ALByROCK
Üye
- Kayıt
- 4 Şubat 2015
- Mesaj
- 21
- Tepki
- 10
- Yaş
- 30
- Şehir
- Ankara
- İsim
- Mert Anıl
- Bisiklet
- Ghost
Herkese merhaba. Önümüzdeki haftalarda yapmaya başlayıp,yaza doğru bitirmeyi planladığım fixie projemi burdan paylaşmak ve tecrübelilerin fikirlerini almak istedim.
(link)
Şimdilik ayrıntılı resim atamıyorum,bisiklet Çorum'da ben Ankara'dayım.
Özetle aklımdakileri söyleyeyim;
-Öncelikle belirtmek istiyorum ki aklımdaki olay en ucuz yoluyla bir fixie elde edip,onu zamanla geliştirmek. Bunun için bir çok masraftan kaçınacağım başta.
-Renk konusunda internette görüp aşık olduğum bir tasarımı gerçeğe dönüştürmek var aklımda. Kadro bordo,kalan parçalar istisnasız siyah (artık ne kadar istisnasız yapabilirsem).
-Jant çemberlerim her halükarda değişmek zorunda,ya bu şekilde tek kat çemberler kullanacağım ya da ucuz bulursam çift kat (V) jant da kullanabilirim.
-Lastik olarak üzerindekileri kullanmayı düşünüyorum.
-Aynakol olarak üzerindekinin küçük dişlisini söküp onu kullanmayı düşünüyorum. Fakat geçenlerde youtubeda yabancı biri bu tür aynakolların kullanılmaması gerektiğini söyledi. Tuhaf aksanı yüzünden nedenini anlamadım ,bu konuda tecrübelilerden fikir bekliyorum. (Bu tür aynakol derken;aynakolu göbeğe bağlayan vidanın resimdeki gibi göbeği dik kesmesi şeklini kastediyordu adam)
-Gidonu keserek bullhorna çevireceğim,üzerine de siyah basit bir sünger ya da siyah gidon sargısı uygulayacağım.
-Seleyi yine siyah şık bir seleyle değiştirmeyi düşünüyorum. (bütçe durumuna göre erteleyebilirim bunu) Ayrıca becerebilirsem sele borusunu da siyah yapacağım.
-Kadro boyası konusunda her kafadan bir ses çıkıyor. İnternetten okumakla birlikle boyacılıkla uğraşan bir tanıdığıma ve sanayideki bir boyacıya danışıp,en mantıklı ve ucuz olanı uygulamayı düşünüyorum.
Aklımdaki ilk olay=boya sökücü>güzel bir zımpara>beyaz astar>2 ya da 3 kat kaliteli sprey boya.
-Asıl kafamı kurcalayan ve yardıma ihtiyaç duyacağım şey ise zincir hattının düzgünlüğü. Baştan belirtmeliydim,6 vida dişli ile bir fixed göbek elde edeceğim. Bunun için 6 vida spacerlar da duydum,jantı asimetrik örme de duydum. Jantın asimetrik örülmesi çok sağlıklı gelmiyor,buna da ilerleyen zamanlarda bakacağım.
Olabildiğince kısa tutmaya çalıştım fakat pek kısa olmadı farkındayım. Forumda fixed konusunda çok tecrübeli insanlar olduğunu biliyorum,dilerim yardımlarını esirgemezler.
Onun dışında tecrübeden bağımsız,fixie meraklısı herkesin yardım,tavsiye ve fikirlerine açığım.
Saygılarımla...
(link)
Şimdilik ayrıntılı resim atamıyorum,bisiklet Çorum'da ben Ankara'dayım.
Özetle aklımdakileri söyleyeyim;
-Öncelikle belirtmek istiyorum ki aklımdaki olay en ucuz yoluyla bir fixie elde edip,onu zamanla geliştirmek. Bunun için bir çok masraftan kaçınacağım başta.
-Renk konusunda internette görüp aşık olduğum bir tasarımı gerçeğe dönüştürmek var aklımda. Kadro bordo,kalan parçalar istisnasız siyah (artık ne kadar istisnasız yapabilirsem).
-Jant çemberlerim her halükarda değişmek zorunda,ya bu şekilde tek kat çemberler kullanacağım ya da ucuz bulursam çift kat (V) jant da kullanabilirim.
-Lastik olarak üzerindekileri kullanmayı düşünüyorum.
-Aynakol olarak üzerindekinin küçük dişlisini söküp onu kullanmayı düşünüyorum. Fakat geçenlerde youtubeda yabancı biri bu tür aynakolların kullanılmaması gerektiğini söyledi. Tuhaf aksanı yüzünden nedenini anlamadım ,bu konuda tecrübelilerden fikir bekliyorum. (Bu tür aynakol derken;aynakolu göbeğe bağlayan vidanın resimdeki gibi göbeği dik kesmesi şeklini kastediyordu adam)
-Gidonu keserek bullhorna çevireceğim,üzerine de siyah basit bir sünger ya da siyah gidon sargısı uygulayacağım.
-Seleyi yine siyah şık bir seleyle değiştirmeyi düşünüyorum. (bütçe durumuna göre erteleyebilirim bunu) Ayrıca becerebilirsem sele borusunu da siyah yapacağım.
-Kadro boyası konusunda her kafadan bir ses çıkıyor. İnternetten okumakla birlikle boyacılıkla uğraşan bir tanıdığıma ve sanayideki bir boyacıya danışıp,en mantıklı ve ucuz olanı uygulamayı düşünüyorum.
Aklımdaki ilk olay=boya sökücü>güzel bir zımpara>beyaz astar>2 ya da 3 kat kaliteli sprey boya.
-Asıl kafamı kurcalayan ve yardıma ihtiyaç duyacağım şey ise zincir hattının düzgünlüğü. Baştan belirtmeliydim,6 vida dişli ile bir fixed göbek elde edeceğim. Bunun için 6 vida spacerlar da duydum,jantı asimetrik örme de duydum. Jantın asimetrik örülmesi çok sağlıklı gelmiyor,buna da ilerleyen zamanlarda bakacağım.
Olabildiğince kısa tutmaya çalıştım fakat pek kısa olmadı farkındayım. Forumda fixed konusunda çok tecrübeli insanlar olduğunu biliyorum,dilerim yardımlarını esirgemezler.
Onun dışında tecrübeden bağımsız,fixie meraklısı herkesin yardım,tavsiye ve fikirlerine açığım.
Saygılarımla...