Scudo Sports

En İyi 10 Tur Bisikleti İncelemesi

Bence de reklam amaçlı olmuş.
Ama ülkemizde bulunabilen, benim 8500km 'dir kullandığım kromoli kadro, ön arka tubus bagaj, Full xt donanım, xt dinamo, Brooks sele, schwalbe marathon mondial lastikli Ktm life lontano xt'yi bir tur bisikleti olarak kesinlikle öneriyorum. Üstelik listedeki çok daha düşük donanımlı bisikletlerden fiyat olarak da avantajlı diyebilirim.
İlk aldığım aylarda, incelemesini de yapmıştım.
İnceleme - Ktm Life Lontano Xt
 
Scudo
@avkebele

Buna sira gelene kadar maalesef epey zaman gececek, simdilik baska önceliklerim var. Ne bos zamanim ne yerim var, atölyem ve gerekli aletlerim zaten yok.

Bu tallbike'leri genelde iki kadronun basitce birine kaynatilmis sekilde olanlarini görüyoruz.

Kiko'nun bisikletinde ise dingil mesafesi uzatilmis, bu sürüs konforunu muazzam sekilde artiriyordur tahminimce.

AlixAndBobyRiding-759x420.jpg

(Bu Kiko'nun sayfasi blogu filan var mi?)
 
  • Beğen
Tepkiler: Cevat_MD
@Mesut DOĞRU

kamyonet örneği biraz farklı kalıyor, çünkü güç aktarımı şaft ile aslında biz orada tork aktarmış oluyoruz. Bu 2 kamyonda da mekanik sistemin verimini düşürecek en büyük öğe yazdığınız gibi şaft boyu çünkü diğer bütün şeyleri aynı kabul ediyoruz. Döner parçaların artması, açısal momentumun artması demek ki buda sistemin mekanik veriminin düşmesi anlamına gelir. aslında uzun şaft da aynı gücü iletir ancak daha fazla "angle of twist" olarak. ama nihayetinde mekanik verimi kısa şaftlı sistemden iyi olacaktır, tabi büyük farklılıklar beklenirmi emin değilim

zincirde ise güç aktarım farklı, tork değil çekme kuvveti ile gücü aktarıyoruz yani her zincir baklası rubleyi terketmeden 1-2 diş mesafesinde iş yapıyor ve ruble üzerinde tek yönlü kuvveti tork a dönüştürüyor. yine 2 bisiklette de uzun lastik mesafeli bisiklet ile kısa lastik mesafeli bisiklette zincir mesafesi farkı en fazla 5cm desek mekanik verim açısından fark olacaktır ancak çok çok az olacaktır. hani bizim hissetmemiz çok zor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU
@deadlistcachSn deadlistcach verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ediyorum. Açıkladığınız bilgiler ile kafamdaki puslu alan dağıldı. Esen kalın.
 
  • Beğen
Tepkiler: deadlistcach
@Aloha ben kısa da olsa denedim. Hiç bu kadar rahat bir bisiklet kullanmamıştım.

Var, paylaşıyorum.
(link)

@Ahmetgitar bisikletinizde disk fren yerine v fren tercih edilse daha iyi olmaz mıydı düşünüyorum. Zira disk frenleriyle uzun turlara(ülkeler, kıtalar arası) pek elverişli durmuyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aloha
@avkebele 25 kilo yükle yüzde 12 eğimle yokuş inerken verdiği güven öyle iyi ki. Zaten 180mm rotor ile hem ısınması daha az hem de daha az güçle iyi bir tutuş sağlıyor. Özellikle bu kış donan, karda, yağmurda sorun çıkaran fren pabuçlarını görünce hidrolik disk vazgeçilmezim oldu. 8500km bitti henüz fren ayarı olmamıştı ki son bakımda o da zorunlu değildi ama sadece arka fren balatası değişti.

Ayrıca ekleme yapayım bisikletin kadrosu v frene göre de tasarlanmış. İstenirse rahatlıkla v fren takılabiliyor. Ama ben istemem :)
 
@Ahmetgitar
Kadroya v fren nasıl takılabiliyor.
Ben her iki fren tipine izin veren surly troll dışında kadro bulamadığım için troll toplama arifesindeyim de bu açıdan soruyorum.
 
VSF'nin modelleri hakkında düşünceler nedir? ülkede genelde surly ya da fuji tercih edilmesinin sebebi vsf'ye göre daha kolay bulunması mı yoksa daha mı iyiler?
 
