Elektrikli bisiklet

Scudo

Samet POLAT

Daimi Üye
Kayıt
15 Mayıs 2011
Mesaj
269
Tepki
116
Şehir
KOCAELİ
Bisiklet
Eddy Merckx
@CaRviLLE
Merhaba videonuzu çok beğendim kanalınız güzel ilerliyor ses ve titreşim sorununu çözdünüz elektrikli bisikletlere gelince videoyu izledikten sonra fikirlerim olumlu yönde değişti bol yokuşlu iş rotam için en kısa zamanda elektrikli bir model almayı planlıyorum :)
 

Kerim KOÇAK

Forum Demirbaşı
Kayıt
4 Eylül 2010
Mesaj
557
Tepki
493
Şehir
Kocaeli
İsim
Kerim
Bisiklet
Bianchi
@Samet POLAT Teşekkürler videoların faydalı olmasına sevindim kazasız sürüşler dilerim :)
 

Kerim KOÇAK

Forum Demirbaşı
Kayıt
4 Eylül 2010
Mesaj
557
Tepki
493
Şehir
Kocaeli
İsim
Kerim
Bisiklet
Bianchi
Merhabalar elektrikli bisiklet konusunda en çok sorulan soru fiyat/performans açısından elektrikli bisikletler mi daha pahalı yoksa elektrikli scooterlar mı daha mantıklı videoda anlattık iyi seyirler :)

 

olgun şenel

Forum Demirbaşı
Kayıt
14 Eylül 2011
Mesaj
569
Tepki
223
Şehir
İzmit/Burdur/Mozambik
Bisiklet
Specialized
Arkadaşlar konunu hortlatmak istedim. Elektrikli bisiklet deneyimi olanlar batarya ve hız ile ilgili 2 önemli sorumu cevaplayabilirlerse minnettar olurum. YouTube videolarında ve internette bir şey bulamadım bu konuda.

25 km mesafede iş yerim var ve yokuşlarda vs. kan ter içinde kalmamak, ortalama olarak da 40 km/h altına düşmeden gidebilmek için elektrikli bisiklet almayı düşünüyorum. Şu an üzerinde Bosch active line plus motoru olan 2020 model bir Cannondale Synapse Neo 2 bisiklet var almayı düşündüğüm.

1- Bu bisikletler motor gibi düğmeye basınca kendisi gitmiyor sanırım. Ben pedal çevirerek motorun desteği ile ortalama 40 km/h ile gidebilir miyim? 25 km/h'ten sonra motor devre dışı kalıyor deniyor. Yani ben 25 üstüne hep kendi performansımı mı sergileyeceğim 20 kg bisikleti hareket ettirebilmek için? :)
2- Batarya ömürleri ne kadar, bir süre sonra menzil ve güç ciddi oranda düşüyor mu? Kaç yıldır bisiklet kullanıyorsunuz, fark gördünüz mü?

Şimdiden çok teşekkür ederim.
 

Özhan Akgöğ

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Temmuz 2010
Mesaj
615
Tepki
911
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Diğer
Arkadaşlar konunu hortlatmak istedim. Elektrikli bisiklet deneyimi olanlar batarya ve hız ile ilgili 2 önemli sorumu cevaplayabilirlerse minnettar olurum. YouTube videolarında ve internette bir şey bulamadım bu konuda.

25 km mesafede iş yerim var ve yokuşlarda vs. kan ter içinde kalmamak, ortalama olarak da 40 km/h altına düşmeden gidebilmek için elektrikli bisiklet almayı düşünüyorum. Şu an üzerinde Bosch active line plus motoru olan 2020 model bir Cannondale Synapse Neo 2 bisiklet var almayı düşündüğüm.

1- Bu bisikletler motor gibi düğmeye basınca kendisi gitmiyor sanırım. Ben pedal çevirerek motorun desteği ile ortalama 40 km/h ile gidebilir miyim? 25 km/h'ten sonra motor devre dışı kalıyor deniyor. Yani ben 25 üstüne hep kendi performansımı mı sergileyeceğim 20 kg bisikleti hareket ettirebilmek için? :)
2- Batarya ömürleri ne kadar, bir süre sonra menzil ve güç ciddi oranda düşüyor mu? Kaç yıldır bisiklet kullanıyorsunuz, fark gördünüz mü?

