Scudo Sports

Elektrikli yol bisikleti

Scudo
Şehir bisikletleri haricinde şu motorun bisikletlerde kullanımını hiç doğru bulmuyorum. Katlanır bisikletleri de dahil edebiliriz. Bisiklet genelde spor için değil mi?
 
Şehir bisikletleri haricinde şu motorun bisikletlerde kullanımını hiç doğru bulmuyorum. Katlanır bisikletleri de dahil edebiliriz. Bisiklet genelde spor için değil mi?
Size katılıyorum. Bisiklet sürmeyi oldukça kolay bir hale getiriyor. Spor yapıyormuş gibi olmuyor.
 
böyle saçma bir konsept de ancak Trek'den çıkabilirdi zaten, şaşırtmadı.
 
@Cemal Ç. Kesinlikle size katılıyorum.
@kaskligozluk Size katıldığımı söyleyemem ne yazık ki. Sonuçta firmanın amacı yeni bir şeyler deneyip satış yapmak, tüketiciye hitap etmek. Tabii bunun fiyatı baya yüksek orası ayrı.
 
Cannondale de bu işin öncülerinden:

(link)


Bir de bu konuya çok önyargılı bakmsak aslında... Nihai amaç ulaşımda fosil yakıt payını azaltmaksa, her kesimden insana hitap eden elektrikli bir taşıt bulunmalı.
 
Bir yazıda dikkatimi çekmişti..
Avrupa'da konaklamalı bisiklet turu yapanların çoğunluğunun ''zengin'' diyebileceğimiz kesimden olduğu söyleniyordu..
Senede en az şu kadar dolar kazananlar filan..Yüksek eğitimli,yüksek gelir sahibi insanlardan bahsediyoruz..
Bu insanlar da 20 yaşında değiller sonuçta..
Bu bakımdan bu bisikletlerin çıkması/çoğalması gayet doğal..
 
Cannondale de bu işin öncülerinden:

(link)


Bir de bu konuya çok önyargılı bakmsak aslında... Nihai amaç ulaşımda fosil yakıt payını azaltmaksa, her kesimden insana hitap eden elektrikli bir taşıt bulunmalı.
Bunun için elektrikli motorlar var sayın @Cem Coşkun. Bisikleti bu kadar seviyorsun, elektrikli bisiklet alsana diyenlere şöyle bakıyorum, 🤔😒🤨.
 
Bence bu konuda millet olarak biraz sığ düşünüyoruz. Bu ürünlerin hepsinde motoru tercihinize göre aktif edebiliyorsunuz ve daima pedal çevirmeniz gerekiyor. Motor gibi oturduğunuz yerden bir gaz koluna basarak gitmiyorsunuz. Tabi böyle modellerde mevcut ama piyasanın çoğu Avrupa'da sizin hareketinizi desteklemek üzere kurulu. Bulunduğum bölgede genelde yabancılar tercih ediyor ve gerekmedikçe bu fonksiyonu aktif etmiyorlar, yokuşta zorlandıklarında veya uzun bir tura çıkıp dönecek gücü kendinde bulmakta zorlandıklarında kullanıyorlar. Bu nedenle bence "tam olarak tembel işi "diyip "bunu alacağına motor al" demek biraz saçma. Ayrıca bacaklarından rahatsız bir müşterimde doktorunun tavsiyesiyle böyle bir model almıştı çünkü hareket etmesi lazım ancak kendinide zorlamaması gerekiyor.
 
Bence bu konuda millet olarak biraz sığ düşünüyoruz. Bu ürünlerin hepsinde motoru tercihinize göre aktif edebiliyorsunuz ve daima pedal çevirmeniz gerekiyor. Motor gibi oturduğunuz yerden bir gaz koluna basarak gitmiyorsunuz. Tabi böyle modellerde mevcut ama piyasanın çoğu Avrupa'da sizin hareketinizi desteklemek üzere kurulu. Bulunduğum bölgede genelde yabancılar tercih ediyor ve gerekmedikçe bu fonksiyonu aktif etmiyorlar, yokuşta zorlandıklarında veya uzun bir tura çıkıp dönecek gücü kendinde bulmakta zorlandıklarında kullanıyorlar. Bu nedenle bence "tam olarak tembel işi "diyip "bunu alacağına motor al" demek biraz saçma. Ayrıca bacaklarından rahatsız bir müşterimde doktorunun tavsiyesiyle böyle bir model almıştı çünkü hareket etmesi lazım ancak kendinide zorlamaması gerekiyor.
O motor bir hayli ağırlaştırıyor zaten bisikleti.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mösyö Salyangoz
Bir yol bisikleti kalmışdı içine etmediğiniz mekanik disk frenler.hidrolik disk frenler. elektrikli yol bisikleti bundan sonra ne var yapay zekalı modelmi üreteceksiniz:ckskc:
 
Kullanıcının gereksinim duyduğu tüm model, tasarım ya da modifiye çeşitlerinin olması "Bisiklet Kültürü" için bir zenginlik olarak görülmeli...
Kişisel tercihlerimizden farklı olsa da her kullanıcıya özel durumlar tercihler olabileceğini ve kendi tercihlerimizinde gelecekte değişme olasılığı içinde olduğunu unutmayalım...
 
