Düşük bütçeli bir Fixed Gear projesi

ALByROCK

Üye
Kayıt
4 Şubat 2015
Mesaj
21
Tepki
10
Yaş
30
Şehir
Ankara
İsim
Mert Anıl
Bisiklet
Ghost
Herkese merhaba. Önümüzdeki haftalarda yapmaya başlayıp,yaza doğru bitirmeyi planladığım fixie projemi burdan paylaşmak ve tecrübelilerin fikirlerini almak istedim.

(link)

Şimdilik ayrıntılı resim atamıyorum,bisiklet Çorum'da ben Ankara'dayım.

Özetle aklımdakileri söyleyeyim;
-Öncelikle belirtmek istiyorum ki aklımdaki olay en ucuz yoluyla bir fixie elde edip,onu zamanla geliştirmek. Bunun için bir çok masraftan kaçınacağım başta.

-Renk konusunda internette görüp aşık olduğum bir tasarımı gerçeğe dönüştürmek var aklımda. Kadro bordo,kalan parçalar istisnasız siyah (artık ne kadar istisnasız yapabilirsem).

-Jant çemberlerim her halükarda değişmek zorunda,ya bu şekilde tek kat çemberler kullanacağım ya da ucuz bulursam çift kat (V) jant da kullanabilirim.

-Lastik olarak üzerindekileri kullanmayı düşünüyorum.

-Aynakol olarak üzerindekinin küçük dişlisini söküp onu kullanmayı düşünüyorum. Fakat geçenlerde youtubeda yabancı biri bu tür aynakolların kullanılmaması gerektiğini söyledi. Tuhaf aksanı yüzünden nedenini anlamadım ,bu konuda tecrübelilerden fikir bekliyorum. (Bu tür aynakol derken;aynakolu göbeğe bağlayan vidanın resimdeki gibi göbeği dik kesmesi şeklini kastediyordu adam)

-Gidonu keserek bullhorna çevireceğim,üzerine de siyah basit bir sünger ya da siyah gidon sargısı uygulayacağım.

-Seleyi yine siyah şık bir seleyle değiştirmeyi düşünüyorum. (bütçe durumuna göre erteleyebilirim bunu) Ayrıca becerebilirsem sele borusunu da siyah yapacağım.

-Kadro boyası konusunda her kafadan bir ses çıkıyor. İnternetten okumakla birlikle boyacılıkla uğraşan bir tanıdığıma ve sanayideki bir boyacıya danışıp,en mantıklı ve ucuz olanı uygulamayı düşünüyorum.
Aklımdaki ilk olay=boya sökücü>güzel bir zımpara>beyaz astar>2 ya da 3 kat kaliteli sprey boya.

-Asıl kafamı kurcalayan ve yardıma ihtiyaç duyacağım şey ise zincir hattının düzgünlüğü. Baştan belirtmeliydim,6 vida dişli ile bir fixed göbek elde edeceğim. Bunun için 6 vida spacerlar da duydum,jantı asimetrik örme de duydum. Jantın asimetrik örülmesi çok sağlıklı gelmiyor,buna da ilerleyen zamanlarda bakacağım.

Olabildiğince kısa tutmaya çalıştım fakat pek kısa olmadı farkındayım. Forumda fixed konusunda çok tecrübeli insanlar olduğunu biliyorum,dilerim yardımlarını esirgemezler.

Onun dışında tecrübeden bağımsız,fixie meraklısı herkesin yardım,tavsiye ve fikirlerine açığım.

Saygılarımla...
 