@Ahmetgitar KTM o modelin üretimini durdurmuş sanırım, sitesinde bulamadım.
@ASAP Rocky Şubat ayından beri VSF kullanıyorum, tahminen 1500 km olmuştur. Memnunum, şikayetçi olanı, bisikletteki sıkıntılar yüzünden satılığa çıkaranı duymadım.

@ASAP Rocky

Bu konuya gelince zevkler ve renkler diyelim. Ayrıca marka bilinirliği de önemli bir faktör. Sonuçta Koga, Santos, id Worx iyi tur bisikleti markaları uzar gider böyle.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Listede olanların içinde Trek 920 disc modelini çok beğeniyorum.Birde surly big dummy var ama gönlüm recumbent trikelardan, özellikle de Utah Trike firmasından yana. Uzun turlara recumbent ile çıkan bisikletçi çok az halbuki sele yerine koltukta yatıp gidiyorsun sırt boyun yada kalça ağrısı olmaz diye düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: wakizashi
Birçok tur bisikleti artık gösterişten ibaret olmaya başladı, trek 920'ler jant teli kırma yönünden geri çağrıldı bu yüzden.

Ayrıca ağır araziye girilecekse kesinlikle amortisör şart bir kere, amortisöre sadece konfor olarak bakmamak lazım ki yol tutuşu kaybını en aza indirgemesiyle güvenlik avantajı da getiriyor.

Genellikle amerika, ingiltere kaynaklı sitelerdeki örneklerle düz gidonlu bisiklet bulmak zordur zaten. Asfaltta sürecekseniz listedeki bisikletler işinizi görür ama asfalt dışında mümkün değil.

Bu arada liste çok şaibeli, eğer tur bisikleti alacak olsaydım ağır arazi sevdiğim için en az 100 milimetre havalı bir maşası olan bir bisiklet edinirdim.

Yoksa ağır arazide taşlar yüzünden jant teli kırılmaları, lastik kaymaları, yoldan gelen titreşimler, bilek ağrıları vesaire çekilmez listedeki bisikletlerle.
 
Listede hoşuma giden model: (link)oldu..

ridgeback-expedition-2017-touring-bike-clear-ev289256-3300-1.jpg
 
Ahmet gitar
doğum: 13.08.2015
Ölüm: 07.11.2017
Ölüm nedeni: Oportünizimus anadolus
RİP
 
@mehmetsunu
Neden böyle bir şey yazdınız ki
 
Satılık full çelik 50 cm kadroset
2018-04-02_19-10-52_HDR.jpg
 
@Cemil Dada
Bilen bilir anlayan anladı Cemil Dada. Eğer gerçek bir dadaist değilsen.
 
Ortamda bulunmayan birinin yargılanıp isim takılması eğlencesi bana her zaman hüzünlü görünür, o yüzden bu bahsi geçiyorum.

En iyi 10 tur bisikleti muhtemelen henüz yapılmadı. Turları daha hafif malzemeyle daha sportif bisikletlerle yapmak düşüncesi de giderek yaygınlaşıyor. Surly bile bunu görmezden gelemedi.

Daha hafif ve sportif 27,5” jant ölçülü üç model

Masi Speciale Randonneur
(link)

Fuji Jari 1.1
(link)

Surly Midnight Special
(link)
 
@Anonim konu hortlayacak lakin 920 hakkında okuyanların zihninde kötü bir algı kalmaması adına yazıyorum. 105 kiloyum sabahları kızlarımı okula bırakıyorum hafta içi okul harici kursa getirip götürüyorum. bisikletin maksimum yük kapasitesi resmi sitesinde 56 kadro için 136 kg olarak belirtilmiş bizim ise toplam ağırlığımız çantalarla beraber ortalama 160/165 kg arası bu güne kadar sizin bahsettiğiniz şekilde jant teli kırılma olayını bırakın bir çıt sesi bile duymadım. teker setine gelirsek Bontrager Duster Elite Tubeless Ready jant seti kullanılmış . yazın başında bir kaza geçirdim araba çarpması sonucu ön jant deyim yerindeyse 8 (sekiz) oldu bisikletçinin tabiriyle iki kişi uğraştık kasnağı düzeltemedik dedi yani bir o kadar sağlam. lastiklerde ise Bontrager XR1, 29x2.0" kullanılmış bu lastiğin kullanılmasında amaç hem hafif ve ince aynı zamanda yumuşak bir yapısı olması , belli miktar offroad arazilerde amortisör görevi görmesi diye düşünüyorum. buna karşın hafif , ince ve yumuşak olmasından mütevellit yaklaşık 2018 şubat 15 -mayıs 15 arası hatırlayabildiğim kadarıyla 10 'un üzerinde patladı. şimdilik 920 hakkında yazabildiklerim bunlar.saygılar
 
Geri