Scudo Sports

El Yapımı Kadrolar

Bildiklerim şunlar abi :

Şirket İtalya'da , Yalnız bir çok markada olduğu gibi üretimin büyük kısmı italya dışında yapılmakta.

Amerikada ciddi bir pazarı var (tabiki belli bir kitle , özellikle fixed meraklıları kadronun ciddi sevdalısı)

Ayrıca son yılların SS ve Leziz FIXED bisikletlerini sokaklarında gördüğümüz japonya'da da çokça var...
 
Scudo
@Halil Uygun

AA, yanlışın var, Tommasini' nin tüm çelik kadroları bizzat italyada el yapımı olarak üretiliyor. Hatta Tüm üst model karbon kadrolarda tamamı İtalyada üretiliyor. Pinarello ile karıştırma.:D
 
@Mustafa İçdağ

Abi şimdi MTB nin doğasında amortisörün yeri çok sağlam bence :D Artı bozuk arazi için vites sistemi. Islak bir mevsimde eğimli bir yokuşu bisikletimi iterek çıkardıktan sonra SPD min arasına dolan çamurları temizlemek zorunda kalmak ve bunu bir sonraki yokuşta yeniden tekrarlamak pek hoş olmazdı :D hayır bide hafif olsa tamam :D :D Bence bu tarz bir bisiklet toplamak hafiflik peşinde koşan arkadaşlara kıyasla daha extrem bir davranış oluyor.
 
@Mustafa İçdağ

Bilmiyordum Abi , Telafi için konuyu bir kaç örnekle zenginleştirelim o zaman...

Saygılar.

http://i218.photobucket.com/albums/cc25/zoeturkey/001-3.jpg
http://i218.photobucket.com/albums/cc25/zoeturkey/002-2.jpg
http://i218.photobucket.com/albums/cc25/zoeturkey/003-2.jpg
http://i218.photobucket.com/albums/cc25/zoeturkey/004-1.jpg
http://i218.photobucket.com/albums/cc25/zoeturkey/005.jpg
http://i218.photobucket.com/albums/cc25/zoeturkey/006.jpg
 
@Mustafa İçdağ

Hayır bilmiyorum ama kadronun yaklaşık 2 kg, maşanın ise 700gr kadar geleceğini hesap edersek yaklaşık 9 - 9.5 kg civarında gelir galiba. Tabi çelik bir gidon, boyun ve sele borusu kullanılmışsa durum biraz daha vahim olabilir. :D Karbon kadro, maşa ve bir iki parça ile kafadan 1.5 kg hafiflemek mümkün bence. :)
 
@raven1442

Örnekte görülen Steelman kadro( çelik) 1450gr. + 650gr. maşa(çelik)
Kullanılan (el yapımı) çelik gidon boğaz ise bulabileceğin en hafif ( sürülebilir) karbon boğazdan sadece 70gr. daha ağır.

Bisikletin toplam ağırlığı ise 8200gr. ( çelik boğaz ile)..
 
Verdiğiniz linkte daha önceden Steelman'in mtb kadrosu için 1700gr yazmışsınız ve yanılıyorsam bu değer 14.5" bir kadro için. Resimde görülen bisikletin kadro ölçüsü 17-18" gibi geldi gözüme ve buna rağmen 1450gr ise gerçekten müthiş bir değer. Farklı bir model galiba ?

Bu arada konuyu böler gibi oldum aslında ben de bir cro-mo mtb kullanıcısıyım ve hazır yeri gelmişken bizim bisikletin resimi. Çok temiz olmadığı için kusura bakmayın :) Gerçi steelman ile yarışamaz ama.:)

http://www.takipnet.com/olcu/scott1.jpg

http://www.takipnet.com/olcu/scott2.jpg

Biraz mali durum, biraz da tecrübesizlikle daha sonra kendime ilk Aluminyum bisikletimi de aldım "gerçi çok kaliteli bir aluminyum değil" ama işte yukardaki bisikletin bana sağladığı sürüş dinamizmini, konforu ve özellikle güveni malesef veremedi. Ve kadroyu değiştiriyorum ve yerine öyle karbon filan dediğime bakmayın :) çelik veya Ti bir kadro gelecek kesinlikle. Steelman' in 1450gr lık kadrosunu birazda bu yüzden merak ettim.
 
Elindeki kadro çok güzel, kıymetini bil. sanırım aynı kadrodan Aytaç Biber arkadaştada var.

Konusu geçen kadroya gelince, borular reynolds 953, stainless steel ( vari) çok üst düzeyde bir malzeme bu, daha önceki yazılarımda uzun uzun anlattım.
Birde şu yanılgıya düşmemek lazım, bahsedilen kadro 29'er. Standart bir MTB kadrosu çelik borularla 1550-1700 gr.ye kadar iner ancak .

Kullanılan TIG kaynağı ile bu ağırlıklara özel imalatta gelebiliyorlar, o yüzden seri imalatlarda rastlayamıyoruz bu hafifliklere ( henüz). çünkü borular o kadar inceki (0.4-5 mm.) en ufak bir kaynak hatasında yarılıyor.

Çelik borulardaki ilerleme inanılmaz, reynolds, columbus ve dedacciai gibi firmalar halen bu malzemeler üzerine yükleniyorlar.
 
Selam, senin kadrodan çok değerli bisikletçi hocamız Sargun Tont'da da var.
Bendeki pro Racing diye geçen model ve Scott'un bisikletlerinde kullandığı en üst borulara sahip yanılmıyorsam. Tabi Tange'in Prestige serisi en üst seri değildi ama Scott o yıllarda en üst modellerinde bu seriyi kullandı.
Bu kadro yaklaşıl 10 yıldır bende :) Yarışlara da katıldı, 3 sefer Türkiye turu da yaptı ve halen inanılmaz durumda duruyor.
 
Daha önce foruma eklendi mi bilmiyorum ama oldukça ilginç bir bisikleti sizlerle paylaşmak istedim.

2007 yılında dünyanın en pahalı bisikleti ünvanını alan el yapımı bir bisiklet :
Limited Edition Gold Bike Crystal Edition.

Bisikleti bir İskandinav firması olan (link) dan %40 ını peşin ödeyerek sipariş verebiliyorsunuz :).
Yaklaşık fiyatı 110.000USD olan 24 ayar altın kaplamalı ve üzerinde 600 adet Swarovski pırlantası bulunan bir bisikleti kullanmak acaba nasıl olurdu :) ?

http://www.alphabil.com/personel_img/gold_bike/gold-bike_5784.jpg

http://www.alphabil.com/personel_img/gold_bike/gold-bike-front_5784.jpg

http://www.alphabil.com/personel_img/gold_bike/gold-bike-full_5784.jpg

http://www.alphabil.com/personel_img/gold_bike/gold-bike-logo_5784.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: fatihgüven
Bu altin bebegi daha önce konusmustuk forumda, kendisi ayni zamanda bir sabit disli (fixed gear) bisiklettir :)
 
@iceman

Yok değilmiş, ben sordum. Fren yüzeyleri iyi tutsun diye teflon kaplamışlar.:D

Şaka biyana tamamı gold plated bu makinanın. Dubai'ye getirsem acaip satar bu model.
 
halil frenlerin altın kaplama olmasını şakasına söylemiştim :)
 
Geri