Zengin orta yaşlı iş adamı bisikleti :snzdglsn: Rüzgarın karşıdan estiği durumlarda ve tırmanışlarda artık geride kalmayacakmışız :acpsnr:
Ne güzel, ne mutlu bize
Dimi ya, biz yıllarca kadro geometrisi, hava sürtünmesi, yuvarlanma direnci vs konuşalım, abiler de çıkıp desin ki rüzgar, tırmanış bik bik..
Tam da kapitalizmle ilgili başlığın gündem olduğu ortamda zamanlaması manidar olmuş.
 
Bazı arkadaşlarımız olayı anlayamamış galiba isteyen firma istediği elektrikli yada nükleer güçle çalışan bisiklet üretsin kimseye üretmesin sizde binmeyin tu kaka diyen yok:) mesele burda ..şu ULAŞILABİLİR OLMASI bugün belli bir statüdeki insanlara satılacak bir aletin benim nazarımda hiç bir anlamı yok sen bunu her kesime ulaştır çık ondan sonra anlat şunu yapdım, bunu yapdım 10 bin tl,20 bin tl ,5 bin tl nedir ya vatandaş da çıkıp ben o paraya motor ve araba alırım deyince herkes bir bozum oluyor;)
 
Yanlız fiyatlarda iyiymiş bir tanesi yanlış hatırlamıyorsam 12500 Usd heralde Türkiyede en az 15 000 Usd olur
 
  • Beğen
Tepkiler: Mösyö Salyangoz
Dimi ya, biz yıllarca kadro geometrisi, hava sürtünmesi, yuvarlanma direnci vs konuşalım, abiler de çıkıp desin ki rüzgar, tırmanış bik bik..
Tam da kapitalizmle ilgili başlığın gündem olduğu ortamda zamanlaması manidar olmuş.

Kesinlikle! Kartepeyi de tırmanır uludağı da tırmanır. Olay ne peki? Normalde 30 km sürecek gücü olduğu halde bu bisiklet sayesinde 70 km sürecek, kendini tatmin ve mutlu edecek. Yokuşta ayağa bile kalkmadan sabit 500 watt basacak, eve dönecek “bugün bilmem nereyi tırmandım” diye başarmış sayacak kendini. Ona sorsak yaptı, ona sorsak etti, hızlı gitti, ortalaması iyiydi vs. vs. Kısacası normalde 20 ortalamayla tamamlayacağı sürüşü 30’la tamamladı. Ne sayesinde? Bisikleti sayesinde, yol bisikletli gibi görünen elektrikli scooteri sayesinde. Ne satın aldı bu adam? Performans satın aldı, hız satın aldı, bedava böbürlenebilme satın aldı, kendisini iyi hissetme satın aldı, havalı olmayı satın aldı. Kafam kadar göbeğiyle bile gençlere taş çıkartan ortalama yapıyor, sırtı bile terlemeden. Neden? Çünkü parası var ve adam bunu direk satın alabiiyor.
Spora ters bir bisiklet gerçekten. Bisiklet arkadaşım bu, insan gücüyle gitmesinde esprisi. Gücün yoksa yokuşu tırmanamazsın, gerekirse iner yürürsün, dersin ki “ulan daha güçlenmem gerek demek” hırs yaparsın, daha erken yatar daha çok uyur daha iyi dinlenir daha iyi beslenir daha çok bisiklete binersin, ciğerin, bacağın dolaşım sistemin, tüm vücut kasların, kalbin güçlenir. Daha dayanıklı olursun, daha güçlü olursun, daha fit olursun, artık o yokuşu krallar gibi çıkarsın ve bununla birşeyi başarmış olursun, artık eskisinden daha güçlü be daha iyisindir. Bisiklet buna vesile olmuştur, sebep olmuştur, sana birşey katmıştır, sağlık ve güç katmıştır.
Peki bu elektrikli scoter bu kodaman işadamına ne kattı? Ayda yılda bir bilmemkaçmetrekare kendine özel otoparkında tozlanan bu son model bisikletine binip 20 kilometrelik bir parkuru bile tamamlayamayacak halde ve kondisyonda iken, 50 kilometre sürüyor. Bir de üstüne iyi hissediyor. Kendini kandırıyor, ihtiyacı olan tek şey başkalarına “yapabildiğini” göstermek. Aslında yapamadığı şey. Eh parası da var, trek de tamamen bu kodaman, göbekli, pek meşgul iş adamları için çıkarmış bu bisikleti. Akıllı firma. Parayla problemi olmayan adamlar çünkü bunlar. Paraları var ve bu parayla ego da mutluluk da spor da satın alabiliyorlar. Fakat bu yaptılları şeyin aslında kendini kandırmak olduğunu ve sporla pek de alakası olmadığını ve zaten bisikletin ruhuna ters olduğunu yukarıda sebepleriyle anlattım. Benim görüşüm budur ahanda buraya bırakıyorum Dilber hala gibi isteyen yer istemeyen de ...
 
Geri