Şimdiden çok teşekkür ederim.

Tam olarak öyle. Motorun sürat limitini aştığınız anda bisikletin ağırlığıyla siz baş başa kalıyorsunuz. 13 yıldır aktif olarak bisiklet kullanıyorum. İşe gidip gelmek vs. gibi günlük sürekli yapmak gerektiren yolculuklarda, yorulmanızı terlemenizi engellemek için birebir. Tırmanışları düz yolda gidiyorsunuz gibi çıkıyorsunuz.

1 buçuk yıldır yaklaşık 2bin km ye yakın elektrikli bisikletle mesafe aldım. Batarya performansında o kadar fark görmedim. Biraz li-on denilen bataryaların kullanımına dikkat etmek gerekiyor. Laptop ve ceptelefonu benzeri bir sistemi var. Bataryayı korumak için tam bitmeden şarj ederseniz ve %100 şarja gelmeden şarjdan çıkartırsanız daha uzun ömürlü oluyor. Buna elimden geldiğince dikkat ediyorum. Haricinde çok sıcak ve çok soğuk ortamlar tabi ki etkiliyor. Bu açıdan mesela motoru full performansta sürekli sürmek(pillerin ısınmasına neden olacak), opsiyonel olarak sunulan hızlı şarj seçenekleri bataryanın ömrünü olumsuz etkiler diye düşünüyorum. Bir de bataryalardaki sorunlar için de en kötü ihtimalle içindeki ömrü biten pilleri, teknik olarak değiştirebilecek firmalar var. Kendim için ileride böyle bir sorun olursa böyle bir işlem yaptırırım diye düşünüyorum.

25km/h yasal sınır olduğu için böyle bir uygulama var. Amerika'da bu sınır 32 km/h. Haricinde bu motorların kırdırma denilen çip yüklemeyle güç sınırları arttırılabiliyor. Yine bazı satıcılar direkt bu konuda da yardımcı oluyorlar ama resmi kanaldan bunun duyurusunu yapmıyorlar. Özel olarak telefonda vs. sorarsanız belki söylerler.


Menzili trafiğe ve kullanılan performansa göre değişiyor. Yani mesela daha düz rotada ben alba 500w motor 618mah batarya ile trafiksiz olarak 75 km gibi bir menzil alabildim tek şarjla. Sürekli 5. 6. modda(1-9 arası mod var) kısmen kendim de destek vererek 35 gibi bi ortalamayla sürdüm. Ama trafik ve yokuşlu rotada dur kalk vs. çok olunca bu 45-50 km'lere düşüyor.

Bu arada 40km/h yüksek bir hız. İlle de ben bu hızda gidicem diyorsanız da kısıtlamasız alba-bafang vb. tarzı harici 500w ve üzeri kitlere bakmanız gerekiyor. 500w lar tam 40km/h ile gidiyor.

Bahsettiğim hız aşırtma çipi böyle bir şey. Muadili veya farklı bir çözümü var mı bilmiyorum. Bosch ve Shimano'lar için en yaygın model bunlar.

1692223554007.png
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: olgun şenel

BilalKorukcu

Aktif Üye
Kayıt
3 Ağustos 2019
Mesaj
167
Tepki
304
Yaş
46
Şehir
Izmir
İsim
Bilal Korukcu
Başlangıç
2018—19
Bisiklet
Ghost
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Arkadaşlar konunu hortlatmak istedim. Elektrikli bisiklet deneyimi olanlar batarya ve hız ile ilgili 2 önemli sorumu cevaplayabilirlerse minnettar olurum. YouTube videolarında ve internette bir şey bulamadım bu konuda.

25 km mesafede iş yerim var ve yokuşlarda vs. kan ter içinde kalmamak, ortalama olarak da 40 km/h altına düşmeden gidebilmek için elektrikli bisiklet almayı düşünüyorum. Şu an üzerinde Bosch active line plus motoru olan 2020 model bir Cannondale Synapse Neo 2 bisiklet var almayı düşündüğüm.

