Scudo Sports

En iyi patlak tamir etme ve korunma yöntemi

ebayusuff

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Mart 2015
Mesaj
619
Tepki
375
Yaş
46
Şehir
Çanakkale
İsim
Mehmet
Bisiklet
Lapierre
28 jant şehir tur bisikletim var.

Çanakkale az biraz ayyaş bi şehir genel itibariyle. Haliyle yollar cam kırığı. Daha yeni aldık bisikleti gümledi.

Pek çok şey okudum. Ancak güncel bilgi göremedim. Farklı yöntem ve öneriler var. Mesela yapıştırma, kendinden yapışmalı yama. Siboptan sıvı enjekte etmekten söz ediliyor. Kimi bunu eleştiriyor.
Sonra korunma olarak patlamaya dayanıklı dış lastik, içe yerleştirilen plastik patlak engelleyiciler, hazır içi sıvı dolu olan tekerlek Vs.


1. En iyi tamir yöntemi nedir?

2. En iyi tedbir nedir?
 
Scudo
Hocam ben vereyim birkaç tane bilgi babında birde varsa bütçe;
Önce jant şeridi alınır
Sonra patlamaya dayanıklı lastik seti
Ardından patlamayı engelleyici sıvı ile güzel bir set olur gibi ama pahalı olabilir özellikle lastikler.
 
  • Beğen
Tepkiler: ebayusuff
Ben iç lastikle dış lastik arasına koyulan koruyuculardan kullanıyorum. 2 senede 2 kere falan patladı birinde zaten parmağım kadar çivi girdi yapacak bişey yoktu. Mesela lastiğimde de çok camın yaptığı yarıklar var ama iç lastiğe ulaşamıyor zırhtan dolayı.
 
@MustafaNR

Artık C4 patlayıcılar bile sinek ısırığı.

Bi gün savaşa gidecek olursam düşüneceğim.:ssrtcbya:

Şakaydı demi?

@S. Uzun

Plastik olanlar satılıyor. Çok eskilerden alüminyum gibi metal malzeme varmış. Sizin ki ne?

@MustafaNR

Yeniden mesajını okudum da ciddisin herhalde önerinde.

lastikler 80 lira dedi Erdoğanlar. Sormuştum tlf.da. Benim için önemli olan 1 Kalite 2 en iyi en doğru olan olması . Tabi bu bütçeyi hiç sınırlamağım anlamına gelmez.

Ancak çok ağır olmaz mı böyle. Yani tekerlek ağırlaşır. Bence bu sayılanlardan en etkili hangisiyse o yeterli olur
 
@ebayusuff Ciddiyim hocam :D Ağırlığı lastik kalitesi belirler hocam,sıvılar zaten o kadar ağır olmuyor daha yararınıza olur,bant derseniz janta gidiyor zaten o sanmıyorum.Ama içlerinden bana kalırsa en etkilisi sıvı olur lastik olmaz ise.
 
  • Beğen
Tepkiler: ebayusuff
@ebayusuff lastik patlarsa tamir ederim diye bisikletimde epey bir zaman soğuk yamalı lastik tamir seti ve pompa taşıdım. Patladığı oldu elbette. Söküp yamayıp şişirip yola devam ettim. Ama yakınlarda sistemi değiştirdim. Artık yanımda daima yeni bir iç lastik, levye seti ve 1mm den küçük delikler için tasarlanmış, patlayan lastiğin içinde sıkılan, deliği içeriden kapayan ve sizi gideceğiniz yere kadar götüren bir sprey bulunduruyorum. Böyle bir tedbir almak örneğin gecenin bir yarısı lastik sökmesi tamiri takmasıyla uğraşmaktan iyidir.
 
  • Beğen
Tepkiler: ebayusuff
Jant koruması için lastik bandaja 30-40 lira ödemeyin eski sambrelinizi oranı 2 veye 3 katı kalınlıkta kesip derby ile iyice katlayıp sabitleştirin ve janta derby ile yapıştırın işinizi fazlasıyla görecektir
 
@çaylakşevik

Janta yapıştırın derken iç lastiğin altına değil demi? Yoksa tekerlek üst kısımdan dış lastik taragından patlıyor malum. Yani iç lastik ile dış lastik arasına mı yapıştıracağız yani nasıl olacak?

Artı bu iş için tasarlanmış bir ürünü iyi, olması koşuluyla tercih ederim kendi icadıma. Kabul edelim, gavurun işi bizim imanımız gibi sağlam. Tabi kalite ise.
 
En iyi patlak tamir yöntemi nedir hala cevapsız
 
@ebayusuff
en iyi patlak tamir yöntemi slime dir. "patlak tamir edemeyeceği kadar büyük olmadıkça"

yada paraya kıyarsın şöyle yaparsın.
maxis 0,9 mm lik iç lastik. içine slime
patlak önleyici şerit
tubeles dış lastik.

