ucuz araçlara da özellikle dikkat edin. Bu tür araçlar filo aracı olduğundan veya kapısı yamulsa bile sanayide ucuz rakamlara yaptırabileceğinden araçlarından sağına soluna bakmadan inerler.
5) BMW, Mercedes-Benz, Audi, Porsche vb. lüks marka araçlara da dikkat edin. Bunların kullanıcılarının arasında arabasına baba parasıyla sahip olmuş yandaş müteahhit oğulları veya parayı sokaktan bulmuş gibi kolay kazanan, parayı temiz olmayan yollardan kazanan iş adamları da mevcut ve bu kullanıcılar araçlarının kapısı azıcık çizildiğinde bile yaptırmak yerine sıfır kapı alabilecek hatta arabayı satıp sıfırını alabilecek kadar ensesi kalın kişiler olduğundan bunlar da sağına soluna bakmadan araçlarından inerler. Ayrıca bir aşağıdaki maddede belirteceğim nedenden dolayı yine bu araçlara dikkat etmekte fayda var.
6) Eğer Bağdat Caddesi, Fenerbahçe Marina yakınları, Bebek, Nispetiye vb. ultra lüks restoran, bar, gece kulüplerinin yoğunlukta olduğu yerlerde haftasonu ve akşam saatlerinde bisiklet sürüyorsanız yine lüks araçlara dikkat edin. Güzide İstanbul'umuzun kirli sakallı, pespaye görünümlü meşhur psikopat valeleri maalesef bu araçları kendi malı gibi kullanmamakta. Bu araçların sahipleri (yukarıdaki maddede belirttiğim tipteki kullanıcılar hariç) valelerin altındayken araçlarının neler yaptığını görseler kalpten giderlerdi herhalde.