Scudo Sports

Erdoğanlar Bisiklet

Erdoğanlardan sürekli alışveriş yaparım, bu zamana kadar hiç bir sıkıntı ile karşılaşmadım. Hatta bugün sorunsuz bir alışveriş yaptım :)
 
Scudo
Beyler benim çok canım yandı erdoğanlar bisikletten. 3 ay önce Token C28A jant seti aldım. Ön jant göbek arızalı çıktı. Bildiğin göbekte boşluk vardı. Teker sağa sola dans ediyordu bildiğin. Değiştirmeyip sıfır jantı tamir etmeye kalktılar. Beceremediler. Kaldı ki sıfır jant neden tamir olsun ki. Geri vermek istedim, 5 günlük jantı 2. el fiyatına geri aldı. Aynı zamanlarda cube agree GTC 105 setli carbon kadro bisiklet aldım. Şimdilerde kadronun ortasından çıtır çıtır sesler geliyor. Yapmaları için gönderdim. Tabi ki kargo ücretlerini ben karşıladım :). Bisiklet geldi. Çıtırtılar devam ediyor. Birde üstüne sol fren vites kolunu bozmuşlar. Tamir edilmiyor. Tek olarak da satılmıyor. Mecbur çift olarak yenisini alacağız. Anlayacağınız adamlar ürünleri satana kadar çok ilgililer, güler yüzlüler, ödemelerde yardımcı oluyorlar falan filan. Bende bu sebeplerden dolayı bütün alışverişlerimi Erdoğanlar Bisikletten yapıyorum 2 senedir. Ancak iş satış sonrasına gelince her türlü yol var bu adamlarda. Aldığınız ürünü sanki oradan almamışsınız gibi davranıyorlar. Aman diyeyim. Uzak durun. İnternet sitesine bile girmeyin. Çok zarar ettim çok. :(
 
