Enteresan bir bisiklet triban 100

Aruera

Aktif Üye
Kayıt
19 Mart 2019
Başlık
1
Mesaj
159
Tepki
141
Şehir
Diyarbakır
İsim
B. BUDAK
Başlangıç
2006—07
Bisiklet
Kron
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@Desert Fox hemen atıyorum bekle kardeşim neden yalan söyleyim sana :)

195673 dosyayı görüntüle195674 dosyayı görüntüle
Beklediğimden şık geldi açıkçası, ben alsaydım birkaç ay sonra yeni veya 2. el bir aynakol, ön vites değiştirici (parçanın isminden emin değilim) bunların yanında gerçekten de yol bisikleti olarak kullanacaksam daha müsait lastikler alırdım sanırım bu arkadaş fiyatından mütevellittir ki biraz şehir ve yol hibriti olmuş ancak böyle de pek âlâ hoş ve f/p olarak başarılı. Biraz da sürüş deneyimlerinizi aktarıp varsa daha önce sürdüğünüz bisikletlerle kıyaslar mısınız? Bilgilenmiş oluruz.
 

Ecmel55

Üye
Kayıt
17 Şubat 2019
Başlık
2
Mesaj
64
Tepki
17
Şehir
Samsun
İsim
Ecmel
Başlangıç
2009—10
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Sürüş olarak mtbden yol tarzına geçen birisi olarak çok güzel ve akıcı oluğunu söyleyebilirim yanımda carrora (yanlış yazmış olabilirim) sportive 223 ve salcano xrs 60 ile birlikte sürüyoruz ve en önde gidibiliyorum f/p ürünü gerçekten 1700 tl biraz pahalı evet 1200 tlyken daha iyidi fakat yapcak bişey yok ülkemizde doların hali 5 liralarda yani neyse sürüş olarak çok zevk veriyor mtb konforunu aratmıyor beden olarak L kullanıyorum alcaklarada L alsınlar derim diğerlere bana baya küçük geldi tabii boyları yetiryorsa alacakların fakat internetteki tabloya çok inanmayın gidip deneyin derim ben m almayı düşünyordum Bakınca L daha iyi oldu m küçük geldi o yüzden bakıp almakta fayda var tabii söylememe gerek var mı bilmiyorum ama kaskınızı takmayı unutmayın.Vitesleri ise bana gayet yeterli geldi zaten mtbden geçcekseniz sizede yeterle gelcektir eğer yetmiyorsa ön vites takabilceğiniz kablo geçiş yerleri var oraya takip 2x7 yada 2x11 yapabilirsiniz parçaları değiştirip bana şuanlık yetiyor hiçbir yokuşta inip elime almadam bayada yokuş çıktım zaten bulunduğum bölge yokuşlu aynakol oranını dert etmeyin derim yani daha 1 hafta olmadı 6 gündür hergün en az 3 saat en fazlada 8 saat sürdüm gayet başarılı buldum bence olumsuz yorumların çoğunu hak etmiyor vites yeride kötü yerde değil aslında gayet pratik geldi bana.İyi Sürüşler Dilerim almak istiyenler bana yazabilirler yardımcı olurum.

@Desert Fox kardeşim bu arada neden aldığıma inanmadığını sorabilir miyim :D işim gücüm yok foruma yalan söylemeye mi uğraşcam ?

@Aruera önceden bianchi mtb kullanıyordum 8 yıl falan kullandım bu ağustos 9 yaşına gircek :D ondan sonra öyle bir rahatlık ki triban 100 yani anlatılmaz yaşanır denir :D Sizde eğer almak istiyorsanız çok tavsiye ederim şahsen olumsuz yorumlara bence fazla aldanmayın çünkü olumsuz yorum yapan arkadaşlar genellikle bu bisikleti yol bisikleti olarak değerlendiriyorlar ama amacına göre değerlendirirseniz f/p olarak en iyi bisiklet diyebilirim bana göre alacaksanız benle iletişime geçebilirsiniz her türlü yardımda bulunurum :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Aruera

yenhesa

Aktif Üye
Kayıt
10 Şubat 2019
Başlık
0
Mesaj
122
Tepki
137
Yaş
29
Şehir
adana
Başlangıç
1990—91
Bisiklet
Diğer
Kimse yazmamış ama bisiklette siyah triban yazıları ve band çizgiler yapıştırma, yani boyama ile sabitlenmiş değil tırnak ile kalkıyor.

