Scudo Sports

El yapımı Fox rlc gidon kumandası

başarist

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Ağustos 2007
Mesaj
610
Tepki
668
Şehir
İSTANBUL Beşiktaş
Arkadaşlar, Fox 2009 yılında rl model maşalarına gidon kumandası yapmış, benimki rlc olduğundan iş yine başa düştü.

kullandığım malzemelerin bazıları şunlar; 1990 model tourney arka vites kolu, xtr ön attırıcı. iç-dış vites telleri, dizel enjektör borusu, model araç parçaları...

http://i264.photobucket.com/albums/ii174/basarist/SV100002_resize-1.jpg

http://i264.photobucket.com/albums/ii174/basarist/SV100008_resize.jpg


Kumanda kolunun, gidon üzerinde kelebek konmuş gibi görünmemesi ve ergonomik olması için biraz kafa patlattım ve Ön attırıcıyı kelepçesi için feda ettim :

http://i264.photobucket.com/albums/ii174/basarist/SV100009_resize.jpg

http://i264.photobucket.com/albums/ii174/basarist/SV100014_resize.jpg

http://i264.photobucket.com/albums/ii174/basarist/SV100024_resize.jpg

http://i264.photobucket.com/albums/ii174/basarist/SV100032_resize-1.jpg

http://i264.photobucket.com/albums/ii174/basarist/SV100034_resize.jpg

http://i264.photobucket.com/albums/ii174/basarist/SV100033_resize.jpg

http://i264.photobucket.com/albums/ii174/basarist/SV100028_resize.jpg


Maşa kiliti açık :

http://i264.photobucket.com/albums/ii174/basarist/SV100020_resize.jpg

Maşa kilitli :

http://i264.photobucket.com/albums/ii174/basarist/SV100021_resize.jpg

Parçaların görünümünü biraz düzenleyip, enjektör borusunu makaronla kapladıktan sonra tamamlanacak yani zor yanı bitti.
 
Scudo
Basar harikasin, peki sana bir soru. Ayni düzenegi, gidondan yükseklik ayari icin de yapabilir misin? :)
 
Rica ederim, yükseklik ayar mandalı, sert hareket ettiğinden ve iç tel iterken katlanacağından bu şekilde çalıştırmak çok zor olur hatta imkansız gibi.
Amortisörün içinde yay koyacak yer varsa, itme işi yaya, çekme işi tele yaptırılıp olabilir.

Bunlar başka elyapımı kilitler ama hepsi rl :D

(link)

Aynı adamın blogu :

(link)

Bu çalışma çok güzel karbon kullanılmış (bizim bakkalda karbon satılmıyor) :

yanlız teli çok uzun tutmuş, kısa olunca çok daha güvenilir olurdu

(link)
 
Hohohhow eline sağlık Başar abi:)
Sana bi dükkan lazım artık :p
 
Ellerine sağlık.Çok güzel bir çalışma olmuş.Forumumuzda böyle güzel el işçilikleri görmek ne güzel!...
 
Gerçekten tebrikler güzel bir araştırma ve azim sonucu daha...

Senin sistemde yay yok değil mi itme ve çekme yöntemi ile çalışıyor... Bence biraz deneme ile yayda uygulanabilir gibi
 
Rica ederim, haklısın benimkinde yay yok, yükseklik ayarı üzerinde çalışılırsa yapılabilir tabi, içeri olmazsa yay dışarıda takılabilir. Sertliğe neden olan 100-120-140 noktalarında tıklayan yaylı bir bilya sanırım. bu bilyanın yayı yumuşak bir yayla değiştirilebilir ama yumuşak yay yüzünden arada sırada noktalarda sapma olursa maşayı bozabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: yarışcı 3
Yine döktürmüşsünüz Başar Bey! ;) Elinizin marifetinde sınır yok gerçekten:) Tebrik ederim..
 
