Scudo Sports

Emektara Saygı Kuşağı Epizot 1: Renovasyon

Melih Koç

Two wheel addict!
Kayıt
28 Temmuz 2006
Mesaj
248
Tepki
245
Şehir
İstanbul
Başlangıç
1990—91
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Arkadaşlar Selam,

3-4 ay önce açtığım ''Bu kadro adam olur mu?'' isimli konuyla babamın bisikletine yapacağım yenileme projesi için değerli fikirlerinizi toplarken bir yandan da kadronun renovasyon süreciyle uğraştım :) Boyası nasıl yapıldı gibi çok soru geldiği için detaylı şekilde anlatacağım bir konu açma gereği duydum.

Merak edenler için önceki konumuz: Bu kadro adam olur mu?

Kadro babamdan kalma, Allah uzun ömürler versin babam hayatta bu arada, ve bisiklet halindeyken çok uzun süre ben kullandım. Royal Goldstar marka ve 93 model, bunu da belirtelim :) İngiliz markası diye biliyorum ama yabancı isim verilmiş yerli de olabilir, emin değilim.

Yaklaşık 15 sene odunlukta yatınca birçok parçası kullanılmaz hale geldi. Memlekete bir gidişimde kadro + maşa şeklinde yanımda getirdim belki bir şeyler yaparım diye. Çok detaylı anlatmayayım, diğer konuda her şey yazıyor zaten :) Kadronun üzerinde çocukluk ve ergenlik döneminde yaptığım sprey boya çalışmalarının izleri duruyordu ve gerçekten çizikler, ton farkları vs. derken iğrenç durumdaydı.

IMG_1390.JPG

IMG_1393.JPG

Uzun süre oto boyacısına mı versem kendim mi boyasam diye düşündüm, sonrasında sanayicilerin yok abi ben bunu yapmam, yok yaparım ama 300 TL isterim vs. kaprisleriyle uğraşmamak için sprey boya ile çözmeye karar verdim.

Önce üzerindeki 4 kat boyayı kaldırmam gerekiyordu, bu arada 4 kat derken orjinal boyasıyla birlikte 4 farklı renkten bahsediyorum, her birine 2 kat desek ne kadar boya vardı siz düşünün :) Bunun için önce boya sökücüyle giriştim işe.

IMG_1621.JPG

Boya sökücü sürdükten sonra tel fırça, spatula, matkap ucuna takılan zımparalar, köşeler için su zımparası vs. derken balkonda 7-8 saatlik mesai ve bolca amele yanığı ile tüm boyayı çıkartmayı başardım :)

IMG_1637.JPG

Tam kadroyu antipasını sonra atarım diye kenara bırakacaktım ki daha birkaç dakika içerisinde metalin oksitlenmeye başladığını farkettim, yukarıdaki fotoda da yer yer görünüyor. O yorgunluğun üzerine güzel güzel söverek kalktım otoparka indim ve iki kat antipas uyguladım :koptum:. İki kat arasında 1 saat bekledim, zaten 15 dk içerisinde dokunma kuruluğuna ulaşıyor. Sonuç:

IMG_1643.JPG IMG_1802.JPG

Bu halde 1 hafta kadar balkonda güneşte kaldı, sonrasında da mavi sprey boyayı uyguladım. Bu arada ilk ve ikinci katlar arasında su zımparasıyla tüm pürüzleri giderecek şekilde zımpara yaptım.
Sonuç:

IMG_1660.JPG
IMG_1814.JPG

Sonrasında da 1 kat parlak vernik attım, bisikleti toplamadan önce ikinci katı da atacağım, birkaç gün güneşte bekledikten sonra da toplanacak. İş yoğunluğundan uğraşamıyorum ama 1 ay içerisinde sürülecek duruma getireceğim kısmetse ;)

Bu arada tabi jantları dizdim, diğer parçaları toplarladım. Jantlar siyah, kadro mavi olunca güzel bir kontrast bununla birlikte de uyum oldu.
Buyrun:

IMG_6442-2.JPG

Parçaları kadronun yaşına uygun ve iyi durumda olanlardan seçmeye karar verdim. Ama sele, aksesuarlar, lastikler vs. gibi ekipmanları da yeni modellerden seçtim. Eskiyle yeninin harmanlandığı güzel bir bisiklet çıkacak ortaya diye düşünüyorum, bu kadar emek verdim ve umarım yanılmam :hhhhhh:

Bundan sonraki konuda da ekipmanları ve vites-fren setini inceleyeceğim detaylı. Sonraki konu da tabi ki toplanma süreci ve son rütuşlar olacak, hatta kalın ;):harika:
 
Scudo
Tebrikler . Anlatim guzel olmuş. Devamini bekliyoruz/m
 
Güzel gidiyor. Kokpit ve vites sistemini de sele borusu rengine uydurursanız yakışıklı olur bence. Mavi siyah da güzeldir ama mavi beyaz çok daha canlı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Melih Koç
@Mustafa Zeybek

Aynakol-gidon falan polisaj zaten sele borusu gibi. Sele-suluk kafesi gibi parçalar da beyaz olacak.:harika: Tam karar vermedim ama kabloları da beyaz yapabilirim.

