Scudo Sports

Engelli aparatım için ustalardan fikir almak istiyorum

iskenderun

Üye
Kayıt
29 Nisan 2010
Mesaj
21
Tepki
0
Şehir
hatay
Merhaba arkadaşlar,
Tekerlekli sandelyemin önüne aşağıda resimlerini yayınladığım şekilde bir aparat yaptırdım . Bu aparat ile sandelyemi sürüşüm hem daha pratik hem de daha hızlı oldu fakar şöyle bir sorunum var; görüldüğü gibi çekiş ön kısımda olduğu için rampa veya yokuş çıkarken çok zorlanıyorum ya da çıkamıyorum; ön teker tabiri caizse patinaj çekmeye başlıyor yokuşun üst kısımlarına doğru.
Ben de göbekten vites sistemi ile bu sorunu çözebileceğimi düşünüyorum. Normal vites sistemi olmaz çünkü zincir sabit. Pedal kısmındaki dişliyi küçültsem bu defa da düz yolda çok yavaş hızla olacağım. Sizce bunu göbekten vites haricinde başka yollarla çözebilir miyim? yok hayır başka alternatifi yok derseniz de : Shimano nexus ya da alfine göbekten vitesler haricinde bana önerebileceğiniz daha ekonomik göbekten vites sistemleri var mı? Yine bu forumdan tanıştığım bir arkadaş 8 hızlı alfine göbekten vites sistemini satmak istiyor, vites + kargo + jant + teker + dişli+ bisikletçinin işçiliği kabaca bir tahmin ile 550 - 600 tl civarına denk geliyor. Hem benim için biraz pahalı oluyor, hem de bu amaç düşündüğüm gibi sonuçlanmazsa parçaların elde kalma ya da elden uzun vadede çıkarama gibi sorunlar olabilir. Yani kesinlikle işe yarar mı? bi kaç bisikletçiye danıştım; en düşük viteste yine normal halindeki gibi olur olur dedi kimisi, kimisi de göbekten vites bu aparatta işine yaramaz dedi, kimisi de o tür sistemlerin çok karışık ve hassas ayarları var dedi. Çok tereddütte kaldım. Bana fikir verebilirseniz çok sevinirim. Şimdiden Teşekkür ederim.


http://img62.imageshack.us/img62/9083/grnt0062b.jpg


http://img850.imageshack.us/img850/4466/grnt0061m.jpg
 
Scudo
hocam dişli lastik kullansanız tatmin eder gibi duruyor yada ön bölgenin biraz ağırlıkla desteklenmesi sorunu giderebilir diye düşünüyorum
 
özkan beye katılıyorum ayrıca sunuda eklemek ısterım gobekten vıtes sıstemlerı ınce ayarlamalar ıster ve mseakkatlıdır sıze tavsıye edebılecıgım sey bısıkletın agırlık merkezıyle oynamanızdır eger munkunsse oturdugunuz bolumu on kısma dogru alımanız onun dısındada yıne on kısma agırlık eklemenız olur ıyı geceler :)
 
Öncelikle tekerlekli sandalyeniz çok şık. Ancak ağırlık merkezi tahrik sisteminden önde olmadıkça yokuş çıkmakta zorlanırsınız. O yüzden var olan sisteme bu kadar harcama yapmanız bence gereksiz.

(link)

İnternetteki örneklere bakınca ağırlık merkezini öne ve yere yakınlaştırmaya çalışmışlar. Ben sizin yerinizde olsam hazır yapılmış bisikletlerden edinmeye çalışırdım.
 