Ayrıca bisikleti 2x11 li sisteme çevirmek 11li sistem yeni bir bisiklet almaktan daha pahalıya gelir ama triban 100 ü 11li sisteme yükseltirseniz de forum tarihine geçersiniz herhalde.
 

Ecmel55

Üye
Kayıt
17 Şubat 2019
Başlık
2
Mesaj
64
Tepki
17
Şehir
Samsun
İsim
Ecmel
Başlangıç
2009—10
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@yenhesa yapıştırma olduğunu bende biliyorum biliyordum zatende bu arada sadece yapmak isterseniz dedim ben yapacağım demedim.
 

yenhesa

Aktif Üye
Kayıt
10 Şubat 2019
Başlık
0
Mesaj
122
Tepki
137
Yaş
29
Şehir
adana
Başlangıç
1990—91
Bisiklet
Diğer
@yenhesa yapıştırma olduğunu bende biliyorum biliyordum zatende bu arada sadece yapmak isterseniz dedim ben yapacağım demedim.
Bunu dialoğa çevirmek istemen ama şu yetiyor yazınca yükseltme gibi bir ihtimaliniz olduğunu düşündüm, bu bisikleti ne kadar sevdiğinizi bildiğimden sizden de beklemedim değil açıkçası.

Keşke benden önce yazsaydınız çıkartmalı olduğunu. Bu arada bu kötü bir şey de olmayabilir eğer bisikleti kendinize göre tasarımlamak isterseniz. İnternette ikinci el sitelerinde kendi ismini yazdıranları gördüm btwin yazısının olduğu yere. Sonuçta herkesin sevdiği kendine. Ama çıkartmalı bir kadronun da boya kalitesinin iyi olmadığı da açık.
 

Ecmel55

Üye
Kayıt
17 Şubat 2019
Başlık
2
Mesaj
64
Tepki
17
Şehir
Samsun
İsim
Ecmel
Başlangıç
2009—10
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@yenhesa isterseniz zaten dechatlondan yazdırabilirsiniz atölyede bu arada zaten çoğu bisiklette çıkartma oluyor boya olanların fiyatları biraz tuzlu oluyor diye biliyorum.
 

yenhesa

Aktif Üye
Kayıt
10 Şubat 2019
Başlık
0
Mesaj
122
Tepki
137
Yaş
29
Şehir
adana
Başlangıç
1990—91
Bisiklet
Diğer
Triban 500 çıkartmaları sabit mesela. Decathlonun maliyeti azaltmak için yaptıkları gerçekten ilginç, triban 500 de bile tek suluk delikleri var mesela.

Sizin bisikleti alma sürecinizi merakla takip ettim açıkçası, ama dik başlılığınızı yada kendinden emin ne istediğini bildiğinizi ya da kararınızı çoktan verdiğinizi görüp müdahil olmamıştım.

Hazır yazıyorken bisikleti almayı düşünenler için birkaç bir şey söyleyeyim.

1 yıl Triban 500 kullandım, şu anda da triban 100 flat bar versiyonu var. Birçok parçası ve kadrosu triban 500 ile aynı.
Eğer droplarda yada hoodlarda uzun vakit geçireceksiz almayı düşünebilirsiniz. Onun dışında diğer şehir bisikletlerine drop bar ve sti fren takmak da düşünülebilir.

Bisikletin lastikleri slick ve pek kaliteli değil. Yani arazi için değil. Lastiklerin eti ince gibi beni tedirgin ediyor açıkçası, şu anlık patlak olmadı.
Jantları ince jant 15c olması lazım, 32 lastiği takınca bombeleşmiş. Jantları da çok kaliteki değil. Hem fren yüzeyi çabuk eriyor hem akordu çabuk kaçıyor. Çabuk kaçmasının sebebi triban500 deki yüksek lastik basıncı ve ince lastik de olabilir, triban100 de şu an böyke bir sorunla karşılaşmadım.