1- Bu bisikletler motor gibi düğmeye basınca kendisi gitmiyor sanırım. Ben pedal çevirerek motorun desteği ile ortalama 40 km/h ile gidebilir miyim? 25 km/h'ten sonra motor devre dışı kalıyor deniyor. Yani ben 25 üstüne hep kendi performansımı mı sergileyeceğim 20 kg bisikleti hareket ettirebilmek için? :)
2- Batarya ömürleri ne kadar, bir süre sonra menzil ve güç ciddi oranda düşüyor mu? Kaç yıldır bisiklet kullanıyorsunuz, fark gördünüz mü?

Şimdiden çok teşekkür ederim.
1- dugmeye basinca gitmiyor, pedal cevirdiginiz surece size destek verir, pedal cevirmezsenizde destek vermez. Bu tarz bisikletlerde yokus asagi gitmediginiz surece asla pedallayarak 40 km/h hiza cikamazsiniz. (yeni nesil light e-bike'larda oldugu gibi motoru pedalla "dis-engage" eden ozel sistem olmadigi surece). diger arkadasin belirttigi gibi cip takarsaniz 25 km/h hiz sinirini kaldirip 70-80 km/h hizlara kadar cikabilirsiniz fakat ben cip'i hic tavsiye etmiyorum, cunku ileride ya batarya sisteminde yada motorda ariza cikarabiliyor.

2- genelde batarya omru (ideal kullanim kosullarinda) 1000 recycle'dir, bu da sizin gunluk kullanim surenize gore degisecek bir batarya omrudur. fakat ozellikle yapilmamasi gereken belli basli noktalar var (cok sicaga maruz birakmamak yada tam dolu sekilde uzun sure saklamamak v.s. gibi), bunlari internetten arastirabilrisiniz. Bunlara dikkat ettiginiz surece bataryanin bitmesinden once muhtemelen bisikletinizin baska yerlerinde baska sorunlar cikacaktir zaten. ben yaklasik 3 yildir aktif sekilde biniyorum ve henuz bir menzil farki hissetmedim.
 
  • Beğen
Tepkiler: olgun şenel
Kayıt
22 Mayıs 2016
Mesaj
1.337
Tepki
1.768
Şehir
İzmir
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Arkadaşlar konunu hortlatmak istedim. Elektrikli bisiklet deneyimi olanlar batarya ve hız ile ilgili 2 önemli sorumu cevaplayabilirlerse minnettar olurum. YouTube videolarında ve internette bir şey bulamadım bu konuda.

25 km mesafede iş yerim var ve yokuşlarda vs. kan ter içinde kalmamak, ortalama olarak da 40 km/h altına düşmeden gidebilmek için elektrikli bisiklet almayı düşünüyorum. Şu an üzerinde Bosch active line plus motoru olan 2020 model bir Cannondale Synapse Neo 2 bisiklet var almayı düşündüğüm.

1- Bu bisikletler motor gibi düğmeye basınca kendisi gitmiyor sanırım. Ben pedal çevirerek motorun desteği ile ortalama 40 km/h ile gidebilir miyim? 25 km/h'ten sonra motor devre dışı kalıyor deniyor. Yani ben 25 üstüne hep kendi performansımı mı sergileyeceğim 20 kg bisikleti hareket ettirebilmek için? :)
2- Batarya ömürleri ne kadar, bir süre sonra menzil ve güç ciddi oranda düşüyor mu? Kaç yıldır bisiklet kullanıyorsunuz, fark gördünüz mü?

Şimdiden çok teşekkür ederim.
Ben bir ilave yapayım.
Satın alacağınız elektrikli bisikletin, gidonunda gaz kolu varsa, gaz kolu butonuna bastığınızda pedal çevirmeden de gidebilir.
Örn: ben Alba Fold2 kullanıyorum. Gaz kolu var.
Tabii bu gaz kolu kendi sitesini incelerseniz, sürekli gaz kolu ile kullanım için değil. Sadece gaz kolu desteğine ihtiyaç olduğunda kullanım için var.:)
 
Kayıt
16 Eylül 2022
Mesaj
42
Tepki
147
Şehir
İstanbul
İsim
Turgut Hakkı Özdemir
Başlangıç
1985—86
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Arkadaşlar konunu hortlatmak istedim. Elektrikli bisiklet deneyimi olanlar batarya ve hız ile ilgili 2 önemli sorumu cevaplayabilirlerse minnettar olurum. YouTube videolarında ve internette bir şey bulamadım bu konuda.

