Scudo Sports

Elektrikli bisiklet

Erdem Topal

Aktif Üye
Kayıt
15 Mayıs 2012
Mesaj
110
Tepki
444
Şehir
Ankara
Merhaba,

Forumda elektrikli bisikletle ilgili bir başlık göremedim.
bir başlık açmak istedim.
Sadece elektrikle tahrik edilen değil istenildiğinde kas gücü istenildiğinde elektrikle gitme yönünde geliştirilmiş bisikletler.
Canondale, Bianchi, Carraro hatta Audi'nin bu yönde ürünleri var.
Fiyatları bakımından bianchi ile Carraro daha cazip de görünüyor ve ikisi de aynı ürün denilebilir.
Kullanan var mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU
Scudo
Belirttiğiniz gibi, bisiklet mantığından uzaklaşmadan üretilmiş olan elektrikli bisikletler için özellikle yurt dışında bir çok markaya ürün vermekte olan ( batarya, güç mekanizması ve beyin ) Bosch şirketinde çalışmaktayıım. Bildiğim kadarıyla Türkiye'de satılan ve şirketimizin ürünlerini kullanan Scott ve Cannondale markaları var. Cannondale marka bir bisikleti sürekli kullanma imkanı buluyorum, öğrenmek istediğiniz bir husus varsa elimden geldiği kadar bilgi aktarmaya çalışırım.
Gazeteci Saffet Üçüncü, bu ürünü bir süre kullandı ve bu ürün için bir program yaptı. Verdiğim linke göz atarsanız bazı teknik detayları kendisi orada da paylaşmış.
(link)
 
Cevabınız için çok teşekkür ederim. Ben de elektrik mühendisiyim. Saffet'in garajı programını da izledim. Daha sonra fiyat araştırması yaptım ve Canondale'in 7200 TL civarı fiyatı çok ciddi bir rakam gibi geldi. Tabi ki arkasında büyük bir mühendislik yatıyor. Buna saygı duyuyorum. Sadece batarya bloğunun (li-ion) 1000 TL civarında olduğunu tahmin ediyorum. Bianchi ile carraro nun tasarımları birbirine çok yakın. bianchi 1800 civarı carraro 2200 TL. Benim amacım güneş panelinden aküleri şarj etmek (burası benim alanım :D). 200 W lık bir MPPT li bir akü şarj devrem var. Amacım bir konsept yaratmak. Güneş enerjisi ile şehir içi ulaşım. Diğer yandan da akülere bağımlı olarak bir süreklilik sağlanamaz. burada da kas gücü devreye giriyor. :D
Kafama yatarsa ki yatacak gibi duruyor. 2000 TL civarı bir bisiklet alıp güneş enerjisi ile şehir içi tek kişi gideceğim yerlere bisikletimle gitmek.
 
  • Beğen
Tepkiler: Erman Biroglu
İşin açıkcası güneş enerjisini kullanabilmek benim de aklıma geldi ve bu departmandaki arkadaşlarım ile görüşerek bisikletin bagaj kısmının üzerine (en mantıklı yer orası gibi geldiğinden) bir panel ekleyin ekleyemeyeceğimizi danıştım ama bu panel için ilave bir sürü ünite olduğu ve o büyüklükte bir panelin çok işe yaramayacağı tarafıma söylendi. İnşallah gönlünüze göre bir çalışma yaparsınız.
 
Benim düşüncemde panelle bisikletin fiziksel teması olmayacak. aküyü çıkarıp dışarıda şarj edeceğim.
Zaten 9,5 ah lik aküyü şarj etmek için nerden baksanız en az 40 W lık panel lazım. bisikletin arka tarafındaki yere en fazla 5 w lık panel sığar gibi.
Lakin benim size bir sorum olacak
tasarlanan tahrik sisteminde mekanik enerji elektrik enerjisine çevirilip aküde depolama işlemi yapılmıyor sanırım. mesela öğrendiğime göre motordan destek almak için 4 kademe var. Bunlara bir kademe daha eklenip tahrik sağlayan makinenin motor olarak değil de generatör olarak çalışması mümkün değil mi? Böylece kas kuvvetinden aküler de seyir esnasında şarj edilebilir. Tabi ki bu soru boschtaki meslektaşlarımın da aklına gelmiştir. maliyet, hacim, ağırlık vs konularından dolayı vazgeçilmiştir diye tahmin ediyorum.
 
Benden çok daha fazla bilgili olduğunuz için çok düşünerek yazıyorum :) , bu parçaların üretim yeri Almanya olduğundan kişiler ile direk görüşme imkanı bulamadım ama ben de sizin gibi düşünüyorum. Bazı elektrikli araçlarda frenleme esnasında ortaya çıkan enerjiyi elektriğe çevirerek tekrar aküye depolayın sistemleri gözlemliyorum ama bisiklete adaptasyonu konusunda biraz daha zaman var herhalde.Piyasada satılan diğer modellere göre ağırlık konusunda başarılı da olsa bisiklet 25 kg civarında. Kendimden örnek vermek gerekirse,sürekli bisiklete bindiğim için düz yok ve fazla eğim olmayan yokuşlarda takviye ihtiyacı hissetmiyorum ama ne kadar daha ağırlığı insan taşıyabilir, biraz soru işareti.
 
estağfirullah :D forumda elektrikli bisiklet kullanan biri var mı diye araştırırken yakınen kullanan sizinle az çok bilgi paylaşımı yaptım. mümkün olsa test sürüşü yapmak isterim ankarada. bendeki mtb yi satıp üstüne katıp almayı da düşünebilirim. :D teşekkür ederim
 
İstanbul'a yolunuz düşerse test sürüşü için br gün önceden haber vermeniz yeterli :)
 
Geotech Mercur elektrikli bisikleti 4 aydır kullanıyorum, gayet memnunum.
 