Kadrodan memnunum triban500 ile kadro açısından bir sorun yaşamamıştım.

Fren bacakları 500 ile aynı. Triban 500 deki frenlerden memmnum değildim, flarbar versiyonunda fren kollarından olsa gerek çok iyi olmasa da beni tedirgin etmiyor.

Kadroda kablo bağlantıları var bisiklet kolayca 3 lü sisteme geçebilir. Fakat yine de en küçük dişli 14 ve vidalı ruble. Yani 11 li yapmak isterseniz, arka göbeğinde değişmesi gerekecek 8li sisteme ya da arayıp 11 li bir vidalı ruble bulacaksınız.

Gravel ya da cyclocross tarzı bir bisiklet için.
Başka bir bisikleti drop bara geçirmek daha ucuza gelebilir sizin için.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato

Ecmel55

Üye
Kayıt
17 Şubat 2019
Başlık
2
Mesaj
64
Tepki
17
Şehir
Samsun
İsim
Ecmel
Başlangıç
2009—10
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@yenhesa triban 100de bir sıkıntı yaşadınız mı hiç yada lastiğniz henüz patlamamış sanırım kaç km oldu acaba ? birde ilerde güncellersem önü 2 li yaparsam kaç tlye maliyeti olur
 

yenhesa

Aktif Üye
Kayıt
10 Şubat 2019
Başlık
0
Mesaj
122
Tepki
137
Yaş
29
Şehir
adana
Başlangıç
1990—91
Bisiklet
Diğer
@yenhesa triban 100de bir sıkıntı yaşadınız mı hiç yada lastiğniz henüz patlamamış sanırım kaç km oldu acaba ? birde ilerde güncellersem önü 2 li yaparsam kaç tlye maliyeti olur
triban 100, 200 küsür oldu.

2li sisteme geçmek çok maliyetli. Onun yerine 3 lü sistem daha uygun oluyor. Eğer ikili istenirse yeni bir bisiklet almak eski bisikleti 2. el satarak daha uyguna kaçabilir. Güncel fiyatları bilmiyorum ama geçmek isteyenler yavaş yavaş indirimden alınabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökay Akçay

ZaMPaRa

Üye
Kayıt
17 Haziran 2008
Başlık
0
Mesaj
28
Tepki
29
Şehir
iST
İsim
Murat
Bisiklet
Trek
Kadro yandan bi garip duruyo sanki.Mtb lerde kadro boyu düsük olan modeller gibi duruyo.
 

Haggard1963

Daimi Üye
Kayıt
21 Şubat 2018
Başlık
1
Mesaj
295
Tepki
658
Şehir
Bursa
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Diğer
Günümüzde komponentler çok pahalı, öyle ki sıfıt ya da ikşnci el bisşklet almak, toplamaktan daha ekonomik oluyor. Bu bisikleti rahat rahat kullanmak için ortalama 1000 TL harcamak gerekir diye düşünüyorum; lastikler, jantlar, fren-vites kolları, 2 ya da 3 yaprak aynakol, muhtemelen arka göbek... 1700 TL verip neredeyse kadro alınıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: yenhesa

mariokaldato

Bir karadelik'te B.İ.M mağazası açmak lazım
Kayıt
1 Ağustos 2015
Başlık
98
Mesaj
9.284
Tepki
29.656
Şehir
Bursa
İsim
Raşit Cumhur Çakın
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Merida
Bisiklet türü
Şehir - Tur
triban 100, 200 küsür oldu.

2li sisteme geçmek çok maliyetli. Onun yerine 3 lü sistem daha uygun oluyor. Eğer ikili istenirse yeni bir bisiklet almak eski bisikleti 2. el satarak daha uyguna kaçabilir. Güncel fiyatları bilmiyorum ama geçmek isteyenler yavaş yavaş indirimden alınabilir.
Aynakolu ikili yada 3 lu yapmaya kalkinca kadroda kablo yollari var mi acaba? Yoksa nasil bir kablolama yapilir ?