25 km mesafede iş yerim var ve yokuşlarda vs. kan ter içinde kalmamak, ortalama olarak da 40 km/h altına düşmeden gidebilmek için elektrikli bisiklet almayı düşünüyorum. Şu an üzerinde Bosch active line plus motoru olan 2020 model bir Cannondale Synapse Neo 2 bisiklet var almayı düşündüğüm.

1- Bu bisikletler motor gibi düğmeye basınca kendisi gitmiyor sanırım. Ben pedal çevirerek motorun desteği ile ortalama 40 km/h ile gidebilir miyim? 25 km/h'ten sonra motor devre dışı kalıyor deniyor. Yani ben 25 üstüne hep kendi performansımı mı sergileyeceğim 20 kg bisikleti hareket ettirebilmek için? :)
2- Batarya ömürleri ne kadar, bir süre sonra menzil ve güç ciddi oranda düşüyor mu? Kaç yıldır bisiklet kullanıyorsunuz, fark gördünüz mü?

Şimdiden çok teşekkür ederim.
Eğer kırmakla uğraşmazsanız Bafang'ın eski kitleri dışında hiç bir bisiklet size 40km/h vermez; Limitlidir.

Bisikletlerdeki elektrik motorları, kısa süreler için "nominal" değerlerinin 2-3 katı güç verebilir. Örn benim bisiklet 249W ancak yokuşlarda 600'e kadar çıkıyor. 250W üzerine çıktığında giderek artan bir oranda sizin de katkı vermeniz gerekiyor. Benim de desteğimle bu değer 700-800 wattlara ulaşıyor. Dolayısıyla normal bir insanın kullanması için tasarlanmış bir bisiklete beygir oturtmuş gibi oluyorsunuz ki bu da bisikletin ömrünü kısaltıyor. Ayrıca motorun, ön, arka teker yada pedal göbeğinde olması yokuş çıkarken çok büyük etken. Aynı firmanın tekerleğe monte motoru 30-40nm tork üretebilirken, pedal motoru 60-80 arasında üretiyor. Tabi bu üretilen güç, o masum zincir ruble vb üzerinden iletilmek zorunda. Kısaca 30kg bisiklette 40km/h hız yaptırırsanız nispeten kısa bir süre sonra ölüyor. :)

"Eski" bafang modelleri ekran, motor vb arasında iletişim için "UART" denen bir protokol kullanıyormuş bu modellerin çoğunda hız limiti vb değerleri değiştirmek oldukça kolay. Basitçe menüsünde bu seçenekler var. Ancak; Avrupa: "Kendine çeki düzen ver Bafang yoksa burada satamazsın" dediği için yeni "CAN-BUS" yada kısaca "CAN" kullanan modellerde bu seçenekler yok. Servislerinin kullanımı için üretilmiş cihazları Çinden getirip bununla ayarlamanız ya da ne idüğü belirsiz "hack" cihazları almanız lazım. Veya basitçe tekerlekteki hız sensörünü sanki kadans sensörüymüş gibi pedala monte edebilirsiniz. Bisiklet çok yaşamaz ama yaşadığı sürece 40'lara ulaşabilirsiniz muhtemelen.
 

olgun şenel

Forum Demirbaşı
Kayıt
14 Eylül 2011
Mesaj
569
Tepki
223
Şehir
İzmit/Burdur/Mozambik
Bisiklet
Specialized
Eğer kırmakla uğraşmazsanız Bafang'ın eski kitleri dışında hiç bir bisiklet size 40km/h vermez; Limitlidir.