Alışverişler gerçekleştikleri andaki duruma göre kendilerine özeldir, durumsaldır. BUradan tek taraflı olarak dinlemek doğru değil. Bazen müşteri öyle taleplerle gidiyor ki, firma sahibinin yapabileceği birşey yok, herşeyi de sineye çekemezsiniz.
Memnun olan vardır, olmayan vardır, şahsım adına, hiçbir sorun yaşamadan alışveriş yapanlardan biri de benim. Aydın' dan, bir defa bile yüzyüze gelmediğimiz firma sahipleri ile doğru bir üslupta pek çok alışverişim olmuştur.
Kimseyi itham etmiyorum ama buradan da tek taraflı olarak ne şahısların (müşterilerin) ne de firma sahiplerinin bazı isnadlarla karşı karşıya bırakılmalarını doğru bulmuyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sanberk E
Öncelikle tüm forum katılımcılarına ve bisiklet severlere esenlikler dilerim.
’’Erdoğanlar Bisiklet’’ hakkında sitayişle bahsedenler olduğu gibi,müşteki sıfatı ile bahsedenler de olduğunu müşahede ettim.Okuma zahmetine katlanma nezaketini gösterirseniz ben de bir bisiklet kullanıcısı olarak mahut firma hakkındaki fikir ve mütalaalarımı sizlerle paylaşmak istiyorum.
Ben Ankara’da ikamet etmiyorum.Lütfi Bey ile tanışmıyorum,şifahi olarak görüp sohbet etme imkanım olmadı.Kendisini gıyaben tanıyorum ve dört veya beş defa telefonla görüşmem oldu.
Şu ana kadar edindiğim izlenim müspet cihette.Şöyle ki;
İki defa alış-verişim oldu.Aldığım ürünler;
Scott 2013 Sub 30 Tur Bisikleti ve Scott Bisiklet Park Ayaklığı (Yıl 2013)
ve
Cube 2014 Touring Pro RF Antrasit Siyah Yeşil Tur Bisikleti ve iki adet patlamaya dayanıklı içi sıvı dolu iç lastik(Yıl 2014)
Her iki ürünü almadan önce stok durumunu öğrenmek ve ürün özellikleri hakkında teknik bilgi almak için kendilerini telefon yolu ile aradım.Gayet dostane,nazik ve sevecen bir üslupla karşılaştım.Bisikletin kadrosunun boyuma ve iç bacak uzunluğuna uygun olmadığı ve rahat hareket edemediğim takdirde geri gönderebilme imkanımın olup olmadığını sorduğumda olumlu cevap aldım.Üstelik geri iade yaparsam kargo masrafının da kendilerine ait olduğu teminatını verdiler.Mail order tariki ile kredi kartımdan 9 taksit olmak üzere ödeme yaptım.
Kargo ücreti kendilerine ait olmak üzere sorunsuz bir şekilde ürün tarafıma ulaştı.Scott bisikletimden oldukça memnun kaldım.2000 km. küsur yol yaptım.Ağustos 2013’te uzun bir tur yaptım.Herhangi bir sorunla karşılaşmadım.Ankara’da ikamet eden mimar arkadaşıma Erdoğanlar’ı tavsiye ettim.Arkadaşımı gayet kibar bir şekilde karşılamışlar ve çok dostane davranmışlar.Misafirperverlikte ve ikramda kusur etmemişler.Arkadaşım da Scott Sub bisikletini bu firmadan aldı.
Cube tur bisikletimi kargodan teslim alırken kartonu kargo firması görevlisinin yanında açtım.
Karton kutunun bakır tellerinin seleye beş yerinden delik açmak sureti ile zarar verdiğini gördüm.Tutanak tutturdum.Erdoğanlar’ı aradım ve Lütfi Bey ile görüştüm.Kendisine durumu izah ettim.Gayet nazik bir tavırla kargo ücretinin kendilerine ait olmak üzere seleyi kendilerine geri iade etmemi rica ettiler.Orijinali ile değiştireceklerini söylediler.İşlerimin yoğunluğundan dolayı kendilerine seleyi gönderme fırsatım olmadığı için üç günlük bir tehir söz konusu oldu.Buna rağmen orijinal seleyi ertesi gün gönderdiler ve –kusur kendilerine ait olmadığı halde- özür dilediler.
Yol bisikletim onlu rubleye sahip.Bunu Ultegra on birli ile değiştirme gibi bir düşüncem vardı.Erdoğanlar firmasının internet sitesinde on birli Ultegra olduğunu gördüm.Lütfi Bey’i aradım.Kendisine düşüncemi izah ettim ve onun da bu konudaki fikrini almak istedim.Kendisi bunun lüzumsuz olduğunu,beyhude masraf çıkarmaktan maada bir şey olmayacağını ve ikisinin sürüş kalitesi arasında aslında bir fark olmadığını söyledi.Kendisine henüz sormadığım halde –ki soracaktım- vites sistemleri hakkında bana beş dakikadan fazla teknik bilgi verdi.Kendisine bu nazik üslubundan dolayı teşekkür ettim ve değiştirme fikrimden vazgeçtim.Hülasa dilese idi bunları bana söylemeyebilir ve beni bu konularda tenvir etmeye bilirdi.
Son tahlilde şunu demek istiyorum.Üslubu beyan ayni ile insandır.Bunun muvacehesinde kendileri ile şu ana kadar yapmış olduğum her alış verişten ziyadesi ile memnun kaldım.
Umarım bundan sonra da memnun kalırım.Kendilerine bu vesile ile teşekkür eder,işlerinde başarılar ve hayırlı kazançlar temenni ederim.
Sağlıcakla kalın.
 
Arkadaşlar, bu başlıkta yazılanlara bakılacak olursa tek bir sonuç çıkıyor bence, bu firmada bir dengesizlik var.
Yani öyle işlemler var ki arkadaşlar yazmış, bir müşteriye bu şekilde davranan bir firmanın bir alttaki mesajda yaptıkları inanılmaz.