Edit : Pardon , arkadas yazmis zaten varmis kablolama yuvalari
 

yenhesa

Aktif Üye
Kayıt
10 Şubat 2019
Başlık
0
Mesaj
122
Tepki
137
Yaş
29
Şehir
adana
Başlangıç
1990—91
Bisiklet
Diğer
Aynakolu ikili yada 3 lu yapmaya kalkinca kadroda kablo yollari var mi acaba? Yoksa nasil bir kablolama yapilir ?
Var. Alt borunun üst ucunda kablo tutucu ile orta göbek altında kablo yön vericisi(cable guide) var. Kadro triban 500 ile aynı.

De
Günümüzde komponentler çok pahalı, öyle ki sıfıt ya da ikşnci el bisşklet almak, toplamaktan daha ekonomik oluyor. Bu bisikleti rahat rahat kullanmak için ortalama 1000 TL harcamak gerekir diye düşünüyorum; lastikler, jantlar, fren-vites kolları, 2 ya da 3 yaprak aynakol, muhtemelen arka göbek... 1700 TL verip neredeyse kadro alınıyor.
Dediklerinize katılmakla birlikte bisikletin ne amaçla kullanılacığı ve kullanıcının deneyimi de önemli. Yani ona göre alınmalı. Bisiklet bu haliyle de kullanılır. Sınuçta fixie kullananlar da var, vites sistemi her şey değil.
 

Haggard1963

Daimi Üye
Kayıt
21 Şubat 2018
Başlık
1
Mesaj
295
Tepki
658
Şehir
Bursa
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Diğer
Var. Alt borunun üst ucunda kablo tutucu ile orta göbek altında kablo yön vericisi(cable guide) var. Kadro triban 500 ile aynı.

De

Dediklerinize katılmakla birlikte bisikletin ne amaçla kullanılacığı ve kullanıcının deneyimi de önemli. Yani ona göre alınmalı. Bisiklet bu haliyle de kullanılır. Sınuçta fixie kullananlar da var, vites sistemi her şey değil.
Elbette kullanılabilir, çocukluğımuzda ne bisikletler kullandık; düşündüğümüzde şimdi doğru olan hiç bir şey yoktu. Fixie ise işin biraz tarz boyutu. Fakat Triban 100'ün stok hali performans değil, şehir kullanımı için çok uygun değil. Uygun değil demem bu bisikleti yeni başlayacak olanların alacak olması. Bu fiyata tek yaprak bile olsa en azından arka arttırıcı sti koldan kontrol edilebilmeyidi. 1200 TL'ye kadar fşyatı olsa hiç bir lafım olmazdı.
 
  • Beğen
Tepkiler: yenhesa
Kayıt
30 Mayıs 2018
Başlık
0
Mesaj
1
Tepki
0
Yaş
20
Şehir
Ankara
İsim
Hasan Berk Ulaşlı
Bisiklet
Salcano
Ben aldım. Düz yolda çok seri hızlanıyordu. Yokuşta hiç iyi değildi. Yordu. Üçlü aynakol taktım. Meğer sorun rublede imiş. 32 li dişlisi olan 7 li ruble takınca yokuş tırmanıyorum. Pedalından ayağım kaydı. Üzeri dişli pedal taktım. Gidonu değiştirdim. Bagaj taktım. Her gün 10 km ulaşıma katkısı var. Günlük 10 tl ulaşım giderimle parasını çıkarıyorum.
Yalnız vites konusunda kafayı yedim. Yokuş çıkmak nedeniyle çok kafa yordum. Asya ülkelerinde bisikletle yük bile taşınıyor. Biz de akıl sorunu var
Hocam
Ben aldım. Düz yolda çok seri hızlanıyordu. Yokuşta hiç iyi değildi. Yordu. Üçlü aynakol taktım. Meğer sorun rublede imiş. 32 li dişlisi olan 7 li ruble takınca yokuş tırmanıyorum. Pedalından ayağım kaydı. Üzeri dişli pedal taktım. Gidonu değiştirdim. Bagaj taktım. Her gün 10 km ulaşıma katkısı var. Günlük 10 tl ulaşım giderimle parasını çıkarıyorum.
Yalnız vites konusunda kafayı yedim. Yokuş çıkmak nedeniyle çok kafa yordum. Asya ülkelerinde bisikletle yük bile taşınıyor. Biz de akıl sorunu var
Hocam merhabalar 1 yildır ben de triban 100 kullanıyorum ve turda yokuslarda zorlanmaya başladım ben de sizin gibi ön aynakolu değiştirmek istiyorum bunu nasıl yapabilirim hangi parçalar lazım yardımcı olur musunuz
 

Harun.

