Scudo Sports

El yapımı Recumbent Üçtekerli(Trike)

Rüzgar Yolgezer

Daimi Üye
Kayıt
3 Nisan 2011
Mesaj
263
Tepki
41
Şehir
istanbul
Bisiklet
Cesur
Merhaba,

Yapacağım Avrupa turu için kendime bisiklet yapma planım var. https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=122597 adresinde konuyu bulabilirsiniz.
Recumbent bisikletler hep ilgimi çekiyordu. Bunların üç tekerli olanlarını da görünce, bir gün bu üçtekerlilerden biriyle uzun bir tur yapmak isteğim oluştu. Fiyatları oldukça yüksek, ki zaten Türkiye'de de yok bunların seri üretimini yapan. Öyle olunca dolarlar, eurolar havalarda uçmalı bunları almak için. 2000 dolar civarı başlıyor bu bisikletler yurtdışında. Her ne kadar Türkiye'de 750 TL'ye mal edilmiş olsa da. https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=79402

http://img546.imageshack.us/img546/4945/g28t.jpg

Recumbent üçtekerliler konfor, denge ve hız için yapılmışlar adeta. Öndeki 2 tekerin dengeye faydası su götürmez. Arkaya yatık olması herhangi bir yerinizin uyuşmayacağı anlamına geliyor. Ne sırt ağrısı, ne de el uyuşması. Hız konusunda ise gayet tatminkarlar. Her ne kadar çok iyi tırmanıcılar olmasalar da, düz yolda yol bisikletlerini arkada bırakmak çok kolay. Bu da rüzgar direncinin azalmasıyla ilgili.

Evet, bisiklet yapmak kolay iş değil. Ben de böyle düşünerek hiç bulaşmadım önceden. Fakat araştırdıkça birkaç farklı plana ulaştım. Bunlardan iki tanesi:

(link)
(link)

Bu planlardan yapılmış yüzlerce bisiklet var, dahası insanlar ihtiyaçlarına göre çeşitli eklentiler de yapıyorlar. Bagaj kısmı eklemek gibi. AtomicZombie ve BentRiderOnline forumlarında ciddi bir bilgi birikimi var. Bu işe bodoslama girmemek için, fizik teorileri de paylaşılmış çeşitli yerlerde. Buradan ulaşabilirsiniz:

(link)

Burada SpinnerGuy diye bir amca, çok güzel iş çıkarmış ortaya. Büyük bölümünü de fotoğraflamış:

(link)

Katılmak isterseniz grup oluşturdum: (link)

selamlar,
Alper
 
  • Beğen
Tepkiler: alpin poyraz
Scudo
Emek büyük, plan da öyle. Yabancı forumlarda/bisikletçilerde görüp özenen birisi olarak, olur da elimden bir şey gelirse seve seve yardımcı olmaya çalışırım.
 
  • Beğen
Tepkiler: alpin poyraz
Güzel bir proje olur. Burada işçilik çok önemli, parçaların kesilmesi ölçümü vesaire. Özellikle plazmada kesilecek parçalar var. Bu sebeple maliyet artıyor.

Ancak avrupa turu gibi uzun masafeler için yaptığınız bisikletin kendisini kanıtlamış olması gerekli.
 
  • Beğen
Tepkiler: alpin poyraz
Merhabalar,

Bu planları uygulayan insanlar arasında plazma kesimden bahseden olmadı hiç. Ama tabii(şimdi baktım plazmaya) daha iyi olur böyle bir çalışma yapmak.

Bazı planlar satılıyor, bazıları da paylaşılmış. Temel adımlar: 1- Parçaları kes, hazırla. 2- Kaynak yap, birleştir. 1. adımda işin içine kesim aletleri ve torna işi girecek.(Hiç birinde deneyimim yok.) Bottom bracket(orta göbek) ve Head tube(gidon borusu) için donör bulunabilir belki eski bisikletlerden. Ya da çelik borulara kılavuz(thread) açılarak kullanılabilir. Aynı zamanda düz(threadless) boru da kullanılabilir, bu kullanacağımız furç takımı ve bottom bracket'a bağlı. Pressfit diye geçen düz bottom bracketlar var.

2. adım kaynak işi. Farklı malzemeler için, farklı kaynak çeşitleri gerekebiliyor. En mantıklısı çelikle çalışmak gibi duruyor şu an. Kaynak yapacak usta bulmak daha kolay çelik için. Krom-molib(Chromoly) bulabilirsek ne ala. Olmazsa paslanmaz ya da karbon çeliği kullanacağız. Aynı zamanda çelik alüminyuma göre daha sünek bir metal olduğu için, parçalanmadan önce kendini gösteriyor.

Amaç, olabildiğince çabuk yapıp hemen denemeye almak. Yüzlerce km deneme sürüşü yapmadan zaten çıkmayı düşünmüyorum yola.

Bir foto. Catrike 700:

Rahatça 30-35 km/saat ortalama tutturabilecek bir bisiklet.

http://img30.imageshack.us/img30/1083/1epz.jpg

Bu da tur yaparken:

http://img6.imageshack.us/img6/4006/1kg3.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: alpin poyraz
Bisiklet yapımı ne oldu acaba şu sıralar bende yapmak istiyorum tüm işçiliği kendim yapmayı planlıyorum.recumbent için izmirdeki arkadaşlar ile fikir alışverişi yapabiliriz
 
Geri