Scudo Sports

Elektrikli bisiklet ile tur ve gereksinimler.

mhmtp

Daimi Üye
Kayıt
2 Şubat 2019
Mesaj
304
Tepki
440
Yaş
45
Şehir
Ankara
İsim
Mehmet Pehlivan
Başlangıç
1982—83
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Merhaba arkadaşlar ;
Elektrikli bisiklet ile Ankara/Nevşehir arası bir tur planlıyorum. Turun ilk etabı muhtemel
1- Ankara / Şereflikoçhisar
2- Şereflikoçhisar / Aksaray
3-Aksaray / Göreme
Şeklinde olacak , mecbur 3 etap olacak gibi malum bataryalar kolay dolmuyor ve çabuk tükeniyor.

Elektrikli bisiklet ile aramızda tur yapmış kaç kişi var merak ettim. Tur bisikletinden faklı olarak çadır yerine batarya ekipmanı taşıyoruz ve mecburi konaklama öğretmen evi gibi hesaplı yerler. Bu konu hakkında fikirlerinizi bekliyorum.
 
Scudo
Normal bisikletle tur yaparken ne lazımsa elektrikli ile de aynı şeyler gerekir diye düşünüyorum. Ekstradan motoru şarj etmek için gerekli ekipmanı alın ve yola çıkın. Forumda birçok gezi yazısı mevcut. Onları okuyup ayrıntılı bilgi sahibi olabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: mhmtp ve necmeddin
Bol bol batarya alın yanınıza. Yerinizde olsam bisikletin arkasina römork takar onunla tasirdim bataryalari. Agirlik önemli değil, nasılsa siz taşımayacaksınız :)
 
Ben de aynı düşünüyorum :) Hayırlı forumlar.

"Normal bisikletle tur yaparken ne lazımsa elektrikli ile de aynı şeyler gerekir diye düşünüyorum. Ekstradan motoru şarj etmek için gerekli ekipmanı alın ve yola çıkın. Forumda birçok gezi yazısı mevcut. Onları okuyup ayrıntılı bilgi sahibi olabilirsiniz. "
 
Normal bisikletle tur yaparken ne lazımsa elektrikli ile de aynı şeyler gerekir diye düşünüyorum. Ekstradan motoru şarj etmek için gerekli ekipmanı alın ve yola çıkın. Forumda birçok gezi yazısı mevcut. Onları okuyup ayrıntılı bilgi sahibi olabilirsiniz.
Tur da normal bisiklet ile ne gerekli ise almak aklıma geldi fakat ağırlık azaltmak için çadır, mat, uyku tulumu ve kap kacak gibi ekipmanları almamayı düşünüyorum. Az ağırlık batarya sarfiyatını azaltacak. En büyük sıkıntı şarj meselesi. Çadırda olur isem şarj etmek büyük sıkıntı. Malum üç buçuk saatte yüzde seksen, altı buçuk saatte tam şarj ediyor. Bu kadar bir yerde mola verip şarj etmek çok zor. Bu yüzden apart yada öğretmen evi düşünüyorum.
Bol bol batarya alın yanınıza. Yerinizde olsam bisikletin arkasina römork takar onunla tasirdim bataryalari. Agirlik önemli değil, nasılsa siz taşımayacaksınız :)
Dediğiniz mantıklı ama fiyatlar beter. 1000 lira gibi römork 6500 TL yedek bataryanın bir tanesi. Hiç ekipman olmadan şimdiden masraf 7500 TL.:hihi::hihi:
Ben de aynı düşünüyorum :) Hayırlı forumlar.

"Normal bisikletle tur yaparken ne lazımsa elektrikli ile de aynı şeyler gerekir diye düşünüyorum. Ekstradan motoru şarj etmek için gerekli ekipmanı alın ve yola çıkın. Forumda birçok gezi yazısı mevcut. Onları okuyup ayrıntılı bilgi sahibi olabilirsiniz. "
Muhtemelen tek batarya çıkacağım ilk sefer. Yokuş aşağı dinleneceğim, Düz yollarda pedal çevireceğim, rampalarda Eco mod da gideceğim. Eco modu tura çıkmadan denedim 150Km demesine rağmen 120Km gidebiliyor.
 