Scudo

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Elindekini değerlendirmeyi amaçlayan düşük bütçeli projeleri çok seviyorum. Lakin işin teknik kısmından hiç anlamam. Anlayanlar yorum atacaktır mutlaka.
 

emre önen

Daimi Üye
Kayıt
29 Aralık 2013
Mesaj
295
Tepki
461
Şehir
amasya
Bisiklet
Motobecane
Aynakolu kullanamayacak olmanızın sebebi zincir hattını tutturmakta zorlanacak olmanızdandır yanancı sitede bahsettiğiniz kişi muhtemelen bundan bahsetmiştir asla spry boyaya yaklaşmayınok pişman olursunuz ya hiç boyatmayın yada astar üstüne kaliteli oto boyası ve fırında kurutma işlemi uygulayın projenin en göze gelir ve can alıcı hususu boya işidir kötü bir sonuç bütün hayallerinizi yerle bir olur aktarma sistemini disk frenli bir göbek üzerinde velosolo dişli ile yapmanızı tavsiye ederim en risksiz ve sağlam çözüm budur çünkü gidonun kesilip bullhorna çevrilmesi fiyaskoyla sonuçlanacaktır bence gidon çok şık bu hali ile kullanmanızı tavsiye ederim yada ille. Bullhorn ise satın almanız yerinde olacaktır
 
  • Beğen
Tepkiler: ALByROCK

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
bisiklet güzel. ankara da fixie işini bile taner bey var.. red bisikleti işleten çok iyi bir tekniker. anıttepe de dükkanı ata sokakta. benim single speed bisikletimi o yapmıştı. tavsiye ve destek alabilirsiniz
 

ALByROCK

Üye
Kayıt
4 Şubat 2015
Mesaj
21
Tepki
10
Yaş
30
Şehir
Ankara
İsim
Mert Anıl
Bisiklet
Ghost
@emre önen
Aklımdaki fikri birebir yapan birini buldum Sayın @emre önen.
Böyle bir şey işimi görecektir,güzel de olmuş bence. Siz ne açıdan olmaz demiştiniz acaba?


@kayhan
Sayın @kayhan bilgilendirmeniz için teşekkür ederim. Oraya yolumun düştüğü ilk fırsatta uğrayacağım.
 
  • Beğen
Tepkiler: baykuş97

osmanyucel

Üye
Kayıt
4 Ağustos 2013
Mesaj
25
Tepki
15
Şehir
Sakarya
İsim
Osman Yücel Odabaşı
Bisiklet
Diğer
@ALByROCK çok iyi bir çalışma olmuş. Acaba gidonu kestiği aletin adı nedir bilen var mı?
 

lealtad

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Aralık 2014
Mesaj
1.604
Tepki
1.597
Şehir
İstanbul
İsim
Hüseyin
Bisiklet
Diğer
@osmanyucel
Boru kesici, metal boru kesici olarak geçer. Satın alacaksan nalburlarda var. Ama tesisatçılarda kullanır. Git rica et kullan
 

osmanyucel

Üye
Kayıt
4 Ağustos 2013
Mesaj
25
Tepki
15
Şehir
Sakarya
İsim
Osman Yücel Odabaşı
Bisiklet
Diğer
@lealtad çok teşekkür ederim. Sanırım bizim okulun tesisat bölümünde bu aletten vardır :)
 
  • Beğen
Tepkiler: lealtad

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
2.144
Tepki
4.142
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer

Selam,
sanıyorum ki Ankara'da ikamet etmektesin, eğer öyleyse benimle iletişime geçtiğin takdirde sana bu konuda fazlasıyla yardımcı olabilirim. Çeşitli Ø değerlerinde boruların kesimi, bükümü ve bu gibi uygulamalar dışında da polisaj, nikelaj gibi her türlü konuda fikrimi alabilirsin.
Kolay gelsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: sadık özer

emre önen

Daimi Üye
Kayıt
29 Aralık 2013
Mesaj
295
Tepki
461
Şehir
amasya
Bisiklet
Motobecane
görüntü olarak güzel görünüyor ancak gidonun açıları bileğinizde ağrılara neden olacaktır. bu yüzden geriye doğru 8-10° açılı bullhorn gidonlardan kullanırsanız bilek veya kol ağrıları oluşmaz tecrübem ile sabittir.
 