Yaşam boyu bisikletçi
Kayıt
8 Temmuz 2010
Başlık
210
Mesaj
1.776
Tepki
931
Yaş
24
Şehir
Wonderland
Başlangıç
2003—04
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Şehir - Tur
48/34 nedir en azından 50/50 yapın 11'li tek yaprak sistem.
 
Kayıt
1 Kasım 2015
Başlık
47
Mesaj
2.709
Tepki
13.030
Yaş
38
Şehir
Bursa
İsim
Alp Tigin
Başlangıç
1991—92
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Triathlon
Denemeden olumsuz yorum yapanları hiçbir zaman anlayamamışımdır. Bu vites kollarını 3x7 Tourney setli Trek Fx 7.1 üzerinde Dropbar dönüşüm projemde kullandım. Bu sistemde "en düşük rapmpada zorlanırısın" diyen arkadaşlara yaptığım uzun mesafeli tırmanışlarda full karbon yüksek donanımlı yol bisikletçilerinin bir kısmını bırçok kez geride bıraktığımı, gruptsetin de bir yere kadarımı olduğu, işin bacakta ve kondüsyonda olduğunu belirtmek isterim..Triban 100 muttemelen 2x7 ve üzeri Sti kol yerine yol tipi fren kolu ve Sl a050 vites kolu kullanılan ekonomik bir "yol bisikletidir"

Bir bisikletin "Yol-Yarış" olabilmesi için üzerinde orta-iyi durumda bir grupset olması gerekmez. Birbirinden bağımsız vites-fren kolları olan 1-2-3 kademeli aynakola sahip oolan bisikletlerde "yol bisikleti" pekâlâ olabilir..
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozicu ve Aruera

turcudede

Aktif Üye
Kayıt
18 Nisan 2019
Başlık
1
Mesaj
119
Tepki
157
Şehir
Ankara
İsim
Turcu Dede
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Merida
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@resulosman2301 aynen usta gidonda düz olsaymıs tamam
@Son Selim aslında disk fren bağlantı yerleri olsa hiç kasmaya gerek yok alınıp değişikliler ile yapılabilir. Şimdiki fiyatına başlangıç seviyesi hd mtb alındığını düşünürsek mantıklı olabilir.
Siz yanlış yerdesiniz, mtb kategorisine gidin.

Decathlon'a yazdığım incelemeyi kopyalıyorum:

Bisikletin komponentlerinin kötü olduğunu bile bile aldım, çünkü kadrosu ve maşası güzel. Tur yapmak için uygun, çelik maşaya istediğim gibi yüklenebilirim. İlk başta düz gidon takmayı düşünüyordum ama şimdi droplara alışmaya çalışacağım masraftan kısmak için.

Grupsete gelelim:

Önde aktarıcı olmaması sayesinde işler rahatlamış fakat dişli narrow-wide olmalıydı, onun yerine zincir atma koruyucuları ile telafi edilmiş.

Freewheel nedir yahu?! Arkada dişli oranını değiştirmek için tekeri komple değiştirmek gerekecek, masraftan kaçarken bizi masrafa sokmuşsunuz. Megarange dişliler takır tukur, çünkü 34 dişten 24 dişe atlamak kolay değil. Hele en küçük diş 14 lü, bu da yapabileceğin hızı limitliyor. Öne 34T narrow wide dişli taksam hesabı yaptım, arkadaki 14T yetmiyor. Olduğu gibi bıraksan, 34T yetmiyor.

Arka aktarıcı: Modeli araştırdım, tourneyin bile en alt seviyesi. A050. En kötü modelin en kötü serisi. Üreticisi bile utancından internete bilgi koyamamış adam akıllı. Bulmak için çok aradınız mı?