Yaptırdığınız aparat ile sürüşünüzün hem hızlı hem pratik olduğunu söylemişsiniz fakat hız ile tork aktarma organı ile birbirine bağlanan farklı çaptaki dişli sistemlerinde ters orantılıdır. Büyük dişliye uyguladığınız kuuvet küçük dişlide hıza, küçük dişliye uyguladığınız kuvvet büyük dişli de çekiş gücüne dönüşecektir. yani pedala harcadığınız güç ya hızı ya da Çekiş gücünü arttırır genelde bu ikisi aynı anda olmuyor. Bahsettiğiniz göbekten viteslerle bu 2 seçenek arasında tercih yapabilirsiniz fakat maliyeti ve sistemin verimliliği ne denli olur bilinmez zira normal vites sistemlerinde bile en yüksek tork kombinasyonunda kesintisiz yokuş çıkmak iyi kondüsyon gerektir yani bu zorlanmayı her yokuşta şu an kadar olmasada yaşayacağınız bir geçrek. Bu viteslerin güç aktrama bakımından normal viteslerle aman aman farkı olduğunu düşünmüyorum fakat el kaslarının ayak kaslarına nazaran daha zayıf olduğu malesef yadsınamaz. Kabaca bir yokuşu minimum zorlanmayla çıkabilmeniz tekerlekteki dişliyi pedaldakine nazaran maksimum boyutlara getirebilmeniz demektir. yani tekerleğin çapına yakın boyutlarda dişli sizi tatmin edecektir zaten daha fazla büyütmenize imkan yoktur fakat bunu idare edebilecek ticari amaçlı bir vites sistemi olduğunu sanmıyorum ve daha önce bu tarz birşey denemişlere sormanın dışında, denemeden tahmin etmeninde zor olacağı kanısındayım. Laf kalabalığı yerine direk bir çözüm söylemeyi çok isterdim fakat şu kahrolası maliyetler...gün geçmiyorki her alanda karşımıza çıkmasın. eğer konuyla ilgili aciliyetiniz yoksa izmirde oturdan birisi olarak bu tarz sorunlar yaşayanlara vakit buldukça danışır buraya fikir taşıyabilirim fakat belli bir zaman aralığı veremem. Bisikletinizin ingilizce tabiri Handcycle dır, dilerseniz google da bu konuyla ilgili sizde arama yabailir az çok kullanılan sistemler hakkında kopya çekebilir ip ucu yakalaya biliriniz. Şimdilik elimden gelen bu kadar.

Bol şans ve Saygılar....
 
öncelikle merhaba herkese. kurulu bir sistemle oynayıp masraf yapmadan, aynakol'un yerine uzunluğunu değiştirebileceğiniz bir aparat taksanız daha iyi olur düşüncesindeyim. kullandığınız araçta ağırlık merkezini öne kaydırma gibi bir durum çok zor olacak gibi, ayrıca ön tarafa ağırlık ekleyerek de kendinizi fazla yormanız çok mantıksız. en iyi yöntem vites takmanız veya benim dediğim gibi aynakol için uzunluğu değişebilir bi aparat takmanız, ki bu çok daha masrafsız olur. fotoğraflardan gördüğüm kadarıyla 15 cm.lik aynakol uzunuğunu 25 cm.ye çıkarabiliriz. yokuşlarda uzun haliyle diğer yollarda da kısa haliyle kullanabilirsiniz. ilk kez mesaj yazıyorum. paintte çizmeye çalıştığım resmi ekleyemedim. iç içe geçebilen biri 15 diğeri 10 cm uzunluğunda iki parça ve dıştaki 15cmlik parçanın üzerinde uzunluk ayar delikleri olacak. içtekinin ucunda pedal kısmı, içe geçen kısmında da içten yaylı bir tuş olacak(dıştaki deliklere sabitlenmeyi sağlayacak. kısaltmak veya uzatmak istediğinizde dıştan bu tuşa basarak bi sonraki ayar deliğine kadar uzunluğunu değiştirebileceksiniz.)
kullanım açışından dezavantajları: sürekli sürüş sağlayamayacaksınız (kol uzunluğunu değiştirmeniz için durmanız gerekecek) ve kol uzunluğunun arttığı durumlarda sizin hareket kabiliyetiniz (pek etkileyeceğini düşünmüyorum fakat size bağlı bir durum tabi ki)
avantajları ise: öncelikle maliyeti. ve vites sistemlerine göre daha stabil olması.
seçim sizin, ben farklı bir seçenek sunmak istedim. bunu da bir düşünün derim. eğer uygulamayı düşünürseniz daha detaylı da görüşebiliriz. kağıt üzerinde çizimlerini yapıp gönderebilirim size.
iyi günler...
 
