Scudo Sports

El Yapımı Kadrolar

@Mesut Girgiç

Mesut hocam, bu arka göbekler aslında "Track Hub" değil, flip-flop design dediğimiz, yani bir tarafı fixed gear ( pist bisikleti kullanımı yani pedal tekerleği hem geri hem ileri döndürür), diğer taraf ise freewheeled yani pedal tekerleği sadece öne döndürür ( diğer adı single speed).

Bu aşağıda görülen arka göbeğin aralığı-spacing 135mm. Bu çok ilginç çünkü 135mm. spacing MTB ölçüsüdür, yol kadrosunda 135mm. MTB göbeği
kullanmaları cidden şaşırtıcı.
8-9-10 vites yol kadrolarının arka göbek aralığı 130mm. dir.

Gerçek Pist bisikletlerinde arka maşa aralığı-spacing 120mm.' dir. Dolayısıyla pist bisikletlerinin arka göbekleri daha kısadır ( 120mm. spacing) ve sadece tek taraftan fix-ruble kullanılır.

Bu yukarıdaki bisiklette kullandıkları düz-gidon çok güzel, tam bir "kaporta açacağı". Bunlardan hepimize bir tane lazım, bak bakalım arabalar yanaşabiliyormu.:D
Şaka bir yana bu "FIXIE Inc. deki adamlar kendi marka göbekleri ve komponentleri ile geliyorlar, küçük bir firma için çok başarılı bir girişim.

http://http://img162.imageshack.us/img162/2636/fixie03pc7.jpg
 
Scudo
Fixie inc.
Bu göbekleri çokca görmüştüm ama işin içinde bir türk olması çok hoş.

Bu yazıyı bekliyordum mustafa abi , okudum sevindim ; Türkiye sınırları içinde bir fixie kullanıcısı olarak( genelde deli olarak nitelendirilsemde :) ) bu tarz haberleri okumak , beni çok mutlu ediyor...

Çok çok teşekkür ediyorum tekrar...
 
Mustafa Bey,
Okul öncesi dönemlerimden beri aslında Fixed gear sistemine çok da ırak bir tarzım yoktur.
Küçükken bindiğim üç tekerli çocuk bisikletim de fixed geardı.(her ne kadar imal eden fabrikanın bu terimi hiç duymamış olma ihtimali olsa da)
Bu sayede ayrıca fren elcikleri, fren telcikleri, fren pabuçcukları diye bir sorunum da olmadı oyun ve okul çağı dönemlerimde. Hoş şeydi sorunsuz bir çekiş ve fren sistemine sahip olmak. O bisiklete bindiğimde sahip olduğum en ileri teknik argumanlarım; quadriseps, gastroknemius ve diğer kaslarımdı.(Yine o zamanlar yaşım itibarıyla doğal olarak bu kasların varlığından ve adlarından bihaber olsam da)
Halen bindiğim şehir bisikletinin kontrapedal sistemi de fixed gear göbeğin liberal anlayışla yeniden yorumlanışı olarak değerlendirilebilir.

Bence klasik neskafeye, vanilya ilavesi mutad bir lezzet için Fransada devrim kabul edilip terminolojiye yeni bir isimle adını yazdırabiliyorsa; yukarıda bizlerle paylaştığınız göbek sistemi de hibrit bisiklet kategorisinde kendisine yeni bir branş açmaya yeterli veri tabanına haiz gibi görünüyor. :cool:

Saygılarımla.:)
 
Yol yarış kadrolarının en büyüklerinden Colnago ve Pinarello sloping ( compact)geometriden klasik (standart) geometriye dönmeye başladılar.
Pinarello en üst modeli olan Prince' de geometri açılarını neredeyse standart geometriye getirdi.
Colnago en üst model kadrolarını hem klasik hem compact geometride yapmaya
devam ediyor.
Profesyonel yarışlarda bu sene klasik geometrideki kadrolar geriye dönüş yapmaya başladı bile, sanırım 2009-2010 sezonunda yol yarış kadroları artık
normal görüntüsüne geri dönecek gibi.:D

Bu konu ile ilgili daha öncede bir yorumda bulunmuştum.
https://www.bisikletforum.com/showthread.php?p=285483#post285483

http://http://img211.imageshack.us/img211/817/flat001rq5.jpg
 
Muhteşem bir konu ve nitelik olarakta son derece doyurucu. Belki günümüzde artık kompozit malzemeler teknik üstünlükleri ile giderek rakipsizleşiyor ama bir gerçek varki söz konusu estetik ise hiçbir zaman zarif çelik kadrolar ile yarışamayacaklar. Zaten hala çelik kadroların büyük bir tutku ile üretilmesi ve talep görmesinin esas sebebi bu bence.

Böyle bir konu için tekrar Mustafa ağabeye teşekür ediyor ve sabırsızlıkla devamını bekliyoruz:)
 
kadro imalat atolyesi acilacakti sanirim. mustafa bey dokumanlar hazirladigi soylmisti yanilmiyorsam. acildi da ben mi bilmiyorum?
 
@mzgrknc

Atölyemi açılacaktı?
Yok, ben öyle bir girişimde bulunulacağını hiç yazmadım yahu.:)
 
@Mustafa İçdağ

Mustafa abi bi tasarımcı bi mühendis gel açalım biz bir atölye...
 