ALByROCK

Üye
Kayıt
4 Şubat 2015
Mesaj
21
Tepki
10
Yaş
30
Şehir
Ankara
İsim
Mert Anıl
Bisiklet
Ghost
@emre önen bilgilendirmeniz için çok teşekkür ederim. Söylediklerinizi dikkate alacağım fakat sanırım deneme yanılma yoluna gideceğim. Çünkü bullhornda ısrarcıyım ve masraftan kaçmaya çalışıyorum.
@Dogukanaksu ilginiz için çok teşekkür ederim. Ben Ankara'dayım fakat bisiklet değil. Tabii ki de sizinle görüşmek ve tecrübelerinizden yararlanmak isterim. Duruma göre bisikleti Ankara'ya getirme imkanım da var. Hatta şu an bu yazıyı yazarken neden olmasın dedim kendi kendime.

Bugün itibariyle (19 mart) bir flip-flop göbek satın almış bulunmaktayım. Pazartesi elime geçeceğini umuyorum. Geçer geçmez de buradan fotoğraflarını paylaşacağım.
Saygılarımla...
 

sadık özer

Forum Demirbaşı
Kayıt
24 Ekim 2009
Mesaj
560
Tepki
158
Şehir
izmir
Bisiklet
Beldeyama
sürekli bineceksen öncelikle jant seçimine çok dikkat et jantta masraftan çok kaçma derim zira fixed oldukça sade bisklettir tabi caizse 2 tekeri var ifadesine uymaktadır uamrım arka göbekte aynışekilde kaliteli bir üründür çünkü bütün yük arka göbekte olacaktır bu yüzden seçimin çok sağlam olması lazım yani işin kısacası teknik olarak arka göbek ve çembere yapacağın masraftan kaçınma derim sürüş zevki almak ve sağlamlığı yaşamak için şart. boya konusunda kesinlikle ve kesinlikle spreye dalama bırak orjinal haliyle kalsın gidon boğazı frenler pedalalr flaan kullanılabilir gözüküyor fren elciklerindeki yançekiş kollarını çıkardıktan sonra boğaboynuzu(bullhorn) bir gidonla çok rahat kullanabilirsiniz. umarım istediğin sonucu elde edersin
 
  • Beğen
Tepkiler: ALByROCK

ALByROCK

Üye
Kayıt
4 Şubat 2015
Mesaj
21
Tepki
10
Yaş
30
Şehir
Ankara
İsim
Mert Anıl
Bisiklet
Ghost
Konuyu takip eden herkese merhaba!
Tüm heyecanımla belirtmek isterim ki projemin ilk ve en önemli aşaması olan flip-flop fixie göbeğim elime geçmiş bulunmakta.
Buyrun fotoğraflar:
(link)
(link)
(link)
(link)

Fixed dişlisi 19 diş,single dişli 18 diş. 32 delik göbek. Ağırlık 640 Gram.

Merak edenler için söyleyim,göbeği ikinci el aldım. Bana 100 tl+7tl eft ücretine mâl oldu. Fiyat konusunda tereddüt yaşasam da Türkiye sınırları içerisinde bulmuşken kaçırmak istemedim bu göbeği.

SORU:Bu dişlilerin 1/8" mi yoksa 3/32" mi olduğunu nasıl anlarım?
Ve bundan sonraki adımım sizce ne olmalı?
 