Demem o ki bu mesajlarda anlatılan tecrübelerin hepsi doğru ise bu firma bir öyle bir böyle. Allah alışveriş yapacaklara yardım etsin de o gün iyi hallerinde olsunlar...
 
Ben kendilerinden polisport georgia çamurluk, xlc bagaj ve zefal zincir yağı aldım. siparişi öğleden sonra vermiştim. ertesi gün öğlen elimdeydi. Şaşırdım. Kendim adına teşekkür ederim.
 
@Çetin ŞAHİNÖZ

Aslında bu firma değil, Türkiye'de neredeyse tüm firmalar aynı şekilde günden güne değişim gösteriyor. Bunun sebebi firmaların kurumsallaşmamış olması büyük oranda. Yani diyaloğa girdiğimiz kişiler (gerek firma sahipleri, aileleri, gerekse işçiler) profesyonel satış, teknik destek, ticaret etiği gibi konularda eğitim almış kişiler değil. Hal böyle olunca da kişinin biraz iyi niyetine, insafına, o günkü ruh haline kalıyor işimiz. Genelde çok iyi niyetli ve yardımsever olan kişiler bile, misal o gün şekerinin düşmesi, moralinin bozuk olması gibi durumlarda müşteriye kötü bir yaklaşım gösterebiliyor. Tabi burada tüm kabahat satıcıda değil, müşterilerin de zaman zaman çileden çıkaran soruları, tavırları ve sabırsızlığı bu durum üzerine tuz biber ekmiş oluyor.

Firmalarımız biraz da olsa eğitime, çift taraflı bilgilendirmeye ve müşteri memnuniyetine özen göstermeye başlarsa bu sorunlar yavaş yavaş çözülecektir. Basit de olsa bir çağrı merkezi kurulması, personelin eğitilmesi, teknik konularda bilgilendirilmesi ve özenli çalışmaya teşvik edilmesi gerekiyor. Ancak bu gibi durumlar da hem zaman, hem maliyet anlamına geliyor. Zaten fiyatlardan sürekli şikayet halinde olan bizlerin ise bu maliyet bize yansıtılırsa yerli satıcılardan alışverişi toptan keseceğini tahmin etmek güç değil.

Belki de bu forumda tartışmamız gereken en önemli konulardan birisi bu. Yerli bisikletçilerin ve sektörün bir şekilde gelişmesi ve profesyonelleşmesi. Bir çıkış yolu çizmek gerekirse bence öncelikli konular:

- Devletin bisiklet, parça ve aksesuarları ile ilgili vergileri en azından bir süreliğine olabilecek en düşük seviyelere çekmesi,
- Firmaların da aynı özveriyle yaklaşıp fiyatları olabildiğince makul seviyelere (özellikle parça ve aksesuar için) çekmeleri,
- Bisiklete gönül veren kişi ve firmaların bu konuda ciddi yatırım ve sermaye ortaya koyması, belki birkaç büyük firmanın bu amaçta birleşmesi,
- Hem devlet, hem de özel sektördeki firmaların bisiklet sporu için çalışması. Değişik yerlerde parkurlar oluşturulması, yarışlar ve tanıtımlar düzenlemesi gibi konularda çalışmalar yapması (bizlerin de öncü ve destek olması),
- Bisiklet kullanıcılarının yerli firmalara destek vermesi, en azından %10-20 gibi bir kar etmek için yurtdışından alışveriş yapmaması.

Eğer yabancı firmalara ya da Alibaba'ya mecbur kalmak, bazen ürünlerin gelmesini aylarca beklemek, ürünleri görmeden-dokunmadan almak istemiyorsak; eğer yabancı sitelerde paylaşılan, yurtdışında yapılan yarışları, aşılan parkurları, çeşit çeşit bisikletleri ağzımızı açarak seyretmek istemiyorsak bu konuyu en azından Türkiye'nin bu konudaki en aktif forumunda ciddi olarak tartışmamız ve çözümler üretmek için elimizden geleni yapmamız gerekiyor.