Bisikletlerdeki elektrik motorları, kısa süreler için "nominal" değerlerinin 2-3 katı güç verebilir. Örn benim bisiklet 249W ancak yokuşlarda 600'e kadar çıkıyor. 250W üzerine çıktığında giderek artan bir oranda sizin de katkı vermeniz gerekiyor. Benim de desteğimle bu değer 700-800 wattlara ulaşıyor. Dolayısıyla normal bir insanın kullanması için tasarlanmış bir bisiklete beygir oturtmuş gibi oluyorsunuz ki bu da bisikletin ömrünü kısaltıyor. Ayrıca motorun, ön, arka teker yada pedal göbeğinde olması yokuş çıkarken çok büyük etken. Aynı firmanın tekerleğe monte motoru 30-40nm tork üretebilirken, pedal motoru 60-80 arasında üretiyor. Tabi bu üretilen güç, o masum zincir ruble vb üzerinden iletilmek zorunda. Kısaca 30kg bisiklette 40km/h hız yaptırırsanız nispeten kısa bir süre sonra ölüyor. :)

"Eski" bafang modelleri ekran, motor vb arasında iletişim için "UART" denen bir protokol kullanıyormuş bu modellerin çoğunda hız limiti vb değerleri değiştirmek oldukça kolay. Basitçe menüsünde bu seçenekler var. Ancak; Avrupa: "Kendine çeki düzen ver Bafang yoksa burada satamazsın" dediği için yeni "CAN-BUS" yada kısaca "CAN" kullanan modellerde bu seçenekler yok. Servislerinin kullanımı için üretilmiş cihazları Çinden getirip bununla ayarlamanız ya da ne idüğü belirsiz "hack" cihazları almanız lazım. Veya basitçe tekerlekteki hız sensörünü sanki kadans sensörüymüş gibi pedala monte edebilirsiniz. Bisiklet çok yaşamaz ama yaşadığı sürece 40'lara ulaşabilirsiniz muhtemelen.
Bu cevap için çok teşekkür ederim. Bu bisikletler ile bir test sürüşü yapmam lazım sanırım. Bana çok saçma geliyor. Bir yol bisikleti ile iniş aşağı zaten 60-70 yapabiliyorken motorun da pedal çevirmeme destek vermesiyle düz yolda ve sanki 25 km/h hızla bisiklet sürüyormuşçasına 60-70 km/h hızla gitmek benim derdim. Ben normalde 15 km git 15 km gel 30 km yapan birisi idim ama şu an yeni iş yerim 25 km mesafede ve günlük bu 50 km yapıyor, yokuşlar ve mesafe anlamında, yolda harcayacağım zaman olarak da bu durum beni bisikleti bırakmaya itti. Tekrar bisiklete geçebilmenin derdindeyim. Ben aynı performansımla bisikletimi süreceğim ama bisiklet 60-70 km/h yapacak olayım bu ama gördüğüm kadarı ile bu şu an mümkün görünmüyor.

Bisiklet konusunda da elimde cyclocross var. Bu bisikletler dağ bayır cayır cayır giden bisikletler. Dediğim gibi sağlam bir bisikletçi düz yolda bile 50 km/h yapabiliyorken bisikletler neden ölsün hocam?
 
Kayıt
16 Eylül 2022
Mesaj
42
Tepki
147
Şehir
İstanbul
İsim
Turgut Hakkı Özdemir
Başlangıç
1985—86
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Bu cevap için çok teşekkür ederim. Bu bisikletler ile bir test sürüşü yapmam lazım sanırım. Bana çok saçma geliyor. Bir yol bisikleti ile iniş aşağı zaten 60-70 yapabiliyorken motorun da pedal çevirmeme destek vermesiyle düz yolda ve sanki 25 km/h hızla bisiklet sürüyormuşçasına 60-70 km/h hızla gitmek benim derdim. Ben normalde 15 km git 15 km gel 30 km yapan birisi idim ama şu an yeni iş yerim 25 km mesafede ve günlük bu 50 km yapıyor, yokuşlar ve mesafe anlamında, yolda harcayacağım zaman olarak da bu durum beni bisikleti bırakmaya itti. Tekrar bisiklete geçebilmenin derdindeyim. Ben aynı performansımla bisikletimi süreceğim ama bisiklet 60-70 km/h yapacak olayım bu ama gördüğüm kadarı ile bu şu an mümkün görünmüyor.