yumuşak ve dişli lastiklerin tutuşu yüksektir onları kullanabilirsiniz bir sürü model var ve bu arada çok mantıklı bir seçim yapmışsınız bisikletten kopmamışsınız :)
 
Yalova Bisiklet Festivalinde gördüğüm bir tasarımı paylaşıyorum sizinle belki bir ilham kaynağı olabilir....

http://b1302.hizliresim.com/16/7/jvdz6.jpg

Yapan abimiz bu bisikleti kendisi üretmiş. Sizin tasarımınıza yakın bir tasarımı var bu bisikletinde. Arka kısmında ufak bir elektrik motoru olduğunu biliyorum. Ama çoğunlukla kendi kol gücüyle gidiyor ve oldukça iyi bir performansı vardı. Benimde önerim aynakolun boyut olarak büyütülmesi yönünde olacaktır size. İmkanınız varsa dişli sayılarını değiştirerek ek bir masraf yapmayarak daha ucuza sorunu çözebilirsiniz... Umarım yardımcı olabilmişimdir... İyi günler...
 
Merhaba, öncelikle ilgin için teşekkür ederim hocam.

Resimler aparatın ilk yapıldığı zamanlar çekilmişti (1.5 sene oluyor yaptıralı) şimdiki lastikler kalın dişleri olan lastikler. Konuyu açtığımda onu belirtmeyi unutmuşum pardon. Lastiklerin değişimi o kadar işe yaramadı maalesef. hızımı almışken fren yaptığımda ön tekerin kaymadan daha kısa mesafede durmam konusunda faydalı oldu.

@Özkan Pir
 
Merhaba, cevabın için teşekkürler hocam öncelikle. koltuk kısmını öne almak biraz zor olur, çünkü bu yaptırdığım aparat portatif. öndeki tek tekerli bisiklet kısmı portatif. eve geldiğimde ön kısımdaki aparatı çıkartıp normal tekerlekli sandalyem ile kalıyorum. O yüzden tekerlekli sandelyenin yapısını bozacak bişey yapmam benim için pek faydalı olmaz

@Yiğit Tosun
 
Merhaba hocam, cevabınız için teşekkür ederim öncelikle. Hazır yapılmış bisikletin maliyeti çok yüksek bu tip konularda. Örnek olarak verdiğim linke bakarsanız fiyat hakkında biraz yardımcı olabilir bize.
(link)

@Koray Uzun
 
Maşayı ters çevirip kullanırsanız bir miktar faydalı olabilir.(böylece yere daha dik bakacak.) Yumuşak hamurlu lastiklerle zeminde daha iyi tutunulabilir. Lastik basıncı düşük olursa yine zemine daha iyi tutunacaktır. Ama arkadaşların dediği gibi esas sorun ağırlık merkezinde. Bu konu için yapılacak bişey gelmiyor aklıma.
 
Merhaba hocam, öncelikle ilginiz ve çözüm yolu bulma çabanız için teşekkür ederim. Konuyla ilgili aciliyetim yok, yukarda da dediğim gibi aparatı yaptıralı 1.5 seneden fazla oluyor, o zamandan beridir bu soruna bir çare düşünüyorum. Bir de bu aparatı yaptırırken aşağıdaki videoda gördüğüm üründen feyz almıştım. En öenemli özelliği olarak portatif olması gerekiyordu benim için. Sağolsun yaptırdığım usta istediğim gibi yaptı ama bu yokuş çıkmada zorlanmamı bir türlü çözemedik.