Düzenleme tamam;

İtme için yay değil iç teli kullandığım için dış telin esnememesi ve yerinden çıkmaması gerekiyordu. Buradaki bakkallarda karbon satılmadığı için bunu anten, makaron ve yapıştırıcı kullanarak yaptım. yaptığım düzeneği maşaya zarar vermeden monte etmek için powerade kapağı ve sırınga lastiği ile dübel yaptım.


http://i264.photobucket.com/albums/ii174/basarist/SV100025_resize.jpg

http://i264.photobucket.com/albums/ii174/basarist/SV100027_resize.jpg

Tel hareket ederken ve sürüş sırasında titrerken, aleminyum olan maşanın kilit kolunu kolayca aşındıracağı için yine makaron kullanıp contalar yaptım ve teli yapıştırdım.

http://i264.photobucket.com/albums/ii174/basarist/SV100048_resize.jpg

İç telin başı maşa tarafında olduğundan, diğer ucunu gidon kumandasına tutturmak için model araç servo tellerinde kullanılan allen vidalı sarı parçayı kullandım.

http://i264.photobucket.com/albums/ii174/basarist/SV100053_resize.jpg

http://i264.photobucket.com/albums/ii174/basarist/SV100055_resize.jpg


Maşa kilitli

http://i264.photobucket.com/albums/ii174/basarist/SV100063_resize.jpg

Maşa açık

http://i264.photobucket.com/albums/ii174/basarist/SV100061_resize.jpg

Kilitli

http://i264.photobucket.com/albums/ii174/basarist/SV100071_resize.jpg

Açık

http://i264.photobucket.com/albums/ii174/basarist/SV100081_resize-2.jpg

Kilit kumandası, vites kolu ile paralel bir eksende çalışıyor ''bütünlük'' ve ''ergonomi''

http://i264.photobucket.com/albums/ii174/basarist/SV100069_resize.jpg

http://i264.photobucket.com/albums/ii174/basarist/SV100091_resize.jpg

karşıdan bakınca kumanda kolu görünmemesi önceliklerimden biriydi

http://i264.photobucket.com/albums/ii174/basarist/SV100102_resize.jpg

Kelepçenin aşşağı sarkan parçasını daha sonra 4 power led ile yapacağım güçlü farı tutturacağım için kesmedim.

http://i264.photobucket.com/albums/ii174/basarist/dfcv_resize.jpg


Forumda el yapımı komponentler gibi bir bölüm açılırsa çok sevinirim, zira yaptığım şeyleri yayınlayıp yorumları okumak hoşuma gidiyor, benim gibi Zihni sinirleri oraya toplamış olursunuz.
 
Ellerinize saglık bu kadar güzel olacagını tahmin etmiyordum :eek:..
"Forumda el yapımı komponentler gibi bir bölüm açılırsa çok sevinirim" bu konuda size katılıyorum.. ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: başarist
her ne kadar bakkallarda henüz karbon satılmasa da güzel aklınızla bulduğunuz çözümler takdire değer doğrusu tebrik ederim ben de lamba konusunda kafa patlatıyorum epeydir kaç watlık led kullanacaksınız yaptıktan sonra paylaşırsanız sevinirim teşekkürler
 
@sgtalper


Yorumunuz için teşekkürler, farı yaparken 4 adet 1 watt led kullanacağım, daha önce 3 watt led ile yaptığım bir farım vardı fakat forumdaki veri kaybı sırasında silinmiş oldu. Elektrik elektronik bölümüne bir ara yeniden ekleyeceğim.

Bu arada kumandanın test sürüşünü daha yeni yaptım ve çalışma videosunu ekledim :

(link)
 
elinize sağlık farlar güzel olmuş power ledlerin merceklerinden kullandınızmı göremedim
 
Başar abi ellerine sağlıksendende böle bişey beklenirdi doğrusu;):)
 
Başar'cım, lefty için senden *elo* istesem..:vroam: onu da yaparsın sen şimdi..?:p
 
Geri