Behçet bey bende konuya bir yerinden müdahil olmak istiyorum. Geçnlerde corratec in kendi sitesi,nde elektrikli bisikletler için devrim olabilecek bir model görmüştüm. dağ bisikleti olan bisiklet hem hafif hemde 45 km hıza çıkabiliyor. ERlektrikli bisikletler için çok iyi bir hız diye düşünüyorum. Bisikletin ruhunu bozmadan sadece yokuşlarda kas gücüne takviye olabilecek bisikletler neden olmasın.
Ayrıca MIT ın prototipini yaptığı bir bisiklet vardıki tamamıyla enerjisini bisikletin kendi hareket gücünden üretiyordu.
 
Merhaba Mehmet Bey,
Corratec Firması da çalışmakta olduğum şirketin ürününü kullanıyor, belirttiğiniz şekilde şu andaki teknoloji zaten ihtiyacınız olduğu zaman sistem size destek olacağı şekilde çalışıyor. Pil teknolojisi ilerledikçe hem ağırlıklar daha makul seviyelere gelecek hem de hızlar artacak diy düşünüyorum.
Behçet
 
Arada kaldim yardimci olurmusunuz antalyada bir bayide bianchi e green buldum ambalajinda ve rakam uygun 1500 civari bbirde salcanonun antalya modeli salcanoda motor kademe ayari var ve vites gobekten nexus,bianchide vites 7 ancak gobekten degil motor seviye ayarida yok bianchi bu arada gecen sene iretimden kalkmis ne yapmaliyim...her ikisininde motor gucu aku gucu ayni
Bianchi e green
Kadro :26" Alüminyum 1.1/8" Yarı Entegre Maşa YatağıMaşa :26" RST TRENDY T 1.1/8"Jant:26/559x19 Airline-1 Çift Kat alüminyum 36HLastik :26x1.75 47-559 C-1605 CORPORAL KEVLAR ReflektörlüVites :Shimano TourneyVites Sayısı:7 VitesÖn-Arka Fren:V-Fren AlüminyumSele:Selle Royal RioMotor:Arka Tekerlekte 240W Fırçasız,Mekanik RedüktörlüBatarya :LITHIUM-ION, 36V, 10ah, 4.7 kgŞarj Süresi :2-8 Saat (Min.Max.)Menzil :40-60 km (Ortalama Değerlerde,Tam Şarj)Ağırlık :24,10 kg
Salcano antalya
Kadro :6061 Alüminyum Kadro
Motor Gücü :249 Watt DC Nominal Motor Gücü
Akü 36V 10a lithium ion batary
Maşa :Suntour NEX4610 Amortisörlü Maşa
Vites :Shimano Nexus Göbekten
Vites Sayısı :7 Vites
Fren :promax Alüminyum V-Fren
Gidon Boğazı :promax Alüminyum Dereceli Gidon Boğazı
Cok tesekkur ederim
 
@mehmet akyüz
Şu an Türkiye de en güvenilir Ghost un ürünleri var.
Maalesef fazla seçenek yok.
Onlara bakmanızı öneririm.
 
@anti panik bosch un birtane modeli vardi ama.bayada guzel biseydi.
 
Accell bisikletin kataloğunda yeni modeller var (3 model gördüm). Fiyat 5,922 TL demiş.Shimano Steps 250W motor ve Shimano Steps 418Wh pil.
 
@isocan

Hocam biliyorum.
Saffetin garajı mı öyle bir programda vardı.
Ama Bosch marka bisiklet yok.
Sadece motor ve akü sağlıyor.

Ben şu siteden haftalık yenilikleri email bildirimi ile takip ediyorum.
Bayaa bilgi ve yenilikler var:

(link)
 
@anti panik
Hocam bundan belki 1 sene once yanilmiyorsam bosch un sitesinde bosch marka e bike vardi..hatta fiyati 17000 lira civarindaydi.daha sonra birakti galiba bisiklet satmayi..saffetin garajina bende bakmistim, bosch un adi cok gecince aklimda bosch ebike diye kalmis, connondaleymis o bisiklet..velhasil bence cok guzel bir dusunce e bike olayi..
 
sparta nasıl bir marka, bir tane buldum elektrikli.. bir de diyelim ki akü bitti yenilemek gerekiyor nasıl temiz edebiliyoruz
 
Merhaba fuarda tamamen elektrikli bisiklet (pedalı olmayan) citycocoyu test etme şansım oldu baya keyifli buldum acil durumlarda otomobil yerine kullanılabilir diye düşünüyorum günlük kullanımda zaten kendi bisikletlerimiz var.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Geri