@mariokaldato

Şu eksik parçalar haftaya elimde olacak, sonrasında toplaması kalıyor başkan ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
Yanlis mi anladim bilmiyorum ama kadronun ayaklanmasini konu konu paylasaksiniz diye anladim ben. Bence bu konu uzerinden devam edin gelisim surecini zira bunu konuyu takibe basladim :D Farkli bir konu acarsiniz da kacirirsak iyi olmaz (oyle bir sey olsa adami bulup dovecem sanki, oyle bir konusma oldu gibi :koptum:).
 
@CmlCLK

Olur dostum, bisikleti topladıktan sonra inceleme konusu gibi yaparım, seni mi kırıcam :)
 
Melih Koç
Boya çözücüyü kadroya uyguladıktan sorna,ne kadar süre bekleyip zımparalama olayına geçiliyor?
Zımparanın peşinde antipas atım bir hafta bekledim demişsin,yoğunluktan ötürüdür sanırım.1 gün beklense yeter gibi bence?
1.gün eski boyayı soysak ve anti pas atsak 2.gün bir kat boya vursak 3. gün tekrar bir kat boya vursak 4.bir kat vernik 5. gün bir kat daha vernik atsak 6. bisikleti toplasak 7.gün tura hazır olur herhalde?
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Raptor8

Boya sökücüden sonra 10-15 dk beklemek yetiyor, boyayı spatula ile kazıyorsun, zımpara sökmez tek başına. Kalan detaylar için (köşeler vs.) zımpara ve matkap ucu fırçası gerekiyor. En son temizlik kısmı için komple zımpara yapıyorsun. Antipası hemen atman lazım yoksa oksitlenmeye başlıyor metal. Antipastan sonra 24-48 saat aralığında beklesen yeter, ben acelem olmadığı için iyice kurusun diye 1 hafta bekledim. Boyaları 1'er saat arayla aynı gün vurabilirsin ama tam katları uyguladıktan sonra en az 3-4 gün güneşte kurumaya bırakman iyi olur, sonrasında vernik atıp 2-3 gün daha beklersen yeterli olur. Sonra da toplarsın. Yine 1 haftada çözmüş olursun olayı.
 
@Melih Koç
Havalar biraz daha düzeldikten sonra son restarasyon olarak bu boya mevzusu kalıyor.Eski boyaz çizikler,paslar küfler(kadroda mavi,yeşil lekeler var :D ) noktalar içinde kaldı. Boyadan sonra yeni gibi olur artık.

Peki bu kullandığın malzemelerin tam olarak marka ve adını yazabilme şansın var mı?Hangi markaları kullandın,hangisinden ne kadar harcanıyor vs Çünkü fazla alıpta çöp yapmaya gerek yok. Tahmini 2 kutu sprey boya boyamaya yeterli olur.Polisanın tekzende vardı diye hatırlıyorum...
edit:tabi birde sticker mevzusu var. :))
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Boya sökücü Polisan'dı yanlış hatırlamıyorsam, sprey antipası Koçtaş'tan almıştım ama inan markası aklımda değil. Sprey boya ve vernik de Akçalı (Permolit), internetten alabilirsin.

İnce katlar halinde ve geçtiğin yerden tekrar geçmeden boyarsan 1 kutu sprey 1 kutu vernik yetiyor. Hatta vernik arttı bile.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Melih Koç Hıım, boyada dediğin gibi yetebilir ama yetmeme durumunda iş yarım kalır. sonra tekrar sipariş ver tekrar kargo bekle falan ...Bu tür şeyleri nedense sevmiyorum,bir işe başladım mı bitirmeden kalkmak istemyiorum.Biraz tez canlıyım bu konularda. :)2 kutu sprey boya.1 kutu anti pas,1 kutu boya sökücü ve 1 kutu vernik ile iş tamamlanır gibi.
Miktarlarını şundan sordum,sonuçta sende kadro kullanmışsın bende kadroda kullanacağım.antipas,vernik,boya sökücü tahminime göre farklı farkı ltlerde satılır.kaçar ltlikler almak yeterli olur gibisinden sordum.çünkü sen bu işi yapmışsın,hangisinden kaç lt attı veya yetmediğini bilirsin. :)
 
Güzel bir çalışma. Bir sürü bisiklet hurdaya gidiyor. Keşke böyle çalışmalar çogalsa.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Geri