Melih Koç
Two wheel addict!
- Kayıt
- 28 Temmuz 2006
- Mesaj
- 248
- Tepki
- 245
- Şehir
- İstanbul
- Başlangıç
- 1990—91
- Bisiklet
- Trek
- Bisiklet türü
- Dağ bisikleti
Arkadaşlar Selam,
3-4 ay önce açtığım ''Bu kadro adam olur mu?'' isimli konuyla babamın bisikletine yapacağım yenileme projesi için değerli fikirlerinizi toplarken bir yandan da kadronun renovasyon süreciyle uğraştım
Boyası nasıl yapıldı gibi çok soru geldiği için detaylı şekilde anlatacağım bir konu açma gereği duydum.
Merak edenler için önceki konumuz: Bu kadro adam olur mu?
Kadro babamdan kalma, Allah uzun ömürler versin babam hayatta bu arada, ve bisiklet halindeyken çok uzun süre ben kullandım. Royal Goldstar marka ve 93 model, bunu da belirtelim
İngiliz markası diye biliyorum ama yabancı isim verilmiş yerli de olabilir, emin değilim.
Yaklaşık 15 sene odunlukta yatınca birçok parçası kullanılmaz hale geldi. Memlekete bir gidişimde kadro + maşa şeklinde yanımda getirdim belki bir şeyler yaparım diye. Çok detaylı anlatmayayım, diğer konuda her şey yazıyor zaten
Kadronun üzerinde çocukluk ve ergenlik döneminde yaptığım sprey boya çalışmalarının izleri duruyordu ve gerçekten çizikler, ton farkları vs. derken iğrenç durumdaydı.


Uzun süre oto boyacısına mı versem kendim mi boyasam diye düşündüm, sonrasında sanayicilerin yok abi ben bunu yapmam, yok yaparım ama 300 TL isterim vs. kaprisleriyle uğraşmamak için sprey boya ile çözmeye karar verdim.
Önce üzerindeki 4 kat boyayı kaldırmam gerekiyordu, bu arada 4 kat derken orjinal boyasıyla birlikte 4 farklı renkten bahsediyorum, her birine 2 kat desek ne kadar boya vardı siz düşünün
Bunun için önce boya sökücüyle giriştim işe.

Boya sökücü sürdükten sonra tel fırça, spatula, matkap ucuna takılan zımparalar, köşeler için su zımparası vs. derken balkonda 7-8 saatlik mesai ve bolca amele yanığı ile tüm boyayı çıkartmayı başardım

Tam kadroyu antipasını sonra atarım diye kenara bırakacaktım ki daha birkaç dakika içerisinde metalin oksitlenmeye başladığını farkettim, yukarıdaki fotoda da yer yer görünüyor. O yorgunluğun üzerine güzel güzel söverek kalktım otoparka indim ve iki kat antipas uyguladım
. İki kat arasında 1 saat bekledim, zaten 15 dk içerisinde dokunma kuruluğuna ulaşıyor. Sonuç:

Bu halde 1 hafta kadar balkonda güneşte kaldı, sonrasında da mavi sprey boyayı uyguladım. Bu arada ilk ve ikinci katlar arasında su zımparasıyla tüm pürüzleri giderecek şekilde zımpara yaptım.
Sonuç:


Sonrasında da 1 kat parlak vernik attım, bisikleti toplamadan önce ikinci katı da atacağım, birkaç gün güneşte bekledikten sonra da toplanacak. İş yoğunluğundan uğraşamıyorum ama 1 ay içerisinde sürülecek duruma getireceğim kısmetse
Bu arada tabi jantları dizdim, diğer parçaları toplarladım. Jantlar siyah, kadro mavi olunca güzel bir kontrast bununla birlikte de uyum oldu.
Buyrun:

Parçaları kadronun yaşına uygun ve iyi durumda olanlardan seçmeye karar verdim. Ama sele, aksesuarlar, lastikler vs. gibi ekipmanları da yeni modellerden seçtim. Eskiyle yeninin harmanlandığı güzel bir bisiklet çıkacak ortaya diye düşünüyorum, bu kadar emek verdim ve umarım yanılmam
Bundan sonraki konuda da ekipmanları ve vites-fren setini inceleyeceğim detaylı. Sonraki konu da tabi ki toplanma süreci ve son rütuşlar olacak, hatta kalın

3-4 ay önce açtığım ''Bu kadro adam olur mu?'' isimli konuyla babamın bisikletine yapacağım yenileme projesi için değerli fikirlerinizi toplarken bir yandan da kadronun renovasyon süreciyle uğraştım
Merak edenler için önceki konumuz: Bu kadro adam olur mu?
Kadro babamdan kalma, Allah uzun ömürler versin babam hayatta bu arada, ve bisiklet halindeyken çok uzun süre ben kullandım. Royal Goldstar marka ve 93 model, bunu da belirtelim
Yaklaşık 15 sene odunlukta yatınca birçok parçası kullanılmaz hale geldi. Memlekete bir gidişimde kadro + maşa şeklinde yanımda getirdim belki bir şeyler yaparım diye. Çok detaylı anlatmayayım, diğer konuda her şey yazıyor zaten


Uzun süre oto boyacısına mı versem kendim mi boyasam diye düşündüm, sonrasında sanayicilerin yok abi ben bunu yapmam, yok yaparım ama 300 TL isterim vs. kaprisleriyle uğraşmamak için sprey boya ile çözmeye karar verdim.
Önce üzerindeki 4 kat boyayı kaldırmam gerekiyordu, bu arada 4 kat derken orjinal boyasıyla birlikte 4 farklı renkten bahsediyorum, her birine 2 kat desek ne kadar boya vardı siz düşünün

Boya sökücü sürdükten sonra tel fırça, spatula, matkap ucuna takılan zımparalar, köşeler için su zımparası vs. derken balkonda 7-8 saatlik mesai ve bolca amele yanığı ile tüm boyayı çıkartmayı başardım

Tam kadroyu antipasını sonra atarım diye kenara bırakacaktım ki daha birkaç dakika içerisinde metalin oksitlenmeye başladığını farkettim, yukarıdaki fotoda da yer yer görünüyor. O yorgunluğun üzerine güzel güzel söverek kalktım otoparka indim ve iki kat antipas uyguladım

Bu halde 1 hafta kadar balkonda güneşte kaldı, sonrasında da mavi sprey boyayı uyguladım. Bu arada ilk ve ikinci katlar arasında su zımparasıyla tüm pürüzleri giderecek şekilde zımpara yaptım.
Sonuç:


Sonrasında da 1 kat parlak vernik attım, bisikleti toplamadan önce ikinci katı da atacağım, birkaç gün güneşte bekledikten sonra da toplanacak. İş yoğunluğundan uğraşamıyorum ama 1 ay içerisinde sürülecek duruma getireceğim kısmetse
Bu arada tabi jantları dizdim, diğer parçaları toplarladım. Jantlar siyah, kadro mavi olunca güzel bir kontrast bununla birlikte de uyum oldu.
Buyrun:

Parçaları kadronun yaşına uygun ve iyi durumda olanlardan seçmeye karar verdim. Ama sele, aksesuarlar, lastikler vs. gibi ekipmanları da yeni modellerden seçtim. Eskiyle yeninin harmanlandığı güzel bir bisiklet çıkacak ortaya diye düşünüyorum, bu kadar emek verdim ve umarım yanılmam
Bundan sonraki konuda da ekipmanları ve vites-fren setini inceleyeceğim detaylı. Sonraki konu da tabi ki toplanma süreci ve son rütuşlar olacak, hatta kalın