Gelelim vitese: Thumbshifter nedir yahu? Droplardayken vites değiştiremiyoruz, düşünsenize bayır aşağı inerken dropu bırakıp yukarıda vites aramayı? Bir sonraki rampayı görüp ona göre vites seçiyoruz sonuçta.

Pedal ilk günden takırdamaya başladı, "mutlu müşteri hizmetleri" ile iletişime geçtim, buzdolabı gibi cevapla mağazaya git dediler. Gittim, bunun pedalından yok başka pedal takamayız bisikleti bırakacan iki hafta sipariş bekleyecez pedal gelince takarız alırsın dedi adam. Ramazandan önce az daha test sürüşüne çıkayım dedim 2 hafta sonra tekrar götürdüm bisikleti bırakmak için; başka bir görevli başka bir pedal taktı yolladı. Demekki problem yokmuş.

Frenler: Papuçlar çok sert, frene boşa basıyorsunuz.

Arka teker: Somun?!! Quick release kaç para ediyorda yerine somun taktınız?

Geometri: dik oturuş iyi olabilir ama droplarda rahat edemiyorsunuz, turda pek önemi yok geçici olarak droplara inersiniz zaten ama yol bisikleti olarak alıyorsanız meh, adam akıllı bişey alın.

Nerden baksanız 1000 lira grupset güncellemeye vereceğim bir üst seviye için. Daha teker değişimi göbek yada jant örmeyi saymıyorum.

Karbon kaplama maşaya güvenseydim bir üstünü almayı düşünebilirdim, ama hem o hemde maddi imkansızlık beni triban 100'e itekledi. Param olursa komponentlere gidecek mecbur.

3 yıldız verecektim fakat şimdi fikrimi değiştirdim, 2 yıldız.
Öte yandan;

Komponent değişimi yaparken istediğim parçaları seçerek alabilirim. İstediğim dişli oranı, istediğim aktarıcı veya kolu kendim seçip uygun fiyatlısını ya da temiz ikinci elini bulup kullanabilirim. Her halükarda bir üst seviye bisikletten uygun fiyata geliyor, hem de istediğim komponenti kullanabiliyorum. Bu yoldan ilerlersek, bütün bu değişimleri yapmak zahmetli ve zaman alacak. Uyumlu parça araştırmak, sökmek takmak test etmek vs. eziyet gibi.

Başka bir yandan;

Bisiklet olduğu şekli ile kullanılabilir. Alıştıktan sonra neden olmasın. Eninde sonunda bu parçalar eskiyecek, biraz daha idare edip bütün grupseti güncellersiniz parça değişimi yapmak yerine.

Son olarak;

Bu bisiklete yol bisikleti denmez. Dağ bisikleti de denmez. Gravel diyenler var, olabilir. Tur bisikleti de denebilir, bagaj delikleri var. Bisikleti sınıflandırmak yerine ihtiyacınızı hesaplayıp ona göre alın. Ben turda kullanmak için aldım, ön dişliyi 34T N-W yaptım. Nasıl olsa bu sene bitmeden epey hırpalayacağım, belki seneye bütün grupseti değiştiririm. Şimdiden shifteri sti yapmak için 400 lira bayılmaya gerek yok, belki seneye kadar fikrim değişir.
 
  • Muhteşem
Tepkiler: yenhesa

master of sprockets

Riders on the Steel
Kayıt
7 Ağustos 2015
Başlık
17
Mesaj
294
Tepki
355
Şehir
İstanbul
İsim
Kaan T.
Bisiklet
Bianchi
Benim anlayamadığım şey ise bir bisiklet almadan önce üzerindeki donanıma bakmıyor musunuz? Kadrosu maşası güzel, komponentleri kötü diye aldım demişsiniz. Decathlon bisikleti size satmadan önce gizli komponentler ile mi sattı? Örnek olarak arka aktarıcının tourney'in en kötü modeli olduğunu satın almadan önce bilemiyor muydunuz? Demek ki siz de bisikletin özelliklerini bulmak için çok aramamışsınız.
 
Yukarı Alt