Bisiklet konusunda da elimde cyclocross var. Bu bisikletler dağ bayır cayır cayır giden bisikletler. Dediğim gibi sağlam bir bisikletçi düz yolda bile 50 km/h yapabiliyorken bisikletler neden ölsün hocam?
O hizlar icin tasarlanmis bir makineyi moped gibi kayıt ettirip kullanabilirsiniz. Normal araba ehliyeti ile kullanılabiliyorlar. Ya da bir süre bekleyip dün Çinden sipariş ettiğim "hack" cihazının benim bisiklette çalışıp calışmayacağını görebilirsiniz. 25km/h sınırı malesef Hollanda/Almanya gibi her tarafı bisiklet yolu ile döşeli ülkelerden getirildiği için buraya pek uymuyor.

Bir de şu var: Saatte 40 ile günlük 50km, büyük bataryalar için bile bataryanızı neredeyse tamamen boşaltmanız demek. Malum, hız arttıkça daha fazla güç vermek gerek. Yani her gün şarj etmek zorunda kalacaksınız. Tıpkı her gün şarj edilen bir telefon gibi o batarya bir yıl kadar sonra işe yaramaz hale gelecek.
 
  • Beğen
Tepkiler: olgun şenel

Özhan Akgöğ

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Temmuz 2010
Mesaj
615
Tepki
911
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Diğer
Bu cevap için çok teşekkür ederim. Bu bisikletler ile bir test sürüşü yapmam lazım sanırım. Bana çok saçma geliyor. Bir yol bisikleti ile iniş aşağı zaten 60-70 yapabiliyorken motorun da pedal çevirmeme destek vermesiyle düz yolda ve sanki 25 km/h hızla bisiklet sürüyormuşçasına 60-70 km/h hızla gitmek benim derdim. Ben normalde 15 km git 15 km gel 30 km yapan birisi idim ama şu an yeni iş yerim 25 km mesafede ve günlük bu 50 km yapıyor, yokuşlar ve mesafe anlamında, yolda harcayacağım zaman olarak da bu durum beni bisikleti bırakmaya itti. Tekrar bisiklete geçebilmenin derdindeyim. Ben aynı performansımla bisikletimi süreceğim ama bisiklet 60-70 km/h yapacak olayım bu ama gördüğüm kadarı ile bu şu an mümkün görünmüyor.

Bisiklet konusunda da elimde cyclocross var. Bu bisikletler dağ bayır cayır cayır giden bisikletler. Dediğim gibi sağlam bir bisikletçi düz yolda bile 50 km/h yapabiliyorken bisikletler neden ölsün hocam?
50 - 60 kmh hızlar bisiklet için sürekli olarak gitmesi sıkıntı bir hız. Yani elektrikli bisiklette özellikle lastik patlaması vs. gibi durumlarda biraz canınızı sıkan sorunlar yaşayabilirsiniz.

Haricinde yasal olarak üretilen bisikletlerde genelde 250w motor ve buna bağlı olarak da ben max. 600-700w bataryalar görüyorum. Bu bataryalar da yine 60-70 km hızlarda 50km gitmez. Sizin için en uygunu Alba'daki mid motorlu kiti almak ve üzerine 1000w lık batarya takmak gibi görünüyor. Bunu da şehir bisikleti gibi bir bisikletle yapabilirsiniz. Burada bi arkadaş vardı mid motorla 17-18 kg gibi güzel de bir ağırlığa erişmişti Alba kit ile. Bu sayede biraz pedal da çevirerek muhtemelen 45 gibi hızlarda 50km mesafe sürebilirsiniz sanırım rahatlıkla. Dediğim gibi ben 618w la 50km mesafeyi rahat görüyorum 40 ile giderek.

Haricinde pilli bisiklet vardı o 1000w 2000w falan güçte motorlar getiriyordu, devam ediyor mu bilmiyorum. Ama onlarda da hem ağırlık aşırı artıyor, hem de o kadar mesafe gitmeyebilir. Gitse bile baya büyük bir batarya gerekiyor. Yaklaşık 35-40 kg gibi bir bisiklet'e dönüşebilir öyle birşey.

Tekrar özetle bence yapmanız gereken olabildiğince hafif ve güvenilir hidrolik diskli bir bisiklet alıp alba vb. kit ve 1000w batarya taktırmanız.


Aşağıdaki videolarda shimano ve bosch'un çipli versiyonlarının ne kadar hız yaptığını görebilirsiniz. Aşağı yukarı 35-40 gibi hızla gidiyor ortalama.
 