@Mustafa Yillmaz
 
Merhaba hocam, ilginiz için teşekkür ederim. Tarif ettiğiniz düzenlemeyi gözümde canlandırdım, bana çok mantıklı göründü. Bunu en kısa sürede bisikleti yaptırdığım ustaya soracağım. Aynakolun uzaması hareket kalibiyetimi etkilemez bence de. aynakol 10 cm uzamayla dizimlerime değmez, sadece pedalın bisiklete 90 derece açıyla baktığı zamanlarda biraz daha öne eğilmem gerekir. o sürüş ritmi ile hallobilecek bir sorun. tek sorun var aklımda , ustaya aynakolun biraz dışa doğru eğik olup olamayacağını sorduğumda aynakolun döküm olduğu için yapılamayacağını söylemişti. Yine aynı konudan dolayı uzatmada da sıkıntı çekebilir miyiz?

@Murat D
 
Merhaba dostum ilgin için teşekkür ederim öncelikle. evet aynakolun uzatılmasını bugün yarın gidip soracağım. Dişli sayısını değiştirmek derken tekerdeki dişli mi yoksa pedaldaki dişli mi? bir de tekrar sağolasın engelli başka bir arkadaşımızın yaptırdığı bisikletin fotoğrafını eklemişsin ama kullanım amaçlarımız farklı olduğundan bu tip sistemler bana pek uymuyor. yukarıda paylaştığım bir video var. O videodaki gibi portatif olması benim için önemli. Eve gelince sandalyemin önündeki aparatı çıkartıp bi kenara koyuyor normal tekerlekli sandelyemi kullanma haline geri dönüyorum.

@Merih20
 
@iskenderun


O videoyu izledim. Gerçekten çok akıllıca düşünülmüş bir şey bu... Ülkemizin standartları göz önüne alındığında harika bir aracınız var ve İnşallah bu ufak sorunu da burada çözeriz. Benim dişlilerden kastım aynakolda ki dişli sayısının arttırılması yönünde ama oradaki dişlilerin diş sayısı fazla olacağından kolunuzu biraz ağrıtabilir çünkü biraz daha ağırlaşır... Ancak ön lastikteki zincirin izlediği yolu ve oradaki dişlinin yerini pek değiştiremeyeceğimizi sanıyorum. Aynakol ile bu işi çözebilirsek çok iyi olur düşünüyorum...
 
aynakol döküm olduğu için aynı malzemeyle yapamayız. farklı (özel yapım) malzeme olması gerekir. ustanız oraya uygun bi şekilde yeni bi aynakol yapabilir diye düşünüyorum. yine kendisi daha iyi bilir tabi ki. ustalığım yok benim bu konuda. dediğim gibi bana en mantıklı gelen en ucuz yöntem bu olur. yokuşları daha rahat çıkarsınız.10 cm çok olsa bile 5-7 cm de çok şey farkettirecektir. çünkü aynakolun çok uzaması hareket kabiliyetinizi de zorlaştırır. bunun için her 2-3 cmde bir ayar deliği olursa istediğiniz boya ayarlarsınız.
 
hocam bu arada aynakolun direk uzatılması çözüm sağlamaz yokuşlarda iyi olur fakat düz yolda gereksiz yorar sizi. en iyisi boyunu ayarlayabileceğiniz bir sistem.
 
Şu an kullandığınız pedaldaki dişli sayısı nedir acaba(22-24 diş midir)?Dişli ve kolu biraz büyütürseniz,şimdikine göre-aynı kadansta çevirmek şartıyla-yokuşlarda daha az zorlanırsınız kardeşim.Kolay gelsin.
 
Evet dostum çok iyi gözlemlemişsin sistemi. Sağ olasın. tekere takılı olan dişli ve zincirin değişmesi sistemi tamamen değiştirmeye gider. diş sayısını arttırmam ağırlaşmasına yol açarsa yokuşlardan çıkmam daha zor olmaz mı, çünkü yokuşların ortalarına doğru pedaller iyice ağırlaştığı için zorlanıyorum zaten. Hızımı alıp öyle çıkmayı da denedim ama yokuş uzun olunca o da olmuyor. Bu arada yokuş dediğim kaldırım rampaları gibi kısa yükseltirler değil, köprü tarzı yokuşlar.

@Merih20
 
Geri