Scudo Sports

Emniyet şeridine yapılan karayolları fantezisi :(

Tamamadır, 173. kişi olarak imzaladım.
 
Scudo
174. oldum bende
 
imza işe yarar umarım. Acep neden tırtık yapmışlar:uzgnm:
sihirli rakam alo 177 inci yim...:)
 
181.oldum.Tır şoförleri uzun yolda uyuyakalınca emniyet şeridine girerse,sarsılıp uyansın diye yapılmış sanırım.
 
“Manisa-Saruhanlı arası emniyet şeridindeki tırtıklı yolu kaldırın” kampanyasını imzaladın

Bence o yolu bisikletlilerin de kullanacağı akıllarının ucundan dahi geçmemiş..
 
Sürücüler uyumasın diye var bunlar?

Aksine amerikada bu yollar yapılsın diye imza kampanyaları düzenlenir bir garipsiniz doğrusu..
Bisikletin ve motorun yolu EMNİYET ŞERİDİ değildir.:harika:

Ayrıca; Antalya'da örneğin bütün altgeçitler, yağmurda yoğun yollar ve bazı virajların tamamı, kenarı bile değil tamamı tırtıklı yapılır.Bunlar birer düşüncedir.Düşüncesizlik değildir :)
Tabi yine de siz bilirsiniz fakat bir araç sürücüsünün yağmurda kayıp bisikletliye çarpması veya uyuyakalan bir sürücünün birine çarpması daha önemsiz sanırım.
Konfor değil düşünce :islik::uyku::tskler:
 
İzmir - Çanakkale yolunda da aynı uygulama yapılmış. Tahmin ediyorum uyuyakalan sürücüler için yapılmıştır. Bu nedenle güzel bir uygulama. Altın Sikke'nin de dediği gibi bisikletin yolu emniyet şeridi değildir.
 
Change.org sitesine ben de hep süphe ile bakmıştım fakat sanıyorum bu site iki türlü imza kampanyası yaratıyor. Birisi doğrudan ilgili merciye elektronik ortamda mesaj olarak sorunu ve imzaları gönderiyor ve bu mercilerin cevap hakkını da saklı tutuyor. Bazı kampanyalar ise gerçekten gaz almak için. "Dünyada barış olsun" diye bir imza kampanyası yapıp dilekçeyi kime göndereceksiniz süpheli. Söz konusu imza kampanyasında ise yetkili kişilerden gelen cevap da kampanya sayfasında yayınlanmış ve şu şekilde:

-------------------------------------
bol02@kgm.gov.tr
8 Apr 2016 — Trafik Kanunu gereğince taşıt yolu, taşıt sürücülerinin kullanımına ait yol bölümü olup, banket bölümü sürücülerin zorunlu hallerde kullandıkları kesimdir.
Manisa - Saruhanlı Devlet yolu banketinde meskun mahal dışında makine ile yapılan sarsma bandı uygulaması, uyuyan veya dikkatsizlik sonucu yoldan çıkan sürücüleri uyarmak için yapılmıştır. Söz konusu uygulama dünya literatüründe de yapılan bir uygulamadır.
--------------------------------------

Bu durumda yapılan uygulama trafiğin emniyetini sağlamak amacı ile yapılmış görülüyor. Dünyadaki örnekleri, olası alternatifleri nelerdir bilmiyorum. Fakat şu anki bilgimle itiraz edilecek bir durum yok gibi görünüyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Rocketman
@Altın Sikke

Konu boyunca yalnızca bir kişiden böyle bir yorum gelmiş olması da enteresan.
%100 katılıyorum.

Maalesef ki normal şeritte de gitmek özellikle bisikletliler için tehlikeli, öküz şoförler de düşünüldüğünde... Evet bu konuda bisiklet ve motosiklet sürücüleri çok haklı.

Ancak "emniyet şeridi"nin "bizim yolumuz" diye lanse edilmesi de ayrı bir yanlış. Dünyanın hiçbir yerinde bu şerit bisiklet ve hele hele motosikletin şeridi hiç değildir.

Bir şeyi savunurken, bir yanlış hakkında şikayet ederken, başka yanlışı da doğruymuş gibi örnek göstermek sanıyorum en büyük yanlış.

Burada mantıklı olabilecek olan, yolun kenarına ayrı bir yere de "bisiklet yolu" yapılmasıdır. Ancak herhalde o vizyon bizde 100 yıl sonra belki olacaktır :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Rocketman
bastım imzayı, bunu yapana kadar yolun dış kısmına bisiklet yolu yapsınlar, zaten uyuyan adam o hızla bu yola girdimi iyice kontrolden çıkar araç... bunu yolda değil araç içinde uyku algılama sistemi ile zorunlu hale getirmeliler...
 
Onun yerine gelin birleşelim.
BİSİKLET YOLU İÇİN İMZA ATALIM.İki tarafta kazansın demek daha mantıklı olur lütfen :kedicik:
 
İmkan oldukça güvenlik şeridine girmeden bisiklet sürme taraftarıyım. Madem farkındalık yaratıp, bilgisiz araç sürücülerine "bisikletin de bir taşıt" olduğunu analtıyoruz o halde neden güvenlik şeridini kullanıyoruz? Bisikleti güvenlik şeridinde gören her sürücünün algısı o yönde gelişecektir. Bu algıyı yıkacak olan bizleriz.
 
Bildiğim kadarıyla bu tırtıklar kötü hava koşullarında ya da yokuşlarda özellikle ağır vasıtaların kullanması ve frenlemeye yardımcı olması için yapılan bir uygulama. Buna neden karşı çıkıldığını anlayamıyorum.

Alıntı:
"Su geçirmez olan çimento karışımlı harç tipi asfaltta dayanıklılığı artırmak için kırma bazalt taşı kullanılıyor. Araç lastiklerini daha iyi kavrayarak sürtünmeyi azaltan bu asfalt, savrulmaya karşı direnci de artırıyor. Döküldüğü andan itibaren 1 -1.5 saat içinde kuruduğu için yol hemen trafiğe açılıyor. Kullanım ömrü uzun ve daha ekonomik. Ayrıca asfalt kalınlığı 1,6 cm olduğu için mevcut kaldırım yükseklikleri de bu çalışmadan etkilenmiyor. Karışımın çimento bazlı olması ise asfaltın sıcakta erimesini önlüyor."

Ayrıca bisikletin yeri emniyet şeridi değildir.
.
 
  • Beğen
Tepkiler: Rocketman
Sayın KAAN YILDIRIM ,


Bimer Başvuru Numaranız :407929


Sayın Kaan YILDIRIM; Şikayette bahsedilen uygulama; özellikle kar alan bölgelerde bölünmüş yollarda dikkatsiz ve yorgun sürücülerin yoldan çıkma şeklindeki trafik kazalarına karşı uyarmak amacıyla yapılmaktadır.


KARAYOLLARI 2.BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ



Kaan Yıldırım
 
Tahminim pazar gunu oradan geçeceğim. .....
 
Böbrek taşına iyi gelir.
 
  • Beğen
Tepkiler: bono
@ozgurgokalp
Neye göre ve hangi deliler vasıtasıyla bu yorumu yaptınız, biraz konuyu açabilir misiniz?
 
Konunun devamında yazdım. @Kuzey Ege
 
Geri