  • Beğen
Tepkiler: olgun şenel

behcetatinc

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Eylül 2004
Mesaj
1.359
Tepki
1.267
Şehir
İstanbul
Eğer kırmakla uğraşmazsanız Bafang'ın eski kitleri dışında hiç bir bisiklet size 40km/h vermez; Limitlidir.

Bisikletlerdeki elektrik motorları, kısa süreler için "nominal" değerlerinin 2-3 katı güç verebilir. Örn benim bisiklet 249W ancak yokuşlarda 600'e kadar çıkıyor. 250W üzerine çıktığında giderek artan bir oranda sizin de katkı vermeniz gerekiyor. Benim de desteğimle bu değer 700-800 wattlara ulaşıyor. Dolayısıyla normal bir insanın kullanması için tasarlanmış bir bisiklete beygir oturtmuş gibi oluyorsunuz ki bu da bisikletin ömrünü kısaltıyor. Ayrıca motorun, ön, arka teker yada pedal göbeğinde olması yokuş çıkarken çok büyük etken. Aynı firmanın tekerleğe monte motoru 30-40nm tork üretebilirken, pedal motoru 60-80 arasında üretiyor. Tabi bu üretilen güç, o masum zincir ruble vb üzerinden iletilmek zorunda. Kısaca 30kg bisiklette 40km/h hız yaptırırsanız nispeten kısa bir süre sonra ölüyor. :)

"Eski" bafang modelleri ekran, motor vb arasında iletişim için "UART" denen bir protokol kullanıyormuş bu modellerin çoğunda hız limiti vb değerleri değiştirmek oldukça kolay. Basitçe menüsünde bu seçenekler var. Ancak; Avrupa: "Kendine çeki düzen ver Bafang yoksa burada satamazsın" dediği için yeni "CAN-BUS" yada kısaca "CAN" kullanan modellerde bu seçenekler yok. Servislerinin kullanımı için üretilmiş cihazları Çinden getirip bununla ayarlamanız ya da ne idüğü belirsiz "hack" cihazları almanız lazım. Veya basitçe tekerlekteki hız sensörünü sanki kadans sensörüymüş gibi pedala monte edebilirsiniz. Bisiklet çok yaşamaz ama yaşadığı sürece 40'lara ulaşabilirsiniz muhtemelen.
Ufak bir düzeltme yapmak istiyorum. Bosch motorlu olup herhangi bir modifikasyon yapılmasına gerek olmadan 45 km hız desteği verenler var. Bu modellerde plaka ve yanlış bilmiyorsam gerekli ehliyete sahip olma zorunluluğu var.
 
  • Beğen
Tepkiler: turgut.hakki

BilalKorukcu

Aktif Üye
Kayıt
3 Ağustos 2019
Mesaj
167
Tepki
304
Yaş
46
Şehir
Izmir
İsim
Bilal Korukcu
Başlangıç
2018—19
Bisiklet
Ghost
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Ufak bir düzeltme yapmak istiyorum. Bosch motorlu olup herhangi bir modifikasyon yapılmasına gerek olmadan 45 km hız desteği verenler var. Bu modellerde plaka ve yanlış bilmiyorsam gerekli ehliyete sahip olma zorunluluğu var.
Bosch’un hangi modeliymis bu motor ?
 

behcetatinc

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Eylül 2004
Mesaj
1.359
Tepki
1.267
Şehir
İstanbul
Bosch’un hangi modeliymis bu motor ?
Merhaba Bilal Bey,

Her ne kadar Türkiye'de E-Bike iş kolu bulunmasa da bir Bosch çalışanı ve bir bisiklet sever olarak Bosch sistemlerine biraz hakimim. Eski arkadaşlardan beni tanıyanlar vardır, bu bisikletlerden şirketimizde olması sebebiyle Türkiye'de bu sistemi ilk kullanabilme imkanını bulmuş kişilerdenim.