Belki öncelikli olarak bu adımlar atılır ve bir gelişme sağlanırsa, sonraki aşamalarda firmaların profesyonel bir hizmet vermesini, yüksek seviyede müşteri memnuniyeti sağlamasını beklemek daha gerçekçi olacaktır.
 
Şahsım adına ben de erdoğanlar bisikletten internet yoluyla başka bir şehirden alışveriş yaptım ve telefon açıp konuştuğumda çalışanların ve Lütfi Bey'in ilgisinden ve davranışlarından son derece memnun kaldım...
 
Bende erdoğanlar bisikletten çok memnunum. Gerekse ilgi alaka olarak gerekse musteriye yaklaşım ve yardımcı olma isteği ile gerçekten esnaf lığın ne demek olduğunu bilen bir kurulus. Ellerindeki mevcut çeşit ise tartışıl myacak dercede iyi durumda. Malesef devletin aldığı vergiler ve ürünlerin garanti sebebinden dolayı dispiritör firmalar tarafından ithal edilmesi fiyatlara malüm yansıyor.
 
Şu forumda böyle ayakları yere basan yapıcı çözümler sunan yazılar okudukça o kadar seviniyorum ki. Bu yorumda yazılanlar ayrı bir başlığı ve tartışmayı hakediyor. Lütfen ayrı bir başlık açın ve bir firma üzerine kısır bir döngüde ilerleyen bu başlıkta kaybolup gitmesin.
 
@Serdar Unalan

Teşekkürler Serdar Bey, yarın yeni bir konu şeklinde düzenleyip başlık açacağım. Siz ve diğer tecrübeli bisikletçiler, yarışçılar da bilgi ve görüşlerinizle katkıda bulunursanız bu gibi konularda daha güzel bir sonuç ortaya çıkacaktır.
 
Erdoğanlar Bisiklet'te 15-19 Temmuz tarihleri arasında bayram indirimi var bakmanızı tavsiye ederim.

 
Bisikletim dahil tum alışverişlerimi Erdoganlar bisikletten yapıyorum.Son derece memnunum.3 adet bisiklet ,forma ,kask,ayakkabı vs.hiçbir sıkıntı yaşamadım.
 
Tüm alışverişlerimde tercih ediyorum ve bunun en büyük sebebide müşteri memnuniyeti, teknik destek ve aldıktan sonraki hizmetleri muazzam, geçenlerde giant atx kadro aldım iki gün sonra aradılar beğendiniz mi diye, alırkende 20 dakikaya yakın konuşmuştuk ve ben daha pahalı birşey alıcakken bana diğerinin daha uygun olduğunu söyleyerek gereksiz para harcamamı dahi önlediler :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: nevzatsercanoktay
Benim de bir kaç alışverişim oldu Erdoğanlar bisikletten, hiçbir sorun yaşamadım bayağı yardımcı olmuşlardı
 
@önder Yönlü Katılıyorum.Eskisehir'liyim.Ve ne hitmetse burdaki 3 büyük magaza erdoganlardan ucuz...Benim parca bazında 3-4 milyarlık havalı masa dahil alısverisim oldu hepsinde tüm siteleri arastırırım ama hep Sehrimden daha indirimli aldım...
İyi Forumlar Dilerim.
 
Bende yarın gidiyorum oraya :) İş için Ankara'ya gelmiştim. Gelmişken göreyim diyorum, umarım sorunsuzca alışverişimi yaparım. Mağazasının çok büyük ve çeşidinin bol olduğu düşüncesiyle gidecem (internet sitesindeki ürün bolluğunu gördüğümden böyle bişey oluştu)
 
Geri