  • Beğen
Tepkiler: lealtad

sadık özer

Forum Demirbaşı
Kayıt
24 Ekim 2009
Mesaj
560
Tepki
158
Şehir
izmir
Bisiklet
Beldeyama
ŞİMDİ BUNA ÖRECEİĞİN GÜZEL BİR JANT SEÇİMİ YAPMALISIN HEM KLASİK DEĞERİ HEMDSE SAĞLAMLIĞIYLA SENİ TATMİN EDECEK BİR ÇEMBER OLAMLI SAHİBİNDENDE BİR TANE MAVİC VARDI SANIRIM 32 DELİK İSTERSEN İNCELE
 
  • Beğen
Tepkiler: ALByROCK

ALByROCK

Üye
Kayıt
4 Şubat 2015
Mesaj
21
Tepki
10
Yaş
30
Şehir
Ankara
İsim
Mert Anıl
Bisiklet
Ghost
Merhabalar.
Haklısınız,jant seçimine özen göstereceğim elbette. Arka jant ve göbekte asla sorun çıksın istemiyorum. Kalan her şey halledilir.
Bahsettiğiniz çemberi biliyorum. Fakat yol bisikletleri,donanımları hakkında pek fikrim yok. Ne kadar kalitelidir bilemedim. Gerçi bütçem de malum ama onunla aynı fiyatta,40mm profilli başka bir çember dikkatimi çekti. Bisiklet klasikten çok spor görünsün istediğimden gözümü ona diktim fakat markası yok. Muhtemelen çinden gelme. Ne dersiniz,alınır mı?
 

emre önen

Daimi Üye
Kayıt
29 Aralık 2013
Mesaj
295
Tepki
461
Şehir
amasya
Bisiklet
Motobecane
@ALByROCK
dişli kalınlığını kumpas ile ölçtüğünüzde okuduğunuz değer 2,5-3 mm civarında geliyorsa 1/8" dir
single speed dişliler genellikle 1/8" ölçüsünde üretilirler resimlerden anladığım kadarı ile dişlileriniz büyük ihtimal 1/8" ölçüsün de ama yine de ölçmekte fayda var elbette
 
  • Beğen
Tepkiler: ALByROCK

Orhan57

Aktif Üye
Kayıt
29 Aralık 2014
Mesaj
164
Tepki
193
Yaş
30
Şehir
Konya ve istanbul
İsim
Orhan Yıldırım
Bisiklet
Sedona
Geçen yıl bu göbeğin tek taraflı olup da küçük bir hareketle fixed'dan single'a dönüşebilenini gördüm istanbulda içinde yaylı bir volan var elinle dişliyi tutp çekiyorsun tıpkı otomobil vitesi gibi ikisinden birine yerleştiriyosrun bir de rengi kırmızıydı hasta oldum 280 dolar fiyat çekmişlerdi usulca bıraktım yerine.
 
  • Beğen
Tepkiler: ALByROCK

ALByROCK

Üye
Kayıt
4 Şubat 2015
Mesaj
21
Tepki
10
Yaş
30
Şehir
Ankara
İsim
Mert Anıl
Bisiklet
Ghost
Teşekkür ederim sayın Emre Önen. Bir kumpas bulur bulmaz ölçeceğim. Hatta aynakolu da ölçmem,uyumsuzsa bir de aynakol planları yapmam gerek.

Orhan bahsettiğin göbek çok güzelmiş. Fakat o fiyata değer mi,kesinlikle değmez bence. Onun yerine tekeri bin kez söküp takarım daha iyi :D

Şu an için hala çember konusunda tavsiyeye ihtiyacım var. Gönlümde 40mm profilli olan var. Fakat mavicten 210gr daha ağır ve kalitesinden emin olamıyorum.
 

sadık özer

Forum Demirbaşı
Kayıt
24 Ekim 2009
Mesaj
560
Tepki
158
Şehir
izmir
Bisiklet
Beldeyama
eğer markası bilinmedik birşeyse hiç bulaşmayın derim sonuçta mavic bu işte kendini ispatlamış ve bildiğim kadarıyla sadece jant işini, yapan bir firma(yanlışım varsa düzeltilirse sevinirim) bence alın ve güzelce örün veya ördürün daha iyisi çıkar mı bilemem ama hem sürüş keyfi hemde butür projeye dicek gayet güzel bir ürün gibi geldi bana
 
  • Beğen
Tepkiler: ALByROCK