@Hasan Çağrı

Tasarımcı benim zaten:) , mühendislik hizmetleride halledilir, sen yatırımcı bul
gerisi kolay.:D
 
@Mustafa İçdağ

Mühendisliktede ben varım bugüne bugün çok süper olmasada zamanlar geliştiririz kendimizi Mustafa abi yatırımcı aramaya başladım ...
 
@FAİK

Faik katılım için teşekkürler, fakat burada " show bike" lara yer vermiyoruz, konunun devamlılığı açısından bunları başka bir yerde konulayabilirsin.

Corratec kadrolar el yapımı değildir, fakat çok az miktardaki siparişler
İtalyan yapımcı Mauro Sannino'ya Corratec tarafından yaptırtılıyor.
Bu konu işlendi:https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=17705&page=12
 
İrio Tommasini, master frame builder;
Tommasini Carbon'dan Titanium'a ve Aluminium'a kadar her tip malzemeyle kadro yapmaya devam ediyor fakat çelik kadro yapmayı hala bırakmadı, yaşayan en değerli ustalardan sayılan Tommasini'nin çelik kadroları estetik olarak çok güzel olmakla birlikte bu kadrolar gerçek birer yarış makinaları.

Ben Tommasini kadroları daha öncede biraz anlatmıştım:
https://www.bisikletforum.com/showthread.php?p=224651#post224651

Tommasini Tecno: kadro çelik( Dedacciai SAT14.5 Nivacrom borular),
kadro ağırlığı 1600gr (cc.55 size), çelik maşa 660gr. veya carbon maşa opsiyon
450gr. Kadro+maşa 2250$.

Bu kadroda kullanılan çelik borular ( nivacrom steel) lug (rekor) metoduyla bağlanmış ve lug konstrüksiyon kadroların belkide en hafif örneklerinden.
Tommasini istek üzerine Columbus borularda kullanıyor.

Enjoy the ride.:)

http://img125.imageshack.us/img125/7207/tommasini4oo8.jpg
 
mustafa abi teşekkürler insan kıyamaz bunlara binmeye :)
 
Bu kadro insana kalp krizi geçirtir...! Hayatımda gördüğüm en güzel yol bisikleti kadrolarından biri:eek:
 
Gerçekten çok tatlılar... Ben özellikle çelik maşaların hatlarına bayılıyorum... Arazi kullanımında ne kadar iri yapılı canavarları sevsemde yol bisikleti deyince böyle narin ve duru aletlerin görüntüleri beni bitiriyor cidden...
 
http://img119.imageshack.us/img119/6946/serotta03in2.jpg

Serotta, sanki kulağa İtalyan markası gibi geliyor. Fakat Ben Serotta amerikalı ve Serotta bisikletlerinin kurucusu, sahibi ( halen ) ve "master frame builder &
designer".
Yarış bisikletlerinde Colnago İtalya için neyse, Serotta Amerika için odur, yani
en gelişmiş teknoloji ve el işçiliğini yan yana kullanan, yarışlarda kendini ispatlamış, sağlam fakat hafif, her müşterisinin vücut ölçüsüne cevap verebilecek "custom" el yapımına müsait üretim teknikleri, estetik ve %100 el yapımı..
Ben Serotta 1972 de kadro yapımına başlıyor ve 1990 başlarında oldukça büyüyüp çok ortaklı oluyor ve bu gidişin kendisini "mass production for all" mantığına götürmesinden hoşlanmayıp 1997 de şirketi tekrar geriye satın alıyor ve üretimlerine hala el yapımı olarak ediyor. ( Saratoga spring, New york + Poway California )

Serotta bisikletlerini günümüzde Tour de France' de göremezsiniz ( bir zamanlar vardı), çünkü Ben 100binlerce dolar ödeyip "sponsorship" almıyor. Fakat amerikanın bir zamanlar en büyük pro takımlarında olan team 7-eleven 1983-86 arası Serotta kulanıyordu.
Top pro yarışçılar arasında Davis Phinney, Andy Hampsten, Scott Berymann, Bill watkins, Eric Heiden gibi birçok ünlü isim Serotta bisikletleriyle gerek amerikada gerekse avrupa pro pelotonlarda ve olimpiyatlarda yarışmalar kazandılar.

Serotta' nın kadro imalatında üç temel değişmez unsur var;

1- Tüm karbon kadrolar "carbon lug ( rekor)" konstrüksiyonda, tıpkı Ernesto Colnago gibi Ben Serotta'da bunun en üstün, hassas ve dayanıklı konstrüksiyon olduğunu savunuyor. Bu tekniğin monokok gövde üretiminden bir diğer üstün yanı ise, kadro açı ve ölçülerinin kişiye özel yapılabilmesi.

2- Tüm orta göbek gömlekleri, head tube içi ve maşa crown race gömlekleri
titaniumdan tornalanmış parçalarla destekleniyor ve kulakçıklar yine titanium'dan torna imal ediliyor.

3- Titanium ve çelik kadrolarda TIG kaynak kullanılıyor.

İşte size Serotta'dan bazı detaylar:

http://img74.imageshack.us/img74/4852/serodetail01be3.jpg

Aşağıdaki kadro "meivici" SE custom, Serotta'nın top karbon yarış kadrosu, kadro+maşa ağırlığı 1400 gr. ve fiyatı 8400 $ civarı ( can yakıcı:D ).
Kadro geometrisi olarak Sloping veya klasik seçebiliyorsunuz..

http://img168.imageshack.us/img168/9931/s1eb0.jpg

.. devam edecek....
 
Geri