Shimano motorlu ise EC-8004 şarj aletinden almayı düşünebilirsiniz. EC-6002 lerden çok daha hızlı şarj ediyor. 1 saatte nerdeyse %50, 3 saatte tam şarj ediyor. Benzin istasyonları gibi bi yerde durup kısa bi süre şarj edilecek olduğunda bayaa faydası oluyor.
 
  • Muhteşem
Tepkiler: mhmtp
Tur sırasında zora düşmeme adına test yaptım.

1637042532292.jpg1637042532280.jpg1637042532296.jpg

Yaptığım 7 saatlik sürüşün sonunda, Yüksek kademede 3, Normal kademede 5, Eco modda ise 7 Km kadar bir batarya kapasitesi kalıyor. 110 Km kadar bir yol gidebiliyor, toplam 120 Kg ağırlık ile.

1637042532284.jpg1637042532288.jpg1637042532268.jpg

Bu yolu 53 km maksimum hız, 16 Km ortalama hız ile yaptım. Batarya bitiminde 1 saat mola verdiğimi varsayarak, tam 1 saat şarj ettim. Bunun sonucunda Yüksek kademede 17 Km, Normal kademede 24 Km, Eco Mod da 34 Km kadar ek bir kapasite verdi. Sanırım turu buna göre planlayacağım.
Shimano motorlu ise EC-8004 şarj aletinden almayı düşünebilirsiniz. EC-6002 lerden çok daha hızlı şarj ediyor. 1 saatte nerdeyse %50, 3 saatte tam şarj ediyor. Benzin istasyonları gibi bi yerde durup kısa bi süre şarj edilecek olduğunda bayaa faydası oluyor.
Demiyeydin iyidi, şimdi masraf eder alırım bunu :harika:😁
 
Yolda ne kadar yükseklik farkı / tırmanış olduğu çok önemli. Tırmanışlar düz yola göre kat kat fazla elektrik tüketiyor.
Çok şiddetli karşıdan esen rüzgarlar sanki yokuş çıkarcasına elektrik tüketiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: mhmtp
@mhmtp merhaba.

Konunu hortlatmak istedim. Elektrikli bisiklet ile bir deneyiminiz var sanırım. Batarya ve hız ile ilgili 2 önemli sorum var, bilginiz var ise cevaplarsanız minnettar olurum.

25 km mesafede iş yerim var ve yokuşlarda vs. kan ter içinde kalmamak, ortalama olarak da 40 km/h altına düşmeden gidebilmek için elektrikli bisiklet almayı düşünüyorum. Şu an üzerinde Bosch active line plus motoru olan 2020 model bir Cannondale Synapse Neo 2 bisiklet var almayı düşündüğüm.

1- Bu bisikletler motor gibi düğmeye basınca kendisi gitmiyor sanırım. Ben pedal çevirerek motorun desteği ile ortalamam 40 km/h ile gidebilir miyim?
2- Batarya ömürleri ne kadar, bir süre sonra menzil ve güç ciddi oranda düşüyor mu?

Şimdiden çok teşekkür ederim.
 
@mhmtp merhaba.

Konunu hortlatmak istedim. Elektrikli bisiklet ile bir deneyiminiz var sanırım. Batarya ve hız ile ilgili 2 önemli sorum var, bilginiz var ise cevaplarsanız minnettar olurum.

25 km mesafede iş yerim var ve yokuşlarda vs. kan ter içinde kalmamak, ortalama olarak da 40 km/h altına düşmeden gidebilmek için elektrikli bisiklet almayı düşünüyorum. Şu an üzerinde Bosch active line plus motoru olan 2020 model bir Cannondale Synapse Neo 2 bisiklet var almayı düşündüğüm.

1- Bu bisikletler motor gibi düğmeye basınca kendisi gitmiyor sanırım. Ben pedal çevirerek motorun desteği ile ortalamam 40 km/h ile gidebilir miyim?
2- Batarya ömürleri ne kadar, bir süre sonra menzil ve güç ciddi oranda düşüyor mu?