45 km destekli Motor'a sahip olarak ilk gördüğüm ve kullandığım bisiklet 2012 yılı üretimi olan Corratec Superbow 45 modeliydi ( Motor Gen1 versiyon )
(link)

Daha sonrasında kullandığım ve hala da sahibi olduğum 2014 - 2015 yılları gibi üretimi olan Cannondale Contro E-Speed modeli var. ( Motor Gen2 versiyon )
(link)

Yine kendime ait olan 2021 yılı üretimi Flyer Upstreet4 model bisiklet orjinal 45 km desteklidir ( Motor Gen4 versiyon )
(link)

Orjinal olarak üretimi yapılan 45 km destekli bisikletleri ayırabilmek için bazı özellikler var.
+ Özellikle City Bike modellerinde ön maşanın yan kısımlarında uyarıcı fosfor olur ( Corratec Super Bow dışında fuarlarda veya bir kullanım esnasında 45 lik MTB görmedim )
+ Bisikletlerin arkasında genelde çamurluğun üzerinde plaka yeri ve plaka lambası olur.
+ Çok az markada istisna olmak kaydı ile ön far ve arka stop lambası sürekli yanar
+ Çok az markanın kullandığı Shimano fren kollarına sahip olan modeller hariç büyük çoğunluğu Magura fren kolu kullanır ve bu kollar fren lambası desteklidir.

Bosch'un kendi web sayfasından da " Speed " özelliği olan modeli görebilirsiniz ( şu anda Gen4 versiyon var )

(link)
 
Son düzenleme:

umutcelik

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Haziran 2016
Mesaj
1.512
Tepki
8.094
Şehir
Amsterdam
Bisiklet
Trek
Bu cevap için çok teşekkür ederim. Bu bisikletler ile bir test sürüşü yapmam lazım sanırım. Bana çok saçma geliyor. Bir yol bisikleti ile iniş aşağı zaten 60-70 yapabiliyorken motorun da pedal çevirmeme destek vermesiyle düz yolda ve sanki 25 km/h hızla bisiklet sürüyormuşçasına 60-70 km/h hızla gitmek benim derdim. Ben normalde 15 km git 15 km gel 30 km yapan birisi idim ama şu an yeni iş yerim 25 km mesafede ve günlük bu 50 km yapıyor, yokuşlar ve mesafe anlamında, yolda harcayacağım zaman olarak da bu durum beni bisikleti bırakmaya itti. Tekrar bisiklete geçebilmenin derdindeyim. Ben aynı performansımla bisikletimi süreceğim ama bisiklet 60-70 km/h yapacak olayım bu ama gördüğüm kadarı ile bu şu an mümkün görünmüyor.

Bisiklet konusunda da elimde cyclocross var. Bu bisikletler dağ bayır cayır cayır giden bisikletler. Dediğim gibi sağlam bir bisikletçi düz yolda bile 50 km/h yapabiliyorken bisikletler neden ölsün hocam?
Merhaba,
Elektrikli bisikletler tıpkı normal bisikletler gibi ehliyet, sigorta, özel kıyafetler vs yasal düzenlemeler olmadan kullanılan araçlar ve bu sebepten ötürü hız ve güç sınırlandırması var dünyanın pek çok yerinde. Bu size saçma geliyor olabilir ama bir de 10 yaşındaki çocuğunu bisiklet ile okula gönderen ebeveyn gözünden bakın meseleye. Siz 10 yaşındaki çocuğunuzu bisiklet ile okula gönderseniz, aynı bisiklet yolunda 60-70 km/s hızla sürüş yapan 16 yaşında bir ergen olmasını normal mi yoksa saçma mı bulurdunuz?

Sizin ihtiyacınız olan şey elektrikli bisiklet değil, elektrikli moped. Bu doğrultuda arama yaparsanız daha sağlıklı sonuç elde edebilirsiniz.
 

Kaanaybar

Üye
Kayıt
28 Eylül 2023
Mesaj
9
Tepki
3
Yaş
16
Şehir
Çorum
İsim
KAAN AYBAR AKSU
Başlangıç
2018—19
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Bir sorum olacak Elektrikli bisiklet için SALCANO CAPPADOCİA 1 alacağım bu fiyat bandında önerebileceğiniz var mıdır. Hız 25km üzerine çıkarmak için hız sınır kilidi vs var mı? Sırf kadroya entegre batarya için 3 bin TL fazla vermeye gerek var mı? Rks xs35 pro mu daha iyi yoksa Cappadocia 1 mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: Orhanpaşa