2. seçenek pahalı ve etkili dir. lastiği patlatma oranın yüksek miktarda düşecektir. belkide hiç patlamayacaktır.

sen önce paradan haber ver
 
  • Beğen
Tepkiler: ebayusuff
Kisisel fikrim:
Etkili, uzun vadeli ve hafif olsun derseniz bence lastik zirhi (patlak onleyici serit) !!!

Dolgu sivisi icin urun bilgilerinde "1 yıl" ibaresi var. Ayrica sibop kesme vb. bir durumda iç lastiği değiştirmek zorunda kalirsaniz dolgu sivi boşa gidiyor. Ayrica MTB kullaniyorsaniz onerilen minimum miktar lastik basina 60 ml. genelde. Iki lastige yetecek miktarda patlak onleyici markasina gore 20 - 25 TL civarindan basliyor.

Lastik zirhi lastik basina 70 gr. civari 2 serit olarak satiliyor. Ortalama 45 - 50 TL civarindan basliyor cifti. Dış ve iç lastik arasina yerlestiriyorsunuz. Ufak tefek cisimler, kucuk cam yariklari ve sonrasindaki lastik isirmalarini engelliyor. İç lastik veya dış lastik degistirmeniz gerekse dahi ayni zirhi defalarca kullanabiliyorsunuz.

Patlak onleyici lastikler genelde agir gramajli oluyor ve Schwalbe'nin en cok tercih edilen modellerinde lastik basina 1000 - 1100 gr. bulabiliyor agirligi. Bunlarin en guclu yani lastik zirhi tarzi koruyucu serit gibi bir katmanin lastik icine gomulmus olmasi.

Elbette bunlarin hepsi ise yarar hatta bazilari digerine gore daha ustundur. Ancak fiyat, uzun omurlu kullanilabilirlik ve hafiflik gibi etmenleri gozonune alirsaniz ben oyumu lastik zirhindan yana kullanirim :)

Kendi kullandigim urun bu:

file_35_25.jpg
 
Kullandığım yukardakiyle ayni.
 
@suat akman@suat akman

Hemen alacağım bi tane

@chnkrmz


Para sorun değil. Yeter ki kimseye muhtaç etmesin tamirciye, uğraştırmasın.

Öncelikle tamir etmem gerek patladı. Slime dediğiniz nasıl kullanılıyor?
 
@ebayusuff

Sibop ignesini sök.
Slime'i tavsiye edilen miktar kadar sık.
Sibop ignesini tak.
Lastigi sisir :)

 
@ebayusuff

Slime sivisini saglam ic lastigin icine basabilirsiniz. Patlak lastikte ise yaramaz. Sivi ile beraber lastigi sisirdiginizde, lastiginiz patladigi zaman lastigin icindeki basincla patlagi kapatiyor ve orada donuyor. Fakat bisikletin en onemli unsuru olan dönen agirliklarina ekstradan agirlik ekliyorsunuz. Bisiklet lastiginin icinde surekli donen bir sivi dusunun. Ya da araba lastiginize bir balon dolusu su doldurmus gibi dusunun. Actiginiz basliklardan bisikletiniz konusunda epey hassas oldugunuz ve tamirci konusunda cok sanssiz oldugunuzu varsayiyorum :) ama maalesef bazen is basa dusuyor. Bozmaktan korkmayin. Eger ingilizceniz var ise youtube'da sinirsiz video kaynagi mevcut. Ugrasamam diyorsaniz yine burada baslik acin herkes yardimci olacaktir. :)
 
Schwalbe marathon alın patlakları unutun. Bunu ben demiyorum kutusunun üstünde yazıyor. Lastiği aldığım günden beri 4000 km' ye yakın yol yaptım bir kez patlamadı. Birde Slime'le sağlama aldın mı, daha sırtın yere gelmez :)
 
  • Beğen
Tepkiler: ebayusuff
slime tarzı ürünlerin yüksek psi li lastiklerde işini yapmayabiliyor.
en iyisi zırhlı lastik ancak biraz performansı etkiliyor gibi
lastik içine konulan zırhı denemedim ancak kullanan arkadaşım memnundu uzun süre patlamamıştı lastiği
 
Kara mizah bir yanıt vereyim mi? Bisiklet sürmezseniz lastiğinizde patlamAZ. Evet biliyorum cumhurbaşkanı danışmanı olacak adamım ;)
 
Esnek yama kullanmak patlak yapımında bence biraz daha etkili oluyor
 
  • Beğen
Tepkiler: ebayusuff
Geri