Şimdiden çok teşekkür ederim.

Soruyu başka bir arkadaşımıza sormuşsunuz ama bir E-Bosch Bike kullanıcısı olarak yardımcı olabileceğimi düşünerek yanıtlamak istedim.

Almayı düşündüğünüz bisikletin sistemi, eğer sonradan Tuning yapılmadıysa 25 km hıza kadar destek veriyor, daha yüksek hızlar için size güç binmiş olacak. Eğer biraz performansınız varsa rüzgar olmaması durumunda düz yolda 30 KM hızlara ulaşabilirsiniz ama motor size verdiği desteği 25 - 26 km lerde keseceği için kesinlikle terlersiniz.
Hiç terlemeden girmek istiyorsanız ya 25 Km nin üzerine çıkmayarak sürekli motor desteği kullanacaksınız, ya da Speed versiyonu olan 45 Km hıza destek verebilen sisteme sahip bir bisiklet almanız gerekiyor.
Bisikleti uzun süre kullanmadığınız durumlarda pili boş tutmamak kaydı ile bataryanızı korursanız çok fazla bir kayıp olmaz diye düşünüyorum.
2016 model ve 3000 Km de olan Cannondale E-Contro bisikletim var, üzerindeki akü 400 Wh. Aynı akünün sıfırı ile deneme yaptığımda 3-5 km lik fark olduğunu gördüm.
Bosch, Shimano, Bafang gibi sistemlere sahip olan bisikletler pedal desteklidir ( Pedelec olarak adlandırılıyorlar ), hiç birinde gaz kolu olmaz.
Bosch sistemli bisikletlerde 4 farklı sürüş destek modu var. Kullanıcının kilosu,kullanılan asfaltın kalitesi gibi bir çok şart menzili etkiler ama kendi deneyimlerime göre, bisikleti sürekli Tour modunda ( ikinci destek kademesi diyebiliriz ) ve hızı 27 - 32 arasında tutmak kaydı ile ( bendeki model Speed özelliği olan 45 km hız destekli ) 45 km menzil yapabiliyorsunuz.

(link)

Bunu az bulan arkadaşlarımız olabilir ama bizler gibi biraz bisiklet alışkanlığı olan kullanıcıların düz yolda desteğe ihtiyacı olmadığından bir dolum ile bunun en az iki katı KM yapabilirsiniz. Kendim Ataşehir'de oturuyorum, tek dolum ile iki kere Beykoz yapıp dönebiliyorum.

Umarım az da olsa yardımcı olabilmişimdir.
 
@mhmtp merhaba.

Konunu hortlatmak istedim. Elektrikli bisiklet ile bir deneyiminiz var sanırım. Batarya ve hız ile ilgili 2 önemli sorum var, bilginiz var ise cevaplarsanız minnettar olurum.

25 km mesafede iş yerim var ve yokuşlarda vs. kan ter içinde kalmamak, ortalama olarak da 40 km/h altına düşmeden gidebilmek için elektrikli bisiklet almayı düşünüyorum. Şu an üzerinde Bosch active line plus motoru olan 2020 model bir Cannondale Synapse Neo 2 bisiklet var almayı düşündüğüm.

1- Bu bisikletler motor gibi düğmeye basınca kendisi gitmiyor sanırım. Ben pedal çevirerek motorun desteği ile ortalamam 40 km/h ile gidebilir miyim?
2- Batarya ömürleri ne kadar, bir süre sonra menzil ve güç ciddi oranda düşüyor mu?

Şimdiden çok teşekkür ederim.
Kilonuz ve motorun kapasitesi max hızınızı hızlanmanızı yokuş çıkışınızı etkiler. Ben şehir bisikletime Alba kit taktırdım. Bataryamıda en yüksek kapasite aldım mübarek git git bitmiyor.
250 W yeni nesil 45 NM tork arka motor taktırdım ki bisikletin mekanik parçalarından bağımsız çalışarak. Krank ruble zincir arka ve ön arttırıcıların stresini büyük ölçüde alarak daha uzun ömürlü olmasını sağlayacaktır. Albalar 40 KM saat hız limitli.
 
Geri