Scudo Sports

En etkili patlak önleyici veya tamir edici?

henrygale

Üye
Kayıt
3 Mayıs 2011
Mesaj
30
Tepki
15
Şehir
İzmir
Selamlar,
32 mm genişlikteki, iç lastikli bir tekerlek için en etkili yöntem hangisidir? Patlak önleme şeritleri, patlağı tamir eden iç lastik, patlak tamir sıvıları (Joe's veya Slime vb) içinden hangisini tercih etmeliyim. Teşekkürler.
Not: Patlak önleme şeridi özelliği olan dış lastikler seçenek dışıdır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cnr2596
Scudo
Slime kullandım lastiğimdeki bir patlağı kapatmadı ama patlak çok büyük değildi.Başka bir yerden deldim kapattı.Küçük delikler için etkili.
 
  • Beğen
Tepkiler: henrygale
Bu yazdiginin degisik olanaklarin hepsinin artisi ve eksisi vardir. Bisikleti nerede kullandiginiza, ne icin kullandiginiza bagli olarak hepsi kullanilabilir.

Dis lastik ile ic lastik arasina takilan patlak önleyici seritler eger genislik olarak dis lastiginize uyuyorsa, oldukca iyi bir cözüm diyebilirim. Ancak dis lastigin ömrünü de azalttigini bilin. Eger genisligi tam uygun degilse ve yüksek basiuncla kullaniyorsaniz, ic lastigi sürtünme asinma sonunda patlatabilirler.
Patlagi tamir eden sivilar muhakkak ki iy bir cözüm. Ancak lastigi sisiriken cok dikkatli davranmak gerekir. Supaptan geriye hava kacirisaniz, supaplarin icerisine de dolar dogru calsimasini engelleyebilirler.
Her iki cözümün de fazladan agirliklar oldugunu da ekleyebiliriz. Ben sahsen tubeless olmayan hic bir lastige sivi kullanma taraftari degilim.En iyi cözüm, sahsi kanaatimce yedek latik tasiyip, 5 dakikayi gecmeyecek sekilde lastik degistirmeyi ögrenmektir.
 
@Hakan K

Dağ Bisikleti iç lastiğinde kullandım

Almadan önce şunu da düşünmenizi isterim eğer dağ bisikleti kullanıyorsanız lastik değişimini de düşünün ben kullanırken slick lastik takacaktım havasını indirmek ve tekrar şişirmek tam bir işkence
 
  • Beğen
Tepkiler: henrygale
Hemen her yolu denedim, en son Slime denedim ve halen kullanıyorum problem yok. Daha öncesinde Slime gibi olmayan, köpük şeklindekilerden de denemiştim. Tek diyebileceğim; köpük gibi olanlardan iç lastik kullanıyorsanız uzak durun.

Şerit de çok iyi sonuç veriyor. Hepsinin ortak özelliği ekstra ağırlık vermesi. Veya düşük maliyet isterseniz başka bir iç lastiği kesip dış lastik ile iç lastik arasına yerleştirebilirsiniz. Bunun montajı biraz sıkıntı oluyor ama sonrası rahat oluyor. Tabi bu da bir ağırlık...

Edit: Patlamaya dayanıklı dedikleri iç lastikler de var piyasada. Fakat bunlar hakkında bilgim yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: henrygale
Bende SLIME kullanıyorum lastiklerimde 300 km falan oldu sorun yok, ama anında onardığı için,
patladı da Slime onardı mı yoksa zaten hiç patlamadı mı bilemiyorum.

Slime ın, lastiği patlayıp da onardığını nasıl anlıyacağız, mutlaka yeşil sıvı çıkar mı dışarı, küçük delik bile olsa..
 
  • Beğen
Tepkiler: henrygale
bende slime kullanıyorum ,kafam rahat heryere girip çıktım sorun yok 200 km geçmişimdir
 
@Çetin ŞAHİNÖZ

Videolarda sıvı çıktığını gördüm ama yolda giderken patlarsa ve fark etmeden yola devam edersek ki ediyoruz, kalıntı yerle temastan dolayı kalmaz gibime geliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
Evet anlaşıldı demek böyle. eh zaten aradığımız da bu değilmi bizi meşgul etmeden onarılan lastik..
arada havası biraz eksilirse tamamlarız olur biter.
 
Benim tekerlekler yol tekerleüi zaten.
Bence asıl dağ bisikleti tekerleğinde işi zor slime ın.

@Cem Bayıll
 
Geri